Papper i botten?
Jag har en fråga är det bra och ha papper i botten av buren?? Tidningspapper är ju inte bra men vanligt papper te.x. ritpapper är det bra?

Nej, det tror jag inte är bra. Tidningspapper är ju det man ska ha isåfall, finns ingen giftig grejjs i där längre. Men man ska ju ha tjockt lager kutterspån över, eller toa-lätt, det suger åt sig kiss bra! Men visst kan man väl ha tidningspapper i botten av buren om man vill.
Precis som personen ovan säger, ska man ha något under spånet så ska det vara tidningspapper.
Det är absolut inget farligt med tidningspapper. Tar marsvinen en tugga så är det inte farligt häller, men i större mängder är det kanske inte så bra för deras små magar.
Jag använder själv tidningspapper i botten och sedan ett lager med spån ovan på:)

Jag har tidningspapper under utan problem =)

#3 Jag har det till min kanin, funkar. Hade det till marsvinen förut, funkade inte. ,P De bet sönder tidningspappret, strimlade det lixom. Men det är bra annars. För då är det lättare att städa buren, bara vika ihop tidningspapprerna med spån i och slänga :-)

Hehe, ja lättare är det ;) som tur e kommer mina inte åt pappret ;)

Okej, bra det! Har man ganska tjockt lager spån gör dom nog inte det iofs. ;P

Okej, men jag har läst att det är farligt med tidningpapper (trycket)..
Förr var det farligt, då det innehöll bly, men det innehåller inga farliga ämnen längre.

#8 Tack