Fusk?
Var så länge sen jag ställde ut marsvin eller ens var på en utställning.. Men kom att tänka på en sak igår eller när det var. Räknas det som fusk om man skulle ex. bada en Pe White i "vitschampoo" för hund/katt. Jag utgår ifrån att sådana färgschampon bleker pälsen på något sätt. Eller ja, jag vet inte hur sådant fungerar (för det finns ju svartschampo och brunschampo också o.O).. Aja, skulle det vara fusk att komma dragandes med vitshamponerade grisar på utställning?
Näe, det tror jag inte, man får väl tvätta i vad man vill? eller?
Helena
Om någon lyckas shampoonera in ett helt marsvin i något bleknings grejs, så ska dom ha pris för det XD
Hanna

Det är säkert möjligt x) Det är ju precis som ett vanligt schampo, fast gyllene i färgen lr vad det är x)
Jag tänkte mer på att vissa marsvin inte jätte gärna sitter still och låter sig bli intvålade ;P
Hanna
Haha, Hanna, mina sitter bara där:P
Helena

Jodå, morsan borde vara prisbelönad champion vid det här laget x'D De sitter nästan alltid still när hon schamponerar in dem.
:O Jag bugar mig för er ^^ Själv har mina armar varit halvt sönder klösta innan jag ens tagit fram shampot XD
Hanna
Kan det bevisas att personen badat sitt marsvin i det? Nej troligen inte. Jag tror heller inte det är så vanligt att dom diskar marsvin pga sånna saker. Man får ju tydligen raka sina skinnysar om dom är överpälsade så att dom får bra behåring. Men det är nått jag är helt emot själv. Jag skulle tycka det vore bra med stängare och tydligare regler om hur och vad man får göra med marsvinet innan en utställning.
#8 - :O Raka skinnysar, då kan jag ju lika gärna ta och snagga Sune och visa upp honom XD
Hanna