Funderingar kring kastrering
Igår dog ena hanen, och just nu känner varken jag eller maken att vi orkar med att skaffa ett till marsvin =/ På ett år bara har jag förlorat två marsvin och en hamster, det är lite mycket helt enkelt. Dessutom är det svårt att få tag i grisar här. Problemet är ju att jag har två honor och en hane, så nu funderar jag på att kastrera hanen och sätta honom med honorna. Det finns ju flera fördelar, då måste vi ju inte köpa något mer marsvin samt att det blir bara en bur, och då jag tänkt bygga bokhyllebur kan jag bygga en större och alla får då mer utrymme. Nackdelen är ju dels att det kostar pengar, att det kan tillkomma komplikationer samt att Piff faktiskt kan dö av operationen eller komplikationer.
Jag vet inte alls hur jag ska göra. Det enda jag vet är att vi inte ska sälja eller omplacera Piff, han har flyttat tillräckligt i sitt liv. Så alternativen är alltså att köpa en bebis (vilket är otroligt svårt då det är marsvinsbrist) eller kastrering. Någon som har några tips?
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Fy vad tråkigt att höra att ni förlorat er lille kille :-( Hur gammal är Piff, här han i bra kondition och är han frisk?
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Jag har för mig att han är runt 2½ år och frisk. Han är en matglad latmask, så han är väl lite kraftig (men inte överviktig) och han är den som hellre vill gosa i famnen än att springa på golvet. Så det oroar mig, för gissar att det är som med människor, att motion är bra för magen och att det är det som kan påverka att det blir komplikationer.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida