Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 3154 ggr
millan07
2013-08-05 13:39
0

bur!

Hej hej.

Detta är en bur som jag funderara på att köpa. någon som ha erfarenhet av den eller kan säga nått om den? Tyckte den va smidig då den är på hjul och lätt att städa runt. Hr många marsvin skulle man kunna ha i den? Mkt frågor. :) bild tagen från en zoo sida.

Bilden är borttagen av moderator då den dels är publicerad utan upphovsmannens tillstånd, vilket är förbjudet enligt svensk lag och även nätverkets samt sajtens regler (§01. §04.C. samt §05.B.).

Bilden publicerades dessutom genom att klistras in i inlägget utan att använda iFokus "infoga-fil-funktion" vilket även det bryter mot sajtens regler (§05.C).

millan07
2013-08-05 13:40
0

glömde skriva med alla mått. :)

Fler bilder (8) Toddy Roll 120 smådjursbur  Snygg kanin- och marsvinsbur på hjul. Ett lyxigt hem för ditt husdjur. - B 122,5 x D 62 x H 91 cm Rek. pris  1 299,00 kr
Vårt pris  899,00 kr
Så länge lagret räcker!

Bilden är borttagen av moderator då den dels är publicerad utan upphovsmannens tillstånd, vilket är förbjudet enligt svensk lag och även nätverkets samt sajtens regler (§01. §04.C. samt §05.B.).

Bilden publicerades dessutom genom att klistras in i inlägget utan att använda iFokus "infoga-fil-funktion" vilket även det bryter mot sajtens regler (§05.C).

Svarttusch
2013-08-05 13:40
0

Hur stor är den? Det verkar smidigt med hjul, men jag hoppas inte det blir flera hundralappar dyrare för då kan du likagärna köpa en annan bur och ställa den på två lackbord från Ikea :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Svarttusch
2013-08-05 13:41
0

Såg nu måtten :P Det är en bur lämplig till två marsvin, ev tre honor om de funkar bra tillsammans :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

millan07
2013-08-05 13:49
0

okej tack för snabbt svar. :) Jag har två honor men kollar ju runt efter en tredje. det finns en större men den kostar MER men kanske värt för djurens skull.

Fler bilder (9) Toddy Roll 150 smådjursbur  Elegant kanin- och marsvinsbur på hjul. Djupt golv som skyddar omgivningen från nedsmutsning. Går att justera efter dina önskemål. Galleravstånd 2,3 cm - B 152 x D 75 x H 92 cm Rek. pris  1 990,00 kr
Vårt pris  1 490,00 kr

Bilden är borttagen av moderator då den dels är publicerad utan upphovsmannens tillstånd, vilket är förbjudet enligt svensk lag och även nätverkets samt sajtens regler (§01. §04.C. samt §05.B.).

Bilden publicerades dessutom genom att klistras in i inlägget utan att använda iFokus "infoga-fil-funktion" vilket även det bryter mot sajtens regler (§05.C).

emmaaslund
2013-08-05 13:55
0

Aouch vad dyra burar 🤦‍♂️ 
Är bokhyllebur inget alternativ? Så väldigt mycket billigare och du behöver inte oroa dig för plats till tre honor.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Fridaaaa
2013-08-05 13:59
2

#4 Man får inte lägga upp bilder som man inte tagit själv 😉

Kollat in teddytassen? de har stora bra inneburar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

millan07
2013-08-05 14:09
0

okej sorry då ska jag inte göra det! :-) ja jag kollade lite där med och det fanns en 160*80 som jag kunde tänka mig men tänkte att de var smidigt på hjul. :-) skulle kunna tänka mig bokhylle bur tycker de e jätte coola men ett problem är att jag inte kan bygga själv och min man hatar att jag skaffat marsvin så han kommer inte hjälpa mig tyvärr och sen att dom är lite otympliga att flytta och göra rena. :-) men vad kan de kosta att låta någon annan att bygga? :-)

emmaaslund
2013-08-05 14:14
0

Det krävs inget byggande alls, faktiskt. Det du behöver är en bokhylla som du sedan lägger på golvet och om det finns en mitthylla fastskruvad kan det vara den du behöver skruva loss (till det använder du en vanlig skruvmejsel). I bokhyllan fäster du sedan våtrumsmatta eller vaxduk, antingen med stark tejp, lim eller häftpistol. 
Bokhylleburar är inte alls svåra att göra rena men man kan ju däremot inte ställa in de i duschen och skölja av dem som man kan göra med en bur i plast. Varför ska du flytta den? 🙂

Det är inte meningen att jag ska komma och sjunga lovsånger för bokhylleburar i din tråd om en annan slags bur. Men jag tänkte däremot att det kanske var ett bättre alternativ om det var plats du funderade kring. 🙂

/ Emma

emmaaslund
2013-08-05 14:15
0

Det finns en bokhyllebur till salu här på MiF, billig och superfin! 
Titta inlägget [Säljes] Bokhyllebur, det uppdaterades nyss.

