Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 968 ggr
millan07
0

dåligt hö!

Jag brukar alltid hämta gratis fint hö hos en bonde men kan inte förvara så mkt hemma så får hämta en gång i veckan men dennq vecka hann jag inte så då åkte jag till granngården och jag har köpt därifrån förr innan jag kunde åka till bonden och det har vart ganska bra lr grisarna har tuggat i sig utan protest men men till min sak nu när jag var inne i veckan fanns de inget vanligt hö utan nått specialbeställt av nått annat märke och då frågade jag i kassan och dom sa att dom har fått Ohyra från det stället dom brukar beställa. Vad kan det vara för Ohyra? Hur kan ohyran påvärka grisar? Nu är jag inte orolig då det var väldigt länge sen jag köpte det höt men nyfiken.

[rumelle]
0

Senast jag köpte hö från en bonde fick jag en jäkla massa nattfjärilar på köpet. Tog minst ett halvår innan jag var av med dem i lägenheten.

[Gladamarsvin]
0

Mitt hö är dåligt med så du är inte ensam om det kommer inte köpa Rilos hö mer de är för tunt men  de får äta upp de 🙂

millan07
0

Okej så det är inte typ så att dom kan få loppor lr mask i magen lr nått?

[Gladamarsvin]
0

inte av mitt hö de är ju köpt av djurbutik 🙂

Mirinda
0

Marsvin vill gärna ha tunna, fina gröna höstrån. Min sambo fick en jättedålig säck med hem från zoo-affären sist. Höet var gult och grovt. Som tur var fanns det lite bättre hö i nedre delen av säcken. Jag plockar en hel del gräs nu, för att kompensera för detta bottenhö.

Är det någon som vet hur man får tag på "bondhö" i Uppland/Södermanland?

Vi är så trötta på det dyra hö vi är tvungna att köpa; särskilt som det var så dåligt sist.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

M.L
0

#5 kolla på blocket vissa bönder sätter ju ut annons där. under häst

Mirinda
0

#6 Tack för tipset!

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare