Astrids kull
Ikväll kl. 21 skulle jag bjuda marsvinen på överblivna tacos-grönsaker. Jag placerade mig sist vid högdräktiga Astrids bur och hon mumsade gladeligen i sig majs och sallad. Det tog inte många sekunder innan hon sprang bakom huset där hon gjort sig en liten grop de senaste dagarna, och började krysta. Jag hade min bästa vän & uppfödarkollega Erika (erikam) i telefon under hela förlossningen och det var verkligen fantastiskt att få vara med och uppleva det hela. Efter 20 minuter var tre ungar ute men tyvärr var den fjärde en dödfödd, underutvecklad unge. Astrid var till synes inte påverkad av detta utan ägnade sig åt att tvätta sina ungar. Hon är än så länge en fantastisk mamma och pysslar med de små. Det här är Astrids, och även vår uppfödnings, allra första kull. Här nedan presenteras våra fantastiska bebisar.
Från vänster
**"Nidos" Cambus
**Nonself solid buffagouti/buff (Hane, 68 gram)
"Nidos" Cobra
Nonself buffagouti/buff/white (Hona, 88 gram)
**"Nidos" Castillo
**Nonself solid lemonagouti/white (Hane, 92 gram)
Vi vill passa på och tacka alla som hejat på och funnits för oss. Tack ni ödmjuka, hjälpsamma marsvinsmänniskor som hjälpt oss med frågor & funderingar, färgbestämning & mentalt stöd genom både dräktighet & förlossning 🌺
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Stort grattis! ^^ Så underbara
Enjoy life and live the adventure!
Jätte stort grattis till de små! Vad fina de blev. ♥ :)
Fantastiska!🎈
Men jag hänger nog inte med riktigt. Vem är pappan? De ser ju ut som nonselfar jag trodde det skulle komma rexar.
#3 Hon har gått med Topas, som är argente tror jag :)
#0 Grattis till era fina bebisar!
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
#3 Det stämmer, Astrid har gått med Narnias Topas som är aregente, en del av vårt rexprojekt. 🙂
#5 Naturligtvis och det är därför de ser ut att vara solidagouti också förstås. 😃
grattis ur fina ungar du har fått och så bra att mamman mår fint. Hoppas ungarna blir fina små liv när de är vuxna.🙂
Åh vilka fina små, särskilt honan 😍 Stort grattis!
Tack snälla allihopa 🌺 Vi är stolta som tuppar! Jag har fotat ungarna var för sig men inte velat störa för mycket, familjen ser ju ut att ha så mysigt.
#6 Precis. Eftersom pappa Topas är nonself & solid blev det släthårsbebbar varav två solider - supercoola! 😃
Här är Castillo, 14 timmar. Han kommer att stanna här hos oss. Jag blev blixtkär i samma sekund han gled ner i spånet..
/ Emma
Gud så gulliga dem är, jag vart helt kär i Cobra! 😍
Men ååå så fina ❤️
Aww grattis!
Checka in @gnagarboden på instagram 
Tack! 🌺 Bebisarna skuttar runt, myser och snuttar på mamma, smakar lite på gräs och tar sig ett & annat popcornskutt. De har gått ner några gram sedan igår men det vänder förhoppningsvis snart. Mamma Astrid är trött men äter ordentligt. Jag kan knappt slita mig från buren ❤️
/ Emma
Jösses, vad söta ungar! Grattulerar
Sötnosar! Stort grattis 🙂
Sjöhagens Marsvin
Åh, vilka fina små ungar! Stort grattis till ert första kull :)
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Åh Gud vad fina de blev!
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka
Alla ungar växer så det knakar, de är framåt och riktigt modiga hela kullen 🙂
Vill passa på att uppmärksamma intresserade om att Cambus är till salu. Vid intresse skickas ett PM eller mail.
/ Emma