Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettlekar
Läst 5315 ggr
Cerrolyn
0

Varulvsleken 2.9.1

Tänk på:

Om du inte är deltagare i leken så får du inte skriva något i tråden om vad du tror. Men du får gärna läsa.

Röstningen sker genom att man skriver "Jag röstar på Cerrolyn" i fetstil så jag lätt kan hålla koll på rösterna. Vill du ändra din röst skriver du "Jag ändrar till Cerrolyn" och även det i fetstil.
Röstar du via mobil skriver du ***Jag röstar på Cerrolyn***

Rollerna:

• Varulvsdemonen (ond roll); en varulv som de andra och deltar i leken på samma villkor.
    Skillnaden är att när demonen dör så meddelar denne, i PM till lekledaren, vem av byborna denna vill förbanna så att den förvandlas till en varulv.
    Demonen vet vem den är, de övriga varulvarna vet dock inte och demonen får inte avslöja det i de personliga konversationerna, det är fritt fram att göra det öppet i lektråden men då får det inte ske via kod eller liknande.
    Demonen och varulvarna får lov att i PM diskutera vem de tycker skulle vara lämplig att förbanna när/om demonen dör - det är dock helt upp till demonen att bestämma vem det blir.

• Varulvarna (ond roll); har kontakt med varandra via PM, e-mail eller liknande där de tillsammans väljer ut vem som blir nattens varulvsoffer och meddelar lekledaren via PM innan nattens deadline. 
    Varulvarna får också utarbeta en taktik i röstande etc via PM.

• Ängeln(god roll); väljer innan utgången av nattens deadline namnet på en deltagare (som får beskydd och därmed inte kan skadas av varulvarna vid en eventuell attack) och meddelar lekledaren via PM. 
    Får lov att skydda sig själv och får lov att skydda samma deltagare varje natt, även om inte ulvarna har gett sig på denne.
    En gång under lekens gång kan ängeln välja att skydda hela byn, det innebär dock att alla ängelns krafter tar slut och under följande natt kan ingen få beskydd. Har kontakt med änglen. Immun mot demonen.

• Prästen  (god roll) Får två gånger under spelets gång sia någon. Har kontakt med änglen och får berätta för änglen om siorna. Immun mot demonen.

• Siaren(god roll); väljer innan utgången av nattens deadline en deltagare som denne vill veta rollidentitet på och meddelar lekledaren via PM och får efter uppdateringen ett svar via PM. Immun mot demonen.

• Byborna(god roll); har inga speciella egenskaper utan ska enbart delta i röstningarna inför lynchningarna och försöka att avslöja varulvarna.

Deltagare:

Alvirpo 
Picasso 
Lurvas11 
MelvinMimmiLufsen 
Eulwen 
Emmetem 
Buckykatt 
Mirinda 
Sandra-B 
Minerad 
Juliino 
Niinis 
Zabbio 
Bluebäst

Roller:

Ulvar
Demon
Ängel
Präst
Siare
Bybor

Det är NATT, dl 20.00 imorgon (9/4)

Vi väntar på:

• Att rollerna ska delas ut.
  • Att siaren ska sia någon.
  • Att änglen ska skydda någon.
  • Att ulvarna ska välja sitt offer.

Allt kommer att ske via PM.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
1

Alla i byn har gått och lagt sig efter en riktigt pampig byfest med massor av god mat och dryck. Visst bar väl några sig lite underligt åt, eller är det bara inbillning?

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
3

Alla har nu fått sina roller.

**MVH Cerrolyn

Zabbio
0

Vid alla hjärtan en sådan trevlig liten tillställning! Jag hade så roligt! Gick hem lite tidigt förståss, jag måste ju vattna mina penséer och rosor, de trivs mycket bättre med lite sällskap.

Men alla var så snälla och rara på festen, och en trevlig påg kom med bål till mig och allt. Så rart! Han hade nog inte sett den lilla flugan som simmade runt i det, det var ju lite synd på så fint bål. Menmen, det är tanken som räknas! Och som de dansade och allt. Jaaa, det var då en trevlig tillställning.

Nu har blommorna fått vatten och jag hör att några av de andra också är på väg hem. Allt gott och väl. Dags att vila.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Buckykatt
0

Det var en väldigt trevlig fest. Synd bara på Zabbios bål - vet inte vad grabben tänkte på. Men det är tanken som räknas.

Jag har också vattnat blommorna eftersom det är viktigt. Jag hoppas att ni andra också har gjort det. Man måste tänka på att sköta om sina blommor.

Och nu ska vi vila. Gonatt 🤓

Minerad
1

Byfesten… *hick* var BÄSTA byfesten… *hick*

Asschå, ni får säga till om jag blir schtörig! Ni är så jäääädransch fina allihop! Schå ni vet!

Jag behöver nog sova nu… Vet någon var jag bor? *hick* Kansche schka ta ett liiiitet glas till på vägen…? Det är såå lååångt hem ikväll!

Nä, jag går nu! *vingel* Vi sches imorron!

Buckykatt
0

Jaja, Minerad. Gå nu hem och sov. Du vet vad Zabbio alltid säger: morgonstund har guld i mund, och den morgontidiga fågeln fångar masken.

Niinis
0

Åh, vad jag älskar fester! Speciellt när det finns så många roliga och trevliga vänner omkring som man kan umgås med!

Tråkigt bara att jag var tvungen att dra mig hemåt tidigare än jag hade tänkt, hunden måste ut och få göra sitt innan det är läggdags! Tycker inte riktigt om att gå ut när det är becksvart dock, är alldeles för kusligt för min del.

Får krypa upp i sängen under stora täcket och läsa en spännande bok och bara mysa med hunden.

Emmetem
0

Otroligt rolig fest! Undrar när nästa blir?
Jag hade iallafall otroligt trevligt.
Nu ska jag gå hem till min lilla stuga och mysa ner mig framför brasan med en filt och varva ner efter den roliga festen 🙂
Nu ska här vilas, godnatt allihop ❤️

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

juliino
0

Hade en riktigt trevlig kväll men nu är jag helt slut och mina marsvin där hemma behöver sitt kvällshö.

Goddnatt kära grannar!

Sandra-B
0

Vilken oerhört trevlig fest det var! Kul att alla kunde delta, jag tror i alla fall att alla var där? Har lite svårt att skaka av mig känslan att allt inte står rätt till bara, kan dock inte sätta fingret på vad det är som skulle vara fel. Kanske bara är känslan av att ha fått i sig lite för mycket alkohol och det faktum att några av grannarna också fått det som får hjärnspökena att vakna till liv. Jag hoppas att det är så… Nu ska jag i alla fall försöka sova, en god natts sömn hjälper säkert för att få tankarna lite klarare och vettigare. Go' natt på er alla vänner och grannar! :-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Lurvas11
0

God morgon grannar!  Någon som vill hjälpa mig laga staket runt fårhagen?

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
0

Jag kan hjälpa dig Lurvas! Mina häst hagar är ju intill så det är inget problem, När ska vi ses?

Zabbio
0

O, men ska ni laga staket? Såna duktiga bybor ni är! Jag Är inte så bra på staketlagning men jag ska baka bullar så kommer jag ut till er med lite saft och bullar senare, så att ni orkar hela dagen!

Äta bör man, annars dör man!

Emmetem
0

Idag är det brödbak som står på G! Ska bli roligt att se hurvida jag lyckas med det eller inte.. Vi får hålla tummarna!

Mirinda
0

Vilken fest det blev! Känner mig bubblig i magen. Kan det vara det goda vinet jag drack eller är det något annat?

Hon satt där i andra ändan av bordet och såg precis så vacker ut som hon gjort i mina drömmar länge nu. Men naturligtvis såg hon mig inte. Mina känslor går knappt att dölja. Så jag vek undan med blicken när hon kom förbi min bordshörna. Att man ska vara så blyg!

Jag ville inte stanna så länge. Minerad verkade ha druckit en hel del. Somliga vågar prata och dansa med flickorna. Ingen alkohol i världen skulle kunna hjälpa mig. Får tunghäfta och kan ju inte dansa.

Ligger i sängen och tittar på fotot av henne. Ska jag någonsin våga?

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Alvirpo
0

Men så trevligt Zabbio! Bullar och Saft smakar alltid så gott! Man måste ju göra nånting om dagarna nu när åkrarna redan är sådda och klara, det är ju bara vänta till det är dags att skörda. Fast Zelda ska ju ha ett föl snart också. Måste nog hålla henneunder uppsikt framöver. .

Eulwen
0

*hihi* Jag fick asså MINST fyra telefonnummer på festen…! Men tjena en par var ju rena öken, värsta gubbarna typ… Slemmon som ska glo och försöka på unga tjejer. Usch, de kan väl ragga tanter i sin ålder istället… 

*fixar läppstiftet*

Men åh vad fötterna värker efter allt dansande, men det var det värt…! Lite lamt bara att det var så lite champagne på fester, cider liksom..? 

*vinglar till lite i de höga klackarna*

OJ då! *hihi* Cidern funkade visst den med! *hihi*

*burp*

Frida B
0

Vad kul vi hade igår! Var länge sedan jag var på en sådan rolig fest, brukar tycka att det blir för rörigt men det var väldigt kul igår. Det blev väldigt sent för min del, så är väldigt trött idag. Tur att man inte dricker alkohol, då hade jag väl mått väldigt dåligt idag.. 

Jag kan också hjälpa till med staketet om så behövs! Behöver komma ut och göra någonting.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Alvirpo
0

Åh vad kul MML! Vi behöver alla hjälp vi kan få om vi ska hinna bli klara! Fast, då blir det ju förstås mindre bullar till oss… Men staketet är ju viktigare, för fåren får ju inte rymma! Om dem rymmer så blir det inga ull tröjor i vinter och då blir det kallt! Nån mer som vill hjälpa till?

Niinis
0

#11 Kan verkligen behöva komma ut i friska luften såhär dagen efter fest, så jag kan komma förbi och hålla er sällskap med vovven eller hjälpa er med staketet om ni vill 🙂 Eller är ni så händiga att ni redan är klara? 😉

Mirinda
3

Host host! Det är natt i leken. Ta med er ficklampor om ni ska fixa staket!🙂

Zabbio
0

Alvirpo; ja jag går upp tidigt imorgonbitti och bakar så kommer jag ut med bullarna vid lunch :) Ska bli så trevligt att fika och sitta i friska luften.

Emmetem
0

Ojdå, varför fick jag för mig att det var morgon?!
Jag drack nog lite för mycket igår..

Alvirpo
0

Mirinda: Vi ska laga staketet imorgon bitti:)

Buckykatt
0

Vad? Är ni uppe fortfarande?

Hörde ni inte vad Zabbio sa om att lägga sig i tid?

Jag kan förresten komma med goda råd och tips om hur man lagar staket. Jag ska gå upp tidigt och hjälpa Zabbio att vattna petuniorna, så jag kan jag hjälpa er efteråt.

Alvirpo
0

Du har rätt Buckykatt, borde nog lägga mig tidigt om jag ska upp och laga staket imorgon bitti. Och dina tips kan vi behöva, är inte bäst på staket lagning.. Mina staket brukar hålla:)

Cerrolyn
0

OBS

Skrev lite fel i uppdateringen.

DL är IDAG 10/4 kl 20.00.

**MVH Cerrolyn

Minerad
4

…efterfest någon?? Jag har lite mäsk i skåpet! Och eh…  lingondricka. Man kan blanda! BUCKYKATT!!! Du vill följa med på efterfest! Inte…?

Alltså kom igen… staket? Jag säger bara staket - schmaket! Lev i natt! Tänk om det aldrig kommer en ny natt? TÄNK PÅ DET! Gör inte imorgon vad du kan skjuta upp till i övermorgon! Det står så i Bibeln har prästen sagt! Fromma ord! Jag är nästan schäker. *hick* Jag somnade kanske lite på senaste mässan. Den är ju så tiiidigt! Mässa borde inte vara förrän tidigast klockan ett. Eller två..

ALVIRPO!!! Du ja! 🤗 Kom igen! Festen är inte över förrän tuppen galer!

*sjunger* _Så lunka vi så småningom… tralalalalaaalaalaa… …tycker, tycker, tycker du att graven är för djup? Nåvälan så ta dig så en sup! Ta dig sen dito en, dito två dito tre -så döööör duuuu nööööjdareee!

*_lullar vidare hemåt*

Alvirpo
0

Minerad vännen min, det är nog dags för dig att lägga dig och sova nu! Och jag måste nog tyvärr meddela att jag inte kommer på din eftefest :/

Cerrolyn
0

Får jag hänga på? 🍸

**MVH Cerrolyn

Mirinda
1

vad är det för oväsen utanför? vaknade av nåt skrikande. vem är det som stör? håller väl hela byn vaken.

BlueBäst
0

Förstår inte riktigt vad som håller er vakna. Jag har då sovit många timmar och tänker sova många till. Festen igår var riktigt trevlig, men tyvärr lite vild för min smak. Men det var väl nödvändigt för att byns festprissar skulle bli nöjda.

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge

Lurvas11
0

Skulle det vara dl kl 20?

Hälsningar Lurvas11Glad

Cerrolyn
0

Det verkar som att det gick riktigt vilt till på festen, för de flesta har stupat i säng och det snarkas för fullt. Men några tycks ha svårt för att sova, kan det vara pga det är fullmåne?

Dessa känner hur det bränner till innanför skinet och snart har de förvandlats till ulvar och genast känner de sig hungriga. På torget där det ännu inte är uppstädat efter dagens fest samlas de, men inte för att städa utan för att leta mat…

Tillslut bestämmer de sig att ta första bästa stuga och ta den bybon.

På morgonen när staketet i fårhagen ska lagas så saknas Alvirpo, Lurvas11 och de andra undrar om hon har försovigt sig och beger sig till stugan. När de kommer fram till dörren så ser de att den är krossad, och där inne ligger Alvirpo, eller ja resterna av henne.

- Vem har gjort detta? undrar Lurvas11.
- Jag vet inte. svarar Buckykatt med gråten i halsen.
Niinis som sitter på huk med ansiktet i händerna tittar upp mot de andra och säger: Men vi ska hämnas.
- Du har så rätt så. säger Zabbio och nickar.

Deltagare:

Picasso 
Lurvas11 
MelvinMimmiLufsen 
Eulwen 
Emmetem 
Buckykatt 
Mirinda 
Sandra-B 
Minerad 
Juliino 
Niinis 
Zabbio 
Bluebäst

Döda:
Alvirpo  - Bybo, dog natt 1

Roller:

Ulvar
Demon
Ängel
Präst
Siare
Bybor

Det är DAG, dl 20.00 imorgon (10/4)

Vi väntar på:

• Att någon ska få majoritet i lynchningen.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Tar tid att uppdatera ibland. 😉

**MVH Cerrolyn

Alvirpo
1

Jahapp.. hann spela en kväll i min första omgång av Varulvsleken innan jag dog😕

Frida B
0

Vad är det jag hör? Finns en av våra kära grannar inte mer? Inte kan det vara varulvar? Vila i frid Alvirpo :(

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Zabbio
0

#36 Sånt händer tyvärr. Men det kommer fler omgångar :)

(Hm.. min karaktär känns inte så hämndlysten.. och jag skulle ju komma först vid lunch med bullar ;)

Kära hjärtanes då… Hur kan det här ha hänt? Hon måste ha snubblat och slagit sönder dörren och skadat sig.. ush så hemskt! Vi måste ordna säkrare dörrar! För det kan väl inte vara annbat än en hemsk olycka? Ingen skulle väl göra så här mot någon annan?

Nej, nu tycker jag att vi går och äter bullar och försöker glömma den här hemska olyckan! Speciellt ni barn, inget att se här! Ni får mardrömmar!

Sandra-B
0

Vaknar av att jag hör en massa röster som låter upprörda där ute.
Skyndar mig upp, tar på mig morgonrocken och mina innetofflor och öppnar dörren för att få in lite frisk luft. Ser att det är fullt med liv och rörelse, det brukar det inte vara vid den här tiden på morgonen - speciellt inte morgonen efter en fest. Kommer på att några grannar skulle samlas och fixa staketet till fåren, men det förklarar inte varför folk är upprörda.

Går ut för att fråga en granne vad som har hänt och får veta att Alvirpo inte finns med oss längre. Skyndar in för att klä på mig och ger mig sen ut i byn för att försöka ta reda på mer - vad är det egentligen som har hänt vår snälla granne?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Buckykatt
0

*Lyfter upp glasögonen och torkar bort tårarna*

Ni hörde vad Zabbio sa, det är säkert en olycka, och det är inte bra för barn att se sådant. 😟

Ni minns alla hur förtjust Alvirpo var i Zabbios bullar, så vi kan hedra henne genom att äta upp henne också. 😛

Sedan måste vi vattna blommorna, man får inte glömma bort sina små vänner, som Zabbio säger.

Zabbio
1

Bucky, äta upp henne?! Nu måste du sagt fel, kära lilla du! :)

Men vi borde laga staketet.. och äta bullarna och saften. Så kan vi fundera på hur vi kan förebygga sådana här olyckor igen…

Frida B
0

#40 äta upp henne? Nu pratar du väl i nattmössan här? Eller..?

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Zabbio
1

Jag tror att käre Bucky menade ''äta upp hennes bulle" men gömde ett s i texten. Nu får vi ta det lugnt och sansat MelvinMimmiLufsen. Ta en bulle och titta inte på den hemska scenen där inne.. ush så tragiskt det kan vara..

Buckykatt
1

Oj, oj… Nu blev det ju helt galet. Jag menar givetvis hennes bulle. ☺️

Mirinda
0

😴Vilken massa folk det samlats där ute. Ligger inte de där festprissarna som rumlade förbi här i natt och sover fortfarande? Det är bäst att jag klär på mig och går ut och hör om de vet vad som hänt.

*staplar sömndrucken omkring och letar efter en borttappad strumpa, ger upp och tar en omaka på andra foten*

*Öppnar fönstret och försöker höra vad som sägs där ute*

Så de pratar:"äta upp henne"(?). Jag har nog inte riktigt kvicknat till.

Vem var det som pratade om bullar? Jag är hungrig. Och inte så mycket som en skorpa i skåpet… Några mjukskrynkliga morötter bara.

Nej, jag får allt handla mat. Men först ska jag höra med grannarna vad som hänt och vad Buckykatt sade, för nu står ju halva byn där och pratar.

Emmetem
0

Åh nej! R.I.P Alvirpo 😕
Men vad kan ha orsakat detta? Vad det en olycka, eller går en mördare lös?! Rädd för mördare tror jag nog att jag håller mig till resten av byborna idag - ingen promenad med hunden ikväll det vill säga. Hoppas nu att alla håller sig inne inatt och inte glömmer att låsa dörren ordentligt och ställa massor av möbler för! Täck över fönstren också så att ingen kan se om ni är hemma! Åh usch, stackars Alvirpo!

Minerad
0

VA! VAD HÄNDER! Jag hörde massa röster… Vad är klockan egentligen? Varför är ni här allihop? Hur kom jag upp egentligen? Åh herre jösses - ALVIRPO!!! Jag tror jag… måste… 🤢…spy!🤮

Niinis
0

Stackars stackars Alvirpo! Vad är det som händer i vår lilla by? 😕 Något hemskt och ondskefullt måste gjort detta hemska mot vår snälla vän, för vad annars skulle det kunna vara?

Hur ska man kunna sova gott om nätterna när man inte vet vad som lurar där ute 😕

Emmetem, vi kan ta en kort prommis tillsammans om du vill med hundarna? Ingen vill väl gå själv efter detta hemska..

Minerad
0

Nej, det här är bara för mycket… Jag behöver en återställare… *fiskar fram en flaska någonstans ur kläderna*

Ni ser också det, eller hur? Ni ser märkena. Där - tänder och klor. Där på dörren också. Jag har jagat mycket… jag har skådat både björn och lo och varg i käften. Jag har tampats mot de vildaste av djur. Det där, det kan jag säga, det  där är ingen vanlig varg…

Sanna mina ord - det finns något ohyggligt i den här byn! En blodtörstig ondska! Någon eller några här är inte vad ni utgör er för att vara! Någon i den här byn… *ser granskande runt på var och en av er*

…är en VARULV!

Sandra-B
0

Vad är det du säger, Minerad?! Varulvar!? Här i byn?! Nä, det tror jag inte på - för inte kan det väl finnas ulvar här i vår by, inte kan väl någon eller några av våra vänner och grannar ha gjort detta mot stackars Alvirpo? Jag vill verkligen inte tro att det är så, men å andra sidan känns det ändå som den mest logiska (hur det nu kan vara logiskt att Alvirpo blivit dödad och av varulvar…) förklaringen till det inträffade :-/ Vad säger ni andra?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Minerad
0

Din granne det är. Men inte din vän. Om ni ursäktar, så ska jag gå hem och rengöra bössan. *tittar misstroget på den tomma flaskan*

Emmetem
0

Att gå ut på promenad tillsammans låter som en bra idé Niinis, särskilt nu när detta ohyggliga och vidriga mord har inträffat.. Det går inte att skaka av sig den rädslan av att någonstans så sitter det en mördare där ute och väntar..

Va?! Vad säger du? En varulv?! Nehej du Minerad. Sådant skrock tror inte jag på.. Dock nu när jag tänker efter.. Men hur har det lyckats komma hit, till vår lilla by?!

Det är nog bäst att vi tar med oss något att försvara oss med Niinis när vi går ut med hundarna! Och jag vill verkligen inte gå för långt härifrån bara - detta börjar bli riktigt otäckt 😕

Mirinda
0

#50 (Usch vad människan stinker) Hej Minerad! Vad är det du säger? Nu vill jag veta vad som hänt. Du pratar om så konstiga saker. Har någon tagit ihjäl Alvirpo?😮 Nej men!

(kan det vara delirium? Bäst är väl att inte protestera. Alla vet ju hur det är med henne. Men snäll och en bra historieberättare är hon. Kunde det inte ha funniits nån nykter och klok människa här?)

Du vet ju mycket Minerad. Men varulvar? Tror du inte att det kan vara en slagbjörn? De stryker runt byarna ibland har jag hört. Farfar har sagt att folk som inte begriper bättre lägger ut åtel (mat för att locka fram djuren) vid vägkanten. Så blir de vana vid människolukt och kommer fram till hus och rotar i soptunnorna. Det är farligt att vänja vilddjur vid människor. De blir inte tama, bara orädda och ilskna om de blir störda, säger farfar.

Måste gå nu och handla lite mjölk och bröd till frukost.

*skakar på huvudet och travar iväg mot byns affär*

Kan hon finnas ute tro? Jo där borta står hon ju. (får inte tänka på henne nu, en mördad bybo och här går jag, min romantiska löjlputte, och spanar efter flickor) Tänk om hon är rädd? Skulle vilja trösta och lugna henne.

Sandra-B
0

#51 Nej, så klart inte. Men jag trodde verkligen att vi alla är/var vänner här i byn… :-/ #53 Har du också fått tag på flaskan, Mirinda? Du verkar lite virrig idag, vänder dig till mig men pratar med Minerad ;-p

**SMF 237 Sweet Dream's 

Niinis
0

Emmetem, vi behöver inte gå långt alls.. Jag känner mig inte det minsta trygg längre och vill nog inte vistas ute längre än nödvändigt. Men nöden har ju sin lag även för våra vovvar. Jag tror jag har ett gevär liggandes i skåpet som jag kan ta med i värsta fall!

Men vad är det jag hör?! Varulvar, finns dem ens? Är ni säkra på att det finns sånna otäcka varelser, och här, i vår by? Inte kan väl det vara möjligt.. Men när man tänker på Alvirpo's döda kropp, med märkerna som du säger Minerad.. Det måste vara något stort som gjort det otäcka!

Lurvas11
0

Stackars Alvripo. 😕 Men jag vet fortfarande inte om jag tror på att det kommit varulvar…

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
0

"och så kom nån på att nån behövde ta hand om Alvirpos hästar:)"

Zabbio
0

(ja, jag försökte få dem att laga staketet iaf.. :P )

Nej men kära hjärtanes, varulvar? Det kan det väl inte vara? Vem av oss skulle vara ulv? Det kan jag då inte tro.

Det är kanske en helt nybiten liten ulvsling som bara inte lärt sig att kontrollera sig ännu? Vi måste ta sans och lugn nu kära bybor. Om ulven kan tänka sig att stiga fram så får vi lösa detta på ett bättre sätt, tycker jag.. som bekant tappar ulvarna kontrollen när de förvandlas, den här ulven behöver hjälp!  Vi kanske kan låsa in honom eller henne under natten så att hen inte kan skada någon?

Här ta en bulle, Minerad, det behöver du.. och  ni andra också. Det är goda bullar, har gjort dem nu i morse.

Men ulven kanske inte ens förstått att den är ulv? Varulvar, kära hjärtanes.. det är ju tragiskt för alla..

Men låt oss behålla vår goda vilja och inte överdifferentiera oss från ulvarna, tänk om det var du själv? Med god utbildning genom didaktiska värdegrunder och insamlandet av empiri kanske vi kan samleva med dessa stackars fördömda..

Emmetem
0

Vad är det du säger Zabbio? Samleva med varulvar? Aldrig för min del! Hur skulle det gå till? De skulle bara vandalisera vår lilla by till det yttersta och rasera den trygga barriär av kärlek och vänskap vi redan har byggt upp under alla dessa år!
Dock har de redan påbörjat detta och jag tycker att vi ska göra vårt bästa för att få fast dessa varelser!
Tänk vem de tar nästa gång? Kanske Lurvas11? Kanske Sandra-B? Kanske till och med dig Zabbio? Detta skulle jag aldrig tillåta. Och att bli tagen av varulvar, eller vad det nu är, skulle nog inte vara en nådig död för vanliga dödliga som oss.
Nej usch, låt oss ta fast dessa vidriga djur och sätta stopp för detta!

Zabbio
0

Men de är ju människor på dagen! Våra kära grannar.. nog måste vi kunna hjälpa dem att leva fredligt utan att döda? De vet inte vad de gör..

Mirinda
0

Jaha… Nu ska de göra sig lustiga över mig igen.😕
#54 Det är egentligen ingen idé att säga nåt till dig, Sandra. Minerad är i alla fall snäll. Du förstod mycket väl vem jag menade och varför hon stinker ibland. Ni vet allihop. Det är synd om henne.

Minerad har varit med om många saker och berättar gärna om sina äventyr för mig. En del av er andra står där och låtsas som om allt är som det ska. Minerad super. Men ni pratar illa om henne ibland när hon inte hör på och låtsas som om hon inte finns, när hon är full och säger knasiga saker. Men jag undrar om hon är så knasig?

Tänk om det är som Minerad säger? Tänk om hon verkligen vet något om varulvar? Om hon gör det ska ni inte driva med henne…. eller mig heller, för den delen.

Bara för att jag är blyg och inte kan prata så fint som Zabbio och några av er andra, som gått i skolan länge. Jag vet att några av er flinar bakom ryggen på mig också. Byborna skrattar åt era skämt om oss. Men det svider i oss även om vi skrattar med.

Jag pratar inte så fint som Sandra och Zabbio kan. Jag är väl inte lika rolig. Och du vet ju att jag är sifferblind, Sandra.😕🤓 

#58 Zabbio är inte lika dum som Sandra. "Tack för bullen!🙂Jag tror inte att hon vill göra nån ledsen. Hon tänker väl inte på att man känner sig dum när man inte förstår de där fina orden. Men Sandra…. Hon gör det med flit. Har alltid varit så populär i byn. Och nästan ingen vågar säga emot henne. För då driver hon med den också, så alla skrattar.

#51 Minerad! Gå hem och vila lite! Jag knackar på hos dig senare. Vill faktiskt höra mer om vad du upplevt. För kan du känna igen hur varulvar beter sig, så behövs du nu.

Emmetem
0

Jag förstår hur du menar Zabbio, men jag kan ändå tycka att det är fel. Ska vi riskera alla bybors liv istället för en enda varulv? Eller om det är fler.. Självklart vill jag också ha kvar våra vänner, men om någon av dessa.. *ser sig omkring bland folket* .. har med detta att göra så ser inte jag någon annan utväg. Inga andra chanser för min del - och hade de varit våra vänner hade de inte gett sig på fina Alvirpo!

Mördare är inte uppskattade i mitt sällskap i alla fall - och att låta dessa otäcka varelser fortsätta härja.. Tänk om det på något sätt skulle kunna smitta?

Så att alla blir varulvar?

Vi skulle aldrig kunna leva normalt!

Jag väljer i alla fall det säkra framför det osäkra! Och det är att se till så att ingen av dessa fortsätter att vandalisera i vår kära lilla by!

Någon kommer att få sota för detta..

juliino
0

Nej fy vilken dag att vakna till!

Gårdagen som var så trevlig och så vaknar man till detta!
Alvirpo som var en sådan god granne.
Jag vill då inte samleva med någon som hungrar efter att slita mig i stycken så fort solen går ner..

