Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettlekar
Läst 4589 ggr
Mirinda
2013-09-22 20:03
0

Varulvsleken 4.1

Om en stund kan vi börja. 

I inlägg #1 kommer strax en introtext. Sen är det bara att börja låtsas att ni är i byn och så får vi se vad som händer.

Här nedan klistrar jag in lathunden där spelets gång och de viktigaste reglerna står. 

Ovanför lathunden finns en länk till frågetråden, där ni kan ställa allmänna frågor om leken. Frågor om er egen roll eller annat, som kan ge de andra ledtrådar om hemligheter, är ni välkomna att ställa i PM till mig. 

http://marsvin.ifokus.se/discussions/52151f8fce12c458a5000e90-varulvsleken-4-fragor-och-anmalningar?discussions-1

LATHUND - SÅ HÄR LEKER MAN VARULVSLEKEN

1. Alla får sin roll i ett PM

2. Läs introt i # 1! Här får ni också veta vad som ska hända och den första deadlinetiden.

3. Skriv i tråden! Du kan hitta på en person i byn som du låstas vara om du vill.

4. Först är det natt.

Då väljer varulvarna ett offer bland byborna. De får skriva PM eller någon annan sorts interna meddelanden (via e-post eller MSN t ex) till varandra för att komma överens om vem de vill ta.

Ängeln väljer någon att skydda. Siaren väljer vem den vill sia (frågar vilken roll en av de andra har).

Alla deltagare med specialroller ska PM:a sina val till lekledaren innan deadline.

5. Deadline. Tiden för deadline står alltid i den senaste uppdateringstexten.

6. Lekledaren uppdaterar. Då får ni veta vem som dött. Den personen är ute ur leken. Har ängeln skyddat den person som varulvarna tänker ta, så dör ingen. 

7. Det blir dag

Under lekdagen (som jag brukar låta vara c:a två verkliga dygn) diskuterar byborna vad som hänt och vem/vilka som kan vara varulv. Varulvarna deltar i diskussionen och låtsas vara goda bybor.

8. Röstning i lektråden om vem som ska lynchas. Man skriver namnet med fetstil. Röstar man med en telefon skriver man ***namnet***.

t ex: Jag röstar på Mirinda eller ***Mirinda***

Rösterna måste vara inne före deadline. Man får ändra sin röst ända fram till deadline. Obs! Namnet ska skrivas på sättet som beskrivs här ovan, för att ändringen ska gälla.

9. Deadline

10. Uppdatering. Sen blir det natt igen. 

De viktigaste reglerna

Alla roller är hemliga. Bara varulvarna får veta om varandra.

Byborna får inte prata med varandra utanför lektråden. (all kontakt via mail, telefon eller annat är fusk.)

Efter två missade röstningar i rad blir man diskad (borttagen ur leken). Om man ska resa bort eller inte kan rösta av annat skäl kan man PM:a lekledaren och berätta i förväg. Då blir man inte diskad.

Demonen får inte berätta för de andra varulvarna att den är demon. 

Edit: Om någon blir utplockad ur leken på grund av ett regelbrott, kommer den deltagarens plats att erbjudas till den deltagare som först "dött" i leken. Tackar den nej, går erbjudandet vidare till nästa uppätna eller utröstade deltagare.

Rollerna - alla roller utom varulvar + demon är goda

Bybor - alla goda kallas bybor när man pratar om den goda och den onda sidan i leken. De som inte har en specialroll ska bara delta i diskussionerna och röstningarna. Alla goda hjälps åt att jaga varulvarna.

Siare - får varje natt fråga (i PM till lekledaren) vilken roll en annan deltagare har. Svar i PM.

Ängel - ska skydda någon varje natt (PM till lekledaren).

Varulvar + Varulvsdemon - Varulvarna ska försöka äta upp alla bybor och låtsas vara goda i lektråden.

När demonen dör får den deltagaren utse en ny varulv. ( via PM till lekledaren.)

Den nya "förvandlade" varulven (om det blir någon i lekomgången) får PM från lekledaren och ska sen kämpa på varulvarnas sida tills leken är slut. Ska PM:a till övriga varulvar när den fått veta sin nya roll. 

