Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1772 ggr
fridaaocrazy
2013-07-26 01:30
0

Färg marsvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar vilken färg mitt ena marsvin har :) Plutten är helt kritvit med svart huvud, mörka (typ bruna) ögon och en vit prick i pannan och en på nosen. :) Hans pappa är helt svart och mamman vit med bruna fläckar. Systern ser lika dan ut som plutten men hon har en finare bläs, från nosen till pannan. Vet inte vilka färger mormor osv har (om de spelar nån roll) eftersom att föräldrarna är från djuraffär. Det är lite dåligt ljus på bilden men det kommer eventuellt en annan bild imorgon om ni har svårt att se. :) Tacksam för svar! :)

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Frida B
2013-07-26 02:33
0

White/black :) sötnos!

När man ska se färgerna hos ett marsvin behöver man oftast  inte veta föräldrarna :) (tror jag, rätta mig om jag har fel)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

fridaaocrazy
2013-07-26 10:08
0

Är det så enkelt som white/black? xD Trodde marsvin också hade en miljon färger som kaniner men tydligen inte ;) Tack för svar iaf! :)

Fridaaaa
2013-07-26 11:12
0

#2 Ja finns många lika färger hos marsvin, men finns ju enkla med.
Som då t.ex black, white mfl. Den färg det är mest av, det är den som man sätter först 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

fridaaocrazy
2013-07-26 13:06
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är mitt marsvin white/black då? :) #3 Här är en bild som är lite tydligare med hans färg :) (han är inte brun vid magen, det är två kaninungar x) Den enda bilden jag hitta på mobilen)

Lyan
2013-07-26 13:25
0

Han kan även ev. vara roan. Har han några svarta strån i det vita?