Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 3458 ggr
Izzzyz
0

Utebur?

Hej. Ska bygga en utebur till mina marsvin men hur ska den se ut??

Finns det ngr bra tips att tänka på osv…

// Tina

Abico
0

Tänk på att det ska finnas en del med solskydd och att det helst ska vara "tak" på buren. Du kan bygga en vanlig "trekantig" kaninbur http://www.dyreweb.no/botique/catalog/images/35520.jpg, det byggde jag till Sune i skolan, tyvärr ruttnade den sönder -.-'

Om du inte vill lägga ner så mycet tid på buren, så räcker det att köpa kompost galler, då kan du bygga buren hur stor du vill. Har dock hört att vissa marsvin lyckas åla sig igenom hålen i gallret… Tänk på att även här är det bra med tak på buren så att inga katter eller andra rovdjur kommer in i buren.

Kram Hanna

Hanna 

Izzzyz
0

Tack så mycket!!

Gräver dom och så?? Tänkte om man behöver ha burgolv å så?

// Tina

parsley
0

Marsvin gräver inte. Om buren inte står helt slätt så kan det bli glipor mellan marken och nederkanten.

http://www.jula.se/butik/default.asp

Vill man inte bygga själv så har jula en kaninbur av kompostgaller som verkar ganska  vettig, under förutsättning att man kompletterar den med ett marsvinshus och lägger över något som  skuggar.

Izzzyz
0

Tack så jättemycket. Nu är det en bur på G !!!

// Tina

svampi
0

Tänk bara på att om marsvinen ska vara ute dygnet runt är det bäst med en bur som står en bit ovanför marken.

ciss
0

Vad roligt, visa bilder sen.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Håller med ciss, vill se bilder sen :)

- Mvh Emma

L8sson
0

ja de ska bli kul att se bilder :)

FeliciaS
0

Hur buren ska se ut beror ju helt på användningsområde. Om de ska vara ute dygnet runt eller bara på dagen… Om du är där och vaktar eller om de är ensamma, om det finns mkt rovdjur eller knappt inga alls.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Izzzyz
0

Bilder på bur kommer… Vi kommer att vara vid sommarstugan så dom ska få gott om yta att röra sig på *L*

Tack för alla kanontips….

// Tina

[natalie742]
0

Vi håller på att bygga en utebur, vi också, kanske sätter in en bild på den här med när den e färdig. Tänkte eventuellt ha marsvinen ute dygnet runt i sommar.

Hur kallt får det vara innan man måste ta in dom?

[Caroline92]
0

Hej!
Tänkte bara fråga. Marsvinen ska bara va i uteburen under sommaren väl? För det är ju inte bra för marsvinen å vara ute under vintern, det är inte alltid dom klarar det.

Mvh Caroline

[natalie742]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår utebur

[natalie742]
0

En bild till

anzzen
0

här är en bild på vår utebur, pappa byggde den förra sommarn

AmandaF
0

Jag har nyligen lagt in ett inlägg i forumet som heter utebur eller ny utebur . Där kan du se hur jag gjorde med min utebur .. och vad som behövs.