Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 830 ggr
dermot
2

Färg-hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I fredags fick vi två små marsvinsbebisar från vår ena hona!

Men jag är så dålig på färger, vad heter de?

Detta är en liten flicka, hon har en vit tass och en svart tass också, annars ser hon ut som på bilden.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och detta är en liten pojke och ser likadan ut som sin pappa, förutom att farsan inte har något vitt på sig. 

(Jag minns inte vad färgen heter, jag vet det men jag har hjärnsläpp…)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Frida B
0

honan ser ut att vara buffagouti/buff/white (kan du visa den "svarta" tassen? marsvin kan nämligen bara ha tre färger, och har marsvinet fyra är det vääääääldigt ovanligt)

hanen ser ut att vara buffagouti/white

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lyan
0

Håller med om honan. Hade också velat se den svarta tassen.

Hanen är goldenagouti och inte buffagouti. Men skiftningarna i färgen, är det teckning, glans pga kameran, eller är han satin?

dermot
0

Det är trampdynan som är svart, så det kanske inte räknas ;-)

Men tack :D

#3 Det är nog kameran som gör honom glansig, jag har inte tittat så noga på dem då det är min syrras. Men jag tror inte att han är satin, hoppas inte i alla fall! :( Däremot så har han en ljusare fläck (i iprincip samma färg fast ljusare) i nacken, ska försöka fota det.

Goldenagouti var det ja, tack! :)

// Anka

Frida B
0

#4 jaha, nä det räknas inte ;) 

tycker inte det ser ut som satin

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)