Mina marsvin
Har ju fått hjälp av er (speciellt Lyan) att färgbestämma mina små tjejer, men har ju inte presenterat dem riktigt…
Tänkte ta dem alla en och en här i denna tråden, men har i nuläget bara en fin "solo"bild, så jag får ta dem lite pö om pö helt enkelt…
Först ut är Majsan!
Hej, det är jag som är Majsan. Du tror kanske att du har sett mig förut?, och det skall jag säga att det har du! Jag är nämligen fotomodell för Vita kraft! Eller hrm, jag ser iallafall ut precis som det marsvinet…
Jag är 6,5 månad gammal och är störst och starkast i min flock. Dock är jag väldigt snäll och jag låter Biggan som väldigt gärna vill bestämma göra det för det mesta. Men när det gäller ngt viktigt, såsom mat eller att upptäcka nya saker, då är det jag som bestämmer. Störst= hungrigast!
Matte säger att jag låter så roligt, bara för att jag har en väldigt mörk och dov röst. Jag tycker inte om att pip-skrika sådär som de andra gör heller utan jag brukar nöja mig med att gå omkring och "puttra" för migsjälv…
Trots min ngt trinda mage är jag smidig som en gasell och hoppar lätt omkring på och mellan hustaken och jag klättrar rakt upp från mattes knä till axeln hur snabbt som helst (det är ju bästa platsen!). Idag försökte jag hoppa ur vår transport korg rakt in i buren. Bara för att jag kan liksom… matte uppskattade det inte så mkt och fångade mig innan jag hann hoppa… Just typiskt!
Åååååå så söt! Underbart fin gammal dam 😃
Liknar mitt förra marsvin nils
Vilken liten sötnos 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Haha hon ser verkligen ut som vitakraft-marsvinet!
Jättesöt är hon iallafall 😍
#4 Ja visst gör hon!
Hon är charmig till tusen. En mycket karaktärsfull liten tjej…
Efter lite övertalning går nu även Biggan med på att berätta lite om sig själv ;)
Ja det är jag som är Biggan. Jag är precis som Majsan 6.5 månader gammal, men faktiskt ngra dagar äldre. Så trots att hon är störst så är jag faktiskt äldst!
Det är jag som bestämmer inne i buren (för det mesta), men när det händer ngt läskigt är det väldigt skönt att ha sina kompisar att luta sig mot. För egentligen är jag inte alls särskilt tuff utan en väldigt blyg och försiktig tjej. Min tillit får man jobba för! Fast jag börjar slappna av mer och mer.
När vi har golvtid brukar jag försöka putta igång de andra så de skall börja springa, för det vill jag! Men jag vill inte springa själv… Helst hack i häl på ngn annan…
En annan favoritsyssla jag har är att försöka sno godbitar från de andra. Inte så populärt, men jag gillar spänningen. Om det kommer ngt i skålarna som jag gillar lite extra mkt så brukar jag springa och hämta det och bunkra upp i mitt egna lilla hörn, där jag får vara helt för mig själv…
Och så sist ut minstingen Lilly;
Nu är det min tur va? Ja alltså det är jag som är Lilly. Jag är 3 månader och sprudlar av massa busig energi.
När vi får vara lösa på golvtiden kan jag knappt sitta still alls, det bara hoppar och skuttar inombords och jag måste springa. Ibland kan det vara svårt att styra vart man landar ngnstanns, iallafall när man springer så fort som jag ;), så det händer att jag krockar lite lätt med de "gamla tanterna". De blir inte så glada då, men vem hinner ikapp mig liksom…
Jag är också den som är mest nyfiken och framåt i buren och allt måste undersökas. Trots allt spring i benen så är det väldigt mysigt att sitta hos matte och mysa. Jag brukar slicka henne på handen, eller ja där jag kommer åt. Hon tror nog att jag bara vill vara snäll, men faktiskt så smakar hon ganska så gott den där människan… Men usch och fy för när kammen kommer fram. Då skriker jag i högan sky för jag är så kittlig och ömhårad på rumpan. Tydligen så tyckte mina kompisar att jag skulle ha en ny frisyr så efter en natt vaknade jag med en trendig frisyr à la ena sidan kort, andra lång (orörd).
På tal om röstresurser- för dem är stora och jag gillar att höras. Mycket! Det finns ganska mkt saker att ha åsikter om, och som sagt jag tycker om att både synas och höras. Enligt matte är jag en liten pajas i långhårspäls…
Haha ^^ Vilka mysiga presentationer av tjejerna ^^,
Du har ju två duktiga frisörer i familjen iallafall! :)
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
#9 Ja, de var ngt tuffare än matte när de kom till ansningen ;)
Men vilka söta tjejer, gillar presentationerna 😃
Alltid kul att vara till nytta :-D
Vackra små damer du har <3
Kanske dags för ett tillägg då det nu även är dags för vårt senaste tillskott att bekänna färg…
Madicken!
Ja, först bodde jag med mamma och mina syskon och hennes kompisar, sedan hamnade jag helt plötsligt här! Tre nya marsvin att lära känna och ingen mamma att sno mat ifrån!
I början skulle det spelas lite tufft- ja, du får bo här, men tro inte att du skall få ngra extra förmåner för att du är liten!
Men jag tog inte så illa vid mig utan tog det lite lugnt, visste ju att min charm skulle knocka dem ;) Och ja till en början var det ganska kul och skönt när jag fick lite extra stöd och kunde sno matbitar från Majsan. Men det där tvättandet och gullandet- blä- precis som om jag vore en bebis liksom. Jag har faktiskt flyttat hemifrån och kan klara det mesta själv. Men äppleskal- det är inte gott.
Matte blev visst lite förvånad över att hitta skalen i buren- de andra trögisarna äter tydligen vad som helst… Nej, skalen är inget go'a.
Min favoritplats i buren är helt klart uppe på hustaket i myspåsen. Den är min, och om ngn försöker ta den så skriker jag högt av ilska! För temperament det har jag, och trots att jag är liten är det ingen som sätter sig på mig! Jag har redan klättrat upp på stegen som nummer 3 i ordningen- så jag gör lite som jag vill. Lilly säger inget, Majsan vill bara gulla, men Biggan skall man inte trampa på tårna. Fast lite coolt är det att min bästis (läs Majsan) bestämmer över Biggan…
Åh just det ja, idag är jag 8 veckor gammal… men på bilden är jag knappt 6 veckor…
så söta
Haha gillade presentationerna! 😂
Haha vilka roliga och så personliga presentationer :D
Kolla in hos mig och mina djur på www.pomn.weebly.com