hästgodis?!
Min kompis har ett marsvin som heter skippy och kanske är ca 5 månader. sen när vi skulle till stallet så skulle hon packa ner hästgodis skippy blev alldeles vild och klättra på gallret när hon hade godiset i handen. Hon provade och ge en och han åt den. Nu kommer jag till frågan:
Kan marsvin äta hästgodis elr är de dåligt för magen?

Det beror väl på vad hästgodiset innehåller……….
Kan ju påpeka att din komis snarast måste köpa en kompis till sitt marsvin iaf.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
**Mmm, lät lite udda också att marsvinet klättra på gallret xS
**
#0: Säker att det var ett marsvin och inte en hamster?
Eftersom att hon har den ensam och jag har aldrig hört talas om ett marsvin som klättrar i sin bur :/
- Mvh Emma
Ahlberg kan klättra, min lille bus:P
Eftersom att marsvin och hästar smälter maten likadant ska det inte vara nåt farligt med det.
Helena
Mitt ena marsvin klättrar nästan på gallret. Han lyckades hoppa upp på kompostgallret och klamra sig fast och hängde där. Fråga mig inte hur han lyckades för det vet jag inte :P
Haha, Ahlberg är precis likadan:D
Helena
Men att sitta i gallret är ju inte klättra xD Jag såg framför mig hur en galen liten "apa" klättrade omkring xP
- Mvh Emma
#4 bara för att marsvin och hästar har liknande matsmältning så betyder det inte säkert att dom tål samma saker att äta.
haha men mitt marsvin såg nästan ut som en apa :P haha nej då men han hoppade ju upp och fick tag i kompostgallret i luften och sen hängde han där. Han nåde ju inte marken så jag tycker det är att klättra:P
vad gäller hästgodis så skulle jag aldrig ge mina marsvin det, det kan ju vara nåt ämne i som marsvin inte tål men som hästar gör.
Nej, självklart ger jag inte mina marsvin det, dom ska ju inte ha socker och massa sånt somkan finnas i hästgodiset, men det är nog ingen fara, det brukar vara pressad morot eller äpple.
Helena
det brukar vara smak av det ja, men det innehåller nästan alltid en massa annan skit som färgmedel, smaksättningsänmen osv. så man ska nog vara ganska noga med att kolla innehålls förteckningen tycker jag innan man ger sina marsvin nått.
Jag skulle aldrig ge en häst massa färg och smakförstärkare..jaja
Helena
1# han har en 3 åring som kompis
5# han klamrar sej fast och försökte klättra