Väntar första kullen!
Min nyköpta hona Duchesse är dräktig! Det rör sig för fullt i magen så jag räknar med att kullen kommer någon gång i början eller mitten av nästa månad :)
Mest av allt hoppas jag på en komplikationsfri dräktighet och förlossning, i andra hand skulle jag vilja ha en hona, i tredje hand en hane ;)
Det är i alla fall en spännande tid just nu :D
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Åh vad roligt! Hoppas det går bra!
- Stanna upp och känn efter vad du vill, våga ta risker -
Hörselskadad, kan säga va några gånger
Spännande! Får man se bild på skönheten? 😃
Checka in @gnagarboden på instagram 
Jag har tyvärr inga bra bilder på henne just nu. Finns en bild på min hemsida (länk i min signatur) :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Komer du sälja marsvin?
Vad komer det bli för ras?
Ifall du kommer ha Virvelmarsvin säg gärna till för jag ÄLSKAR virvel o rex :)
#5 Ja tillslut kommer väl några marsvin bli till salu, hur det blir med den här kullen är dock svårt att veta. Rasen heter black american crested, vilket innebär att marsvinet är svart med en vit crest på huvudet. Ofta blir det dock att de är helsvarta eller med vitt på fel ställen. Hos mig kommer nog inga virvlar födas tyvärr :) (eller ja, cresten är en virvel, men jag gissar att du menar virvlar på kroppen)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#5 😮 Å min herre! Såg inte att det var du som har den hemsidan med black american crested!
Älskar crested! 😍
Checka in @gnagarboden på instagram 
Härligt du är igång! Jättemycket lycka till och jag är jätteglad att du valt american crested och att du vill föda upp rasdjur! Grattis till ett bra val och välkommen in i uppfödarsvängen! 🙂
Så himla roligt! Följer med spänning! 🙂
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#6 Finns en till uppfödare som har fler fina också, Idefix heter hennes uppfödning. Det är tack vare henne jag kommit igång med rasen :)
#7-8 Tack så mycket :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Boris är duktig han. :-D
Jag har åtminstone slängt in en länk till dig i bloggen nu. Seg, ja jag vet…
Boris verkligen sina saker. Och snygg är han (det känns dock knepigt att säga så om ett djur :P)
Haha bättre sent än aldrig :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Spännande! du har fått PM dessutom =)
Såå spännande, när kommer de?
Skicka gärna bild :)
Nu har hon fällt nosen duchesse! Hon är ett otroligt duktigt litet marsvin, äter och äter och äter ;) Men de tar nog mycket plats nu ungarna för hon får äta i etapper. Jag som har varit van att ge grönsaker en gång om dagen får nu ge oftare för att hon ska få i sig den c-vitamin hon behöver (och visst känner jag igen mig, inte tusan hade jag plats med mycket mat i magen när jag var höggravid :P)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Men åh vad spännande!! Toppen att hon äter bra och jättebra att grönsaksmata två gånger per dag nu på slutet.
Ja det är jättespännande, hon verkar dock inte så "tagen" av det som tur är. Hon är verkligen jätteduktig på att äta (vilket jag kollar 100 ggr om dagen som "hönsmamma") och bor nästan i hö-högen :) Men jag hoppas ungarna stannar minst en vecka, annars är de för tidiga :P Men hon är verkligen superduktig, och det är en tillgång att första kullen kommer från en redan "provad" mamma, så tack för att jag fick köpa henne :)
Hälsningar Malin <3
Min hemsida