Äldre = tystare?
Jag har en liten fundering! Det är nämligen så att de två gamlingar som varit kvar hos oss nu genast pep mycket mindre när de började bli över kanske…6 år ungefär? Inte för att de var mindre pigga eller så - det var bara som om någon tryckt på mute!
Våra tidigare marsvin har inte visat detta på samma vis, så är lite nyfiken hur det ser ut hos era gamlingar?:)
Det var samma sak med min Hobbe. När han började bli uppåt 5-7 år skrek han inte efter mat så mycket längre. Kanske han var vis av ålder och förstod att han inte behöver fjanta sig för det kommer mat ändå. :P
Haha, aw!
Frasse, som är ensam kvar nu, började typ.. visk-tjuta. Man hörde att han försökte men det kom bara HFFFF HFFF!
Jo, jag märkte att Hobbe blev lite mer hes med åren också, speciellt efter att han ätit basilika, av någon anledning.
Haha:'D Nej vad kul. Tack för svar!
Hos mig är det faktiskt tvärtom! Mr. Sniffles är sju år och han skriker som om det vore the end of the world. Men jag tror att det är för att han har börjat höra dåligt, man måste ropa mycket högre nu för att han ska komma vid inkallning 😃
Morris är den äldsta vi har haft, han blev ca 5-6 år gammal. Han pratade mycket.
Blixten, som är äldst här nu på snart 4 år (skinny) pratar med en del :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
5 - hahaha åh sött, garvar varje gång jag hör om marsvin med ålderstecken som människor x'D
Haha, jag jobbar i äldrevården så jag är van att prata högt 😃