Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1124 ggr
Sanni
7

Spännande kväll!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har varit rätt tyst på marsvinsfronten här. Mina 3 hanar började bråka ordentligt för några månader sedan och först nu börjar de se friska och fina ut igen. Lilla Kooka var den värsta och han har nu hamnat sitta ensam hela denna tid som känns så fel. Han har varit hemsk. Rymt från buren närmer 10 gånger, t.o.m. från en vanlig gallerbur och till slut har han fått vara fritt i hela rummet. Åh, den mängden pluttar på golvet, kläderna och sängen. Han har varit lite agressiv mot människor också då han inte orkat med all skötsel av såren och tömning av bölden som han fått.

Men idag ska det bli endring! Entligen har vi hittat en ny kompis till Kooka. Senare idag ska en liten self cream hane flytta till oss. Så jag längtar! Det ska bli så spännande! Hoppas på att Kooka kommer att ta det lugnt och bara njuta av sin nya kompis :)

Sweeney Todd heter nya lillkillen. Han är Kinkkus systers (inte från samma kull, men samma föräldrar) dotters son så jag har höga förväntningar på honom. Han kommer att bli en helt fantastisk individ om han har liknande temperament som Kinkku. Kinkku är ju enligt mig en av de bästa marsvinen som finns temperamentmässigt. Just ett sådant marsvin som jag gillar. Ska bli spännande att se hurdan Sweeney Todd blir.

Det blir senast imorgon bilder på nya sötnosen. Så länge får ni njuta av Kinkkus söta pussmun 😘

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Fridaaaa
0

Naw! 🙂
Jag är så himla sugen på en creme…. 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sanni
0

Nu är han här. Han är helt en kopia av Kinkku när han var liten. Så sööt! Kille tyckte visst att han skulle ha behövt en ny kompis. Han kom fram till burkanten, fick lite nosa på Sweeney och slickade honom i nosen. Tyvärr fick han inte träffa honom mera, utan Sweeney slapp i samma bur med Kooka. Allt gick bra. Lite kurrande och pipande, men inget alvarligt. Kooka ser så nöjd ut när han har igen någon att busa med :)

Bilder kommer senare!

linneakaangas
0

Åh va söt😊

juliino
0

Söta Kinkku!

Grattis till nya grabben :) Längtar efter bilder. Skulle gärna se hur Kooka ser ut nu, var länge sedan man såg honom och då var han en liten bebis ju! 😃

Lilje
0

Åh en till liten creamis, vad kul att Kooka äntligen får en ny kompis 😃

Sanni
1

Nu kommer det lite bilder :)

Söta lilla Sweeney. Vet inte ännu vad jag ska börja kalla honom. Skulle vara roligt med ett namn som börjar med K, då alla mina marsvins namn börjar med den bokstaven.

Sanni
1

Han liknar så Kinkku från vissa vinklar. Har kallat honom för Kinkku redan några gånger. Men det stör inte, blandar annors också namnen på marsvinen 😛

Sanni
3

Kooka och Sweeney :)

Sanni
1

Alla mina creamisar. Sweeney, Kinkku och Kille.

Sanni
1

Och till sist alla fyra :) Sweeney, Kille, Kooka och Kinkku 😍

Har så snälla och fina marsvin. Alla tog sina platser genast, visade sina söta nosar, och *click* var bilden tagen 😃 De har visst lärt sig att när kameran kommer fram ska man stå still och se söt ut :)

Minerad
0

Huuuur fina som helst allihop! :D

Lilje
0

Men vilken ljuvlig liten kille 😍

juliino
0

Ååååh vilka sötnosar! 😍

Tisslibiie
0

Så underbara alla 4!

Enjoy life and live the adventure!

Creation
0

Vad synd att det inte funkade med en hantrio för dig trots allt! Men det ledde ju till något gott ändå verkar det som; lilla rara Sweeney.

De ser så urgoa ut hela högen(särskilt Kille på bild #9, haha)! Grattis till nytillskottet!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.