Projektbebisar
Här får lilacprojektets första lilac magpiebebisar en egen tråd.
Mamma är Villa Cavias Nian, self PEW, pappa Villa Cavias Yang, chokolate magpie som bor hos Eulwen
De lilactecknade är flickor och den via en pojk. Om de går kommer jag bildbomba nu
De är otroligt fina! Så skönt att allt gått bra. :D Pappa Yang hälsar!
Fina bebbar, grattis! 🥳
Åh så fina! Stort grattis! :D
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Grattis! De är verkligen jättesöta!
Stooooort grattis! 🎈Gud så roligt, de är jättefina!
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
Wow! Går det att, officiellt, ställa sig i kö för första lilac magpie-hona som kommer säljas? Det kvittar om det handlar om år innan det händer, vill ha vill ha vill ha! :-) En pensionär går också bra, det måste inte vara en nybakad liten diamant. Åh så läckra de är!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Jippi!🎈
Stort grattis! ^^
Enjoy life and live the adventure!
Ååh så underbara! 🥳
Så fina <3 Jag vill haaa!
Fantastiskt fina!
Hanna

Supersöta! Kommer lilacfärgen mörkna? De är ju mycket ljusare än pappan.
Tack alla. Bebisarna är pigga och glada och springer runt från dag ett. Och är fortfarande helt underbara.
#11 Någon gång lär väl en lilac magpie bli till salu, då är du först i kön:-)
#17 Pappan är chokolate magpie och bär på lilac. Mamman är PEW vars båda föräldrar är lilac magpie. Jag vet inte om de kommer mörkna alls, har inte erfarenhet av hur färgen beter sig:-)
#17 Genen som bleker den röda färgrn ner till vitt har en tendens att bleka även lilac så våra lilacmagpie kommer att ha en ljus lilacfärg. Antagligen kan man jobba med den så man får fram mörkare djur med tiden. Om ungarna mörknar när de växer eller inte har jag inte en aning om däremot, dessa är ju våra första.😉 Jag vet ju att det är önskvärt med en mörkare liacfärg men personligen tycker jag att de här ljusa är sjukt snygga.😃
Grattis! :) Helt sjukt fina!
Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)
Tokfina!!! Grattis!
Utomlands kallar man sådan här ljus lilac för ice lilac. Tror man bunkar ihop både lilac sepia, lilac zobel och lilac silver till ice lilac. Någon gång ska jag ha en sådan superljus lilac eller beige!
Pappa marsvin verkar vara väldigt ljus han också så det borde gå att jobba upp en mörkare lilacfärg
Jag är verkligen också jätteintresserad av att få ah en lilac magpie i framtiden! Vill verkligen hamna på en kölista iaf!
Ställer mig gärna på kölista om det finns och är möjligt! 😃
Vi är tre uppfödare som samarbetar och vi har ingen gemensam kölista utan det är isf upp till och var och en om man vill ha en sån. :-) Det kommer dröja länge gissar jag innan vi har lilac magpies "över" som blir till salu. Eftersom vi ännu avlar på bärare så är oddsen små att det kommer lilac magpies i kullarna, de få som föds behålls troligen inom projektet en tid framöver. Denna kull är litet speciell då vi parat våra importer och Arinah hade turen att få hela två lilacs i en smäll.