Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2314 ggr
1da98
0

Liten knöl?

Hej mitt marsvin Svea har fått en liten hård knöl brevid ryggraden.

Knölen är inte ens stor som en ärta.

Hon ömmar inte vid beröring, vad kan det vara?

Mvh
Ida och marsvinen

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

1da98
0

Ingen som kan hjälpa mig? :(

// Ida och marsvin.

juliino
0

Min Benjamin (skinny) har en liten knöl på sidan av ryggen. Klämmer jag lätt på den tömms den typ som en pormask den växer inte så jag ser det inte som något hinder för honom så länge den stannar i samma storlek.

Sen har jag haft en annan skinny som fick en hård liten knöl som inte heller växte vet sa att så länge den inte växte var det inget att bry sig om. kommer inte ihåg riktigt vad det var men det var inte farligt.

1da98
0

Tack för hjälpen, jag håller koll om den växer eller inte :)

// Ida och marsvin.

juliino
0

Är knölen väldigt hård? Går den att röra på? Kommer det ut något om du klämmer lätt på den? :)

Frida B
0

det kan vara många saker, det kan vara en ofarlig fettknöl, lättartad eller svårartad tumör, m.m men det är det som det troligast är. kolla om den växer, och om den gör det tycker jag att du ska gå till veterinären. min Melvin hade en knöl stor som en ärta, men den växte och växte. när den hade växt dubbelt så mycket gick vi till veterinären. som sa att det var en tumör, förmodligen svårartad cancertumör om vi hittade fler knölar vilket vi gjorde. nu är det lika stor som en fyrdubblad ärta och snart dags för avlivning… :(

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

1da98
0

#4: knölen är väldigt hård, den går inte att röra på och det kommer inget när jag klämmer försiktigt.

#5: Usch då.. jag håller koll och om den växer blir det en tur till veterinären.

Tack för hjälpen! :)

// Ida och marsvin.

Frida B
0

#6 låter tyvärr inte som en fettknöl.. men vi får hoppas att det inte är farligt!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

juliino
0

Eftersom den inte går att röra så skulle jag åka till vet så att dom får kolla på den.

Ellensmarsvin
0

Jag vet att det är en gammal tråd.. Men jag har hittat en precis likadan knöl på mitt marsvin, hård, går inte att flytta och alltså inte en fettknöl..

Vad hände med marsvinet, har hon/han fortfarande kvar knölen eller gick du till vetrinär? #1 #6

Tacksam för svar!