Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 523 ggr
Marsvinsmamman
0

Blir ej av med urinproblemen

Vi har kämpat hela våren med ena marsvinets urinproblem.

En stor urinsten har tagits bort. Två små grusflagor fanns kvar i urinblåsan men vet bedömde dem som utkissningsbara. Hon har just avslutat en tvåveckors kur med bactrim och blöder fortfarande. Vet tog en odling på urinen och enligt det resultatet skulle bactrim ha effekt. 

Jag ger Eurologist och gav dessförinnan Chanca piedra. Jag försöker ge en väldigt kalciumfattig och oxalatfattig kost och läser regelbundet foderlistorna på guinealynx för att inte missa.

Marisen äter och är pigg men blir ändå bara magrare och magrare. Hon får Critical Care varje dag som gröt, vilket hon älskar.

Vissa kissningar är helt normala, klargula. Och däremellan blodblandat kiss i samband med bajsning.

Jag börjar bli orolig för att detta inte kommer att bli bra. Lilla magra marisen…

Lilje
1

Du verkar redan göra allt du kan för din lilla gris, så jag vill bara skicka lite positiva tankar åt erat håll och hålla tummarna för att det blir bättre snart. Vet själv hur bedrövligt det kan vara med urinproblem hos marsvin som inte vill ge med sig 😕

Marsvinsmamman
0

Tack så mycket! Ja, jag börjar misströsta snart. Vi får se vad ny röntgen visar.

bohan85
0

Har du provat Allrodin? Se mitt inlägg på min blogg: http://ietthornavvardagsrummet.blogspot.se/p/urinsten-alternativ-behandling.html