Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 675 ggr
Svarttusch
2

Tokiga Grisar!

Äntligen har maskrosorna vuxit här med. Jag har långsamt vant dem vid det i en vecka nu. Det ena grisparet är heltokiga i det, de börjar pipa så fort jag kommer innanför dörren med godsakerna och det är en tävling om vem som kan klättra högst på gallret ;) Det är kul att ge dem något som de tycker så mycket om som dessutom är helt gratis (jag ser det som att jag gör min hyresvärd en tjänst genom att rensa ogräs gratis åt dem ;P ). Men grisarna är såklart lite sura över att jag inte ger dem tillräckligt mycket ;) De förstår inte att matte ger dem lite för deras egen skull :P

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[erikam]
3

Hihi men det är så himla gott ju ! 😃

Jag anser också att man gör sin hyresvärd en tjänst. Jag ute nu en snabbis på morgonen och smög omkring i rabatterna på bakgården, hyresvärden gick naturligtvis förbi just då och sa "Du vet att vi har anställda för det där va ?" Jaja, då får de betalt för något som redan är gjort då, lyxfrukost ska grisarna ha ! 😛

Svarttusch
0

Man undrar ju vad folk tror när de ser en :P Det skulle ju aldrig falla mig in att plocka planterade blommor ur rabatterna, men maskrosblad måste ju vara helt okej ;) Men jag vill nästan skrika: "Jag har marsvin, okej!" ;) 

Men lite skadad är man ju, jag ser maskrosblad överallt :P Men som sagt, grisarna älskar det, det enda de äter lika fort är persilja ;)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

[erikam]
0

#2 Haha det tycker jag också. Som sagt, de får vara tacksamma över att någon rensar ogräset 👍

[tösen,cesse, malte]
0

min kanin gillar det jätte mycket 🙂 har dock inte fått några klagomål att jag plockar maskrosblad för alla grannar  vet att jag har husdjur även vaktmästaren vet 🙂 bor okså i lägenhet