Stolt över Melvin!
Jag är jättestolt över Melvin, men samtidigt lite sur! Hade dom ute på gräsmattan med gallerdelen från inneburen som inhägnad (tills vidare, jag och pappa ska bygga en riktig utebur) och satt i mitt rum så jag kunde se dom. Helt plötsligt kom en kattunge, och satt och kollade på marsvinen tätt intill buren. Jag slängde mig ut med ett (väldigt pinsamt och manligt) vrål som skulle kunna väckt de döda, och skrämde bort katten.
Men sen kom katten tillbaka, och denna gången väntade jag för att se hur Melvin och Mimmi reagerade (jag såg att katten bara var nyfiken), och självklart så sprang Mimmi in och gömde sig. Sen tror man ju att det andra marsvinet också ska gömma sig, men nejdå. Inte en kastrerad, medelålders herre i sina bästa år. Han ställde sig nos mot nos med den främmande katten…
Suck. Men samtidigt wihoo! Kan inte riktigt bestämma mig 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
gulligt!❤️
animal power <3
guligt
Han har ju träffat Tjorven ett flertal gånger så kan vara därför han inte är rädd ;)
oavsett så är han sååå duktig och väldigt vacker
MVH en djur o kramgalen Ida 
lifewithapaw.blogg.se - Bloggar om djur, natur, fotografering och mitt iv
Medarbetare på Bortskänkes och Chihuahua
#3 och Nadja, Bernhard, Nimbus (dom blev bästisar), Sampei och en del andra hundar ;) men aldrig en katt, så där blev jag förvånad! Tackar, är så stolt över min lilla medelålders gubbe :)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#4 Tuff gubbe du har. 🙂 Men vad du gör, lita inte på katter när marsvinen är utomhus! De blir liksom vildare ute än när de är inne. Och de har jaktinstinkter.
Jag hade katt i femton år och hon var hur gullig som helst, men jag hade aldrig lämnat något bytesdjur ensamt med henne. Better safe than sorry!
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
#5 jag skulle aldrig lämna dom ensama, och den katten lär inte komma tillbaka för att jag slängde vatten på den när den gav sig på vårat fågelbo… Men som du säger, det blir vildare ute. Och vill inte riskera någonting 🙂
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
👍Det verkar som om du och Melvin är ett bra team. Det var ett bra katt-motmedel. Katter är smarta. Varför sukta efter marsvinsstek och ta risken att bli vattenbombad, när man kan få Whiskas hemma?😃
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare