Static
Vet att det finns massa trådar om Ohyra. Är ganska säker på att Loppan, min svärmors marsvin som ska få flytta in till oss efter hennes burkompis dött har static. Då jag har 14 marsvin så tar jag det säkra före det osäkra. Hon sitter ute i vardagsrummet bredvid min kanin.
Jag har haft i rapsolja i hela pälsen som jag läste att man kan göra och att man ska fylla på lite om det behövs och sedan bada ur det om en vecka i yes.
Men nu till min fråga. Jag läste att man ska minst upprepa kuren en gång. När igen ska man upprepa och hur många gånger brukar ni göra kuren. Innan ni sätter ihop marsvinet med nya burkompisar?
Jag skulle vänta tills hon är färdigbehandlad.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Ja, det kommer jag att göra. Men ska man hälla i ny olja direkt efter man har badat bort det eller hur ska jag göra?
Ska man ta kurer ända tills jag inte ser att det finns några kvar eller ska man ta en extra gång?
Det har jag ingen aning om så det får någon annan svara på :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Är det ingen som vet?
När jag gjorde en sådan behandling på ett nytt marsvin som kom så försvann allt efter en tvätt. Kom aldrig tillbaka och ingen av de andra fick det.
min hemsida: http://www.piggieville.n.nu
#5 Okej! skönt att höra. Hur mycket hällde du på under veckan? och hur mycket hade ditt marsvin? Syntes det tydligt?
Det syntes väldigt tydligt. Jag "dränkte" henne i olja(allt utom huvudet) Lät henne vara ett par tre dagar, tills det såg "torrt" ut. På med mer olja, som hon satt med i ca tre dagar till. Sen fick jag bada henne i yes två ggr för att få bort allt. Kom aldrig tillbaka :) Kanske du redan tänkt på det, men se till att grisen inte sitter i drag och bor varmt, då dem har svårt att hålla värmen när de sitter med oljan. Lycka till och det kommer säkerligen gå toppen även för dig :)
min hemsida: http://www.piggieville.n.nu
Okej.. tack så mycket. Jag hoppas att det ska funka! :)
Ja, det har jag tänkt på. Så hon har det varmt och skönt :)
hoppas hon blir bra!