Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2459 ggr
[erikam]
7

Ovals kull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår morse när jag gick in till grisarna låg det äntligen bebisar i Ovals bur. Fyra stycken friska, välmående och vackra små marsvinsbebisar blev det. Jag har fått hjälp av min uppfödarkompanjon Emma som är i Grekland och lever loppan vilka kön det är på bebisarna. Det är svårt att se när de är så små, men jag tror vi har lyckats få bukt på det nu.

Namn får för tillfället hållas osagt, det är så svårt att bestämma sig 🤪

Oval är en fantastisk mamma för de små och sköter om dem så fint. Bebisarna vinglar runt lite försiktigt i buren. De håller sig mest i huset med mamma men har idag börjat utforska lite bland hö, broar och andra nya spännande saker. 

Här kommer bilder på dem, "Nidos" andra kull ❤️

[erikam]
5

Bebis nr 1. 

Lilac - hona 112 g

[erikam]
4

Bebis nr 2

Lilac - hona 88 g

[erikam]
7

Bebis nr 3

Silveragouti - hane 85 g

[erikam]
4

Bebis nr 4

Black - hona (med parentes för ändring, en liten luring haha 🤪) 
91 g

Arinah
2

Oj Oj Oj. De är ju hur fina som helst. Särskilt lilac-flickorna. Vad har ni för planer med kullen? Grattis!!!! 🙂

[erikam]
2

#5 Visst är de 😍 De kommer ingå i vårt rexprojekt så lilacbrudarna kommer stanna hos oss 🙂👍

Onyxia
1

Vad fiiina! De är inte lilac fox? Tyckte det såg ut som att de har vita ögonringar🙂

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

idipidi
4

Jag hoppas fortfarande att de kan vara silver argente. Tycker också att det ser ut som ögonringar.

[erikam]
2

#7 & #8 Det har ni rätt i, de är ljusare runt ögonen nu när jag tittar riktigt ordentligt. Det är rätt svårt att se i vissa ljus.

Japp, hoppas här också Ida.. Men ingen antydan till magband på de små än, därför skrev jag lilac.

Svarttusch
2

Jättesöta ungar :) Grattis till Nidos och Oval :)

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

DixieBC
2

Har inte varit så aktiv här på mif men jag har gått in varje dag för att se om ungarna kommit! Åh vad härligt att dom äntligen är här! Lycka till med sötnosarna!

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

emmaaslund
1

Tack snälla, allihop! De är helt fantastiska och jag måste säga att det är riktigt svårt att inte ägna all min tankeverksamhet åt dessa små. Trots semester längtar jag SÅ till att få komma hem och kika & pussa på bebisarna. Lyllos dig, Erika!

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

[rumelle]
2

Det var verkligen på tiden! Och vilka underbara små sötnosar det blev också! :)

chokladtassen
1

Aww! Söt blackhonan var! 😍

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

godisgrisen
1

Men fy så söta! En silver argente står högt på min villhalista. ❤️

Mirinda
2

Grattis! Vilken skön blandning av färger!

Jag har också hängt med och läst under din långa väntan.

Silveraugouti-killen är ju en hjärtekrossare redan.🙂

Får inte titta för mycket på charmiga marsvinsbebisar. Risken finns att jag kastar ut någon familjemedlem ur ett rum och knör in dem med varandra.😉 För flera sötnosar jag ser i trådarna får mig att längta efter ett rum med stora burar. Ska inte titta mer… Ska inte titta…. Äsch då! Ska bara titta en gång till.😍

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

[MejaFreja]
1

Åh så söta! Silveraugotin var ju riktigt gullig 😍

[erikam]
2

Tack alla, är så glad över denna fina blandning vi fick i kullen ❤️

#15 Jag håller med mig, det är en dröm för mig med🙂

#16 & #17 Visst är han helt underbar? Silverbebisen kommer troligtvis inte stanna hos oss annars hade jag gärna tagit honom, men tyvärr har jag inte den platsen. Han kommer krossa mitt hjärta när han åker 💔🤪

[Gladamarsvin]
0

Gud så söta tror jag smälter😍

Den hane som var sötast är #3 

samma ras som Zero🙂

[jgroth]
2

Jag tror att de ljusa är silver argente, tänk vilken tur ni har som får precis det ni behöver ur honan =) Vi visste ju att det fanns en chans eftersom det ligger silver argente bakom. Bra med Groth's och Northern Stars djur =) =)

Grattis!

[erikam]
2

#20 Ja, jag har också funderat väldigt mycket på det nu. Men som sagt, vid första blicken såg de ut som lilac vilket gjorde att jag skrev det. Men ja, nu ser det ut som de börjar utvecklas till annat…

Haha ja men visst!

