Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1462 ggr
[MejaFreja]
0

Fågelsång(chirping)

Idag spelade jag upp ett klipp med fågelsång för mina marsvin. Båda två började kurra(som de brukar göra när de är lugna och glada) men jag har hört att annars brukar de svara med att bli helst stela. Vad betyder det här? Nu är båda två ovanligt pratglada..

emmaaslund
5

Var det inte ett "obehags-kurr", då? Som när man tappar ett par nycklar t.ex. Jag har svårt att tro att de myskurrade när du spelade chirping-ljud för dem.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

[MejaFreja]
1

Jo, jag spelade upp klippet för dem idag igen och lyssnade lite uppmärksammare. De obehagskurrade, kort och flera gånger. Fast efter ett tag slutade de bry sig typ.

Zakaraa
0

Vad innebär Chirping? Eller ja, hur Låter det? (kan du länka klippet?)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Fridaaaa
0

#3 Vissa beskriver det just som om det är en fågel kvittrar (har själv hört just det), och vissa tycker det låter mer panikartar. Jag tror det beror på vilken situation det är och varför marsvinet gör det, som avgör hur det låter.
Söker du på youtube finns det olika varianter. 

http://www.oopsmarsvin.se/att/Oops_marsvinskvitter_enkelt.wav

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zakaraa
0

Har aldrig hört det där faktiskt! (men det kanske jag ska vara glad över :P) kan säga att min yngsta pojk började varna direkt när ljudet spelades upp så stängde av snabbt.

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Fridaaaa
0

#5 Tja, jag har hört 2 varianter, en som låter precis som fåglar, låter fint. Sedan den "hemska", alltså det när de låter panikslagna, och det var när galler trillade mitt i natten så började Lotus med den panikslagna, det var dock inte roligt att höra :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RebeccaG
1

Hittade en video med chirping: 
http://www.youtube.com/watch?v=Sdyj3n9fKTs

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube