Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 485 ggr
idipidi
0

Dramatisk söndag...

…har jag skrivit om här!

Fridaaaa
0

Oj vilken dramatisk söndag! Hoppas allting blir bra, håller tummar, tår och tassar här för er

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[rumelle]
0

Oj, vilken stressdag det måste ha varit! Men vad skönt att den sista ungen kom ut tillslut, trots att den inte levde. Håller verkligen tummarna för att det går bra för mammagris och hennes små nu!

[tråkig]
0

oj måste gjort ont för henne att föda en sådan stor unge men   tur att ungar och mamma mår bra  håller tummar och klor för henne och ungarna🙂

MarsvinsGrisen
0

Vilken powergirl! Tråkigt för den lilla ungen som inte klarade sig, men skönt att de andra mår bra! :)

Kolla in hos mig och mina djur på www.pomn.weebly.com

godisgrisen
1

Åh men fy! Jag lovar att jag vet vad som snurrade i ditt huvud, kände igen alla dina funderinagar i bloggen. Har själv fått vara med om flera knepiga förlossningar på sista tiden, inte kul.

Har varit med om en liknande grej när Ogg födde Ynk. Först kom en levande söt liten Ynk… sen satt nästa unge fast eller kom åtminstone inte ut trots att jag försökte hjälpa till. Ogg hade värkar och höll på och höll på och blev allt tröttare. Sen slutade väkarna helt i ett halvt dygn och jag höll på att flippa helt av oro. Sen plötsligt hade hon fött två döda ungar och var helt utmattad. Jag trodde inte hon skulle klara sig men det gjorde hon och dottern Ynk också som hon tog hand om.

Jag håller alla tummar och tår för mamman och ungarna!