Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2228 ggr
Aneema
0

Burbygge igen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En gammal Billy bokhylla, troligen från slutet av 70-talet. Ett bakstycke som det är hål i och som håller på att lossna. Fula märken i kanterna. Den har nog gjort sitt som bokhylla. =)

Aneema
0

En vägg i hallen i källaren. Precis en Billybokhyllelängd lång från hörnet till dörröppningen.

Aneema
0

Bort med hyllor. Bort med det gamla bakstycket. Spika på en OSB-skiva av lämplig storlek. Klipp till en bit väggmatta och börja stryka på lim.

Aneema
0

I med mattan.

Aneema
0

Låt limmet få torka och täta fogarna med smältlim.

Aneema
0

Flytta garderob. Ställ in höjden på de gamla skolbänkarna. Dit med buren. I med spån, hus, tunnel, vattenskål, hö och ett par marsvin.

Aneema
0

Städa ur gamla buren. I med nytt spån, hö och tunnlar och …

Aneema
1

… ett litet kärlekspar. ❤️

emmaaslund
0

Lätt som en plätt! Snyggt 🙂

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Eulwen
0

Snyggt och lyxigt med utrymme till grisarna! :-) Vilka är kärleksparet? *nyfikenienstrut* Och hur har Axl utvecklats, har han blivit nå snygg? :-)

Aneema
0

# 8 tack!

#9 Chokladfabrikens Skype är här på date med Chokladfabrikens Arwen.

Klart att han är snygg 😉. Axl är en jättemysig kille. Han har bra svärta men din "varning" om det trekantiga huvudet var befogad. Jag ser tydligt vad du menade. Vi får se hur det blir med ev avel framöver. I nuläget har han och Axew det jättebra, de är verkligen polare och bägge är väldigt framåt. Gillar att springar runt på köksgolvet och springer gärna fram till oss för att tigga godis. Nyfikna på allt. Allt ska smakas på. Ska hitta fram nån bättre bild där du ser riktigt hur han ser ut. Men här är nyfikne Axl på upptäcksfärd.

Frosstis
0

Najjan :D

Eulwen
0

Roligt att få se honom igen. :-) Hur gick det med öronen då? De var lite flygiga vill jag minnas.

BellaDonna2
0

Fint🙂

godisgrisen
0

Så fint!

Bra då ser jag att min älskling Skype har det bara bra! Han kommer nog att tycka att burarna är löjligt små när han kommer hem hit igen…. Så du skämmer bort honom.😉

Twili
0

SKYYYYPE! ❤️

fina burar! lät så lätt så ;) hopp tjoff!

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

Aneema
0

Tack för alla positiva kommentarer.

#12 Jo, Axls öron är rätt flygiga. Ska försöka fota lite i helgen så du får se honom ordentligt.

Skype är fin och trevlig. Vi är glada att ha fått låna honom. Han verkar trivas bra.

#15 Det var nästan hopp tjoff. Vi byggde en bokhyllerbur för några månader sen så vi visste ju hur vi skulle göra och jag ville visa lite också att man kan göra det väldigt enkelt. Klart att det är bra att ha någon vana att snickra men skivan fick vi tillsågad där vi köpte den, en stuvbit väggmatta köpte vi för 100kr. Det tog nog mindre än två timmar i effektiv arbetstid att bygga buren, det som var krångligast var att mäta rätt på mattan, det tog nog nästan 15 minuter 😉