Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1341 ggr
AmandaF
0

Ny utebur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fixade jag ihop en ny utebur till min Soft … blev riktigt nöjd med resultatet .. nu är det bara taket som fattas … ska fixa det någon dag. Buren är 200x100 cm

Om det är nån som undrar vad som behövs (som helt klar) :

2 st "rutor" kompostgaller på varje långsida.

1 "ruta" kompostgaller på varje kortsida.

2 st "rutor" kompostgaller som tak till buren.

Och sen behövs några "strips" att hålla ihop "rutorna" med.

OBS! Buren är lätt att lyfta och flytta omkring.

ElinM
0

Vad bra den blev :)

AmandaF
0

#1 tack. Blev riktigt nöjd. Ska försöka köpa taket imorrn .. om det går.

ElinM
0

#2 Okej :)

Chippers
0

Smiter de ej genom hålorna? Det skulle mina marsvin göra ;P

Jättefin iaf !!

AmandaF
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 . Näh,mitt marsvin är för knubbig för att komma genom:). Men om jag hade småttingar skulle jag inte låta dom vara där ..

Chippers
0

#5 Hehe okej :-)

AmandaF
0

#6 :)

katiz
0

min är skitfet men kommer igenom så att han sprang runt på balkongen på tredje våningen:O så täck för där nere,det var otroligt att han ens kom igenom

AmandaF
0

Nu är min bur alldeles strax klar. Skrev fel mått tidigare ,buren är 180x90 . Pappa ska fixa en sorts lucka idag som jag ska ha på taket så jag kan släppa in och släppa ut marsvinet . Nu är de sista kompostgaller "rutorna" på taket på plats! Lägger in en bild sen så ni får se hur buren ser ut som klar.

mimmi.k
0

Smart bur! Jag gjorde faktiskt en lika dan! :)

Men är det stor risk att dem rymmer??

AmandaF
0

#10 . Tack! Näh,inte för min del iallafall,mitt marsvin är så pass knubbig och stor så han skulle aldrig kunna rymma. Men jag vet inte hur dina marsvin ser ut.Men om jag hade mindre och smalare marsvin skulle jag inte våga ha dom i uteburen . Men du kan ju testa med dina marsvin och se om dom försöker rymma eller inte?

Hoppas det löser sig! :)

trocadero
0

Måste bara påpeka att stora marsvin också kan ta sej igenom kompostgaller. Har flera stora hanar som gjort det när nått lockat på andra sidan. Så sätt fast hönsnät en liten bit upp så att marsvinen inte smiter.

mimmi.k
0

#11 Det gick jätte bra, dom kommer nog inte igenom! Men dem hade kul, det var ju så stort! :)

Noddy
0

Jag trodde inte heller att mina grisar skulle komma genom kompostgallret.. tji fick jag.

[Liinda]
0

Jag troddet inte heller mina kunde komma ut genom kompostgallret men ändå hitta jag ena hanen i vardagsrummet utanför hagen:P Så jag skulle också råda dig att sätta hönsnät längst ner men det var jättefint! :)