Du hittar de mer detaljerade reglerna här:

http://marsvin.ifokus.se/discussions/51162942d4ebea49bc01d1e8-varulvsleken-reglerna?4d7123f7b9cb462141044e37-2

Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare

Mirinda
2013-09-22 20:18
0

INTRO

Det hade varit fest i byn hela dagen. Kriget långt där borta hade äntligen tagit slut. Så nu firade de freden. Deras land och by hade inte direktdrabbats av krigets fasor. Men de var alla påverkade på ett eller annat sätt.

De från byn som arbetat på ett sjukhus och de som tagit hand om stupade bönders djur hade kommit hem. Det hade också byns rikaste person som ordnat mat och kläder åt hemlösa flyktingbarn på de tillfälliga barnhem som fanns i ett av de krigsdrabbade länderna.

Bara en i byn hade burit vapen i kriget. Ingen visste vem det var. Den personen hade varit med i flera krig ute i världen och visste mer om död och lidande än någon annan bybo. Men klokt nog teg denna diplomat om sin insats. Hon hade rest mellan de krigförande ländernas ledare och förhandlat om fred tillsammans med mer kända diplomater från FN.

Det hade varit marknadsstånd på festen. Det var skördetid och alla fantastiska grönsaker och frukter hade sålts med stor vinst. Varenda liten intjänad slant skulle skänkas till föräldralösa barn på barnhemmen i det sönderkrigade landet.

Flickor med vackra blomstergirlanger hade dansat en särskild fredsdans de övat in. Byorkestern hade spelat glada danslåtar för alla åldrar och den lilla kören hade sjungit. Fred och sämja, kärlek och människors osjälviska kamp för frihet hade de vackra visorna handlat om.

Festen avslutades med ett gigantiskt fyrverkeri på den sammetsmörka hösthimlen. Byborna gick trötta och glada hemåt. Så tryggt det kändes att gå tillsammans med grannarna i deras gamla by. Inga krig i världen kunde splittra de starka byborna. Här i skogsbyn, långt från storsta´ns farligheter, hände det aldrig något som ruckade den lugna lunken de levde i.

När den sista fyverkeripjäsens stjärnregn nådde vattnet i viken nedanför byn fräste det till i vattenytan. Byns hemliga diplomat torkade en tår ur ögonvrån och tänkte: ”Måtte mina grannar aldrig få veta det jag sett där ute i världen!” Låt dem leva i fred och se sina barn växa upp utan att behöva ana hur mina mardrömmar ser ut.

DET ÄR NATT

Vi väntar på att (via PM till lekledaren)

• Varulvarna ska komma överens om sitt offer.
  • Ängeln ska välja vem som ska skyddas.
  • Siaren ska utse vem den vill veta rollidentitet på.

DEADLINE måndag 23 september kl 21.00  

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

1. Emmetem 2. Candy123  3.  Lurvas11 4. Chocopops  5. Ivrigs  6. Swadika 7. Elin-Li 8. Gogrisen  9. Lizzie20  10. Svarttusch 11. Sackum  12. Sandra-B

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda

1 Siare

1 Ängel

7 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 12 deltagare när leken startar.

lizzie20
2013-09-22 21:17
0

Det var väldigt roligt idag! Vad skönt att kriget äntligen är slut… Men nu är det dags att sova. GODNATT! :)

//Lisa :)

Lurvas11
2013-09-22 21:50
0

Vilken härlig dag! Måste sova nu, så jag hinner skörda majsen imorgon bitti. Den måste fortsätta skördas ett tag till!😴

Hälsningar Lurvas11Glad

Chocopops
2013-09-22 22:07
0

Står ute på min altan i mörkret och funder, fösöker smälta den roliga fest som varit, Rycker till där jag står i min stilla endam het, vaf va de som knaka i skogen? Phu bara ett förskämt rådjur, blickar upp mot himlen, skärklar, blir nog kalt i natt, dax att tända en brasa……

Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon Hjärta

Emmetem
2013-09-22 22:25
0

Åh vilken trevlig fest! Själv har jag nog aldrig haft så roligt tidigare. Men även det roliga måste tyvärr få ett slut! Nu ska jag krypa ner i sängen och ta mig en välförtjänt natts sömn! Godnatt alla bybor 🌛✨

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Elin-Li
2013-09-22 22:40
0

Sitter på sängkanten och gäspar stort efter en helt underbar kväll. Nej dags att sova ä, det är ju en dag imorgon också.

