Burbotten
Burbyggarplanerna går vidare. Har nog bestämt mig för att försöka hitta en gammal bokhylla att bygga bur av trots allt, tror nog att materialkostnaden blir billigare i slutänden då, om jag bara hittar någon begagnad.
Men, funderar lite på hur jag ska göra med botten.. Vilket material.
Har funderat på
1. Vaxduk
2. Måla med lackfärg
3. Någon form av plastmatta
Också foga alla skarvar med typ silikon.
Vad tror nig som har lite mer erfarenhet. Vad är bäst, mest lättstädat och hygieniskt?
Kommer nog fortsatt att använda spån som underlag, funderar lite på fleece men i dagsläger gillar jag nog ändå spånet bäst.
Själv använder jag vaxduk. Dock så tycker ja om att byta färg i buren så jag byter vaxduk några gånger om året. Håller bra den tiden. Annars tror jag plastmatta är mer hållbar. Har ingen erfarenhet av lackfärg i burbotten så vågar inte säga hur det fungerar.
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Åki men då kör jag nog på vaxduk, det var min första tanke, lätt att få tag på och jag har inget emot att byta ut den emellanåt :)
Jag tycker golvmatta är bra. Tjock och styv, inget marsvin här har lyckats gnaga på en sådan. Använder den billigaste från bauhaus och det fungerar hittills. Tror priset är ungefär samma som för vaxduk.
Jo, det tråkiga med att bo på Gotland är bara att utbudet är så begränsat. Byggmax har iaf inte, vi har dock XLbygg men är tveksam till att det finns där. Får söka runt, har inte haft någon lycka hittills tyvärr :/
Plexiglas kommer en vän till mig köpa på fastlandet och ta med över när hon ska semestra här, men känner att det blir lite mycket att be henne åka till flera ställen och handla material.
badrumsmatta, kanske känner du någon som nyligen renoverat våtrum eller en hantverkare/mattläggare som du kan få överblivna rester från.
Om du gillar idén med vaxduk så kör på det!