Marsvinsgos
Hej! Har nyligen skaffat två underbara små töser och min fråga är när ni tar ut era marsvin för gos och mys i knät/famnen tar ni ett i taget eller fler? Jag har provat båda delarna och det varierar hur de kommer till ro, ibland små sover de båda två eller så är en utav dem på upptäcktsfärd humör och vill mest vandra iväg och stör då det andra dom gosar/ vilar Så tips hur ni brukar göra önskas
Det beror helt på marsvinen, om vi ännu inte lärt känna varandra kan det vara tryggt för marsvinen att ha varandra när man tar upp dem. När de börjar känna sig tryggare tycker jag att man ska/kan ha dem uppe själva i famnen också, de måste lära sig att matte inte är farlig och att man ju faktiskt får alla godsaker för sig själv om kompisen stannar kvar i buren 🙂 Du kommer lära känna dina marsvin så du vet huruvida det passar att ta upp endast en eller båda två.
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Är det bara jag som ska gosa brukar jag ta upp en i taget. Vid de tillfällen min son eller make vill gosa samtidigt tar jag upp två burkamrater. Jag har lite svårt för att ha uppe två samtidigt, de vill gärna åt olika håll ;)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Mina två tjejer kan man inte gosa med samtidigt. De kommer överens hyfsat i hagen men är de för nära varandra blir det gärna lite tjurigt och de ger gärna små tjuvnyp.
Jag tar en i taget 🙂 Enklare tycker jag
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.