// Elin-li, 

Sandra-B
2013-09-22 23:39
0

En härlig dag idag, tänk att kriget äntligen är slut! :-D Nu är jag dock väldigt trött, tar på krafterna att vara på fest, så nu är det dags att krypa ner i den nybäddade sängen, försöka koppla av och sova.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

ivrigs
2013-09-23 06:44
0

God morgon Vänner! Tack för igår! Jag har dock inte mycket till röst kvar idag efter allt skrålande :) Nu ska jag kurera min hals och äta lite frukost. Ses under dagen! /I

Candy123
2013-09-23 08:01
0

Å vilken bra dag äntligen är slut på eländet, men nu måste jag sova efter en lång dag, GODNATT allihopa :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Svarttusch
2013-09-23 09:55
0

Åh godmorgon alla bybor. Aldrig sovit så gott som inatt, tänk att kriget äntligen är slut! Och vilken fest sen!

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

Gogrisen
2013-09-23 17:49
2

😴Äntligen sovmorgon. Det var kul att dansa på festen igår fast musiken var lite gammal. Lite för mycket sån där elvisrock som mamma och pappa gillar. 

Blä så trött jag är. Nu ska jag sova lite mera😴

Hund Animals are all you need.Katt

Sackum
2013-09-23 21:03
2

Tack så mycket för i kväll alla bybor, jag är så glad att vi alla överlevde kriget! Och vad skönt det känns i samvetet att ha hjälpt så många utsatta. För mig är det då fortfarande natt i alla fall, så nu går jag hem och förväntar mig en god sömn, så trött som jag är!

Elin-Li
2013-09-23 22:46
0

Efter en lång dag med mycket jobb är det dags att krypa i säng

// Elin-li, 

Mirinda
2013-09-24 00:13
0

Dimslöjor drog över den lilla badviken nedanför byn. Den lätta brisen fick det att skvalpa mot stenarna intill den täta vassruggen. Löven i hängbjörkarna längs stranden rasslade stilla. Det var en ljum natt då ingen rörde sig ute. Fast vänta nu! Vad var det där?

En krusning i vattnet och några rejäla plaskanden. Ett grått huvud sticker upp intill bryggan. Mer plaskanden. Ett hest skratt och där borta på en sjögräsklädd klippa klänger en stor figur upp ur sjön. Så reser sig en drypande våt varelse upp i strandbrynet. Större än en människa men mindre än en björn. En nos vädrar i vinden och sex gula ögon syns glimma i mörkret. Tre gråraggiga varelser går med försiktiga steg uppför slänten mot den sovande byn.

Den störste av de gråraggiga ruskar vattnet ur pälsen och tar ut riktningen. Med tunga, men ändå smidiga steg går denna varelse från mörkrets boningar före sina artfränder rakt mot det lilla huset närmast bystugan. De cirklar runt den nedsläckta stugan för att finna den bästa vägen in.

Inne i huset sover bybon drömlöst. En varm och ombonad stuga där allt varit sig likt i flera generationer. Den gamla klockans pendel svänger sakta, som den gjort så länge huset stått där. Väggarnas trävirke är grått av ålder. Men inne i kammaren finns allt som en ung bybo kan behöva av modern utrustning.

Bybon hade inte tänkt på att se om sitt hus och hade inte lagt pengar på sånt hon tyckte kändes onödigt, så låset i ytterdörren är gammalt och rostigt. Det är inte svårt att forcera. En spetsad järnstång att bräcka sönder träet runt låsblecket och en stark skuldra är allt som krävs.

Mörkret i stugan är kompakt. Knakandet i dörren får bybon att vakna till och sätta sig upp. Hon tänder sin lilla sänglampa och blinkar yrvaket mot ljudets källa. Dörren brakar in, lossliten från gångjärnen och splittras mot golvet. De stora, raggiga varelserna kastar sig in i bybons kammare för att få stilla sin hunger.

