Färgbestämning
Hej
Fick min första kull i förra tisdagen på natten av rasen Teddy och det är troligtvis två tjejer men nu behöver jag hjälp med färgen /täckningen till stamtavlan ?
Mamman är Golden/White/Chocolate
Pappan är roan/ sen vet man inte riktigt men står lemon/white på stamtavlan.
Medvänlig hälsning
Isabella

Båda ungarna ser ut att kunna vara golden/white .. Om pappan är roan så kan de vara golden/white roan lika väl som bara golden/white. Men eftersom man inte helt säkert kan veta utifrån vad du skrivit här så anta att de är golden/white roan båda två.
Hade du bara visat bild på pappan utan andra antaganden ang hans färg hade jag nog satt färgen cream eller buff på honom då Lemon ska ha rosa/röda ögon.
Man vet inte säkert vad det är för färg på pappan, behöver även hjälp med det, uppfödaren viste inte mer än roan? så kan vara annan färg på pappan.
Jag tycker att pappan ser rödögd ut så han kan mycket väl vara lemon. Bland teddy är det relativt vanligt att de föds rödögda för att sedan mörkna och bli rubinögda.
Angående roan så ser ungen till vänster ut att kunna vara roan men vet inte om det bara är en synvilla då fotot inte är så bra. På pappan kan jag inte se något roan men även där är fotot inte så bra
Wow, vad snygg pappan var! 😍
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy
Tack :) Han är jättefin hane :P Pappan har roan i sig , domare har sagt till mig att det inte är lemon men de kan inte helt lista ut färg , kan vara buff eller cream. Ungen till vänster är definitivt roan. Tror båda ungarna är golden/white roan.

Tycker pappans päls är lite väl mörk för att vara lemon, men vad den nu än är så har den ruby eyes. Och vad det nu än är för färg på pappan så är det ju någon form av gul färg 😛
Och färgen på strävhår är ju irrelevant ändå så (om man inte färgavlar).