/ Emma

Svarttusch
2013-08-05 14:17
1

Om bokhyllebur inte är ett alternativ föreslår jag att man ställer buren på två ikea bord istället (kostar 50 kr styck har jag för mig). Då kan man ju köpa vilken gallerbur som helst sen, lite billigare :)

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

emmaaslund
2013-08-05 14:18
0

#10 Hur menar du? Om man köper vilken gallerbur som helst så kan den ju fortfarande vara för liten för tre honor - det var inte bara hjulen som var snajdiga 🙂

/ Emma

millan07
2013-08-05 14:25
0

alla är välkommna i detta inlägg och skriva bra alternativ till burar och jag har kollat på olika bokylleburar och dom är coola. att de skulle va smidigt att flytta den är just att jag inte har ett rum till just marsvinen ännu eftersom vi gör om i hemmet och sen att de skulle va smidigt att ta bort den och sen städa runt om. :-) ska kolla in era tips för burarna som jag visat verkar smidiga men såå dyra. sen att jag har en rast hade till dom som är en stoor kartong med låga kanter som jag rastar dom i och då älskar min lilla dotter att sätta sig i den så bra med galler och att den kommer upp lite den nya buren. :-)

Zakaraa
2013-08-05 14:47
0

Vill du ha dessa burar så kolla på zooplus.dk så kommer du undan billigare! :) Mycket billigare än zooplus, se samt bättre utbud :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Maelis
2013-08-05 15:23
0

Vet inte om det är nån hjälp, men om du funderar på bokhyllebur och den största nackdelen är att de inte har hjul så kanske du kan sätta fast hjul på den. Det måste man inte vara alltför händig för. Hoppas du kommer på vilket alternativ som är bäst för dig och grisarna!

millan07
2013-08-05 15:39
0

tack för alla bra tips kommer ni på fler så skriv. :-)

Michaela98
2013-08-05 17:02
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har byggt egen bur :) 1 stor planka från bauhaus och ett plexiglas så va d bara att spika ihop :p samt plast golv på botten så byggde jag till en våning :)

[bragd]
2013-08-05 18:25
0

Jag har den med två våningar 👍

[mina blommor MiloochMalte]
0

tycker den ser snygg ut! De är ditt val men om du inte vill göra en egen så kan du köps den

Jarado
2013-08-05 22:16
0

Hej!

Jag har satt hjul under min bokhyllebur :)

Enkelt att flytta om det skulle behövas, och när man städar.

millan07
2013-08-06 07:32
0

jätte fin bur. funderade oxå på en glas vägg men då blir de lite besväligare. :-) ja hjul borde ju inte va så svårt att få dit. vet ni någon som har typ en film på när dom städar sin bokhyllebur så att man kan se?:-)

Maelis
2013-08-06 08:29
0

Jag har inte exakt en bokhyllebur, men buren är relativt stor och jag har byggt den själv. Varannan städning gör jag superenkelt: jag tar en sopskyffel och skyfflar upp allt gammalt spån i en stor papperspåse. Sen sopar jag ihop det sista med en borste och slänger det med. Sist fyller jag på med nytt spån så klart. Mina marsvin kan vara kvar i buren. De tycker att det är roligt! Det tar ca 15 minuter tror jag. Varannan gång är det storstädning… Då har marsvinen golvtid och jag kör också med en tvättsvamp med såpa. Tar kanske 30 min. Däremellan rensar jag ur den hörna där de kissar mest kanske varannan dag. Det har inte blivit mer jobb med större bur, snarare tvärtom tror jag.

emmaaslund
2013-08-06 11:54
0

#20 Jag har ingen film på städningen tyvärr, men det skulle inte vara så mycket att filma haha 🙂 Jag har mina bokhylleburar på golvet så när jag ska städa sätter jag i helt enkelt ner vid buren med påse och skyffel och mockar (jag mockar varannan till var tredje dag och byter ut allt spån när jag upplever att det behövs). Ibland kan innerväggarna behöva svabbas av lite med en fuktig trasa då honorna skvätter en del på varandra. Precis som Maelis säger blir det mindre jobb med en större bur eftersom du med större yta inte behöver städa lika ofta.

/ Emma