Vassa klor och skarpa tänder gör barmhärtigt snabbt slut på den unga bybons liv. Hon hann aldrig förstå vad som hände när det ljusa hoppet om framtiden släcktes av vilddjuren, som snabbt lämnade platsen för sitt grymma värv.

~~~~~~ 

Blodstänk på väggen bakom sängen blir synliga när solens första strålar letar sig in genom stugans fönster. En gråsvart pälstuss och en spetsad järnstång ligger i bråten på golvet. I den nedsölade sängen ligger det som är kvar av den goda bybon Lurvas11. 

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att:

Byborna ska rösta och lyncha en deltagare 

För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fetstil. Röstar man med en telefon skriver man ***namnet***.

Rösterna måste vara publicerade i lektråden senast vid deadline. Man får ändra sin röst ända fram till deadline. Obs! Namnet ska skrivas på sättet som beskrivs här ovan, för att ändringen ska gälla.

DEADLINE onsdag den 25 september kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

**1. Emmetem
2. Candy123 
**3.  Lurvas11 (bybo, varulvsoffer natt 1)
4. Chocopops  5. Ivrigs  6. Swadika 7. Elin-Li 8. Gogrisen  9. Lizzie20  10. Svarttusch 11. Sackum  12. Sandra-B

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda

1 Siare

1 Ängel

6 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 11 deltagare efter natt 1.

Emmetem
2013-09-24 00:20
0

Godmorgon vänner! Vilken fin dag det är idag! Solen skiner, fåglarna kvittrar! Jag tror jag ska gå ut en sväng och låta mina bara fötter fuktas av daggen i gräset. Men var är Lurvas? Hon brukar alltid vara den som är uppe med tuppen! Jag borde nog gå och väcka henne så hon hinner med att ge djuren frukost i tid. Men vad är detta?! Dörren uppbruten?! Var är Lurvas?! Åh nej! Lurvas, vår käre granne! Vem har gjort detta mot dig?!

Candy123
2013-09-24 06:41
0

Jag står mitt på golvet i lurvars suga. Oj nej vad är det som hänt, nu när freden änligen kom, så är det något på gång igen. Hur kan det komma sig, vem eller vad kan ha gjort det, ja vet inte men är det bara jag som tycker det ser ut som ett/flera djur som gjort det, med tanke på alla riv och bit märken???

Lurvas11
2013-09-24 07:01
0

Lycka till nu alla bybor! Bybon Lurvas har nu dragit vidare till de evigt gröna ängarna…  //Anden Lurvas

Hälsningar Lurvas11Glad

ivrigs
2013-09-24 09:59
0

Nej men fy så förfärligt! Lurvas som var godheten själv och var så snäll mot allt och alla.

Är det någon som vet mer om vad som egentligen hände?

Tänk att man aldrig kan få vara riktigt glad 😢

Emmetem
2013-09-24 10:09
0

Med tanke på pälsen och rivmärkena så måste detta ha varit ett djur! Men vilket djur? Spåren utanför huset påminner om varg, men jag har ingen aning.. Inte skulle väl en varg kunna bryta upp dörren? En sak är säker, hela byn ska kollas igenom! Tänk om odjuret är kvar här i byn?! Jag behöver några som hjälper mig! Ivrigs, hjälper du till? Och Candy123?

Svarttusch
2013-09-24 10:32
0

Neeeeej, nu när allt kändes lugnt och skönt när kriget var slut! Vem kan ha gjort något sånt här?!

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Gogrisen
2013-09-24 10:40
0

Vad är det som händer?

Pappa kom in och skrek till mamma så jag vaknade. När jag gick upp och frågade vad de bråkade om blev de helt tysta.Tyst

Mamma såg jättekonstig ut när jag sa att jag skulle gå till skolan med Lurvas. Jag tänkte fråga om vi kunde gå ihop med de andra eller om hon ville att vi går själva idag. Sen sa pappa att jag ska stanna hemma från skolan. Mina föräldrar har blivit knäppa. Säga åt sitt barn att skolka!???

Candy123
2013-09-24 11:04
0

Emmetem jag kommer och hjälper till om man skulle hitta något märkligt,för den/de skyldiga måste hittas så här kan det inte hålla på!

lizzie20
2013-09-24 12:23
0

Nej!!! När kriget äntligen slutat händer nästa tråkiga sak :,( Vad kan ha hänt med Lurvas11? :S

Sandra-B
2013-09-24 12:24
0

