kön
Jag säger som#1. Ser ut att vara en hane. Går de ihop när de är könsmogna kan det bli väldigt tokigt. En hona kan fara väldigt illa om hon skulle bli dräktig innan hon är mogen för det. Att vänta marsvinsungar utan att man är beredd på det är, oavsett honans ålder, inget jag rekommenderar.
Det finns de som kan mycket mer än jag om detta på MiF. Om du lägger upp bilder på båda marsvinen i samma tråd, ska du se att någon som är erfaren på att könsbestämma, kan säga rätt säkert vilka kön det är på dina marsvin.
Så ta isär dem tills vidare! Det är i a f mitt råd just nu.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Jag tror det är en hona. Hanar har tendens att vara samma färg över hela könet medans mörka honor ofta är ljusa vid slidöppningen. Tryck strax ovanför öppningen, kommer det ut någon snopp?
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Hur gamla är marsvinen?
Det är ca 1 år nej det kommer ingen snopp när man tar där därför tror jag hona
Vid ett år borde det synas en pung så jag skulle nog säga hona.
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Här är en artikel om könsbestämning :)
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Jag tror att det är en hane men de syns inte så tydligt om det är en hane eller hona än.
Jag kan rekommendera att trycka lite löst vid öppning och se om de kommer ut en snopp annars är det en hona:)
Är dom 1 år kan jag garantera att det är två honor :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Hona!
Jag lägger ner min röst. Men visst borde det synas både pung och penis vid ett års ålder.
Ja när de är 1 år, så syns könen tydligt. Men kan vara svårt ibland på bild tyvärr. Men tycker det ser ut som en hona,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för alla svar litte paff är jag eftersom säljaren Sa att de var två hanar haha :-) tur att det har fått ett bättre hem nu Då deras klor var på tok för långa :-(
Lycka till med dina fyrbenta flickor. :)
Lycka till
Tack :-)