Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 823 ggr
ElinM
0

Hur mycket?

Jag undrar vad ett marsvin som är 10 veckor borde väga?

katiz
0

har faktiskt ingen aning kanske lite mer än ett halvt kilo. men som sagt vet inte

ElinM
0

Vad söt :) Hur lägger man in en bild så att den syns så där?

Marsviin_
0

De har aj okså funderat på ;P

Annna
0

Min satincrested hona som är 8 veckor väger 530g…. så en på 10v ska väl ligga på minst 600g trycker jag.

ElinM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej, mina som är 10 veckor väger bara ca. 400 g. Vad kan jag göra för att dom ska gå upp lite i vikt?

katiz
0

jag tror inte att det är nödvändigt att få honom att bli fetare,alltså ditt marsvin väger som vanligt,jag sa ju runt halvt kilo alltså typ 400,500,600 gram

ALLA ANDRA: man hittar en blid sedan trycker man kopiera sedan när ni skriver et  inlägg tryck någon stans på ert inlägg och tryck klistra in,volla

shintaida
0

Så här kanske….ska se om det funkar med att klistra. Det är Trasan, min lille gulleröv…

NÄÄÄÄ, Katiz…jag klarade det INTE!!

Förklara VILKA kopieringknappar och inklistringsknappar man ska använda…jag blir gaaaaalen!

// Shintaida

Zella
0

Min Benjamin som är 10 veckor väger 330 g

ElinM
0

Det kommer inte ens upp klistra in.

Sandra-B
0

#8 Det är JÄTTElite att han väger 330 gram som 10 veckor!!

300 gram ska de väga när de är runt 4 veckor. Man bör inte sälja ungar som väger mindre.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Blondi3
0

Shintaida; du högerklickar på bilden och väljer kopiera, sen i rutan du skriver, högerklickar du igen och väljer klistra in. Förstod du? :) 
Förlåt om det blev Off topic ^^

Zella
0

#10 Jag har köpt honom från en djuraffär för ca en vecka sedan. Hon jag pratade med sa att han var då 9 veckor. Kan det vara fel ålder? Kan han vara yngre tror du? De borde ju veta hur gamla de är när de kommer till dem. Här är en bild när han ligger brevid mina andra marsvin(de är ca 9 månader).

Vad borde jag göra så att han öker i vikt, han äter ordentligt tycker jag. Är det något speciellt man kan göra om han är väldigt underviktig. Jag väger honom ofta så jag ser om han skulle öka eller inte. Kan han inte vara liten till växten?

ElinM
0

#11 När man högerklickar där man ska skriva inlägget så kommer det inte upp klistra in, inte för mig iallafall.

Blondi3
0

#13 Du måste klicka upp bilden innan du kopierar den :)

katiz
0

längst ner där du skriver,(nedanför)

katiz
0

-

katiz
0

skriver det på ett inlägg av mig,titta typ längst upp eller något

ElinM
0

Nu…..äntligen jag lyckades :)

Sandra-B
0

#12 Om han är köpt i en djuraffär är det inte omöjligt att åldern på honom är fel men det är svåt att säga. Kommer han från en grossist (vilket är vanligt att djur från djuraffärer gör) så är det inte konstigt att han är mindre eftersom de djuren inte får en så bra start i livet och inte får näringsriktig kost som små och heller inte deras mamam så mjölken är förmodligen helle rinte den bästa.

Vad ger du dina "grisar" att äta?

Äter han "som han ska" så är det nog inget fel på honom, helt enkelt så har han nog inte fått så mycket mat han behövt hos den han är född hos.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Zella
0

#19 De äter vitkål, morötter och persilja dagligen, ibland blomkål. Jag tror jag ger dem lagom mängd. Det går åt ungefär ett vitkålshuvud, 1,5 kg morötter och3-4 persiljor i veckan till tre marsvin. De har alltid tillgång till mycket hö och de får samma pellets som det fick i djuraffären. Jag har letat efter en försäljare av Oxbow eftersom det är den bästa, men det finns ingen i närheten av Nyköping och jag har ingen bil så jag kan inte åka långt. Jag ger de även askorbinsyra på grönsakerna som extra C-vitamin.

Igår när jag vägde honom hade han gått upp till 350 g. Jag hoppas att det inte är något fel på honom!!!

katiz
0

18 bra,om ni undrar mer så kolla på mitt inlägg hur man kopierar in i inläggXD