Niinis
0

Om det nu är varulvar som härjar i vår by, då måste man ju ställa sig frågan.. Är det endast en eller finns det fler? Om det är fler, hur många kan dem tänkas vara? 🤔

Vi får slå ihop våra kloka huvuden och försöka lista ut vem som är ansvarig för Alvirop's död! För den varulven/varulvarna ska inte få komma undan!

Buckykatt
1

God morgon!

Jag har varit och vattnat dina petunior Zabbio. Och så har jag tagit en titt på Lurvas staket. Alvirpos häst har gått in till Lurvas, och där kan den ju vara så länge.

Vad pratar ni om?

Varulvar? Men, men… Zabbio sa att det måste ha varit en olycka, och då måste det ha varit det, för Zabbio har alltid rätt.

Jasså du har börjat tänka om? Ja, då är det väl så. 

Åh! Tack! *Tar en av Zabbios bullar*

Jag tycker självklart som Zabbio. Man måste försöka omvända den, vi får tänka på att det är en granne om dagen.

Och vapen tycker jag inte om, ni minns vad Zabbio alltid säger: Våld föder våld 😟

Eller vad säger du Mirinda? Du är alltid så tyst numera.

Nej! Minerad akta Zabbios, Pulsatilla vulgaris. Hon ska ha dem i sitt herbarium. Du behöver nog lite hjälp hem. Kom med här, så så ska jag koka en kopp kaffe medans du tar ett bad.

Jag kommer sedan Zabbio, om du vill ha hjälp att beskära rosorna.

Emmetem
0

Buckykatt, har du inte hört?! Du verkar inte så värst påverkad av det hela angående Alvirpo's död.. Eller har du inte hört? Detta är en tragisk dag för oss alla.

Mirinda
0

#66 Bry dig inte om dem, Emmetem! De där håller alltid på med sina blommor och pratar en massa goja. Tanterna har roligt ihop och tror att om man bara serverar nybakade bullar och mjölk till alla, så blir det frid och ro byn.

Jag håller med dig om att det låter som om Buckykatt missat det fruktansvärda som hänt. Men det är bara som det verkar. Tänk på de där två detektiverna i en känd belgisk serie, så förstår du vad jag menar. Låt tanterna hållas du. De ställer upp när det behövs.

Hellre några blomsternördiga tanter med ❤️på rätta stället än vissa andra här i byn som tror att de kan allt och vet allt om alla.

#56 Lurvas! Kan Alvirpos häst vara hos dig så länge? Vi kan hjälpas åt. Jag vet inte mycket om hästar. Men jag kan ordna mat och kanske mocka där den ska bo. Säg hur du vill göra! För nu är han visst hos dig? Stackars krake, som mist sin duktiga och snälla ryttarinna.😕

Mirinda
1

_Kära lekledaren! Kanske ska du ändra datumet för dl? Ser ut som vi ska backa tiden till lynchningsdax :)
_

Cerrolyn
0

DL 11/4 kl 20.00

(Får jag bulle och kaffe nu? 😇)

**MVH Cerrolyn

Minerad
0

Buckykatt, släpp mig! Och du med, Mirinda! Håll er borta! Hör ni det!? 😡

Ulvar i fårakläder, det kan ni vara allihop. Det kan vara vem som helst! Tror ni jag hittar på? Kommer ni inte ihåg historien om vad som hände borta i Glimmerby? Det var längesedan nu. Det började med ett våldsamt dödsfall, nästa natt ännu ett och sen ett till. Officiellt sa man att det var en galning, en seriemördare som härjade. Men jag var i skogarna utanför på jaktpass. Det var rådjurssäsong. Jag såg vad som verkligen hände! De hade blivit desperata, militären hade kallats in.

Militären! För att fånga en seriemördare? Jag förstod ingenting, så klättrade upp i ett träd med min kikare. De slog en järnring runt byn. Ingen fick komma ut. Sen sköt de ner varenda en i byn. En efter en, systematiskt. Folk skrek och försökte gömma sig och jag kunde inte förstå vilket vansinne det var jag bevittnade!

Så bröt månen fram bakom molnen. Och jag hörde ett vrål! Ett ondskefullt ylande och en stor, lurvig best syntes på gatan. Den slet strupen av en av soldaterna och rev upp magen på en annan innan de han reagera och sköt ner den!

De lät ingen komma undan. Sen tystades historien ner…

Så hur vill ni ha det? Vill ni vänta på "hjälp" utifrån? Vill ni bli varulvsmat? Eller vill ni ta hand om det här själva! 😎

Mirinda
0

#69 Vill du ha bullar ska du fråga tant Zabbio. Hon kanske har några kvar. De är goda. Jag vet inte hur man gör kaffe. Dricker aldrig kaffe själv heller. Är inte intresserad av att sitta på kafferep.

Nu ska jag gå och se om Minerad är hemma. Kanske ligger hon och sover? Hon såg ut att behöva rätt många timmars sömn när vi sågs i morse. Jag tar med mig en bytta av min kinamatsspecialitet (sånt gillar jag att äta) med vitlök och chili att värma åt henne. Känner jag Minerad rätt, så gick pengarna till annat igår.

Mirinda
0

#70 Lugn, Minerad, bara lugn…

Jag förstår att du är upprörd. Du vet ju saker. Jag vill höra om det du just berättat. Vi kan inte göra som Buckykatt som kanske är så rädd innerst inne att h*n inte riktigt klarar av att ta itu med vår situation.

Jag är visseligen blyg, särskilt för flickor. Men rädd är jag inte, inte för vargar eller vad det nu är.

Hjälp byn, snälla Minerad! Dela med dig av dina erfarenheter och strunta i om nån varit dum. Jag vet hur det känns. Tillhör inte byns elit. 

Men inte vill jag tränga mig på om du vill vara ifred. Jag är ingen som lägger mig i hur du lever. Den här byn är liten och du har väl nog av fördömande och förakt från andra. Det vet jag också hur det känns.

Zabbio
0

Klart att du också får bullar och saft eller kaffe, Cerrolyn. Bara ta för dig, om än jag önskat att vi stått vid staketet hellre än i denna situationen..

Bucky, mina rosor kan faktiskt vänta. Men vi måste försöka lösa detta på ett lugnt och fredligt sätt.. Jag vill inte ha oskyldigas blod på mitt samvete, kära hjärtanes.. 

Om ni vägrar ge ulvarna en chans att klara sig - jag vill fortfarande hellre låsa in dem på nätterna när de är farliga och mister kontrollen - så måste vi i varje fall vara säkra på att det är en ulv vi fångar och inte en bybo.

Cerrolyn
0

På en skylt utanför byagården finns helt plötsligt en skylt, på den kan man läsa:

"Kom hit innan kl 20.00 och lägg en lapp i lådan på den du tror förövaren är, motivera gärna varför. Vi måste få bukt med detta illa kvikt."

**MVH Cerrolyn

Frida B
0

Oj vad mycket man missar när man är i skolan… Hade en väldigt intressant föreläsning idag, WSPA var här idag. Väldigt intressant, dock satt man med tårar i ögonen hela tiden.

#70 oj vilka starka ord, varför dessa? Vi är fortfarande grannar och vänner allihopa, glöm inte det. :) Jag är lika rädd som du är, men man får tänka på att behålla lugnet så länge som möjligt. Är man hysterisk, kan man inte tänka.

Har fortfarande inte fattat att Alvirpo inte finns hos oss längre. Sitter och gosar in mig i Nadjas mysiga päls, funderar. Varför våran lilla by? Har en kusins, väns pappa som var med om någonting liknande, större hunddjur som härjade i byn för ett antal år sedan. Dock kom dom aldrig fram till var det var, men till slut så var hela byn utplånad. Det var hemskt, min kusin var förkrossad då hon kände dom väldigt väl.

Känns väldigt ensamt här borta. Någon som har lust att komma över? Mina föräldrar är just nu bortresta, och storasyster är ju utflyttad. Så sitter här hemma ensam med hunden. Har precis bakat kakor, dom är rykande färska. Kan sätta på lite kaffe också. :)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Buckykatt
0

Kan någon hjälpa mig hitta mina glasögon? Minerad råkade riva av dem när jag försökte hindra henne att trampa på Zabbios Pulsatilla Vulgaris.

Va? Hänger de bakom ryggen? Bakom ryggen på vem? Jasså mig… hrmm.. jag glömde visst att jag satt på sådana där senilsnören.

Emmetem, det är väl klart att jag bryr mig om stackars Alvirpo, men som Zabbio sa, så gäller det att hålla sig lugn, och tänka konstruktivt.

Kan man inte kedja fast ulven/ulvarna under natten? Tycker verkligen inte om att behöva ta till våld. Men om vi nu måste, så ska det inte vara någon oskyldig. Jag tänker göra som Zabbio säger, för jag gör alltid som Zabbio säger och det har aldrig blivit fel förut.

Är du säker angående dina rosor Zabbio? Ja, dåså då ska jag nog gå och rensa bland mina violer, de doftar så ljuvligt att man kan glömma allt otäckt som hänt.

Minerad
0

Minerad lämnade sällskapet och gick hemåt. Senare dök hon upp på trappan till byagården med en bössa över knäet. Hon ser trött men hyfsat nykter ut. Hon fnyser åt skylten och proklamerar högt:

Jag tänker inte lämna någon anonym lapp! Jag står för vad jag tror! Jag säger - låt oss jaga ner den skyldige! Innan någon mer blir offer för varluven och innan nyheten når myndigheterna och vi möter samma öde som stackarna i Glimmerby!

EMMETEM! Ja, just det. Du! Du gick hem väldigt tidigt igår. Och när jag kom till Alvirpo hörde jag dig tala om att alla borde stanna hemma med förtäckta fönster! Så du skulle kunna MÖRDA I FRED, ELLER HUR???

Jag tror du döljer vem du är för oss andra! Så var det sagt! Någon var ju tvungen att ta bladet från munnen, eller hur!?

Sandra-B
0

Men snälla, rara Zabbio. Inte kan det väl vara värt att riskera hela byns ve och väl för en ond best, eller hur många det nu är? Nog är vår säkerhet viktigare än livet på någon som kallblodigt mördade snälla lilla Alvirpo? Jag läste i och för sig i en tidning (Wikipedia) från en annan by att det finns ett sätt som _kan_ avslöja varulvar när de är i sin människoskepnad. De ska ha borst under tungan. Likaså fanns där några tips på hur man förvandlade en ulv tillbaka till människa samt hur man kan bota ulven utan att ha ihjäl den. Några exempel som stod i artikeln var att man ger ulven någonting av fri vilja, man tilltalar ulven vid namn, man hälsar ulven tre gånger med dopnamn eller korstecken, man sticker ulven i handen (tassen?) tre gånger och/eller den förlorar tre droppar blod. Man ska också kunna kasta metallföremål på eller över ulven för att få den att bli människa igen. I artikeln står det också att ulvens päls ofta har samma färg som håret på människan som är förvandlad. Är det så, så kan det kanske hjälpa oss i jakten på ulven? Jag vet inte vad jag ska tro om det men snälla, rara Zabbio. Inte kan det väl vara värt att riskera hela byns ve och väl för en ond best, eller hur många det nu är? Nog är vår säkerhet viktigare än livet på någon som kallblodigt mördade snälla lilla Alvirpo? Jag läste i en tidning (Wikipedia) från en annan by att det finns ett sätt som _kan_ avslöja varulvar när de är i sin människoskepnad. t är, men jag känner att det är väldigt viktigt att vara påläst. Mirinda; ge dig va! Är så trött på att du intar offerrollen så fort någon påpekar något du har gjort fel. Du är ju värre nu än när vi gick i byskolan ihop. Det är dags att växa upp nu, bara för att du valde att hoppa av skolan i förtid ska du inte låta det gå ut över oss andra. Spring du efter flickorna, det är ju vad du brukar göra. Inte undra på att du inte klarade skolan! Buckykatt; hemskt vad du verkar ha kommit över saliga Alvirpos alltför tidiga död snabbt. Hur kommer det sig? Låt gå för att man ska rycka upp sig och gå vidare, med Alvirpo har med nöd och näppe kallnat… Minerad; kan hända att du tar till flaskan oftare än någon annan i byn. Men vem skulle inte ha gjort det med tanke på vad du har sett? Jag skulle gärna vilja höra mer om vad du såg i den där byn, där militären hänsynslöst sköt ihjäl allihopa. Vi måste sätta stopp för att det händer i vår by också! Juliino; du brukar vara en smart tjej! Har du några idéer?

**SMF 237 Sweet Dream's 

juliino
0

#75 MelvinMimmiLufsen Jag kommer gärna och smakar på din nybakta kakor. Kan ta med mig min lilla vovve så får hundarna busa lite så kan man kanske få tankarna på annat och inte på detta hemska som hänt Alvirpo för en stund.

Samtidigt måste man ju fundera på vem som kan ha gjort detta?

Frida B
0

#79 bra! Ja, Nadja är väldigt trött efter en dag på skolan, men har alltid tid för att busa :)

Ja usch, det som hänt är hemskt.  Förstår bara inte hur någon kan göra någonting sånt…

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Zabbio
0

Nejnej inte ska vi riskera någon.. men de som är ulvar på natten är ju våra vänner på dagen.. nog måste det finnas ett säkert sätt att skydda oss alla?

Om de stiger fram och frivilligt blir inlåsta varje natt så kan de ju inte skada någon, eller hur?

Jag kan inte föreställa mig att den som gjorde Alvirpo så ont kan ha varit vid sina sinnes fulla bruk..

Ta du hand om dina violer Bucky.

Sandra-B
0

Är vi ens säkra på att den/de som är ulv/ulvar vet om det? Jag menar, har den/de något minne av vilka illgärningar den/de har gjort på natten som en blodtörstig best när den/de på dagen är människa och en av oss, vår/våra vän/vänner?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Frida B
0

#81 håller med, det måste finnas något sätt. För det är ju ändå våra vänner. Men hur kan vi ta reda på vilka som är vad, och kan man ens "bota" någon som blivit infekterad? Har läst någonstans att om ulvarna på något sätt får i sig en lite större mängd silver, botas de, men det är en väldigt stor risk med det. Vi människor brukar nämligen inte klara så pass stora mängder silver..

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Buckykatt
0

Jag hörde vad Sandra sa om hur man hittar en varulv. Kan vi inte kolla alla under tungan först? och sedan, om vi hittar någon med hår kan vi kedja fast den och göra som Sandra sa att man skulle göra?

Jag vill verkligen inte sluta som stackars Alvirpo, men tycker att vi ska lyssna på Zabbio som alltid har varit förnuftets röst.

