Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1177 ggr
Eulwen
3

Snart spricker hon!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur många ungar tror ni hon får och kommer det några lilacs? 🤔

Chokladfabrikens Idril är beräknad tidigast på fredag och jag tror nog de kommer då. Hon är själv black fox, men hennes mamma är black magpie och pappa lilac fox, så hon "bär på både lilac och magpie". Hon är parad med min holländska importhane Villa Cavias Yang som är chocolate magpie och lilabärare.

Chans på lilac är 25%, chans på just lilac magpie är…. pyyyyytteliten men den finns där! 😉

PiggieVille
0

Jag drar till med fyra :)

Eulwen
1

Jag drömde en natt att det blev tre stycken varav en lilac, men jag vet inte med vilken teckning, så jag tror det blir så! 🙂

emmaaslund
0

Klurigt att gissa utan något att gå på, men jag kör den lite halvsäkra 3an 🙂 Håller tummarna för att pyttepyttechansen till lilac magpie exploderar, men för mitt eget ögas skull vill jag gärna se en lilac fox - så mumsiga!

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

_Charlie
4

3 lilacs och 1 lilacpajs! Jajamensan! Odds är bara siffror. Man ska sikta högt! 😃

Mirinda
0

Jag tror att de blir tre. Hoppas att det blir minst en lilac magpie.

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Svarttusch
0

Jag tror på 3-4 och hoppas såklart på minst 1 lilac magpie :D

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

godisgrisen
1

Söta Idril! Jag tror på tre varav en lilac magpie.👍

Det lustiga är att hennes kullsyster Indis är precis lika dräktig och rund och kullen väntas samtidigt. Jag tror Indis ska få fyra ungar men man tycker alltid att de dräktiga magarna ser större ut i verkligheten så det är möjligt att hon inte är tjockare än Idril. Indis ska få två lilac magpie har jag bestämt. 😉

Eulwen
0

#4 Så ska det låta! :) #7 Ja det var svårt att fota så det framgick hur stor magen verkligen är. Fast den är inte gigantisk, bara stor och viktuppgången likaså. Hon väger 1150 nu och låg runt 900 vid parning.

[Gudrun-Berit]
0

Fyra, tror jag.

Sanni
0

Gissar på 3 :)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

[erikam]
0

Fyra

godisgrisen
0

#8 Indis är däremot gigantisk. Hon vägde 943g när hon sattes med hane och nu är hon uppe i mäktiga 1379g och jag börjar luta lite åt att det är fem ungar. Min andra lika högdräktiga hona Doris vägde 1083g när hon sattes med hanen och väger nu galna 1440g. De ser ut som de svalt varsin melon.😉

Jag håller tummarna stenhårt för Idril och mina monstermagar.