Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 517 ggr
beny
0

Förkylt marsvin!

Hej! har en marsvins hane på ca 5 år. Varje sommar brukar jag låta mina grisar få vara ute på dagar och nätter utebur och det har alltid funkat bra. Men sedan efter att jag skulle gå och titta till dem på den tredje morgon efter att dem fått komma ut så märkte jag att något inte stod rätt till med min äldre gris. trodde han skulle dö då han snoret rann och ögonen rann. så satt han bara i ett hörn.. men han har ändå ätit lite.. jag har tagit in marsvinen och låter den sjuke vara i en egen bur där det inte finns drag. Om han äter och ändå har aptit sen han blev sjuk tror ni han har en god chans att klara sig? en annan sak jag tänkte testa är det där med att ge han lite saffran i vatten och ge han. läste att det skulle vara en bra botemedel för förkylda marsvin. sen luktar han jätte illa.. typ hans avföring luktar illa. men jag ger han inge mat han skulle behöva bli dålig av. man kan väl ändå inte tvätta av han lite?? det kanske är det dummaste att duscha han när han är förkyld och mest utsatt,.. :S?

Creation
0

Hur mår han idag? Om han inte blivit bättre skulle jag ta honom till veterinären. Jag förlorade en hane i lunginflammation för ett tag sedan och det kan gå riktigt fort. :(

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.