Och för er som tycker att jag kommit över Alvirpos död för snabbt: Man kan sörja inombords utan att det märks utåt. Snarare tycker jag det är suspekt med de som är för högljudda, försöker de övertyga oss att de verkligen sörjer?

Zabbio
0

Sandra, det är en bra fråga.. jag vet tyvärr inte allt om varulvar (Nu blir Bucky besviken ;) )…

Vi kanske måste komma på vilka som är drabbade av förbannelsen först.. Har ni några gissningar? Tyvärr är mitt sinne tomt..

Minerad
0

Ni ignorerar mig. Jag klandrar er inte… Men kvällen drar närmre och snart går månen upp. Inga galler eller kedjor i den här byn är starka nog att hålla en varulv fången. Inga lås på dörren hjälper. Inget silver, inga kors och ingen vitlök heller. Det enda alternativet är att agera innan solen går ner!

Jag har sagt vad jag tror! Jag anser att Emmetem bör göras ansvarig för sina gärningar!

**Jag röstar på Emmetem
**

Zabbio
1

Minerad, jag har inte ignorerat dig av vilje. Ta en bulle till drycken din, så kanske du mår bättre imorgon.

Varför misstänker du just Emmetem? För att hen gick hem tidigt?

Minerad
0

Jag har ännu inte hört Emmetem bestrida anklagelserna! Jag tror hon håller sig undan med flit. Kom ihåg att hon rekommenderade alla att sätta för sina fönster, så ingen skulle synas utifrån! Eller för att inte hon vill synas inifrån! Och hon räknade upp flera av er som potentiella offer men nämnde aldrig sig själv. Varför inte? Kanske är hon säker på att inte själv drabbas! Vem är den enda som kan vara säker på det??

Kanske har jag fel. Men gör vi inget kommer alla att dö. Kan inte Emmetem bevisa sin oskuld så…

Buckykatt
0

Ja, Emmetem verkar kanske lite skum. Hon var väldigt snabb med att misstro mig också pga mitt sätt att hantera sorgen efter Alvirpo. Men varulv?

Var är förresten Eulwen? Har den rackaren inte kommit upp ännu? Eller gömmer hon sig månde? Och Picasso? Det här är skumt. Tror jag ska gå hem till Zabbio.

Zabbio
0

Hm… jag vet inte.. du verkar lite suspekt Minerad.. Samtidigt är det lite roligt att se dig på dagarna, jag har så svårt att tänka mig en drucken varulv.. om inte drickan kom av ångesten över natten..

Emmetem vet jag inget om… Sandra verkar ju så snäll… uassh jag kan då inte tänka mig någon av er som varulv. Niinis?

Jag vill inte lyncha en oskyldig!

Mirinda
0

#78 Det var ju bara väntat att du skulle lägga ut texten. Fröken Expert på allting. Bara för att du har gått på den där fina skolan och fått nöta byxrumpa på jobb som mest består att prata, prata och prata….

Om livet lär man sig av livet. Ett hederligt arbete är ett hederligt arbete. Det spelar ingen roll om det är ett tänka-jobb eller ett göra-jobb. Har varit hos Lurvas och tagit hand om Alvirpos häst. Lite hästbajs-mockning skulle du må bra av, Sandra. Gör något om du nu vet så mycket!

#83 MelvinMimmiLufsen! Bra att du försöker komma på hur man gör med varulvar!

Men den som skrev det du läste om att bota ulvar har fått det om bakfoten. Man botar inte varulvar med silver. Man skjuter dem.  Och det sägs att de dör då; om kulan är av silver, inget annat lär bita. 

Det där är gammal kunskap som gått i arv i muntlig tradition. Om det är riktigt sant vet jag inte. För då måste man ju testa det först. Men det är det som sägs i alla legender om dessa bestar. Farfar kunde berätta vad hans far och farfar hade berättat för honom när han var liten.

Kanske kan byns äventyrare Minerad bidra med mer varulvskunskaper?

#77 Det lät som om du visste att det var en varulv som gjort såren på Alvirpo. Hur ser man skillnad? Det känns inte lika illa om det var en slagbjörn eller kanske en rabiessmittad hund. Men de är ju farliga de också. Snälla Minerad, var inte så sturig!

Och Sandra, om du verkligen vet något; säg rakt ut vad du vet!

Lurvas var inte hemma. Hästen betar på hennes gårdstun. Vet någon när hon kommer hem. Jag är inget vidare på hästskötsel. Någon annan kanske vet vad den behöver tills Lurvas kommer tillbaka. Ska den stå ute på natten? Lurvas har inget stall. Varulvar äter kanske hästar.

Zabbio
0

Jag röstar på Niinis.

För att hen har skrivit mittimellan-många inlägg.. en ulv vill inte vara helt väck och inte för synlig, tror jag.. och jag har inget bättre att å på.. huja mig, kära hjärtanes om jag har fel..

Buckykatt
0

Nej, tänk om det blir fel. Tänk om vi har ihjäl, verkligen har ihjäl, en oskyldig. Jag skulle inte kunna leva med det på mitt samvete

*Darrar på rösten, men försöker se modig ut*

Om ni nu måste döda någon: Ta mig!

*Bucky ser sig förhoppningsfullt omkring för att se om någon tänker invända.*

Zabbio
0

Jag är frestad att låta bli, men jag vill helst ha kvar dig Bucky.

Ädelt hjärta har du i varje fall.

Minerad
0

Sturig!! Jag!?? *hrmppfff*

Det var inget djur. Djur krossar inte dörrar. De är inte smarta nog. Jag har inte sett spår av björn i skogen på flera år heller…

Om jag var varulv, skulle jag sagt att det var en björn. Ni hade säkert trott mig som den jägare jag är. Jag skjuter lika bra som jag super och det vet ni!

Buckykatt
0

* Uppskakad efter sitt utbrott, sneglar Bucky tacksamt på Zabbio *

Tack, så du tycker inte att jag ska offra mig då?

Minerad
0

Buckykatt, har du stulit min fulsprit eller vad är det för fel på dig? Offra dig inte om du inte är skyldig. Det vinner bara ulvarna på! 😡

Niinis
0

Zabbio, dina misstankar om mig är helt fel. Jag är inget annat än en vanlig hedlig bybo!

Var ute på en promenad med vovven min och försökte rensa tankarna och försöka tänka klart men inte blev jag klokare för det.. 😕 Jag vet inte riktigt vem jag ska rösta på heller, vill inte rösta på dig Zabbio bara för att du röstat på mig. Jag vill ju få fast en varulv, inte något annat!

Zabbio
0

Nej, Bucky, du ska inte rösta på dig själv..

Niinis.. jag är egentligen inte alls säker på att du är ulv..

Mirinda
0

Niinis! Nej nu måste jag våga…. Snälla inte hon. Hon kan väl inte vara ond. Så vacker som hon är. Hennes lockar som trasslar ihop sig när det blåser. Hennes glittrande ögon och mjuka röda läppar…

Ni rör inte byns vackraste flicka!

(Hjälp! Vad har jag nu gjort? Nu kommer de att tråka mig och skratta åt den lille fule nörden. De vet inte hur jag längtat efter Niinis och nu vill nån påstå att hon kan ge sig på andra människor. Jag älskar henne ju)

Minerad! Jag har inte ignorerat dig. Du skäller på oss och svarar inte på mina intresserade frågor om varulvar. Vet du verkligen nåt på riktigt eller är det sånt där argsint prat igen? På vilket sätt har Emmetem retat upp dig? Jag trodde du hade fakta om varulvar. Nu är jag besviken.

#89 Men du Buckykatt tycks ha kommit på något. Jag unrar också var de såta vännerna Eulwen och Picasso är. Nu är det inte bara Lurvas som är mystiskt försvunnen. Hon brukar väl inte bara sticka iväg så där? Och hon lät så rädd förut. Inte vågar väl hon vara ensam nu?

Sandra! Nu kan du väl göra som du brukar! Du påstår ju att du vet så mycket. Kom igen nu och bevisa att du kan något om varulvar!

Snälla Niinis! Skynda dig hit. De pratar illa om dig. Jag kan inte hindra dem från det. Men om de försöker göra en värnlös flicka illa så ska jag slåss för dig. ❤️dig du underbara stjärnögda fe…

Zabbio
0

Jag ändrar min röst från Niinis till Mirinda.

Så som du pratar förstår jag att du vill skydda din hemliga kärlek, och jag vet inte vem jag annars ska rösta på… Ledsen, vill egentligen inte rösta alls.

Niinis
0

Mirinda då! Inte visste jag att du kände så för lilla mig! 😊 *rodnar*

Vart håller alla hus? Det är röstningsdags och inte många har visat sig här än..

Sandra-B
0

Jag håller med Minerad att det Emmetem sagt verkar rätt mysko, men jag har samtidigt svårt att tro att en varulv skulle gå ut på det viset direkt. Gå ut och verkligen dra blickarna till sig? Det känns inte som en alltför klok strategi om man är ulv. Å andra sidan så är det kanske oerhört smart få ingen tror att en ulv skulle höra det…? Fast det förutsätter förstås att "detet" kommer ihåg sina handlingar som ulv när "det" är i människoskepnad och tvärtom… Minerad gick ut tidigt med misstankar om Emmetem; vet hon något som ingen annan vet eller vill hon försöka styra lynchningen? Snälla och rara tant Zabbio som vill rädda ulvarna går ut som tvåa med sina anklagelser och skickar dem mot Niinis som knappt blivit sedd alls. Varför? Varför helt plötsligt så på för att få till ett blodbad?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
0

#97 Men du skjuter illa när du supit, så nu hoppas jag att du är kristallklar i skallen och kan sikta rätt. Har du silverkulor i den där?

Mirinda
0

Titta! Jag kan få dö som en hjälte. Tant Zabbio tänkte döda mitt hjärtas blod. Och nu kan jag få dö för henne. Varför vill tant Zabbio förstöra. Kärlek är väl inget ont?

Minerad
0

Mirinda, jag har berättat allt jag vet om dem.  Jag tjuvhåller inte på några detaljer. Hur mycket mer tror du jag kunde se därifrån trädet i mörkret? Men jag kan mina spår och märkena på dörren och på vår stackars granne var inte gjorda av vare sig människa eller djur.

*muttrar något osammanhängande och fumlar med något innanför rocken*

Sandra-B
0

Nu ändrar helt plötsligt tant Zabbio sig och ger sig på Mirinda…? Vad har hänt med tanten idag? Hon må verka snäll och rar, men virrig är hon utan tvekan. ***Min röst faller därför på tant ***Zabbio*** idag.*** Hennes virrughet kan ställa till mycket skada, om det nu inte är så att hon bara spelar…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
0

Jag röstar på Lurvas Hon är som uppslukad. Varför bryr hon sig inte om att komma hit. Alvirpos häst vägrar att gå in i någon av hennes byggnader. Tror att hästen känner ulvlukt

Buckykatt
0

Ja, jag tycker ju alltid att Zabbio har rätt, och det här plötsliga försvaret av Niinis tycker jag är suspekt, du stod minsann inte upp för mig.

*säger lite grinigt och sårat*

Jag röstar därför på Mirinda

Mirinda
0

Ändrar till zabbio

Zabbio
0

Sandra, inte vill jag få till ett blodbad men jag ser deadline närma sig och känner pressen att rösta för att inte bli utplockad.. (helt seriöst, jag är en sån person som avskyr att vara i sista minuten, hade helst röstat i morse om jag bara vetat på vem)

Jag vill inte tro att någon är ulv… Men Mirinda intygar Niinis godhet, så med inget annat att gå på..

Att jag valde Niinis först var just för att hon synts bara lite, lagom för att finnas men vara osynlig..

Mirinda går i varje fall med heder, om det nu är han som väljs.

Men var är resten av byn? Jag vill inteensam ta ansvar för ett dödsfall, jag vill hellre låsa in alla… tills vi vet vilka som förvandlas..

Minerad
0

ändrar till Mirinda

Zabbio
0

haha, det kunde jag anat. Ni vill inte detta.. men jag önskar att jag gjort ett bättre val första natten.

Ta vars en bulle.. det finns fler på svalning i skåpet därhemma till min vaka om ni väljer att låta mig gå på detta viset.

Niinis
0

Jag röstar på Buckykatt.. Att säga att Alvirpo's död var en olycka fick mig att fundera på hur du tänkte där..

Zabbio
0

Jag borde nog inte säga detta för då röstar du väl på mig så att vågskålen rinner över, men det var jag som först sa att Alvirpos död var en olycka.. jag vill inte tro på ulvar..

Sandra-B
0

Undrar också var resten av byn är? Också fundersam på vad som fick Mirinda att strunta i sin röst på Lurvas och följa mig?! Vi som aldrig kommit överens om något tidigare… Minerad, som hela tiden trott att Emmetem är ond ger sig nu plötsligt på Mirinda. Hade inte deadline varit passerat hade jag också ändrat min röst, tror nämligen att ni faktiskt har rätt när ni röstar på Mirinda. Enda orsaken för henne ("honom") att ändra sin röst i sista sekund borde vara att få till en lottning och slippa bli lynchad. Kan väl iofs en bybo också räkna ut, men ändå. H*n hade nog däremot inte räknat med Minerads byte av offer. Men varför gå med på min lynchning av tant Zabbio och inte Minerads av Emmetem? Det ligger någonting mer bakom dessa röster, det är jag säker på! Någon eller några dom röstat i denna första lynchning är ulvar, frågan är bara vem/vilja…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Frida B
0

#91 okej, men det är vad jag har hört. Att man kan typ "driva iväg" dom från en kropp. 

Till när var dl? 20:00 eller 21:00? Hoppas det var 21:00, hade för mig det..

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mirinda
0

Men Niinis Jag försökte rädda dig. Jag föstår väl att du inte älskar mig. Men kanske kunde du gett mig lite hjälp…💔

Niinis
0

*kliar mig i huvudet* Förhastade jag mig och tänkte fel säger du? Ja det är nog mycket möjligt! Det är inte lätt att hålla isär alla när man ska tänka tillbaka i stressen. Nåväl, klockan är över 20 och jag håller alla tummar och tår att en varulv dödas! Jag får tänka efter och lugna mig nästa gång helt enkelt 🤪

Zabbio
1

Det tar nog en dag att överväga denna ombytliga röstning.. Allt händer så fort!

Mirinda röstar väl på mig för att jag röstar på honom? 

Men för övrigt är jag mest förvirrad… usch! Vill inte att det ska sluta innan jag lyckats göra något gott… förutom bullar då.

BlueBäst
0

Oopss Några min efter dl. Men ja röstar iaf på Juliino eftersom att jag inte sett till hen i tråden.

