RIP fina vän
Idag är det en sorglig dag. Jag har förlorat någon mycket kär.
För ett år sedan gick jag förbi en lokal butik, och där satt hon ihop med flera andra vänner, och bara längtade efter ett eget hem. Jag hade inte råd att spendera några pengar på henne den dagen, men jag hoppades innerligt att hon skulle finnas kvar när jag hade det.
Efter ett par veckor gick jag tillbaka, väl bestämd över att hon skulle bli min. Som om det var skrivet i stjärnorna fanns bara hon kvar, helt ensam, och hon väntade ännu på mig.
Jag tog henne med mig och lyckan låg varm i magen. Äntligen var hon min, denna fina lilla gris jag längtat efter så länge!
Under ett års tid har jag vårdat henne ömt, sett till så hon suttit bekvämt och varit ren och fri från damm.
Hon har betett sig helt exemplariskt, aldrig klagat, aldrig gett mig några besvär.
Idag finns hon inte mer. En mycket sprallig pojke glömde än en gång bort orden "häng inte på bordet" och min lilla flicka gick en mycket tragisk, hastig, och krasande död till mötes.
Tack för denna tiden! 😭😭😭
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Aj aj aj! 😕
så du skräms _charlie! 😮
Men synd på ett så fint och rumsrent marsvin 😕
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Limma den, haha! :D
#2 Haha ja jag vet. ;) Men jag är faktiskt ledsen på riktigt. Det kunde varit värre, det kunde varit en riktig gris, men det jag skrev i trådstarten stämde, jag suktade efter henne i evigheter och var så lycklig över att äntligen kunnat köpa henne. Buhuuu, jag hoppas det går att få tag i dom någonstans!
#3 Nej det går inte, det som trillade av var verkligen kras, och bitarna är supertunna.
fin prydnas gris synd att den gick sönder 🙂
Lägg prydnads grisen i en fin hydda gjord av dig själv :)
Gösses. Jag trodde det var en riktig marsvin som hade dött 
#7 Hehe ja det kanske vore något. Hon kan bli min demonstrant. ;)
#8 Ja men det var det ju nästan. Du anar inte hur många gånger jag fått hjärtat i halsgropen när jag i dunkelt ljus passerat fönsterbrädan hon satt på och i en snabb sekund trott det var en av de levande. Gode värld. ;)
Ja där fick du mig allt. Stackars lilla marsvin!
Åh fick smått panik här hemma och trodde någon av dina älsklingar hade dött 😡😉😛 Skäms på dig 😉
synd om lilla grisen, synd att den inte går att laga 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har 2 jättefina liknande marsvin som jag köpt på Harald Nyborg. De skall få bo i min framtida trädgård!
Måste säga att du är otroligt duktig på att få ihop texter!! Har läst en del av det du skrivet o tycker det är fantastiskt! Jag hoppas du har det som yrke, om inte, att det blir det!
Ja, det var elakt av mig. Fy skäms, smäll på fingrarna _Charlie. Skärpning! ;)
Men det var väl en bättre tråd än om det vore någon av mina verkliga älsklingar. ;) Men skrockfull som man är så undrar man om man nu råkar ut för något tråkigt när man skojar så där… Det hoppas jag inte, för tillfället är alla grisar friska och fina, förhoppningsvis dröjer det länge innan vi behöver mista någon levande gris igen. ;)
#12 Oh… Var det länge sedan du köpte dom? Vi har Harald Nyborg här! Jag vill förresten också ha en trädgård till både keramik och levande grisar men den drömmen verkar avlägsen. :(
#13 Tack så mycket! Tyvärr inte, förhoppningsvis en dag. Så länge får ni stå ut med mig här. ;)
#14. jag haffade de två sista på HN i Varberg förra sommaren. Men kan ju hända att de skulle få in fler.
de verkar finnas kika här: http://www.harald-nyborg.se/marsvin.html
#16 Aww, men så fin! Klickade på min stad och fick svaret "fåtal kvar". Bäst jag skyndar mig dit i veckan och ser till att åtminstone en fining hamnar hos mig. :)
Ja, jag har mina två på fönsterbrädan och det är nästan så man vill prata och gosa med dem ;)
#18 Hihi ja man blir lite förvirrad ibland. Jag vet inte hur många gånger jag för en sekund trodde ett av mina levande marsvin tagit sig ut på fönsterbrädan då jag passerade denna fina lilla krabat. Hon satt på fönsterbrädan precis intill marsvinens burar. Hon kommer vara saknar länge, trots sin brist på själ i keramikkroppen. ;)
så söt liknar riktiga små korthåriga marsvin😍
Rip lille vän :(, har själv en lika dan :) och hon ska snart få flytta för sommaren :) med titt lilla hus ska hon bo i rabatten i sommar :)
Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon 
Haha! Jag tyckte det var sorgligt tills jag kom till beskrivningen "krasande död" och tyckte det var lite väl. Sen såg jag bilden. 😂
Gud vad du skräms! Fick riktigt ont i magen! Synd ändå på det fina prydnadsmarsvinet ^^ Jag klickade hem en nu via länken i inlägg #16, skitsöt ju :D
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Jag blev livrädd! Haha 😂
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
😂Vilken tur att den landade på rumpan!
Tycker att #7 Aristarcos idé är jättebra. Om du lägger din lite "rumphuggna" fönstergris med bakdelen inne i en lämplig myshydda/igloo, så syns det ju inte att den är trasig.
Var nu inte skrockfull! Det bästa sättet att hantera orosungar i magen är att göra det du gör så bra; skämta om det så ska du se att skrocktroende och andra "mammiga/pappiga" marsvinsägare skrattar lika gott som jag fick göra i kväll.
🌺Tack för den, Charlie!
Natti natti😴
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
FYYYYY vad du skräms!!!!!
🤓
Jamen så ni skäller! April April i efterskott då? 😃😃