Men, vad i hela friden är det som har hänt…!? Inte kan väl vår vän och granne Lurvas vara… död? Det känns helt overkligt, nu liksom. Vad tusan ska vi göra?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Elin-Li
2013-09-24 12:42
0

Jag vaknar på morgonen av att folket utanför skriker och verkar skräckslagna. Jag springer ut för att se vad som händer och hör folk berätta för varandra om lurvas tragiska död. Stackars lurvas. Hon var ju en så underbar människa, hon förtjänade verkligen inte denna död.

// Elin-li, 

Gogrisen
2013-09-24 14:59
0

Nu har jag smitit från mamma och pappa och ska ta reda på vad som har hänt. Men varför har alla samlats vid Lurvas stuga?

Chocopops
2013-09-24 19:40
0

Nej nej nej!!! De kan inte bara sant! Trodde inte detta skylle hända .., motte nu inge fler bli erabbad av detta djur

Gogrisen
2013-09-24 20:26
0

Lurvas Lurvas.😭Varför?

Det odjur som har gjort det här ska få betala! 😡

Jag var kär i Lurvas och tänkte fråga chans på henne och sen händer det här.💔

ivrigs
2013-09-25 08:43
0

Stackars dig Gogrisen. Hjärtesorg gör ont!

Emmetem
2013-09-25 09:19
0

Jag har inte hittat några spår utanför byn, så odjuret måste finnas kvar i byn.. Min mormor berättade alltid sägner för mig när jag var liten som handlade om stora, otäcka och lurviga djur som levde förr. De vandrade omkring bland oss som vanliga människor - men på natten förvandlades de till deras äkta jag. Vad var det hon kallade dem..? Varulvar! Tänk om det vandrar omkring varulvar här bland oss?!

Sandra-B
2013-09-25 17:42
0

Jag vet inte vad jag ska tro…? Ska vi göra något, i så fall vad? Många tankar, inga svar…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Emmetem
2013-09-25 17:47
0

Någonting måste ju göras.. Tänk om dessa sägner är sanna? Jag ser ingen annan vettig anledning. Något måste ju som sagt göras.. Om dessa människor, eller 'varulvar' faktiskt vandrar omkring här ibland oss så måste vi ju få stopp på detta! Jag tycker att vi borde ha en röstning! Någon här i byn kan ju faktiskt vara skyldig! Det finns bara ett sätt att ta reda på det..

Svarttusch
2013-09-25 17:59
0

Kan det verkligen vara någon i byn som gjort detta illdåd? Hen borde stå till svars! Men hur ska vi veta vem det var?

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

lizzie20
2013-09-25 18:44
0

Hur ska veta vem det är som gjort detta? Om det verkligen är en varulv måste ju han/hon vara vanlig på dagen och alltså vara någon av oss :O Någon som har en idé….?

Emmetem
2013-09-25 18:46
0

Jag tycker att vi alla ska samlas nere vid det lilla torget i byn klockan 19:00 för att rösta om det hela!

Sandra-B
2013-09-25 18:57
0

Jag står och väntar vid torget, det är någon minut kvar till klockan är 19. Undrar om det är någon mer som tar Emmetems förslag på allvar och dyker upp snart?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Svarttusch
2013-09-25 19:04
0

Åh, förlåt att jag blev lite sen, telefonen ringde så jag kom inte iväg som tänkt. Men bra att du var här Sandra-B!

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Chocopops
2013-09-25 19:05
0

Nej, vi skulle ha by möte kl 19, lämnar dusken där den står å rusar i väg till torget ! Där står sandra-b

Candy123
2013-09-25 19:05
0

Jag börjar gå mot torget och där står Sandra-b och vinkar…

Sandra-B
2013-09-25 19:06
0

Åh, härligt att se dig Svarttuch! Men kommer ingen mer? Emmetem dom kom med idéen, var är du? Det här är väl inget bakhåll…? Börjar bli lite nervös här känner jag :-s

**SMF 237 Sweet Dream's 

Svarttusch
2013-09-25 19:07
0

Åh nej Sandra-B, säg inte så! Hoppas verkligen ingen lurat oss.. Men nu verkar fler ha kommit! Då kanske man kan pusta ut?

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Sandra-B
2013-09-25 19:08
0

Åh, där är ju Chocopops och Candy också! Behöver nog inte känna mig så nervös längre :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
2013-09-25 19:09
