Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1211 ggr
[mina blommor MiloochMalte]
0

räcker de eller ej

Har jag lagom mått för ett marsvin på mätt sidan stod de att 80x40 kan vara två i Och undrar nu om dessa mått räcker till ett marsvin ? Milo och Malte ska få vara ute längre än vad de är nu . Fick tyvärr bara in dessa brädd mått i bilen. Annars har jag problem ! om de ej räcker Förstår att de är mini mått! De får springa mer med tanke på ytan i buren.

linneakangaas
0

De flesta brukar räkna att om det är lagligt med 4 marsvin i en bur så tar man högst 2 marsvin i den buren. Om du förstår. :D

Fridaaaa
1

Det är ju bara tillfälliga burar, eftersom de bara ska gå själva tillfälligt, inte resten av livet. Annars får du ju bygga nytt igen
Men jag hade haft större än det till 1 marsvin.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

linneakangaas
1

Läste fel…

[RedHood]
2

Jag är inte expert på marsvin men jag har en större bur till min guldhamster så jag tycker faktiskt det bör vara större till två marsvin. :/ Om du menar att längden är 80 och bredden är 40.

[RedHood]
0

Läste om det igen och menar du att burarna sitter ihop men avdelat så att varje marsvin får 80x40? Om det är så så tycker jag nog ändå det är lite litet då som sagt min guldhamster har större. Bara vad jag tycker.

0

ja avdelat 🙂

Ceratico
3

Många tycker till och med 100x50 är för litet för två marsvin, fast att det är laglig med tre i en sådan bur. Kan säga att har man ett fullvuxet marsvin i en 100x50 bur så kan det gå bra (har själv haft ett ensamt marsvin i en sådan bur), men större är ju absolut att föredra. 

Om du har t.ex en stor bokhyllebur (ex. Billy-bokhyllan: 202x80) så är det kanske till och med möjligt att föra samman de två hanarna? Har inte riktigt läst om alla dina problem som du haft, men har förstått att du haft problem med sammansättning utav de två hanarna du har nu ^^

Men i alla fall så tycker jag att du ska ha minst en 100x50 bur till ett marsvin :)

DenLillaTofflan
1

Jag har också min guldhamster i en större bur än den… 😛

Eulwen
1

Jag tycker det är för litet med 80*40 till ett vuxet marsvin. De kommer ju knappt få plats med hus och matskål, än mindre yta att röra sig på. Jag har en reservbur som är 90*50 och där bor ibland tillfälligt ensamma hanar men det ser inte roligt ut alls, jag skulle inte använda den annat än i nödfall/som reserv.

Fridaaaa
0

Man ska ju få plats med 1 hus, matskål, höplats och ändå ska marsvinet kunna röra på sig bra

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

0

Ja okej får lösa de har en tanke som kan funka redan bygga om de burarna

Linnet
0

80x40 cm tycker jag är för lite såväl till två som för ett marsvin, spelar liksom ingen roll om det är ett eller två i buren det blir lika lite yta att röra sig på ändå, även 100x50 är i minsta laget, men det tycker jag minst det ska vara.

1

Håller med er alla om att de är små så får fixade så de blir bättre mått lovar :-)

wingren
1

Alldeles för litet.

Maelis
0

Vad bra att du kom på en lösning, fick du klura länge innan du kom på hur du skulle göra?

1

nej tog typ mindre en en minut 🙂