Toa-Lätt strö
Hej, tänkte höra om man kan använda toa-lätt ströet (i pelletsform) i hela buren eller om det är otrevligt för marsvinen? Alltså typ för hårt för dom osv.
Tycker det är jättebra just för att det tar bort all lukt! Men självklart är ju komfort för svinen prio 1 😃
❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta
Jag tycker att toa-lätt är ett för hårt underlag för marsvinstassar. Spån är det bästa underlaget om jag får säga det själv 🙂 Här hemma doftar det aldrig illa om marsvinen eller deras burar, det som känns är själva spåndoften och höet.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Toa-lätt är lite för hårt att ha i hela buren för marsvin tycker jag tyvärr. Men har man t.ex halva buren med fleece, är det ju perfekt att ha under fleecen i så fall, eftersom fleecen är mjuk 🙂
Jag har easyströ just nu, fungerar kanonbra. Gjorde kutterspånen jag hade med, säger samma som #1 där
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Om jag ska vara ärlig så har jag faktist toa-lätt i hela min bur. Tycker inte det verkar vara något problem. ;)
Jag kör toalätt i botten spån på det och toppar med halm! Mina grisar verkar trivas bra på det.
#4 Ja har man halm på blir det ju annorlunda, det är ju mjukt och skönt 😃
Blanda toa-lätt och spån 50/50?
Använder bara toalätt å ingen av mina tjejer verkar ha något ont utav det. :-)
Många som har långhår i hår brukar ju ha toa-lätt. Det är väl som det mesta, en smaksak :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Jag har haft bara toalätt till marsvinen innan och det verkar inte vara för hårt, men då måste man ha ett tjockt lager så att det liksom kan röra sig under tassarna på dem.. Dock tyckte jag toaletten kändes ofräsch och luktade konstigt, så det blev spån senare.
Vad kostar toa-lätt?
Kika gärna in min hamsterinstagram emmashammies och min facebooksida där jag sälger pärlarmband: Pärlarmband made for You. https://www.facebook.com/P%C3%A4rlarmband-made-for-You-1331653063516116/
#10 Ca 60-80 kr för 20 liter. Beroende på vart man köper den.
Finns i vanliga matbutiker.
Tror att 10 liter kostar ca 30 kr i matbutik.