Tack ! 🙂

Lilje
0

Vilka fina små! Hanen är ju lite extra underbar 😍 Grattis!

Teddymarsvinet
1

Åh så underbara, riktiga sötfisar ♥ Ska ni ha något speciellt "tema" på namnen? Tänkte på att Astrids småpluttar började på C? :D Gud så fina dom blev, är ju helt såld! Ska bli spännande att följa erat rex projekt faktiskt! ♥ Grattis till dig Erika, Emma & duktiga mamman Oval!

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

[erikam]
1

#23 Jag har precis uppdaterat hemsidan nu när vi bestämt oss för namn, se gärna tema där 🙂 http://nidosmarsvin.weebly.com/

Tack så mycket, ja det kommer bli så spännande detta 😃

wingren
1

Ska bli kul o se hur de utvecklas i både form o färg! :)

emmaaslund
0

Åh, nu har jag landat från semestern. Det absolut första jag gjorde när jag kom innanför dörren var att skutta in till marsvinen för att pussa på grisarna - en vecka utan dem var riiiktigt märkligt. Det var underbart att få träffa Ovals bebisar också, så efterlängtade de har varit 😃Stora, pigga & modiga bebisar! 

Jag håller med Erika om att inget magband what so ever är synligt. Däremot ögonringarna. Vi får se om/hur de utvecklas 🙂 Brukar det vara så att tickning och magband blir synligt senare?

/ Emma

idipidi
2

Tickning och magband kan komma att synas senare på såna här blekfisar, ja.

emmaaslund
0

#27 Tjoho, då fortsätter vi hålla tummarna!

/ Emma

_Charlie
4

Här har jag glömt att gratta, trots att jag tittat på bilderna flera gånger. ¨

GRATTIS!!! Till Emma, Erika, Oval, Are, och alla fina bebisar.

Argenteungarna, ja jag behöver nog inte skriva mer än så. Ord känns överflödiga. *stor pussmun*

Min Martina, som skulle föda dessa bebblors halvsyskon, tappade dessväre barnen någon vecka för tidigt och vi fick inte uppleva de fina goldenagoutisyskonen. :( Men däremot upptäckte jag att jag missat att min fina lilla Filur, faktiskt är son till Oval. Så vi kommer fortsätta mixa våra linjer Nidos och Nums. För Filur är snart redo att dejta sin första tilltänkta maka. Kul! :)

Grattis igen, och lycka till med alla bebblor små. Bra jobbat allihopa! 😍

godisgrisen
0

Ska ni behålla båda silverargente honorna? Snälla säg att det är så annars kommer jag att gå in i en livskris! Här sitter jag i soffan och plågas av habegär och inbillar mig att det verkligen behövs en silverargente i vårt lilac magpieprojekt. 😐

Arinah
0

#30 tänkte så jag med när bilderna dök upp. Godisgrisen har gott om plats och snälla kompisar hon får bo med. Jag dräglar jag med…….🙂

emmaaslund
1

#29 Tusen tack! Ja, det var väldigt tråkigt det som hände med Martinas kull.. :/ Ja det stämmer, Oval är ju mamma till Filur 🙂 Skoj! 

#30 & #31 Jag kan meddela att båda silverargente honorna stannar, så gör även silveragouti hanen. Vi kan inte släppa honorna (i.a.f. inte båda och inte än) då silverargente är vår drömfärg of all times! För att stilla habegäret kan jag också säga att om vi bestämmer oss för att i framtiden släppa iväg en av dem så är det Anna Neykova som är lovad en - det var Anna som gav oss Oval 🌺

/ Emma

godisgrisen
0

#32 Tack för infon. Då ska jag försöka lugna mig då.😉

emmaaslund
3

Här är några nya bilder på de ljusa flickorna. Jag tycker mig ana att en viss tickning börjar inta sig .. 🙂 Det finns även en antydan till magband men det syntes inte riktigt på bild.

/ Emma

emmaaslund
2

.

/ Emma

Lilje
2

Åhh vilka pälsbollar ❤️

emmaaslund
1

#36 Eller hur, "It's soo fluuffy!" 😃
Jag fotade utomhus och det var lite kallt & ljust, tyckte dem. Burr!

/ Emma

DixieBC
0

Åh vilka sötnosar!

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

Juliannas marsvin
2

#32 Grattis än en gång & ni kan nog inte ens ana hur välkommen en av de små tjejerna skulle vara hos oss, eller jo förresten det kan ni nog för dom är ju bara helt bedårande! ❤️