Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 3309 ggr
linneakangaas
6

''Fleece Forest'' :)

Det här ska jag fixa till mina grisar sen, det ser roligt ut! =D

wingren
0

Har sett liknande förr o det verkar ju som att grisarna verkligen tycker om det ^^ sötisar :p

Frida B
1

Nej vad sött! Ska försöka fixa det i min bur :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[mina blommor MiloochMalte]
0

vill göra det till grabbarna !

får klura på hur jag ska få fast de

linneakangaas
0

#3 Det är nog lättast när man har galler eller en galler bit som man sätter fast, :D

Mitchika
0

Åh, det där ska jag försöka fixa vid ena hörnan av grisarnas bur! Jag tror det kommer vara rejält uppskattat. 😃

Tack för tipset! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[mina blommor MiloochMalte]
1

ja ska börja göra den i dag men får fortsätta i morgon med hur jag ska sätta fast den

Marsod
0

Hur har det gått?

Är i slag att göra nåt liknande men jag kan inte bestämma mig för hur jag ska göra!

Ewii
0

Åh det såg ju hur mysigt ut som helst! Det ska jag nog absolut fixa inom en snar framtid :D

[Gladamarsvin]
0

Hm ska nog göra en i dag dock får de vara av en handuk har ingen fleece

Fridaaaa
0

#9 Så länge de inte biter i det är det nog ingen fara 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Gladamarsvin]
0

Nej 🙂

Marsod
1

Hittade en "gammal träback" gjord av ribbor. Den får utgöra grunden för oss då den snabbt och lätt ska kunnas tas bort vid städning etc.

Har tagit bort 2/3 av ramen nertill så att det endast blir fyra stolpar ner mot golvet. Behåller två ribbor längst upp mot taket per sida så att den blir stadig.

Taket består av ribbor så där blir det lätt att fästa fleecen. Tror att vi sätter någon lina under varje ribba som fleecen hängs fast i så att de lätt går att ta bort och tvätta. "skogen" blir typ 35x35 cm Kommer ta några dagar att färdigställa den så allt limmas om så den inte blir ranglig!

Så ser min lösning ut just nu!

jossa5
0

Tro vad hamstrar skulle tycka om det där. Får nog ta och prova. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

[NellieLavec]
7
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort en till mina tösers innebur :)

Marsod
0

#14 poppis?

[NellieLavec]
0

#15 I början var dom lite misstänksamma, men när dom gått igenom det några gånger så hittade dom sin plats. Nu har dom legat och vilat i det i 30 minuter ;)

Marsod
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär blev vår "forrest" gjord av en träback!

Snabbtestad och betyget blev nog 10 av 10 från grisarna!

Den blev rejält tät. Får se om man ska glesa ur den men som det ser ut nu kommer detta troligen bli slutprodukten! Estetiskt sett vore vitfärgad trä vara snyggast. Grisarnas hälsa går först så det ser ut att bli träfärgad ram om inte det finns vitfärg som inte är hälsofarlig för smådjur?

Mirinda
0

#9 Kanske har du en gammal filt eller ett annat tyg som inte har trådar. Tror att du ska undvika att använda en frottéhandduk eller annat tyg som marsvinen kan bita i och dra trådar ur. Om de sväljer trådar kan det bli problem i magen/tarmarna. Det var något vår uppfödare varnade för när jag frågade om inredningen av buren. Jag tog en gammal fleecetröja, klippte lagom stora bitar tyg och fixade mjuka liggplatser med.

Våra buskorvar skulle säkert älska en sån där fleece-skog. Fast jag undrar vad de skulle hitta på. Det blir inte alltid som man tänkt sig med saker vi stoppar in i buren. Marsvin kan vara riktigt uppfinningsrika när de vill undersöka saker och göra det bekvämt för sig. Allt som man kan krypa in i och även tugga på får högsta poäng här.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare