Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 3273 ggr
idipidi
7

Boris och hans vänner...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags för presentation av de Slovenska amerikanarna (!).

Först ut "Boris"

idipidi
4

"Boris" igen.

idipidi
3

Sen "Ivana" som kommer bli ännu finare om hon lägger på sig lite mer hull.

idipidi
3

"Ivana" igen.

idipidi
3

Och så "Jelena".

idipidi
1

"Jelena" igen.

idipidi
4

Och så slutligen "Luka".

PiggieVille
0

Oj vad fina!! Vad är det för "örhängen" de har på sig?

idipidi
0

Det är id-märkning som man använder i vissa länder. Inget som vi använder här i Sverige, eller i Norden överhuvudtaget, men dessa djur är alltså från Slovenien. Jag gillar det inte eftersom att de riskerar att fastna med dem och riva sönder örat, men nu sitter de där de sitter.

Picasso
0

Grattis till 4 vackra americanare :)

[texel]
0

Ska du ställa ut någon? 

Bra tecknad boris är!

idipidi
4

Just nu vet jag inte ens på ett ungefär hur gamla de är… Hoppas kunna få tag på uppfödaren för att få reda på åtminstone en ungefärlig ålder för att sen kunna registrera dem och kanske ställa ut någon/några så småningom också. Men en sak i taget. Först och främst hoppas jag ju att de ska klara av omställningen på ett bra sätt. Men än så länge verkar de ganska coola faktiskt. Trevliga.

Tex&Tillman
1

Supersöta allihopa =) Lycka till med dem =)

juliino
1

Vad fina! Och vad roligt med lite utlänningar!

Men vad glad jag blir att vi inte har någon id-märkning i sverige. Inte något jag skulle vilja att mina marsvin utsattes för. Inte för att jag vet hur det går till.

[saphirasmarsvin]
0

Så fina! Grattis till tillskotten :)

imoon
0

Åh vad roligt! Himla fina!Glad

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Creation
2

Nämen! Så vackra! Och himla kul med ett nytt projekt!

Jag som trodde att agouti var det enda för dig, om det skulle vara korthår. :p fast det var ju ett par år sen sist…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Arinah
0

Det var verkligen stiliga och riktigt snygga marsvin. Vad kul, grattis till nytillskotten:-)

Sanni
0

Vilka snyggingar! Roligt med lite utlänningar :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

MiniW
0

Riktigt fina! :)

godisgrisen
0

De är ju helt otroligt snygga! Glad Fantastiskt roligt att du äntligen hittat något nytt att jobba med och vilken fin startgrupp. Du har gjort ett bra val. Jättegrattis! Skrattande

Sandra-B
0

Åh så fina - speciellt Boris!!

Älskar svarta släthår, inte riktigt förtjust i crested men svarta amerikanare med fullt och snyggt tecknad vit crest är otroligt vackert. Dessa ser dessutom ut att vara fina i övrigt också; huvud, öron etc.

Ser verkligen fram emot att få följa det här projektet framöver!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

ivrigs
0

Ojojoj! Så snygga! Vill ju ha am.goldens. Kul att vi får amerikanare till Sverige!

idipidi
4

Tack allihopa! Jag är absolut nöjd, gillar framför allt att de är så fina i typ, ögon, öron. Mindre skojigt är väl att de har så trist underfärg, så det blir nåt att jobba på. Sen vet jag förstås mycket väl att det är väldigt mycket slump inblandat i teckningen och att det kommer komma ut lite av varje framöver. Men det känns spännande, helt klart.

Dock lite nervöst att inte veta hur mycket info jag kan få fram om dem. Men när de är öronmärkta så borde det väl finnas nån slags dokumentation tycker jag? Hittar ingen mailadress till uppfödaren heller, så det kanske blir att jag får skriva ett brev, för en adress har jag. ;)

Abico
0

Men ååhhh, så fina! Himla spännande att få följa det här projektet.

Hanna 

FeliciaS
0

Åh vad fina! Jag är ju väldigt förtjust i Am. Cresteds, det är ju inte utan anledning som jag har två (och en halv) :P Roligt med fler i Sverige, de är inte precis vanliga så det behövs! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[LemonLime_]
0

Vad söta och vacker teckning de har! :3 Hoppas de gillar att bo i Sverige.

[Bright Eyes Dunder]
0

Så himla söta! Grattis till dem!

idipidi
1

De verkar ha anpassat sig fint, men har lite egna ideer om vilka grönsaker som går att äta. ;) Framför allt gillar de morötter.

PiggieVille
0

Har du några nya bilder att uppdatera med? :) Hur har det gått med att få fram information?

idipidi
2

Inga nya bilder, men jag har funderat på att ta nån gruppbild. De gör sig rätt bra ihop. Glad

Tyvärr ingen framgång när det gäller att få fram någon information, men jag har inte gett upp. Har dock skickat in reg på dem ändå för att kunna ställa ut. Förhoppningsvis får jag tillbaks reggen så att jag kan ställa ut i februari. Om/när jag får veta mer om dem så får jag väl ändra uppgifterna i efterhand.

