Raser
Den ena ser ut som en sheltie och den andra rex/teddy, men har du bättre bilder?
Helena

Den långhåriga se rut som en sheltie..
Den korthåriga vet jag inte, hur känns hans päls? Sträv? Mjuk?
Helena

Vad söta dem är :) Är inte heller kunnig inom vad det är för raser :) hehe , vet bara vad min ena hane är ^^
Är lite sugen på att säga teddy/rex, men man skulle vilja känna på honom
Helena
Den långhåriga ser ut som en Sheltie och den korthåriga som en korsning. Men helt renrasig är ingen av de tror jag…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Förmodligen är de inte helt renrasiga, djur från djuraffär brukar inte vara det.
Den långhåriga ser ut som en sheltie. Den korthåriga är säkerligen en korsning att dömma av bilderna. Håret i nacken ser ut som på en rex/teddy, och håret på rumpan ser slätt ut.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Vad räknas egentligen som renrasig? Min ena hona är reggad som Sheltie men kollar man på hennes stamtavla kan man hitta både coronet, alpaca, merino och texel också.
När marsvinet ser ut som en Sheltie, har dom dragen så är det bra?
Jag tror så iaf.:)
Helena

Ser marsvinet ut som en sheltie så är det en sheltie, oavsett vad som finns i stamtavlan. Din sheltie kan vara bärare av olika anlag så parar man henne med en hane som också bär på olika anlag kan hon få ungar som t ex är merino.
Jo, precis
Helena

Min "långhåriga"är super mjuk i pälsen coh älskar att bli borstad :-)
Mitt korthåriga monster är mjuk och glittrig (om man kan säga så)
hmmm..jag vet inte om den korthåriga..
Helena

Den korthåriga är i alla fall en korsning.
www.frihetenskaniner.se

Den korthåriga är i alla fall en korsning.
www.frihetenskaniner.se

den korthåriga är nog teddy, och den andre sheltie

Sheltien är iaf white/choklad/cream
Teddyn är iaf golden/black/white
Teddyn eller om det är en rex, men förmodligen teddy har bara väldigt plattpäls så det är därför den ser slät ut på delar av kroppen. Förmodligen en anledning till att uppfödaren(?) sålde ungen till djuraffären.