Vilken Lottie-pellets?
Köpte Lottie-pellets förra veckan, och det blev apple-morot-pelletsen. Men sen kom jag på (väl hemma såklart) att det kanske är fel sort? Jag har en unge och en vuxen som behöver lägga på sig. Borde jag valt en annan smak eller funkar denna bra?
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
gillar lotti de blir säket bra. Hade havre och vetekli kör nu dock bara havre när ninen är borta
Tänkte mer om det fanns en sort som var bättre än de andra för grisar som växer eller behöver lägga på sig.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Lottiesorterna skiljer sig rätt lite i innehåll. T.ex. havre & vetekli har 0,5% mer fett, 0,5% mindre fibrer och 0,5% mindre aska än äpple & morot. I övrigt ser innehållsförteckningarna i stort sett identiska ut.
Jag tror alltså inte att en annan lottiesort kommer att göra någon speciellt stor skillnad i viktökningen jämfört med den pellets du har nu. Fortsätt med morot & äpple du. :-)
Annars finns t.ex. Oxbows Cavy Performance som innehåller mer protein än Lotties alternativ. Det är specifikt ämnat för växande, dräktiga och marsvin som har svårt att hålla vikten.
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
jag håller med #3 jag använder Oxbow Cavy Performance till mina marsvins killar 🙂