Mirinda
0

#120 Jag röstade på dig för att du tänkte ge dig på Niinis som är den oskyldigaste lilla flicka byn har. Hon har aldrig sagt eller gjort något ont mot någon.

Cerrolyn
0

Rösten kom 1 min sent så den räknas inte.

Nu ska jag uppdatera.

**MVH Cerrolyn

Niinis
0

Mirinda, förlåt! 😞 inte visste jag hur du kände förrän det var försent!

Buckykatt
0

Niinis, förnekelse av det onda, det var helt enkelt ett sätt att stoppa huvudet i sanden. Dessutom så ska man lita på vad Zabbio säger - så det så.

Zabbio
1

Bucky! Ibland litar du nog lite för mycket på vad jag säger!

Fast i detta fallet är jag glad, för du räddade mig från att lynchas när du röstade som du gjorde.. men jag är inte alls övertygad om att jag har rätt..

Zabbio
0

Mirinda, du röstade väl på Lurvas först trots att jag röstat på Niinis redan…. och ändrade när jag bytt till dig…

Cerrolyn
0

Alla i byn är eniga, detta måste ta slut nu! Men varulvar finns väl bara i sagor, eller hur.
Strax innan 20.00 samlas några i byn i byagården, några pratar lugnt och sansat medan andra höjer rösten, alla vill de få sin åsikt hörda. Efter mycke prat får Mirinda majoritet och nu är frågan. Vad ska de göra?
Några menar att de ska behandla henne som häxa och några vill förvisa henne från byn, men tillslut så bestämmer de sig alla för att om onskan ska försvinna från byn så finns bara ett botemedel. Förövaren måste dö…

Deltagare:

Picasso 
Lurvas11 
MelvinMimmiLufsen 
Eulwen 
Emmetem 
Buckykatt 
Sandra-B 
Minerad 
Juliino 
Niinis 
Zabbio 
Bluebäst

Döda:
Mirinda - Ulv, lynchades dag 1.

Roller:

Ulvar
Demon
Ängel
Präst
Siare
Bybor

Det är NATT, dl 20.00 imorgon (12/4)

Vi väntar på:

• Att ulvarna ska välja sitt offer.

• Att änglen ska skydda någon.

• Att siaren ska sia någon.

• Att prästen ev. ska sia någon.

Allt sker via PM till mig.

**MVH Cerrolyn

Niinis
0

Det är svårt att veta vad man ska tro, jag vet! Men man ska inte blunda och ignorera det som faktiskt hänt! Jag är inte helt säker på vad som hände Alvirpo men vet att det är något med tänder och klor. Andra har hört historier från andra byar och då är det inte lätt att slå bort tankarna om att samma sak kan ha hänt här! 😕

Zabbio
1

Oh Fru min skapare.. det finns varulvar!

Niinis
1

VA?!?! Var en varulv kär i mig? Men jisses, tänk om jag skulle fallit för det där smickret och vi hade varit ensamma, vad hade då kunnat hända 😕

Minerad
0

Vi har gjort det vi var tvungna att göra. Må vi alla leva imorgon! Nu ska jag hem till mitt. Där är någon som väntar på mig hemma.

Zabbio
2

Och jag röstade på ulven först! Det finns säkert fler och de kommer vilja hämnas.. kära hjärtanes!

Detta blir en nervös natt.. och om någon ängel har ett beskydd över ber jag om det.. fast bara om det inte finns någon viktigare eller mer utsatt att skydda… jag trodde faktiskt inte… ujujuj..

Jag går nog hem och sover.. vill  du hjälpa mig med ampeliljorna, Bucky?

Buckykatt
0

Självklart Zabbio. Jag kan sitta och vakta på din veranda om du vill.

Stackars Niinis, det kan inte vara lätt att först få en kärleksförklaring och sedan få veta att det var en ulv.

Sandra-B
0

Yeah! Vi dödade en ulv! Eller snarare ni, jag var alltför insnöad på virriga Zabbio, vilket ulven tydligen uppskattade och försökte dra nytta av… :-$ Varför ville Mirinda så gärna rädda Niinis? Varför ändrade så många sina röster? Ser ni något som jag har missat?

**SMF 237 Sweet Dream's 

juliino
0

Glömde totalt bort tiden och hann inte vara med i röstningen idag men ni klarade det ju lika bra utan mig.

Har svårt att förstå att Mirinda kunde göra något så hemskt mot Alvpiro.. Jag hoppas innerligen att hon var ensam, Någon som om varulvar lever i flock eller ensamma? Jag hoppas att Eulwen och Picasso snart syns till. Är det ingen alls som sett dom?
Själv kommer jag få ytterst svårt att sova inatt, kommer vara på helspänn för minsta lilla ljud.

Gogrisen
0

Hund Animals are all you need.Katt

Emmetem
0

Tusan att jag hann försent! Men ni lyckades få fatt i en varulv, och nu hoppas vi att detta upphör! Stackars Mirinda, hon som verkade så trevlig :( Men det känns underbart att ni, utan mig, lyckades få fatt i detta otäcka. Minerad, om det är någon som sticker ut så är det du! Du kastar anklagelser omkring dig utan att ta reda på fakta först! Hur visste du när jag gick hem igår? Du kunde ju knappt fokusera med ögonen på en enda punkt utan att ögonen gick i kors. Nej hujedamej.. Tur att ni fick fatt i en ulv istället för mig! Jag är helt oskyldig! OM det finns fler varulvar och ännu en av oss skulle bli dödad så skulle jag föra alla mina misstankar till dig Minerad. Du verkade helt säker på att det var jag, men ändå ändrade du din röst? Då var du trots allt inte så säker på om det var jag. Vilket det verkligen inte var! Men nu när vi fått fatt i den skyldige tyckar jag att vi, trots sorgen över att ha mist en trevlig kamrat, borde tänka framåt. Tänk om detta inte var den sista? Hur ska vi vara säkra?!

Buckykatt
1

Emmetem, du missar en poäng. 😟

Om Minerad hade varit ulv betedde hon sig ovanligt korkat, när hon ändrade sin röst till Mirinda. Det stod och vägde mellan Zab och Mirinda, Minerad hade helt lugnt kunnat sitta tillbaka och låta lotten avgöra, vilket förmodligen hade betytt att ulvarna nu hade haft en person till i sitt team, dvs om det finns fler. Men det här kanske du redan är medveten om? 🤔

BlueBäst
0

Godmorgon, alla bybor. Vad ska ni göra idag?

Minerad
1

(BlueBäst, det är natt i spelet tills klockan är 20 idag. Men var gärna med och skriv vad du gör eller pratar om innan du "går och lägger dig" ) 🙂

Emmetem
0

#139 Nu förstod jag vad du menar Buckykatt! Jag är lite trög på kvällen :/

Niinis
0

Usch, jag känner mig fortfarande förvirrad. Varför fick jag en kärleksförklaring från en ulv? Lilla jag liksom.. Jag fattar ingenting!

Jag måste nog snart slänga mig i sängen och försöka skingra tankarna, men jag gissar på att jag kommer ha svårt att somna.

Buckykatt
0

#142 Händer den bäste, Emmetem. Och fröken Bucky är inte sen att utnyttja ett tillfälle att få föreläsa 😉

BlueBäst
0

41#Men det hade jag ju missat helt, haha. Jag hade för mig att det var lynchning idag… Idag har jag för första gången i mitt liv bakat bullar, det gick bra ända tills jag stoppade in de i ugnen… Nu ligger det svarta klumpar i min soptunna:D Men nu börjar det bli sent, godnatt

Buckykatt
0

Prova Zabbios bullar, BlueBäst. Du kan säkert få ett tips eller två av henne.

Jag kan också hänga med och och ge goda råd, och smaka på degen osv..

Eulwen
0

*susar in i byn sittandes på bönpallen till Picassos vrålfräsiga rosa scooter* Gu vilken efterfest asså. fy vad najs att bara dra till stan sådär och skaka rumpa hela natten! Tack Picasso för en störtskön partynatt! Schysst av min moster att låta oss slagga på hennes soffor va, så lunde vi ta sovmorgon så länge vi ville…! Men asså vad tyst det var här då, nu har pankisarna minsann gått och lagt sig redan. Jaja, dags för lite skönhetssömn dårå… Ha det gott Picasso och tack igen!

Sandra-B
1

Eller så gjorde Zabbio lite av en "Cerrolyn".
För några omgångar sedan, när Cerrolyn var med och lekte, gick hon först ut med anklagelser mot en person som det slutade med blev lynchad, den här lynchade deltagaren visade sig vara ulv - och det visade sig att Cerrolyn också var ulv. Hon gick alltså hårt ut, direkt och utan synbar orsak, och anklagade sin ulvkompis - antagligen för att rädda endera sig själv (om kompisen lynchades skulle väl ingen tro något ont om henne, som ju var först ut med anklagelsen) eller sin kompis (om anklagelsen slog tillbaka på Cerrolyn själv skulle väl ingen misstänka hennes ulvkompis för att vara ulv - en ulv som går och, direkt, anklagar en annan ulv hör ju inte direkt till vanligheterna).

Det skulle, precis som du säger, vara korkat för Minerad att ge sig på Mirinda i den situation som uppstod igår om de är ulvar båda två. Å andra sidan kan det vara en smart ulvtaktik för att vilseleda oss andra…

Eller så finns det ingen bakomliggande orsak/taktik alls till det hela…

Jag avskyr att vara bybo, betydligt lättare när man är varulv och har sin flock att lägga upp en strategi tillsammans med, eller att man är siare som får reda på lite info så att man åtminstone vet vem man inte ska ge sig på (eller tvärtom). Ängel är inte heller helt fel, då kan man skydda antingen sig själv eller någon som man tror är i fara.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Buckykatt
0

Hmm… Ja, det skulle ju kunna vara som Sandra säger, men vem säger att du, Sandra är en vanlig bybo, alltså bortsett från du själv?

Usch, det är inte lätt! Men man kanske blir uppäten innan nästa lynchning, så varför ta ut sorgerna i förskott 😉

Zabbio
0

Sandra, det känns väldigt dumt att göra så precis i början av en omgång. Nej, jag bakar hellre bullar.. och att jag röstade på Mirinda är av den enkla anledningen att vi tjafsade lite i förra ..eh.. byn..(leken) och ärligt talat visste jag inte vem av våra kära grannar som kunde vara ulv.. vid hjärtana, jag trodde knappt att det fanns ulvar.

Så när Mirinda tvunget ville att jag skulle skona hans kärlek som jag helt ovetandes valt att rösta på, kunde jag inte låta bli att ge karlen ett litet tjuvnyp samtidigt som jag gjorde honom till viljes.. Inte trodde jag att det skulle leda till fler röster! Men jag hade inget att gå på. Och så visade det sig att det fanns en ulv där..

Nåväl, i skeptiska tider lär ni knappast tro på mig mer än någon annan. Jag tror inte att jag gått med på en sådan manöver om jag varit ulv, inte innan det krävts åtminstone. Jag hade inte velat bli förrådd av mina kumpaner..

Nej, dags att vattna violerna och se till Buckys glasögon, jag tror bestämt att hon glömde dem hos mig igår.

Eulwen
0

Öhm… *Står och tittar på en sliten lapp på bystugans dörr…*

Vaere som har hänt här…..??

Sandra-B
0

Har du inte hört det, Eulwen!?

Alvirpo är dödad - av varulvar!
Vi i byn gick samman och bestämde oss för att vi måste utrota dessa bestar och majoriteten av oss som var med röstade för att fälla Mirinda för mordet och döma "honom" till döden för det.
Det visade sig att Mirinda var den skyldiga; att "han" var en varulv.

Kan du tänka dig - en varulv här i vår lilla by!?

Men av någon orsak drog "han" uppmärksamheten till sig själv när "hans" hemliga kärlek Niinis blev anklagad…

Det här gör mig grymt förvirrad måste jag säga, det och alla ändringar av rösterna… Men jag hoppas att det är över nu; att Mirinda inte lyckats smitta någon mer med den ondska som rann genom "hans" kropp.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Cerrolyn
0

Det var mitt första spel och jag skrattade gott. 😃

**MVH Cerrolyn

Sandra-B
0

Dumt, smart - vem vet, Zabbio?
Kanske är det tydligt dumma det dolda smarta?
Det är en taktik som har fungerat förr, jag läste det i en av mina böcker från storstadens bibliotek som handlar just om varulvsattacker. Som jag sa tidigare, det gäller att vara påläst så gott det går.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Zabbio
0

Jaja Sandra. Jag förstår att det är svårt att övertyga folk i dessa tider.. och det behöver jag inte heller försöka göra. Jag hoppas att allt blir rätt till slut ändå.

Godnatt kära grannar, nu är det sovdags.. jag hoppas vi alla överlever natten.

Cerrolyn
0

Mitt i natten sitter någon vaken hemma i sin lilla stuga och funderar på allt som har hänt. Medan hon funderar så tvättar hon varsamt sitt ansikte och kroppen. "Om de kommer till mig ska jag minnsan visa dem.

Hennes naglar var redo för en fight…

Snart kanakade på dörren och godmodig som hon var öppnade hon den. "Kom in, jag hade på känn att ni skulle komma." sa hon och bjöd in gästerna.

Hon tänkte på vad som hade sagts… Hon gav dem alla varin kopp te av fri vilja, hon sa allas namn som fanns kvar i byn och hälsade på dem med allas dopnamn, se till att alla tappar minnst tre droppar blod från tassen.

Men inget hände, tyvärr, istället blev hon uppäten.

Deltagare:

Picasso 

Lurvas11 

MelvinMimmiLufsen 

Eulwen 

Emmetem 

Sandra-B 

Minerad 

Juliino 

Niinis 

Zabbio 

Bluebäst

Döda:

Buckykatt - Bybo, dog natt 2.

Roller:

Ulvar

Demon

Ängel

Präst

Siare

Bybor

Det är DAG, dl 20.00 imorgon (13/4)

Vi väntar på:

* Att någon ska lynchas.

**MVH Cerrolyn

Zabbio
0

Jag skulle just gå och lämna tillbaka Buckys glasögon. När ingen öppnar vid mina knackningar smyger jag in, kanske hon sover.. det är ju sent. Men då ser jag..

Inte Bucky! Neej.. inte min lilla Buckykatt! Jag kommer sakna hur du alltid upprepar allt jag någon gång sagt.. hur kunde jag tycka att det var lite väl irriterande ibland?

Kära hjärtanes.. vi har fler ulvar i byn.. och de tog Bucky! 

Sätter mig ner och bara stirrar.

