Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 590 ggr
marsisen
2013-08-01 13:32
0

Vad hände?

För några år sen så hade jag en marsvins bebis som hette Zvessi. Hon skulle fylla ett år dagen det hände.. 

Första dagen: Jag hade Zvessi i knät, och märkte att hon bultade med  magen? som om hon hade hicka. hon lät inget. jag gick till mina föräldrar och fråga vad som var fel, de visste inte, vi matade henne med lite persilja. hon åt. De sa om hon åt så borde hon må bra, men att jag skulle vänta tills nästa dag för att se om det blev värre.

Andra dagen: hon skulle fylla ett år, jag skulle gå till skolan. jag tog upp henne efter jag ätit frukost och såg att det bultade mycket hårdare. jag sprang till mamma och pappa och de sa att jag skulle släppa ner henne i buren. när jag släppte ner henne så kände jag att hon var väldigt svag och tung. jag släppte ner henne och gav marsvinen mat. Zvessi skulle gå in i huset till sin kompis men kom ingen vart! hon försökte gå men hon bara föll omkull. Vi skulle precis ringa veterinären men då var det försent. Hon la sig på marken och det var då hon dog.

Jag har inte velat ta upp det, för det var för sorgligt😕 Men nu känner jag mig för att få veta vad som hände, om hon var sjuk eller så?

Ps, Hon hade ringelorm, men det var bara lite, och det gick över fort!

animal power <3

Lejonhund
2013-08-01 14:04
0

Trumsjuka?