Stort sår.
Upptäckte för ett par dagar sedan några småsår på Lasse. Det såg inte ut som något allvarligt så jag antog att Lisen sagt ifrån lite väl hårdhänt eller något åt honom. Men nu har det blivit mycket värre. Ett sår är ca två - tre cm stort och ser ut lite som ett brännsår.. Har bokat tid hos vet. nästa onsdag men funderar om någon här kanske vet vad det kan vara. Ingen utav de andra har något sår … Har inte heller sett atg han kliat sig mer än vanligt. kan lägga ut en bild imorgon. Funderar dock på att boka om tiden till imorgon. Får se hur såret ser ut då…
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Oj, aj lille gris. Det är egentligen onödigt att jag skriver här för jag har ingen aning om vad det kan vara. Ett veterinärbesök låter bra, uppdatera gärna hur det går för Lasse.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Jaa lille stackarn.. Har liksom ingen aning om vad det kan vara :/ Ska dit på onsdag då det är enda dagen de har hon som är bäst på marsvin där.
¤ Jag förväntar mig inte att vara lycklig. Jag inbillar mig inte att jag ska finna kärleken, vad det nu betyder, eller att om jag finner den ska göra mig lycklig. ¤
Usch synd om lilla grisen hoppas hon blir bra håller tummarna för er 🙂
Det blir han nog :) tack
Men Lasse dåååå, din lilla stackare. Jag vet inte vad det där kan vara för sår? Uppdatera oss om hur det går! Håller tummarna 👍
Jaa. Förstår inte hur han lyckas dra på sig så mycket problem på sitt korta år här i livet. En liten oturs gris. Kommer uppdatera sen om vad vet. säger på onsdag. Och om det blir nå ändring så klart. :)
Hoppas lilla grisen blir bra och håller sig frisk håller tumarna för er 🤗
Nu har lilla Lasse varit till veterinären. Det visade sig att han har skabb. Hur han fått detta har jag ingen aning om.. Har fått stronghold utskrivet och kommer behandla alla grisarna nu.
#9 Lycka till! 🙂
Tråkigt besked men skönt att få veta vad det är så att du kan sätta in behandling med en gång. Hoppas de blir friska snabbt nu! :)
Jag har förstått att de kan bära på sellnic en tid utan att det ger symptom, sen kan det dyka upp ganska plötsligt.
Ja men precis.. skulle varit skönt om nåt av apoteken i stan hade stronghold inne bara -.- måste vänta till fredag nu. Nån som vet vad de kan få det av?
De gånger man får sellnic får man det oftast "på köpet" när man köper marsvin. Mest från djuraffär såklart. Så kanske kom det med Snowboard (visst hette hon då? :) ) när ni köpte henne?
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Ok. Mjaa kanske det. Fast gemne skaffade vi i mars tror jag. Kan det ta så lång tid innan det visar sig? Kan inte komma in på något annat sätt?
Gemne = henne xD har för tjocka tummar :P och ja hon heter snowboard ^^,

I den här artikeln finns det lite information om bland annat Sellnick.
Marsvin kan bära på en liten mängd Sellnick under väldigt lång tid, det blossar senare upp om marsvinet exempelvis blir stressat eller får nedsatt immunförsvar.
Om marsvinet exempelvis rätt nyligen har fått en ny kompis, en ny bur, varit på "resande tass", haft någon sjukdom, varit dräktigt/gått med hona så kan det få Sellnicken att blossa upp.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Tack för infon :) vad ska jag städa med? Det läre väl saneras?