PiggieVille
0

Gruppbild duger prima :) Vad spännande att du ställa dem. Vilken utställning funderar du på?

idipidi
1

Kallhäll i så fall.

emmaaslund
1

#32 Åh, vad roligt. Jag funderar också på att våga mig på Kallhäll (förstagångs-utställare). Vore kul att se dessa superfina cresteds live :)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

idipidi
1

#33 Klart att du ska komma till Kallhäll! Säg till om du undrar över något eller känner att du vill ha lite hjälp och stöd på plats. Jag kommer iof förmodligen vara ganska upptagen eftersom att jag ska döma också, men jag känner ju andra som kan hjälpa till plus att vi är flera personer härifrån som ska dit!

NinaS
1

Wow! Vilka tjusiga grisar!

Creation
0

Jag har ju tänkt försöka dra till Kallhäll så nu måste du ju ta med am crestarna. Du får ställa dem i pet, om inte annat. ;)

Jag behöver förresten Merinos regnr. Jag har segat med att regga mina egenuppfödda "lite". Skäms Hoppas att det inte är för sent för att kunna ställa i klippt i Kallhäll…

[lejonhuvaddärvädur]
0

så söta dom är

emmaaslund
0

HAHAHA, jag kan inte låta bli att fnissa åt trådens namn! Varje gång jag ser den ;)

/ Emma

idipidi
6

En liten uppdatering! Boris är numera svensk champion. Han har på sina tre första utställningar tagit tre raka BIR och dessutom blivit BIS4, BIS3 och BIS2!

Jelena är utställd två gånger med cert och BIR-R respektive CK.

Igår fick jag hem ytterligare fyra american cresteds från en uppfödare som (tyvärr) nu slutar med varianten. Allra roligast vore om jag kunde hitta någon annan som också är intresserad av att börja föda upp american crested och ville inleda ett samarbete med mig. Jag vill på sikt helst inte sitta med jättemånga djur själv utan delar hellre med mig till någon med seriöst intresse.

emmaaslund
0

#39 Stooort grattis! Vad roligt :D

/ Emma

idipidi
1

#40 Tack! Ja! Galet roligt. Han hade egentligen tappat lite i kondition efter att ha gått med honor, men lyckades ändå få sin bästa placering hittills.

godisgrisen
0

Grattis idipidi och Boris!

Det är en jättefin variant hoppas verkligen någon hänger på snart!

Juliannas marsvin
0

Stort grattis!! Han är otroligt vacker, hans kompisar oxå! :)

[deLioncourt]
0

Oj, oj, oj. Boris på andra bilden. Vackrare marsvin har jag nog aldrig sett. 😍 Grattis till championtiteln!

imoon
0

#39 Roligt! Hoppas på bilder, har fått höra om tanen av mamma så jag är riktigt nyfiken.😉

Amerikanare är ju såååå fina.❤️

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Twili
0

jättesnygga! 🙂

~Alla marsvin förtjänar ett hem. Alla hem förtjänar inte ett marsvin~

Anna T
0

Jätte fina! Hur funkar det när man ska ta in djur från andra länder? Är det lika omständigt som med hundar?

idipidi
1

#46 Bilder kommer så småningom förstås! De ska bara få landa ordentligt och så. Men jo, hon är en darling!

#48 Jag har inte stenkoll, det varierar beroende på land. Men i det här fallet var det inget extra som krävdes utan bara att ta in dem.

[körsbärsblomma]
0

så söt vilken ras är han ? ser typ lika    ut som min cola. det är där för jag undrar ras.🙂 han har  lite olika färger där fram och är vit back på magen och bröst och rumpa

idipidi
0

#50 De är american crested black. Crested betyder att de har kort och slät päls samt en virvel (crest) i pannan. American crested har en annan färg på cresten jämfört med kroppen (i de allra flesta fall vit). Och black är färgen på kroppen förstås.

idipidi
3
Creation
1

Kul med bebbar på g! 😃

American crested black tan var kanske inte det mest önskvärda för dig(vilken utmaning att få både tan- och crestteckningen rätt samtidigt!), men åh, vad söt den fian är! Att hon är övertecknad gör henne bara ännu sötare. ;)

godisgrisen
1

Kul att läsa. Väntar med spänning på alla bebisar!

idipidi
9

Boris vill meddela att han blev BIR på SM och därmed ska tituleras SV-13 SCh Boris. 😉

PiggieVille
0

Mkt stort grattis!!! :)

Juliannas marsvin
0

Stort grattis! Mycket vacker herre! 🙂

godisgrisen
0

Grattis fina Boris och idipidi! Han är så FIN!😃

Onyxia
1

Stort grattis! Han är verkligen knäsvag-snygg. Grattis även till certet på honan :)

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

MarsvinsGrisen
0

Grattis till dig, vad kul att det har gått så bra med dina snygga crestar! Hur fina som helst är de ju, helt galet!!

Kolla in hos mig och mina djur på www.pomn.weebly.com

idipidi
0

Tack allihop! Fast jag kan ju knappast ta åt mig äran, jag bara matar och trimmar. Avlat fram dem har ju någon annan gjort. :)