Lurvas11
0

Nej! Vår fredliga lilla bybo! :(

Hälsningar Lurvas11Glad

Minerad
0

När morgonen gryr dyker även Minerad upp. Hennes ögon är uppspärrade och rödsprängda och har stora mörkar cirklar under ögonen. Där är mossa och små kvistar i hennes kläder. Har hon varit ute hela natten?

Va! Va! Vad händer! Har det hänt något? Jag tänkte hålla vakt! Jag lade mig på lur… spanade och kikade. Jag måste ha somnat ändå. Åh nej…

-inte BUCKYKATT!!!

Lika fort som hon dök upp försvinner hon ner för gatan igen.

Niinis
0

Nej nej nej nej 😭 inte en till bybo! Vi måste stoppa detta nu så vi inte mister fler goda grannar!

Eulwen
0

#154 Hålikrapp, du skojar?!! Varulvar!? Drömmer jag eller…? Och Mirinda VAR en…? Petuniasnubben…? *gnuggar mig i ögonen* Tack Sandra för att du svängde förbi och berättade. Jag ser att en massa folk står utanför Buckykatts lya, säg inte att Buckefjutt… jag menar Bucky… också blivit tagen….?? Asså… tjiiiitt…. Men vadå, hur ska vi kunna veta vem som är vem liksom? Kolla om nån är lite extra luden mellan tårna eller vadå…? Nä det här är… det kan inte vara sant. Ursäkta mig… *smäller igen dörren och rusar in igen, hjärtat slår hårt* Är jag fortfarande full eller….. *mummlar*

Zabbio
0

Reser mig till slut. Vänder mig mot SandraB.

Tror du fortfarande att jag är en ulv? Att det var taktik att först rösta ut en av ''mina egna'' och sen döda lilla Bucky, av alla i byn?

Jag skulle aldrig tänkt på en sådan taktik utan att ha varit tvungen… men du tänkte på den? Och du bråkade med Mirinda ulv innan jag röstade eller ändrade min röst.. dessutom röstade du på mig med en ganska vag anledning… att jag var virrig.. Ja. Jag var visserligen förvirrad.. men jag börjar undra nu.. Vi har fler ulvar i byn. Var var du inatt, Sandra?

Varför föll din röst egentligen på mig när du var den av oss alla som hade mest groll med Mirinda? Usch.. jag är så trött.. jag vet inte vad jag ska tro längre. Det kan ju ha varit vem som helst..

Det här är för sorgligt.. kära lilla Bucky.. Det blir inga fler kardemumma bullar för dig.

Frida B
0

Jag visste det… Det har drabbat våran fina by. Någon eller några döljer någonting, frågan är bara vad. Vi ska hitta bestarna, om det så är det sista vi gör! Vill inte att det som hände min kompis ska hända oss. Det var en hemsk sak.

Vila i Frid, fina bybo <3

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Buckykatt
4

Tack för mig! Har lämnat en present till ulvarna 🎁

Det kommer från en liten blå figur, som kallade sig själv för Spratt-

smufflen.. eller något liknande

Sandra-B
0

Nä, inte Buckykatt också!
Det räckte alltså inte att dräpa Mirinda, det finns ytterligare ondska här i vår by…

Jag hoppas att du kan leda oss rätt Buckykatt, ska gå ut och sätta mig och titta lite på blommorna nu, blommor som Buckykatt gillade så mycket *torkar bort en tår*

Jag vet inte vad jag ska tro längre, Zabbio. Jag kan inte förstå att Buckykatt och Alvirpo är borta, hur den blyga killen från skolan är skyldig till detta, eller åtminstone delvis.
Men det är tydligt, mer ondska finns i byn och vi måste avslöja den om vi inte ska gå samma öde tillmötes som våra grannar, våra goda vänner.

Var jag har varit?
Jag var hemma hos Eulwen, hon har ju precis kommit hem och hade inte hört vad som hade hänt så jag gick dit för att varna henne. Med tanke på vad som hände inatt är jag lättad över att jag inte var själv. Jag tror att risken är mindre att bli attackerad om man inte är ensam.

Jag röstade på sig för att jag tyckte att det kändes som att du dolde något, att du inte alls är så godhjärtad och virrig som du verkade ge sken åt.

Först ville du inte döda någon, sen var du förhållandevis fort ute (tvåa) och pekade på Niinis men ändrade dig till Mirinda (vilket i och för sig var oerhört bra).

Jag tycker att du verkar ha ändrat personlighet rätt fort, du känns inte alls som den virriga gamla tanten längre som du var igår, hon som bakade bullar och ville rädda ulvar. 

Det är många timmar kvar tills vi måste rösta och det är jag glad över!
Måste verkligen ta mig en ordentlig funderare på det här.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Zabbio
0

Det är mycket som hänt.. är det konstigt att man inte förblir lika naiv och mysig när människor dör som flugor runt om en och ens kära grannar visar sig vara ulvar? Jag har dessutom god anledning att tro att du är en av dem.. har du inte lite hår under tungan, Sandra?

Förklaringen ligger ovan, och ju mer jag tänker på det.. desto mer verkar det stämma. Varför skule du börja tänka taktiskt på det viset? Och skulle jag verkligen offrat Bucky?

Nu ska jag klippa av de vackraste rosorna och liljorna till Buckys begravning. Och baka de där kardemumma bullarna hon tyckte så mycket om..

Går långsamt hemåt.

Med detta lämnar jag spelet.

BlueBäst
0

Jag vill inte rösta på någon. Jag kan inte föreställa mig att någon av våra grannar skulle vara ulv, även fast det visade sig att mirinda var ulv. Tillslut väljer jag ändå att rösta på ***julinoo***, därför att det känns som att hen inte vågat visa sig så mycket i tråden.

Minerad
0

Framåt eftermiddagen dyker Minerad upp igen. Hon har ansträngt sig för att se vårdad ut. Rena kläder och tvättat hår. De mörka ringarna under ögonen verkar ha krympt. Men en distinkt doft av sprit svävar runt henne.

Grannar… jag har funderat. Klurat. Tänkt.

Niinis blev anklagad av Zabbio för att vara varulv, men själv röstade hon på Buckykatt. Var inte det märkligt? Hon blev också beskyddad av Mirinda som vi rättmätigt lynchade som varulv. Buckykatt blev mördad inatt… Jag tror inte Niinis är så oskyldig som hon påstår.
Niinis och Mirinda hade nog ett förhållande som de inte ville avslöja. I natt tog hon ut sin hämnd på Buckykatt.

Niinis är en VARULV!!

Niinis
0

Minerad, jag lovar på heder och samvete att jag inte är varulv. Varför Mirinda skyddade mig förstår jag inte själv och min röstning på Buckykatt var förvirrande för jag visste inte vem jag skulle rösta på och jag tänkte egentligen fel (vilket iofs var tur eftersom vi lyckades ta en ulv).

Jag tror du luktat lite för länge på flaskan tyvärr. Förstod att jag skulle bli anklagad för att vara varulv efter att Mirinda skyddat mig när det sen visade sig att hon var ulv.. 

Jag börjar misstänka att det var ett sätt för varulvarna att få övriga bybor att döda en från den goda sidan. Offra en ulv för att få byborna att vända sig emot sina egna.

Cerrolyn
0

Alvirpo tar över Zabbios roll.

**MVH Cerrolyn

Alvirpo
0

Hehe, nu är jag tillbaks! (övertar från Zabbio)

Sitter i stugan och försöker rensa tankarna. Bullarna får vänta, orkar inte tänka nu. Eller? Jag kanske ska göra bullarna nu, det skulle nog både jag och byn behöva..

*Går och börjar baka*

(Var det nån som spara min bulle?😉 #43 )

Frida B
0

Håller med #168, verkar väldigt skumt det du gör Niinis. Och hennes svar till det, tycker jag var väldigt genomtänkt. Varför? Det kan vi alla nog lista ut. Kanske bestämde dom det utan att vi visste om det? Jag röstar iaf på ***Niinis***.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Alvirpo
0

Håller med Zabbio (som jag tagit över från) i #166 , Därför röstar jag på Sandra-B.

Niinis
0

Jag tänker inte hålla på och försvara mig, jag har sagt och lovat vad jag är och jag hoppas att siaren siat mig och sett att jag står på den goda sidan. Innan jag röstar måste jag tänka efter lite till så rösten hamnar på vad som förhoppningsvis är en ulv!

Emmetem
0

Min röst faller på ***Niinis***. Det känns som att denne döljer något. Alla kan säga "Jag lovar på heder och samvete att jag inte är en varulv.". Men det säger väl alla varulvar i förtvivlan? Hur ska vi kunna veta att du inte är en varulv? Du och Mirinda verkar ha sammarbetat på något sätt. Och sedan, när Mirinda blev lynchad så ändrade du snabbt din röst i slutet. Dock var du en minut för sen, så det räknades inte. Var det redan uträknat och planerat att du skulle ändra i sista stund, och sedan misslyckades du och fick din varulvskompis lynchad pågrund av ditt slarv?

Lurvas11
0

Röstar på Niinis av samma anledning som #175

Hälsningar Lurvas11Glad

Emmetem
0

#176 menar du inte #172? :)

Niinis
0

Jag ändrade inte min röst, jag röstade försent bara. Oh well, dör jag idag så får jag lov att gratulera varulvarna att de lyckades lura byborna. Tänk efter en extra gång till nästa röstning så ni inte blir lurade igen! Jag går på Alvirpos spår och lägger min röst på ***sandra-b***

Minerad
0

_Minerad höjer armarna i luften som om hon höll i ett gevär stöttat mot axeln och kikar genom där siktet skulle varit rakt mot Niinis. Hennes händer vajar ostadigt och det känns bra att hon verkar ha lämnat den riktiga bössan hemma.
_
Niinis…  så ditt försvar är att du inte tänker försvara dig? Du ger oss inte mycket val då…

Minerad bränner av ett luftskott och vilar armarna i knäet.

Men Bluebäst, jag undrar en sak? Varför Julinoo? Jag får inte ihop det. Du var den enda som röstad på henne igår och den enda idag. Vet du något vi inte vet?

Niinis
0

Minerad, vad hjälper det att jag skulle försvara mig? Jag har redan sagt allt jag har kunnat säga för att få er att förstå att jag är en vanlig bybo. Allt jag säger vänder ni emot mig och säger att så skulle en ulv också säga.. Om jag måste dö för att ni ska förstå att varulvarna lurat er så får det bli så! Låt er bara inte luras av bestarna igen!

Emmetem
0

Men vem anser du vara varulv, Niinis? Det behöver ju inte vara varulvar som röstar på dig, jag röstar på dig och jag är ingen varulv. Så det måste inte alls vara varulvar som luras.

Niinis
0

Jag vet inte vilka som är ulvar..

Det jag menar med att de lurar er är pga Mirindas kärleksförklaring och för att han skyddade mig när en hade röstat på mig. Det gör ju er misstänksamma mot mig, varför skyddade liksom en ulv mig?

Det får ju er att tro att jag taktikspelar med varulvarna men jag är ingen ulv. Jag bara gissar att det var deras taktik för att få er att vända er mot en av era goda grannar. Då minskas ju antalet goda ännu mer och det är ju exakt vad varulvarna vill.

Men jag är som sagt villig att offra mitt liv för att ni ska få se att jag har rätt!

Cerrolyn
1

Uppdateringen kommer att komma efter 21, men DL är 20. Jag ska iväg…

**MVH Cerrolyn

Minerad
0

Emmetem, igår var du och Niinis bästa vänner. Ni skulle gå ut med hundarna tillsammans. Idag kallar du din vän för "denne" och är hur beredd som helst att lyncha! Hur ska du ha det? Är hon din vän eller inte?

Jag vet en sak, jag litar inte på kappvändare!
**
Jag röstar på Emmetem.**

juliino
0

Oj oj det har hänt mycket! Bucky som var så snäll! Nej vi måste få fatt i dessa monster nu!

Men min röst faller med på Sandra-B då jag tror Mirnda ville få ossa att tro att Ninnis var ulv så att vi skulle lyncha henne

Sandra-B
0

Jag röstar på ***Niinis***

**SMF 237 Sweet Dream's 

Lurvas11
0

Ändrar till Sandra-B. Varför skulle hon annars följa en del strömmen och rösta på Niinis, bara för att hon själv blir anklagad? Varför skriver hon inte VARFÖR hon röstar på Niinis? 🤔

Hälsningar Lurvas11Glad

Eulwen
0

Jag röstar på ***niinis*.

Sandra-B
0

#187 Jag hade egentligen tänkt att rösta på Juliino, men jag röstar på Niinis eftersom det står mellan henne och mig, inte så märkligt. Skriver inte eftersom jag är ute i skogen och letar efter en bortsprungen hund (missing dog Skåne) :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Emmetem
0

#184 I jakten på varulvar så ser jag ingen anledning till att se varför inte Niinis om hon vore varulv skulle uppsöka vänskap med en av byborna? Man vet aldrig vem som är varulv - men som varulv så är det väl inget dumt drag att försöka bli vän med en bybo för att vinna tillit?

Eulwen
1

#190 Jo asså, det låter ju smart… Men kan det inte varit typ så Mirinda gjorde med Niinis…? I så fall röstade jag precis på en oskyldig…. Åh det här är jobbigt! Jag har knappt förstått än att vi har VARULVAR i byn och nu lynchar vi på löpande band…

Emmetem
0

Jag tycker också att det är jobbigt! Röstar man fel kanske en bybo lynchas, och då förlorar vi ju en av våra - och varulvarna får ett försprång :(

Cerrolyn
1

Idag var det fasligt sjå på byaborna. Är Niinis eller Sandra ulv, eller är båda det eller är ingen av dem det? Frågorna går fram och tillbaka och några hårda ord förekommer. Men tillslut står de där med att båda har lika många röster, hur ska vi lösa detta nu frågar någon.
- Är väl lika bra att köra sten, sax och påse. säger Sandra och ställer sig mittemot Niinis.

- Sten, sax, påse. Säger de båda och Sandra tar fram sin knutna hand, Niinis hand är plat.
- Påsen vinner över stenen, säger någon och de tar Sandra till den stora eken mitt på torget och kastar ett rep över grenen och hänger Sandra.

- Hahaha, tror ni verkligen att ni kommer att vinna över detta era ursla bybor? blev hennes sista ord.

Deltagare:

Picasso 
Lurvas11 
MelvinMimmiLufsen 
Eulwen 
Emmetem 
Minerad 
Juliino 
Niinis 
Alvirpo  (Zabbio)
Bluebäst

Döda:

Sandra-B - Ulv, lynchades dag 2.

