Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1370 ggr
Ellensmarsvin
1

Bur utan galler

Jag har just nu en djurbutiks köpt bur (120*60). Jag har funderat på att göra en egen bur och köra på lite högre kanter och skippa gallret.

Har ni en bur utan "tak" (galler) ? Det känns som om man får bättre kontakt med marsvinen utan tak, eller vad tycker ni?

Jag har läst att kanterna ska vara minst 25 cm, stämmer det?

BellaDonna2
0

Jag tycker personligen att det ser trevligare ut utan galler o lättare att komma åt o så. Sen beror det ju lite på om man kanske har övriga djur så som katt el hund t.ex. Kan ju vara lite vanskligt om man har otur :) det är bra att ha 25 cm så inte risken är lika stor att de tar sig över den :)

bohan85
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I detta inlägg har jag beskrivit lite hur jag gjort. http://ietthornavvardagsrummet.blogspot.se/p/bur.html

Kanterna är 28 cm och med spån i så är de kanske 25 cm höga. De har aldrig hoppat ut. Den står ju 1 meter upp från golvet. De har en tasspinne mot en a kortsidan som de kan stödja fötterna på och kika utöver kanten. Det är mysigt!

linneakaangas
0

#2 Den buren e såå snyygg :)

bohan85
0

#3 Tack, min sambo gillar att snickra och skulle den stå i vardagsrummet så skulle det vara snygga lister m.m enligt honom :)

AndreaSäll
0

#4 Precis sådana lister har jag letat efter! Var hittade ni dem? :)

Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.

bohan85
0

Det är ytterhörnlister och finns på Bauhaus och säkerligen många andra ställen. De kanske även finns att köpa målade, vet inte riktigt..

AndreaSäll
0

#6 Tack för ditt svar, ska kika där!

Med vänlig hälsning
Andrea, Doris, Stella, Lily, Otto och Elsa
Grisarnas blogg hittar du här.

Ellensmarsvin
0

Det låter som att det är dags att bygga en egen bur! 🙂

Tack för beskrivning

linneakaangas
0