0

Men, vad ska vi göra nu då? Och var är Emmetem som är initiativtagaren till mötet?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Candy123
2013-09-25 19:10
0

Jag vet inte kanske väntar vi några minuter till?

Svarttusch
2013-09-25 19:11
0

Hoppas inget hänt med Emmetem! Borde vi leta efter henne?

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Sandra-B
2013-09-25 19:16
0

Ingen aning Svarttusch, jag börjar känna mig nervös och orolig igen… :-/ Vi är ju fyra stycken hör, ska två av oss stanna kvar här om ifall någon mer dyker upp medan de två andra går bort till Emmetem och ser om hon är hemma?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Emmetem
2013-09-25 19:17
0

Ursäkta min försening! (skrev uppsats IRL till Samhällskunskapen :) ) Nog måste det väl vara fler än vi som vill få stopp på detta? Jag själv litar på det min mormor berättade för mig om de stora lurviga bestarna. Jag tror att det är varulvar i vår by! Vad tror ni andra?

Sandra-B
2013-09-25 19:19
0

Men titta, nu kom ju Emmetem också! Skönt det. Då kan vi stanna här alla fem. Du kallade ju till mötet, Emmetem, ska du ta "ledningen" och hålla i det här nu då? Vi är ju i alla fall fyra åhörare och fler dyker väl kanske upp om/när de hör oss.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Emmetem
2013-09-25 19:22
0

Enligt min mening tycker jag att vi ska hålla en röstning. En röstning om vem vi tror är den skyldige. Jag själv är lite misstänksam mot de som ännu inte har kommit hit.. Varför vill de inte visa sig? Till exempel, var är Lizzie20? Hon borde vara här. Har inte hört av henne särskilt mycket alls på senaste tiden.. Såg henne en sväng igår och imorse, strax efter att Lurvas11 hittades död i sin stuga..

Gogrisen
2013-09-25 19:24
0

Nu har jag smitit igen från mamma och pappa för att komma hit och träffa er. Tack för ni väntade. Jag kommer ner till torget.

Mamma kan inte trösta mig. Någon av er kan kanske trösta mig? ni som gillar Lurvas. Mina dumma föräldrar fattar ingenting. De tror att jag ska glömma Lurvas om de pratar om annat.😢

Svarttusch
2013-09-25 19:29
0

Är du säker Emmetem? Det låter ju lite misstänkt, men jag törs inte tro på det än…

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Emmetem
2013-09-25 19:32
0

Säker kan man aldrig vara Svarttusch, men jag vill inte stå här och veta att det finns en chans att en av oss här i byn har orsakat detta! H*n ska inte få komma undan med det!

Svarttusch
2013-09-25 19:33
0

Nej det är sant Emmetem, och jag vill då inte mista fler av mina kompisar!

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Emmetem
2013-09-25 19:36
0

Nej, men om någon här av de vi kallar "vänner" var beredd att ta livet av vår kära Lurvas11 så ser jag dessvärre inget mer alternativ än att låta honom/henne få stå till svars för det h*n har gjort. Det är inte acceptabelt att gå omkring och skada våra vänner, grannar och barn.. Och tänk om denne mördare får gå fri? Då kanske ännu fler kommer falla offer för dess tyranni.. Och varulvar är inte människor - det är monster!

ivrigs
2013-09-25 19:51
0

Hej och hallå!

Nu är jag också här! Jag är helt klart med om det blir en röstning. När det äntligen blivit fred i världen tänker jag göra allt jag kan för fred i byn. Någon här med bra luktsinne som kan känna doften av monster? Själv är jag dunderförkyld tyvärr.

Emmetem
2013-09-25 19:52
0

(Jag måste dessvärre logga ut nu då jag ska ut till mina kaniner, men återvänder till diskussionen senare ikväll innan deadline.)

Gogrisen
2013-09-25 20:08
0

#55 Hej ivrigs! Vad skönt att du är här. Du fattar ju hur det känns när hjärtat går sönder. Tror du att någon här i byn är farlig? Emmetem och Svartusch verkar tro det.

Jag förstår inte riktigt allt det där som Emmetem pratar om. Kan du förklara, ivrigs? snälla, om du orkar. Det är inge kul att vara förkyld.

Candy123
2013-09-25 20:18
0