Roller:

Ulvar
Demon
Ängel
Präst
Siare
Bybor

Det är NATT, dl 20.00 imorgon (14/4)

Vi väntar på:

* Att de nattliga ska göra sitt.

**MVH Cerrolyn

Eulwen
0

Nä dra åt pipsvängen…..?! Två ulvar efter varandra och det enbart på ren slump egentligen…! Åhmajgadd! Meh… nu då…? Finns det fler, hur hittar vi dem…? Kan vi preppa typ som en fälla i natt? Kanske om alla ställer en burk med färg över dörren och den som är grön i morgon är ulv??? För de lär väl komma i natt igen…. Åhmagadd… De kommer igen!!!

Emmetem
0

Sandra?!?! Var du en varulv?! Nu har lika många oskyldiga dött som varulvar. Nu måtte det vara ett slut på detta.

Frida B
0

Jag visste det. Finns det en ulv, finns det flera. Vila i frid sandra-b, och där fick du ulven! Nu kanske vi kan besegra dessa bestar!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

juliino
0

En till ulv är borta! Men Sandras sista ord ger mig kalla kårar.. Det är nog inte över.

Man ligger nog lite pyrt till inatt efter sitt val i röstningen..

Alvirpo
2

Yey! ! Visste det! Nu var vi duktiga! l

BlueBäst
0

Vad skönt, det behövde vi. Jag utgår ifrån att det finns 2 ulvar kvar att döda, demonen och en vanlig. Fast det är klart, med den demonen förvandlar blir det ju tre. Nu är det väl bara och hoppas att man klarara natten. Jag ska sätta mig i soffan och lösa sudoku och sen sova, gonatt

Minerad
0

Ni har verkligen gjort bra ifrån er. Jag börjar tvivla på min egen förmåga att spåra. Kanske har flaskan satt sina spår på mitt omdöme? Jag får ta en sup och fundera på saken tror jag!

Å andra sidan röstade Emmetem på Niinis, precis som Sandra-B gjorde! Det gjorde även MelvinMimmiLufsen och Eulwen. Ingen av dessa röstade första natten, kanske ville de ligga lågt med flit för att inte avslöja sig? Oavsett tror jag snaran håller på att dras åt om denna stora, stygga vargflock!

Men ikväll ska jag hem och skåla för allas vår hälsa! Vi ses imorgon, kära grannar!

Minerad försvinner in i nattens dimma.

Niinis
0

Minerad, intressant! Varulvarnas taktik failar och det är möjligtvis lite lättare att spåra ulvarna. Hur många tror du kan finnas kvar?

Måste säga att jag blev otroligt lättad när jag fick leva och vi dessutom lyckades ta en ulv! De kan inte finnas många kvar av dem nu när vi lyckats få fatt på två stycken redan! 

Snart dags att sova, är helt slut i kroppen! Det tar på krafterna att se döden i vitögat.

Alvirpo
0

Ska nog också gå och lägga mig, börjar ju bli rätt sent:) Godnatt byn!

Cerrolyn
0

Det var först på förmiddagen som det märktes att något hade hänt Juliino. Hennes djur lät så förskräkligt att några gick för att kolla om hon var sjuk eller om något hemskare hade hänt.

När de öppnade dörren såg de en massa vita fina fjädrar liggandes över hela golvet och när de kom in i sängkammaren såg de henne död… Men de fann något annat av vikt, de såg spåren av en stor och en mindre ulv…

Deltagare:

Picasso 
Lurvas11 
MelvinMimmiLufsen 
Eulwen 
Emmetem 
Minerad 
Niinis 
Alvirpo  (Zabbio)
Bluebäst

Döda:

Juliino - Ängel, dog natt 3.

Roller:

Ulvar
Demon
Ängel - Borta
Präst
Siare
Bybor

Det är NATT, dl 20.00 imorgon (14/4)

Vi väntar på:

* Att någon ska bli lynchad.

Vill någon ta över efter Picasso?(PMa mig)

**MVH Cerrolyn

Frida B
0

Men va? Vår ängel… Borta? Vila i frid Julinoo :(

Vem kan ha gjort någonting sånt här? Nu skulle ja behöva min storasyster, hon har alltid funnits där. Tills för några månader sedan, när hon flyttade ut… Det här börjar bli läskigare och läskigare för varje gång. Vill inte ens titta ut genom fönstret längre.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

juliino
0

Farväl mina vänner! Någon får gärna ta hand om vovven min och mina marsvin.

Jag ska vaka över er 👋

Frida B
0

gick nyss över och hämtade hunden. Marsvinen mår bra, men dom verkar förvirrade och lite smått stressade. Inte konstigt…

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Alvirpo
0

( #203 jag tror du menad att det är dag och dl är den 15/4, inte idag;) ) Nej! Inte igen! Inte Juliino! Inte byns enda ängel! Viåste få tag på dem andra ulvarna! Och det snabbt!

Lurvas11
0

😭

Hälsningar Lurvas11Glad

Minerad
0

_När det drar sig mot middag kommer en yrvaken Minerad upp. Hon är fortfarande klädd i morgonrock och tofflor och dricker mjölk ur en jättestor mugg. En mjölkmustasch pryder överläppen. Hon står tyst och betraktar Juliinos döda kropp och utbrister sen:

_Bluebäst! Var är du? Du gör bäst i att svara på det här! I två dagar har du velat se Juliino död. Nu har du fått som du ville. Vem tycker du ska dö nu?

Niinis
0

Nej nej nej, inte ängeln! 😭

Nu är det verkligen av största vikt att vi fångar bestarna som är kvar! Nu finns ju inte byns enda beskyddare med oss längre som kan skydda oss mot ondskan!

Lurvas11
0

Är det natt igen????

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
0

#211 tror det ska vara dag.. som jag skrev i #207 :)

Cerrolyn
1

Fel

Det är DAG dl 20.00 ikväll

**MVH Cerrolyn

Alvirpo
0

Men ojoj, då måste vi ju lyncha nån.. Måste börja fundera lite här. Vem ska man rösta på idag…

Emmetem
0

Jag röstar på ***blueBäst*** skriver motivering senare.

Frida B
0

Hmm… Vill inte rösta på någon. Ni är alla kära grannar. Men, jag har ändå mina aningar. 

Bluebäst. Du röstar, men ingen motivering alls. Och som Minerad skrev, har du röstat på våran ängel två dagar i rad. Misstänksamt? Ja. Du har även varit väldigt avvaktande i spelet, inte sagt så mycket, inte lagt så många misstankar. Är det kanske för att du är en av de skydiga?

Avvaktar ändå en stund med att rösta, är osäker på min sak.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lurvas11
0

Jag röstar på ***BlueBäst*** av samma andledning som #216. Varför röstar Blubäst på ängeln två dagar i rad? Visste hon att Juliino var ängeln? Var det därför hon inte motiverade? För att hon redan visste att Juliino var ängel?

Många frågor… 🤔

Hälsningar Lurvas11Glad

Minerad
1

Kvällen lider mot sitt slut. Jag vill gärna vem Bluebäst vill rösta på. Tro inte att ni andra är avskrivna från misstanke dock! MimmiMelvinLufsen, Emmetem och Eulwen röstade alla på Niinis igår! Särskilt Eulwen tycker jag verkar mer och mer skum…

Minerad
0

Tänk om varulvarna försöker sätta dit Bluebäst? Kanske var Juliino bara ett offer för att få Bluebäst med?

Det brådskar, men jag vill inte förhasta mig!

Emmetem
0

#218 Men bara för att vi röstade på samma så behöver väl inte det betyda att vi är samarbetande varulvar? Och om jag ska vara ärlig - om jag vore varulv så skulle jag inte rösta på samma som mina lagkamrater -  utan jag tror att dessa har en mer organiserad metod! De kanske inte vill att uppmärksamheten ska dras till de? Jag ändrar min röst till Lurvas11.
Och Minerad - om jag hade varit varulv tror du verkligen att jag hade låtit dig vara kvar så här länge?! Inte så värst roligt att du försöker få alla till att lyncha mig när det endast är vi bybor som förlorar på det! Jag är också lika fundersam över att få fram vilka som är varulvar - dock vill jag inte skriva varför för då tror jag att de resterande varulvarna ska fortsätta så de gör nu så jag blir helt säkert om det verkligen är en varulv jag röstar på!

Minerad
0

Äh, klart jag får vara kvar. Jag är ju inget hot eftersom ingen annan förutom jag röstar på dig, Emmetem. Inte ens varluvarna…

Jag röstar på Emmetem. Om du är en bybo så borde jag dra ut ulvarna nu!

Frida B
0

#219 du har en poäng där… Men hur skulle uvlarna veta att Julinoo var ängel? Eller vad Bluebäst gömmer…

röstar på Bluebäst

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Emmetem
0

#221 smart drag, dock så ger ni ju ulvarna ett försprång i sådana fall :(

Minerad
0

Hellre dig än mig… 😉

Men du verkar ju gå säker idag också! 😃

BlueBäst
0

Hade inte sett att det var Lynching och nu är jag för sen. Men jag röstar ändå på *** Lurvas11***, tycker att du snabbt höll med #216 om att jag skulle dö. Men nu blir jag ju lynchad ändå, ni får allt se att jag är en bybor.

Alvirpo
0

Ojdå, nu han jag ju inte rösta innan dl! Men det verkar ju gå rätt bra för er ändå! Måste va lite snabbare nästa gång!

Cerrolyn
0

Bara 3 i byn röstade på att BlueBäst var varulven.

Deltagare:

Picasso 
Lurvas11 
MelvinMimmiLufsen 
Eulwen 
Emmetem 
Minerad 
Niinis 
Alvirpo  (Zabbio)
Döda:

Bluebäst - Bybo, lynchades dag 3.

Roller:

Ulvar
Demon
Ängel - Borta
Präst
Siare
Bybor

Det är NATT, dl 20.00 imorgon (16/4)

Vi väntar på:

Vill någon ta över efter Picasso?(PMa mig)

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Juliino  tar över efter Picasso

**MVH Cerrolyn

Sandra-B
2

😈Yeah!

En lynchad bybo är en bra bybo ;-P😈

**SMF 237 Sweet Dream's 

BlueBäst
1

jaaa, bybor. Nu har ni inte råd med fler misstag.

Frida B
0

Men va? Jag som blev så säker på att bluebäst var en ulv… Nu måste vi ta ulven/ulvarna som är kvar, och rädda byn.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Mirinda
7

👻Det är bara som du tror…😛

Varulvarna värmde upp och nu börjar matchen…😉

Alvirpo
0

Ånej! Vi måste lyncha en ulv nästa gång!

Cerrolyn
0

Röstningen sker genom att man skriver "Jag röstar på Cerrolyn" i fetstil så jag lätt kan hålla koll på rösterna. Vill du ändra din röst skriver du "Jag ändrar till Cerrolyn" och även det i fetstil.
Röstar du via mobil skriver du ***Jag röstar på Cerrolyn***

Ser nu att några bara hade fetet namnet, men de såg jag inte, jag bara scrollar ner och notera rösterna.

**MVH Cerrolyn

Niinis
0

Åh nej :( Detta är verkligen inte bra, vi ska ju inte misstänka folk från den goda sidan heller! Detta var verkligen det sista vi behöver! 

Jag tror jag måste lägga mig ner och försöka bearbeta allt som hänt den senaste tiden och försöka komma fram till vem som kan vara ulv!

Cerrolyn
2

Morgon där på fattades Minerad dem. Alla sörjde och bestämde sig för att ta i med hårdhanskarna.

Deltagare:

Juliino/Picasso 
Lurvas11 
MelvinMimmiLufsen 
Eulwen 
Emmetem 
Niinis 
Alvirpo  (Zabbio)
Döda:

Minerad - Bybo dog natt 4.

Roller:

Ulvar
Demon
Ängel - Borta
Präst
Siare
Bybor

Det är DAG, dl 22.00 lördag(19/4)

Vi väntar på:

* Att ni ska rösta.

**MVH Cerrolyn

Frida B
1

Inte Minerad! Du som alltid var så go och glad, oavsett vad. Vila i frid :(

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Minerad
0

Dörren till Minerads stuga står öppen. Hennes katt sitter på trappsteget och jamar förtvivlat. Inne i stugan är det tomt. Vapenskåpet står tomt och diskbänken är belamrad med flaskor. Kanske försökte hon dricka till sig mod nog att ge sig ut efter varulvarna själv? Hennes svarta katt jamar desperat åt er och springer mot skogen på andra sidan tomten. Hon tittar på er och manar er att följa efter, angelägen om att visa er något. En lång bit in, i kanten av vassen vid den lilla skogssjön ser ni ett par stövlar sticka fram. Där ligger Minerads illa sargade kropp. Hennes bössa ligger bredvid, fortfarande laddad. Kanske var hon för full och blev överrumplad innan hon han skjuta av? Hennes katt stryker sig mot era ben och piper fram ett ynkligt jam.

Hejdå på er och tack för leken!

juliino
0

Hoppas du finner ro nu kära Minerad.

Nu måste vi få fatt i ulvarna och det är snabbt!
Alvirpo tror ja inte är en ulv. Niinis tror jag ulvarna försökte lura oss att tro att hon var ulv som jag säkerligen tror dom gjorde med Bluebäst.
Så er två kommer jag nog inte lägga någon röst på för jag tror inte ni är några håriga bestar.

Lurvas11 kan jag inte sätta fingret på, Emmetem likaså..
Eulwen vet jag inte heller var jag har, MelvinMimmiLufsen är jag med fundersam över.

Alvirpo
0

Inte Minerad! Inte en till bybo! Nu måste vi lyncha en ulv, annars vet jag inte hur det här ska gå!  Men vem ska man misstänka? Vill ju inte rösta ut nån utav mina kära grannar, men nån är ju ulv så dem måste ju ut 😕

Men jag tror inte att niinis eller juliino är ulvar.. vet inte riktigt men dem känns inte särsklit… "ulviga"!

Niinis
1

Åh, nu försvinner ju goda grannar hela tiden 😕

Jag är misstänksam mot Emmetem och Eulwen. MelvinMimmiLufsen kan jag inte riktigt få grepp om vad hon är så där avvaktar jag att uttala mig.

Eulwen verkade ju va bra kompis med Sandra-B och Sandra visade sig ju va varulv. Iofs behöver det ju inte betyda att Eulwen är ulv men jag är lite misstänksam där. Dessutom har hon endast deltagit i en rösning och då föll rösten på mig.

Emmetem har jag mest en känsla.. Men Minerad har röstat på Emmetem i två röstningar och nu dog hon i en varulvsattack, var det för att hon var dem på spåren?

Många tankar, få svar.. Vad anser ni andra?

