Hostar han?
Min treårige hane har haft konstiga ljud för sig nu en stund . Det låter som korta hostningar. Han ser inte ut att må dåligt, är nyfiken och kommer fram som vanligt när jag går till buren. Vad kan det vara?
Hicka kanske? 🤔
Han slutade nu. Hmm. Men jag har hört det där host/hickljudet förr. Kanske var bara lite hicka då :)
Min ena tjej har gjort några hick-liknande läten ett par gånger, liksom så att hela hon skakat. Men så har det varit över innan jag ens fått mig en titt på henne, så jag har gissat att det varit hicka det har rört sig om. Hon brukar även äte för fört ibland, så att det låter som att hon nästan sätter i halsen och hostar till.
Aha! Han fick frukost alldeles innan, han åt nog för fort! Han är väldigt matglad den lille rackarn ;)
Det skulle kunna vara att han satt i halsen. Det händer ibland med mina marsvin…låter lite underligt det ljudet. Brukar oftast hända om de har druckit lite för snabbt. I ditt fall är det nog att han åt lite för snabbt ;) Men man blir lite fundersam första gången man hör ljudet!