Underbart marsvin
Ior har varit rädd sen första dagen, han är nu 1 år och jag fick honom för ungefär en vecka sedan. För 6 dagar sedan så har han inte kunnat gå utanför sitt bo och äta eller dricka i dagsljus, han gömmer sig direkt när man råkar titta på honom och han stressar helatiden. Han har levt ensam länge eftersom hans bror dog för jätte längesedan och dom som har haft honom har inte brytt sig så mycket eller kunnat någonting om djur. Dom trodde ärligt att han var farlig, men efter att ha tvingat upp honom och gett han kärlek så har han ängtligen efter några få dagar funnit livets lycka igen, jag är så stolt över mig själv att jag kunnat ge ett djur denna glädje! Jag söker fortfarande en kompis till honom, en hane (unge) som helst bor vid uddevalla som längst för jag går på ett djur gymnasium i Dingle och bor annars i Strömstad. Skriv pm om ni har eller känner någon som säljer ett litet charmtroll. Jag ville bara skriva av mig, att jag hoppas alla tar vara på sina små liv där ute och ger dom kärlek. Vi alla förtjänar ett riktigt hem, och ett liv värt att leva. ❤️
gud så söt bild på dej och sötnosen 😍
Marsvin är helt underbara djur har själv två små hanar!
Det finns ofta marsvin som behöver ett nytt hem. Till exempel på Eragorns omplaceringshem i Göteborg. Det borde ligga närmast dig.
Annars kan du titta på Blocket eller söka annonser här. Du kan också lägga upp en annons här med "Köpes" i rubriken.
Om du hellre vill ha en unge kan du titta på Svenska Marsvinsföreningens hemsida. Där har de en lista med registrerade uppfödare. Det borde gå att hitta någon i närheten av dig.
Det finns ibland möjlighet att få hjälp med transport av vänliga medlemmar på MiF, ifall du inte kan hämta marsvinet själv.
Lycka till med sökandet efter en kompis åt lille Ior!👍
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare