Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 860 ggr
millan07
0

hur mkt vatten?

hej mina två grisar dricker nästan inget vatten. dom får ju grönsaker varje dag så där får dom väl i sig lite. men hur mkt bör dom dricka ca per dag?

Jag har sätt kiss men vet inte om det är mkt eller lite kiss heller.

Jag byter vattnet  i flaskan varje dag och mäter då och de e knappt en cm som det har sjuknt.

[rumelle]
0

Det kan variera väldigt mycket. En av mina grisar dricker inte alls och den andra dicker, men inte speciellt mycket. Antagligen får de i sig det de behöver genom grönsakerna. :)

linneakaangas
0

Marsvin kan klara sina törster på gurka så om du ger mycket gurka kan det bero på därför. :)

millan07
0

okej. gurka har dom inte fått men blommkol, broccoli, morot, paprika, gräs och maskroser, tomat, sallad mm mer men kanske ska ge gurka med så vet jah att dom slaffsar i sig lite mer vatten. :-)

Fridaaaa
0

#3 Det är mycket vatten i sallad.
Men, var försiktig med tomat, för kan ge munsvamp om det ges ofta.
Jag ger 1-3 sorters grönsaker/dag, i regel bara 1-2 st. Nu sommartid blir det 1 plus gräs 🙂 Varierar lite.
Och det är en del vatten i gräs och maskrosor också.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

millan07
0

okej tack. :) jaa jag har läst att för mkt söta saker kan ge munsvamp så de ska jag tänka på. :)

Sweetie.se
0

Mina 3 marsvin dricker nästan en hel flaska tillsammans/dygn

Det finns inget så underbart som att ha ett litet djur i knät

linneakangaas
0

#3 Om du ger dom gurka kommer de förmodligen dricka mindre. :)

millan07
0

tänkte bara att eftersom dom inte dricker typ nått nu så äter dom gurka så vet jag ändå att dom äter den och får i vatten. :-) men hur hade ni gjort? hade ni bytt flaska lr nått? jag vet att förra ägaren hde typ samma flaska.

Fridaaaa
0

#8 Testat att ha skål?
Eller kollat så det inte är stopp i flaskan?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

millan07
0

tack. :-)