Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1014 ggr
Peppe
0

Hur gamla?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur gamla har era marsvin blivit?

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Stormviskaren
0

jag har haft väldigt många marsvin, så det har varit väldigt olika.

FeliciaS
0

Cacao - nästan precis 4 år.
Cocos - 4,5 år.
Sera - 4,5 år.
Bindi - 3 år.
Sira - lite drygt 1 år *sorgligt*
Calypso - drygt 4,5 år.

De tre sistnämda dog inte naturligt tyvärr, så den åldern kan man inte riktigt räkna till hur gamla marsvin blir… De borde levt än idag <3

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Äldsta tidigare var Busan, en underlig virveltant som blev 5½ år. Den nuvarande gamlingen är utan tvekan Sune som fyllde sju år förra torsdagen :)

Hanna 

tantnett
0

Hej peppe kul att se dig här och vilken juvlig ulltott du har.

Den ser jättefin ut.

Jag hade en tråd för en tid sedan om just marsvinsveteraner och där var det flera som berättade om marsvin som nått både 7-8 års ålder.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

Creation
0

Emma: 6,5 år
Maja: 7,5 år
<3

Emma gick bort av sjukdom och Maja av saknad efter sin kompis… är tvärsäker på att Maja kunnat bli upp till 10 år om jag bara skaffat en kompis åt henne på direkten. :(
Vila i frid, gummor!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Boel
0

Alfa blev drygt 6 år.

Clusia ca 3 år.

Tussan fick bara vara hos mig i 6 veckor. Omplacering som jag fick ta bort pga tumörer i buken.

Amorina är 5 år och pigg som tusan.

Becky 3 mån och Winnie är 4 mån, får se hur gamla dom blir.

MalinArv
0

Mitt första marsvin Pyret blev starx över 8 år. Mitt andra Mimmie blev bara 1,5, tyvärr inte naturligt. :(

Fanny blev nästan 4 år, ett ? om varför hon dog, kanske hon inte orkade mer…

Peppe
0

anledningen till att jag frågar är att tanten på bilden fyllde 8 år nu den 13 oktober. verkar vara en ansenlig ålder då?

Peppe
0

För övrigt har dom andra 3 vi haft blivit 5 , 5½ och 7½ år gamla, alla var släkt (mor och son/dotter) och födda nästan samtidigt (är en historia för sig…), skiljde 8 månader mellan äldsta och yngsta och de bodde här samtidigt. den som blev 7½ är bror och från samma kull som den som är på bilden. den som bara blev 5 dog i min famn…

StitchochMollie
0

Mina marsvin är knappt 4 månader :)

ElmerKrudd
0

#10 tråden är sen 2008 ;)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

emmaaslund
0

#11 Det kan ju fortfarande vara intressant :)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

ElmerKrudd
0

#12 Ja absolut kan det vara det :)

¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤

[PuffBuck]
0

Mina är två och ett halvt och jag hoppas att de blir kvar i många år till. Ska snart köpa ett par där den ena är 16 månader och den andra är 6 månader :)

Peppe
0

Hon på bilden blev till slut 9 år gammal. Envis och lite buttlig var hon hela livet, för tjurig för att dö 😉

Är alpaca en ras som brukar bli gammal eller? Alla mina 4 blev ju gamla och jag tog inte bättre hand om dem än någon annan gör med sina marsvin.

Fridaaaa
0

Mina nuvarande marsvin: Blixten: Snart 4 år. Lotus: 2 år och 4 månader. Trazzel: 7 månader. Enzo: 1 år och 6 månader Pepsi: 1 år och 9 månader Max: 3 1/2 månad. Mitt äldsta marsvin har blivit 5-6 år. Var Morris. :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

linneakaangas
0

Mina marsvin:

Mimmi: 1 år, 3 månader, 3 veckor och 5 dagar. :D

Lizzy: 1 år, 3 månader, 3 veckor och 5 dagar. :D

Hedda: 4 månader och 1 vecka. :)