Alvirpo
0

Är rätt misstänksam mot emmetem och eulwn jag också, MelvinMimmiLufsen vet ja inte riktigt heller… Dem är misstänkta ulvar alla tre i mina ögon. Men vem ska man rösta på sen då?  DET är den stora frågan…

Lurvas11
7

Själv är jag lite fundersam mot Cerrolyn…

Hälsningar Lurvas11Glad

Cerrolyn
0

Blev det inte fel nu? Jag är ju LL…

**MVH Cerrolyn

Lurvas11
0

#244 Ojdå! Blev lite rörigt i mitt huvud. Sorry 🤦‍♂️

Hälsningar Lurvas11Glad

Niinis
1

Cerrolyn; Ehm, dl borde väl antingen va fredagen den 19 eller lördagen den 20? Inte lördagen den 19.. 😉

Och dessutom Cerrolyn, du skriver endast i tråden när det är dags att lyncha någon och sen vill du ha bullar o saft.. Är du säker på att du inte  givit dig själv en ulvroll 😉

Tro vart Emmetem och Eulwen håller hus då? De är misstänkta och de visar sig inte här? 🤔

Cerrolyn
0

Menar lördag 20/4

**MVH Cerrolyn

juliino
0

#246 Läs i Varulvsleken - frågor och anmälningar del 3 så står det varför Eulwen inte är så aktiv.

Tankarna snurrar 🤔

Emmetem
0

Har haft lite i skolan, därav inaktiviteten :/

Själv tycker jag att Eulwen verkar misstänkt..

(Skriver sen varför, har lite bråttom :) )

Frida B
0

Tycker Eulwen verkar misstänkt, hon hade som sagt en vänskap till Sandra-B som vi andra inte hade. Sedan har Eulwen inte några direkta motiv till vem hon tror är ulvar, vilket får mig att tro att hon kanske inte har några för att hon själv är ulv..?

Sedan misstänker jag lite Emmetem, tycker hon verkar skum. Men inte lika mycket som Eulwen…

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

juliino
0

Nu närmar det sig röstningen med stormsteg!

Jag tänker inte rösta på Eulwen efter ytterligare funderade. Jag tror hon/han bara är en vanlig bybo som nu håller på att luras att bli lynchad. Bara för att jag skrev vilka jag misstänkte så såg ulvarna sin chans att snabbt hugga in och säga att dom misstänkte den personen med tror jag.

Detta är svårt…

MelvinMimmiLufsen, Emmetem, Lurvas11…är dom som jag misstänker allra mest…

Niinis
0

Juliino, du kan ha rätt där.. Är ju lite svårt också när inte Eulwen är här och skriver :/

Att det är så tyst i tråden gör ju inte direkt saken lättare att försöka lista ut vem som är ulv och inte.

Lurvas11
0

Röstar på emmetem. Hon känns skum och har gjort mig väldigt misstänksam…

Hälsningar Lurvas11Glad

Alvirpo
0

#253 Håller med.. Jag röstar på emmetem,nu får vi bara hoppas hon är en ulv!

Niinis
1

Jag håller faktiskt med er.. Jag röstar på Emmetem.

Bara det faktum över att Minerad röstade på Emmetem två röstningar i rad och sen blev ulvmat är misstänksamt!

juliino
0

Röstar på ***emmetem***

Emmetem
0

Men herregud, man är inte inne på ett tag och helt plötsligt röstar alla på mig? :O
Jaja, rösta på mig ni. Men ni ska veta att vi bybor kommer förlora.

Cerrolyn
0

Det står självklart för några av deltagarna, Emmetem måste vara ulv. Hon försöker inte ens fly utan står kvar. Precis innan silverspjutet ska köras in i hennes hjärta säger hon.
- Ni vet väl att det inte är förlorat än, vi har kvar våran demon som sedan kommer att omvandla er en efter en!
- Skitsnack, säger den bybon som står där med silverspjutet, demonen kan bara omvandla en av oss…

Deltagare:

Juliino/Picasso 
Lurvas11 
MelvinMimmiLufsen 
Eulwen 
Niinis 
Alvirpo  (Zabbio)
Döda:

Emmetem - Ulv, lynchades dag 4.

Roller:

Ulvar - Borta
Demon
Ängel - Borta
Präst
Siare
Bybor

Det är DAG, dl 20.00 måndag (22/4)

Vi väntar på:

**MVH Cerrolyn

Emmetem
1

Okej, jag kanske inte hade rent mjöl i påsen.. Men nu ni, nu är ni chanslösa! 👻

juliino
0

Fy att vi inte lyssnat på Minerad tidigare!

Men jag tror MelvinMimmiLufsen är demonen. Emmetems sista ord får mig att undra.. Hon sa "vi har kvar våran demon som kommer att omvandla er en efter en!" I dom sagor jag har hört kan bara varulvs demoner förvandla en  människa till ulv. Vad menade Emmetem? Ville hon skrämmas eller har vi en extra stark demon?

Niinis
0

Yes! Förstod väl att Minerad var dem på spåren 👍 Nu gäller det ju bara att få tag på demonen också..

Juliino, tror du Emmetem menade att OM nu MelvinMimmiLufsen är demon att hon kan omvandla tre stycken bara för att hon har tre namn? När det egentligen kanske bara är en som omvandlas.. Det är ju långsökt men man vet ju aldrig!

Minerad
1

(aww yeah! 😎)

Alvirpo
0

Yey! Fast det står "det är dag" , men samtidigt står det att "de nattliga ska göra sitt"? Tror det ska stå natt va?

Lurvas11
0

#263 Hon menar nog att det är natt :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Mirinda
0

😈_De nattliga…. det är de hemligaste, hungrigaste och mest hämdlystna herrarna i byn. Mohaa ha ha!
_

Frida B
0

Herregud vad man missar när man har helgsemester i Varberg! 

Emmetem…? En ulv? Nu faller allt på plats, hur kunde jag vara så blind? Men ändå var det någonting som sa till mig att någonting inte stämde..  Nu är byn en ulv mindre, wihoo!! Demonen, du ligger nu risigt till. 

Varför anklagar ni mig? 

Juliino är inte det väldigt långsökt? Bara för att jag har tre namn? Tror det är ett trick isf, för jag är det minsta ulv man kan bli. Men du verkar väldigt säker på din sak… Kanske vill du vända alla emot mig, du kanske har en "plan"? (Vet inte hur jag ska uttrycka mig, är lite omskakad p.g.a en händelse irl så kanske skriver lite underligt. men är väldigt mycket i huvudet just nu) För ärligt talat verkar det lite för långsökt.

Och skulle jag vara ulv, varför skulle jag då anklaga Emmetem?

Nej, nu ska jag ta en chokladboll som jag har i kylen. Gott är vad det är!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Niinis
0

Ehm, skulle det inte varit en uppdatering igår? Jag tycker natten varat väldigt länge nu :P Jag vill inte sova mer!

Cerrolyn
0

Ojglömde, fixar det nu.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

När dagen åter gryr upptäcker de att Alvirpo (Zabbio) är död. Inne i stugan finner de massor med okulta saker.

Deltagare:

Juliino/Picasso 
Lurvas11 
MelvinMimmiLufsen 
Eulwen 
Niinis 
Döda:

Alvirpo (Zabbio) - Siare, dög natt 5.

Roller:

Ulvar - Borta
Demon
Ängel - Borta
Präst
Siare - Borta
Bybor

Det är DAG, dl 20.00 torsdag (25/4)

Vi väntar på:

* Att röstningen ska ske..

**MVH Cerrolyn

Alvirpo
0

Jahapp, dödad en andra gågn av dessa satans varulvar! Men fick ut två i alla fall Lycka till byn!

Frida B
2

Inte vår siare! Får fundera riktigt noga på vad Alvirpo sagt, har kanske gett oss en vink? Alvirpo misstänkte Emmetem, som visade sig vara ulv. Eulwen nämndes även, kan det vara en vink till oss?

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

juliino
1

MelvinMimmiLufsen nu har du gjort mig riktigt arg! Inte våran kära Alvirpo. 😡

Niinis
1

Åååååh, dumma varulv! Sluta döda våra grannar nu på en gång!!

Juliino, vet du nått vi andra inte vet? Eftersom du uttryckte din ilska mot MelvinMimmiLufsen 🤔

Lurvas11
0

Jag röstar på emmetem eftersom att Alvirpo (som var siaren) röstade på henne.

Hälsningar Lurvas11Glad

juliino
0

Ja Niinis jag vet något ni andra inte vet. Jag ber er kära grannar att lyssna på mig. Emmetem är inte demonen lurvas hon är bort. Men MelvinMimmiLufsen är det demon! Jag röstar på ***MelvinMimmiLufsen*** Eftersom att jag VET att hon är demonen och den som tagit flera av våra kära grannars liv. Nu ska jag gå till kyrkan där jag känner mig som tryggast bland änglarna som vakar över oss.

Emmetem
0

Nej, jag är inte demonen, för jag är död! 👻Kom igen nu demonen, visa vad du går för! 😎

Lurvas11
0

Röstar på MelvinMimmiLufsen av samma andledning som #275

Hälsningar Lurvas11Glad

Frida B
0

Har ni några bevis? Nej. Därför att jag inte är ulv! Ni röstar på helt fel person, det ska ni veta.

Jag röstar på Juliino eftersom hon helt plötsligt har börjat anklaga mig utan några som helst argument. Varför har hon gjort det? Jo, för att hon inte har någonting annat att göra än att försöka utplåna byborna. För att hon är ulv!

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Niinis
0

Jag tror faktiskt Juliino har rätt.. Så jag röstar på ***MelvinMimmiLufsen***

Frida B
0

Varför tror ni att jag är varulv? För att det står att Juliino VET att jag är det? Jag blir snarare misstänksam mot Juliino på grund av att hon anklagar mig till att vara varulv utan några bevis eller ens någon anledning mer än att hon 'vet'. Hur kan man VETA att någon är varulv innan denne lynchats? Då dödar ni bara ännu en bybo, och det har vi verkligen inte råd med just nu.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lurvas11
0

Ni blir jag förvirrad. Är det MML eller Juliino jag ska rösta på?

Hälsningar Lurvas11Glad

juliino
0

Lurvas jag hoppas du litar på mig och inte förvillas av demonens förtrollande ord!

Jag ska be till våra gudar att vi alla klarar oss undan hennes våld och har änglarnas skydd. Mina kära grannar ni kan komma till min lilla kyrka så kan jag berätta för er om gudarna och sen kan vi be ihop.

MelvinMimmiLufsen är icke välkommen in i herrens hus.

Frida B
0

#282 men jösses vad du anklagar mig, du har inte ens några argument till det? Du "bara vet" att jag är ulv? Snälla du.

Aja, är la kört för mig ändå. Men Lurvas, tänk smart nu.

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Lurvas11
0

#282 #283 Ni förvirrar mig! Vad har ni för argument som säger att just du inte är varulv?

Hälsningar Lurvas11Glad

Cerrolyn
0

Bra eller dåligt beslut att rösta ut MML? Tja det beror väl på hur man ser det…

Deltagare:

Juliino/Picasso 
Lurvas11 
Eulwen 
Niinis 
Döda:

Alvirpo (Zabbio) - Siare, dog natt 5.
MelvinMimmiLufsen - Demon, lynchades dag 5.

Roller:

Ulvar - Borta
Demon - Borta
Ängel - Borta
Präst
Siare - Borta
Bybor

Det är NATT, dl 20.00 lördag(27/4) ELLER när jag fått alla uppgifterna!

Vi väntar på:

* Att någon ev ska bli omvandlad (Prästen är immun)
* Uppdatering om ev. omvandling sker när den är gjord, eller så avslutas spelet.
* Ev. nya ulven ska äta.

**MVH Cerrolyn

Lurvas11
0

Yey! Glad att jag lyssnade på Juliino.

Hälsningar Lurvas11Glad

Frida B
0

#284 varför skulle jag misstänka emmetem om jag var ulv? och det är inte jag som helst plötsligt "vet" så säkert  ;)

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Frida B
0

haha nej min dator segar!!

Moahhaha

_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cerrolyn
0

Någon känner sig helt plötsligt väldigt hungrig och ger sig ut för att äta…

Deltagare:

Juliino/Picasso 
Lurvas11 
Eulwen 
Niinis 
Döda:

Roller:

Ulvar - 1
Demon - Borta
Ängel - Borta
Präst
Siare - Borta
Bybor

Det är NATT, dl 20.00 lördag(27/4) ELLER när jag fått alla uppgifterna!

Vi väntar på:

* Nya ulven ska äta.

**MVH Cerrolyn

juliino
0

Det är tomt i byn nu men jag är glad att vi är av med demonen!
Min herre skyddar mig mot hennes ondsinta krafter. Men nu måste vi ta reda på vem MML hann göra till ny ulv så att våran lilla by inte går helt under.

Cerrolyn
0

Den nya ulven begavs sig runt i byn för att finna något. Hon fann vad hon letade efter…

Deltagare:

Lurvas11 
Eulwen 
Niinis 
Döda:

Juliino/Picasso - Präst, dog natt 6.

Roller:

Ulvar - 1
Demon - Borta
Ängel - Borta
Präst - Borta
Siare - Borta
Bybor

Det är DAG, dl 20.00 söndag(28/4)

Vi väntar på:

* Alla ska rösta.

**MVH Cerrolyn

juliino
0

Nu sitter jag här uppe i himmelen hos änglarna och våra kära vänner som ulvarna tagit.

Ta fast denna ulv nu kära vänner!

Lurvas11
0

Nej inte Juliino! :( Nu måste vi få fast denna hemska best!

Hälsningar Lurvas11Glad

Niinis
0

Åh nej, inte Juliino :( vem nu besten än är så ska denna fast! Inte en enda bybo till ska få dö pga håriga ulvar! Vila i frid Juliino!

Lurvas11
0

Eulwen får min röst idag. Du är den som jag mest ser som en varulv. Tyvärr :(

Hälsningar Lurvas11Glad

Niinis
1

Eftersom Eulwen inte är aktiv och inte har varit på ett tag och Juliino, som var präst, blev lynchad sist så misstänker jag faktiskt dig Lurvas11.. 

Därför röstar jag på Lurvas11.

juliino
0

Nu är man väldans nyfiken så jag ger tråden en liten putt 😊

Mirinda
0

👻_en viskning i vinden från varulvsandarnas viste; vinn åt oss nu, du som är utvald av den visa demonen! 
_

Denna kommentar har tagits bort.
Sandra-B
0

Hög tid för en ny lektråd, Varulvsleken 2.9.2, hittas här.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.