Ja, jag erkänner
Även jag har spelat marsvinsspelet. Nu tar omgången slut imorgon. Jag som har kullar på gång och marsvin som kanske kanske skulle kunna stiga i graderna. Vart tar nu alla cybermarsvin vägen? Kommer de befinna sig på evigt gröna cyberängar? Får de plats, de måste finnas kanske flera tusentals marsvin av alla de sorter som nu får sina korta elektroniska liv än mer förkortade. På lördag verkar det som det går att skapa nya varelser i en ny omgång.
Jag kan rekommendera spelet för alla som vill prova på att bli uppfödare. Om man avlar utan eftertanke skapas massor av ungar. I spelet kan man skänka bort dem man inte får sålda. I verkligheten är det ju inte riktigt så, då vill man att ungarna hamnar hos seriösa hem. De man inte får sålda vill man ju inte skänka bort hur som helst. Och det finns inget omplaceringshem som kan ta emot massor av ungar som inte blivit sålda. Sina egna uppfödningar får man ta ansvar för själv som uppfödare.
Jag erkänner också att jag spelat, hade satsat på att hänga med hela omgången MEN för ca 1½ vecka sedan missade jag matningen så ALLA marsvinen försvann så då gav jag upp eftersom hela min linje gick åt skogen.
Så lite glad är jag ändå att en ny omgång snart blir så jag är med riktigt från början (och ska se till att inte svälta mina grisar denna omgång)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag ser så mycket fram emot omstarten på detta galet beroendefrakallande spel. Hur har det blivit med min sömn det senaste halvåret? Inget vidare kan jag säga då jag nyfiket hållt mig vaken till efter midnatt varje kväll för att se hur det gått för mina spelmarsvin på nattens utställning. Jag har matat, jag har parat, jag har namnat, ställt ut och sålt som bara den. Det är märkligt hur kul och spännande detta spel är när man kommer in i det.
Rekomenderas varmt.🙂18.00 på lördag börjar det om. Var med då och dras med i denna härliga fantasivärld!🤪
Måste bara fråga.. Vad är marsvinspelet? xD
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
# Jag puttade upp en gammal lång tråd om spelet. Där finns länk.🙂
Spännande! Det får kollas upp. :D
Ni som ska spela denna omgång vad har ni för planer?
Förra omgången körde jag selfar på ena kontot och nonself agouti/argente på andra. Den här gången tänker jag köra trefärgade nonselfar på ena och på andra tänker jag vara allt annat än politiskt korrekt och köra släthårigasatiner i blandade färger och teckningar.😃
Är sjukt otålig nu!
Jag gör som vanligt avlar bara en ras på ett konto, för att man ska ha någon chans i toppen, har dock inte kunnat besluta mig för vad jag ska avla på ännu den här gången, blir nog peruan, rex (igen ?) eller skinny just nu.. får se vad jag får för gratis marsvin så får jag nog se vad det blir…
Jag tror jag kör vidare med mina rexar men om det ska bli någon speciell färg ännu vet jag inte. Dock kommer jag inte kunna starta fören sent, sent ikväll
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Mari, är det du som är "Lenita" ?
Tänkte också försöka mig på det denna omgång :D Tycker det är jobbigt att börja mitt i en omgång så vilken tur att jag blev påminnd nu :D
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Gah! Det har inte öppnat! Äh jag som är så ivrig.😉🤪
#11 samma här 😂 sitter och uppdaterar sidan hela tiden 😉
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Bara jag som upplever att det är oerhört segt nu ikväll? Är det för att alla vill spela nu när det är ny omgång månntro? 😃
Jag ska i alla fall försöka mig på mig spelet lite seriöst den här omgången, nu när jag för första gången har chansen att vara med från början (annars har jag alltid hoppat mitt in i en pågående omgång).
Tycker inte det är segt, någon enstaka gång som sidan laddar lite längre.. men normalt inte. Men inte sagt att det är få som är inloggade..
#13 Vilken webläsare har du? Det är jättesegt för mig med, tar en minut att ladda varje gång typ :P Jag har chrome :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Nu är mina pengar redan nästan slut.😉
Jag har firefox, nu laddade det lite extra… men det var nog första gången..
#15 Firefox har jag och det har gått fruktansvärt segt hela kvällen för mig. Hoppas det blir bättre imorgon. 😃
hm, kanske något med internet uppkopplingen har som sagt inte haft några speciella problem..har telia..
#19 Jo, fast alla andra hemsidor, t.ex. iFokus, laddar lika fort som vanligt för mig. Dock är det ju möjligt att du har snabbare internetuppkoppling och därför blir marsvinsspelet inte särskilt mycket långsammare än vanligt för dig. 😉
hm, nje, har bara 6-8MB
#9 Nej det är jag som är Stirrup :-)
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#22 aha :)
Arinah, vad är ditt namn på MS ?
#men oj, så segt, några fåtal gånger kanske jag får vänta i 5 sekunder, men normalt så går det på en gång…
Skapade en användare men har fortfarande inte fått bekräftelsemail. Är det något som brukar ta tid?
Jag har blivit fast! Det är definitivt beroendeframkallande! :D Och imorgon kommer mina första kullar ^^ Ihhh!
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Jag har fått en champion! Han heter Enar och är satin och är överst på satintopplistan! Tur är kul!😃
I natt kommer mina första kullar… kan knappt vänta…

Ja fick oxå en Champion inatt! 😉Fast skinny o ligger oxå överst på topplistan =D Tänkte först inte börja spela igen då ja tröttnar så snabbt :P