Jag kommer måsta lägga min röst nu hinner inte senare och det blir **** emmetem **** jag vet inte men min magkänsla säger det…

Sackum
2013-09-25 20:33
0

Har haft en riktigt skön sovmorgon och vaknade upp med riktigt mycket energi så jag passade på att storstäda huset och baka både bröd, kakor och bullar. Först framåt skymningen blev jag klar och bestämde mig för att ta en promenad. När jag kom till torget hörde jag upprörda röster, vad är det som händer? Möte om vem vi ska peka ut som skyldig för Lurvas död?! Herregud vad hemskt, vad har jag missat?! Jag måste nog sätta mig och lyssna på vad ni har att säga…

Gogrisen
2013-09-25 20:39
0

Vet nån nåt på riktigt? Några gissar bara Vem ville göra Lurvas illa?. Hon var ju alltid så snäll.

Svarttusch
2013-09-25 20:44
0

Åh det är så svårt att veta, vem här i byn är det man inte kan lita på?

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

ivrigs
2013-09-25 20:47
0

Jag är nog inte så bra på att förklara Gogrisen. Ingen verkar ju veta någonting, så det är svårt att bilda sig en uppfattning om vad som egentligen har hänt.

Kanske den skyldige spelar teater för oss, låtsas vara ovetande, för att rädda sitt eget skinn?🤔

Gogrisen
2013-09-25 20:50
0

Jag röstar på Swadika.
Hon har inte visat sig i byn på hela dan. Man vet aldrig vad hon har haft för sig under natten heller.

Sandra-B
2013-09-25 20:52
0

Jag har ingen aning, men Candy var ju rätt snabb att peka ut Emmetem som ju var den som föreslog detta. Är Emmetem skyldig och försöker rikta misstankar åt annat håll genom att samla oss alla här? Vet Candy något som ingen av oss andra vet, eller är det i skälva verket Candy som är den skyldiga? Kanske är båda två skyldiga, eller ingen av dem… Jag vet inte vad jag ska tro eller vad jag ska göra och tiden håller på att rinna ut…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Svarttusch
2013-09-25 20:58
0

Ja du Sandra-B jag går i samma tankar som dig. Vem ska man tro på i tider som dessa?

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

ivrigs
2013-09-25 20:59
0

Jag röstar på **** emmetem **** mest bara för att tiden håller på att rinna ut…

Sandra-B
0

Jag vill inte rösta på någon men känner mig tvingad. Min röst hamnar därför på ***Sackum*** , dels för att jag inte har sett henne idag och dels för att ingen annan röstat på henne - minskar risken att hon råkar illa ut…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Chocopops
0

Detta är svårt :/ tiden riner i väg :/ ne vem å varför? Nej måsenoeka blindar vill inte nen måste eller måste jag?? Jo de måste jag *** candy*** får min röst .. Förlåt om jag har fel nu

Mirinda
2013-09-25 21:00
0

Okay gott folk i varulvsbyn; ni får en kvart till att rösta  21.15 vill jag ha fått in rösterna.

Detta endast för att det är första röstningen på länge.

Svarttusch
2013-09-25 21:01
0

Jag röstar också på ***sacktum*** då det verkar skumt att hen hållt sig borta

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Emmetem
2013-09-25 21:01
0

Jag har verkligen missat något här känner jag! Candy123, varför peka ut just mig? Nu har deadline redan passerats, men i varje fall så vill jag mer än gärna ha en förklaring på varför. Man röstar inte på att någon är en mördare genom 'magkänsla'.

Mirinda
2013-09-25 21:03
0

_Festligt; medan jag skrev #69 kom det in några röster. Men jag står för det. Till 21.15 kan ni rösta och ni som redan röstat kan ändra er.
_

Sandra-B
2013-09-25 21:03
0

#71 Deadline är förlängd till 21:15! Se #69

**SMF 237 Sweet Dream's 

Gogrisen
2013-09-25 21:06
0

Jag ändrar min röst från Swadika till Sackum.

Emmetem
2013-09-25 21:07
0

Jag röstar på Lizzie20 då jag tycker att hon har varit väldigt mycket i skymundan på sistone. Har hon något att dölja? Gömmer hon sig för att hon inte vill att hennes hemlighet ska avslöjas? Hon försvarade sig ju inte ens när jag anklagade henne!

Jag röstar på Lizzie20.

Sandra-B
2013-09-25 21:11
0

Jag ändrar min röst från ***Sackum*** till ***Svarttusch*** Slängde iväg en röst på Savkum för att jag måste rösta, vilket jag också skrev - helt plötsligt är två till "efter mig" på Sackum, vilket inte känns bra alls… Kanske en av dem, eller båda, är skyldiga… :-s

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
2013-09-25 22:01
0

Åh, så spännande!🙂 Kvällens röstning blev en riktig pulshöjare.Pustar

Min eländes laggande dator fick mig att tro att endast två stycken röster (på emmetem och swadika) lagts vid deadline. Ville inte behöva lotta om vem som skulle lynchas i det läget. Det var ju flera deltagare on line som kunde ha röstat. Det gjorde ni också (sabla dator!) Men det blev lite omrört i varulvsgrytan.😉Svarttusch röst kom in 21.01 och hade egentligen varit ogiltig (en minut för sen) om inte deadline förlängts. Dessutom ändrade två deltagare sina röster under förlängningen.

_Sju giltiga röster rejält utspridda. Men det ser ut som lekledaren ändå får ta fram sin tombola. Ska hänga en tvätt (annars får ingen torra strumpor i huset i morgon) och förrätta lottning. Ni som orkar vara uppe ett tag till får veta vem i varulvsbyn som får bita i gräset denna kväll.
_

Elin-Li
2013-09-25 22:14
0

Jag inser att jag är sen till samlingen på torget. Jag springer dit. När jag kommer fram har jag andan i halsen. Förlåt att jag är sen flåsar jag fram

// Elin-li, 

Mirinda
2013-09-26 00:01
0

Misstankar och halvkvädna visor till anklagelser flög genom luften på torget, där byborna samlats. Emmetem, som drivit på bybornas sökande efter en skyldig, var den första någon nämnde vid namn.

Swadika hade ingen sett till, så hon blev också misstänkt. Någon gillade inte att Emmetem blev anklagad och misstänkte istället den som sagt hennes namn högt. Sackum var den som allas blickar riktades emot en stund. Men hon förblev tyst. Och så blev det ett enda kackalorum på torget, där ingen egentligen lyssnade på någon längre. Alla var rädda att själva bli nästa som misstänktes.

Stämningen var förgiftad och alla var nervösa. Osäkra på vem som var den, som så grymt ändat Lurvas11 liv, gjorde två av byborna ett lappkast och misstänksamheten drabbade ytterligare en bybo och Sackum fick en liten respit ihop med Emmetem.

Då hördes en myndig stämma från det bakersta ledet i folksamlingen på torget. "Förr slängde man misstänkta häxor i vattnet för att se om de var skyldiga eller ej. Jag tycker vi gör likadant."

Byborna surrade Emmetem och Sackum med rep och bar ner dem till bryggan. "Vi slänger dem i vattnet och så ser vi vem som flyter och vem som sjunker. Den som flöt under vattenprovet för häxor var skyldig och den som sjönk var oskyldig. Det är säkert samma med varulvar", hördes denna myndig stämma säga när de stod längst ut på bryggan.

Sagt och gjort. Alla var så lättade att någon tagit ledningen så de hivade Emmetem och Sackum i vattnet.

Just som hon slog i vattenytan skrek Emmetem: "Är det här tacken för att jag försöker hitta Lurvas mördare?" Sackum blev rasande: "Är ni inte kloka? Tänker ni dränka mig? Häxor och varulvar! Förbannad gallimatias!" skrek hon och började göra nån sorts starka sparkar med sina ihopbundna ben. Sackum kämpade desperat och höll sig flytande med sina bensparkar. Men Emmetem sjönk mot botten.

Då dök en bybo ner i vattnet och lyckades dra upp Emmetem till ytan. Sackum sparkade vidare intill bryggan, men hennes krafter började avta. "Där ser ni", sade bybon med den myndiga stämman. "Emmetem är oskyldig, för hon sjönk. Men titta! Sackum flyter fortfarande."

Som i trans hjälptes byborna åt att trycka ner den nu försvagade Sackum under vattenytan. Emmetem låg och hostade vatten på bryggan, sen någon skurit av repen som bundit henne.

Sackums skräckslagna ansikte syntes strax under ytan. Så slutade luftbubblorna komma ur hennes mun så de förstod att nu var det slut med henne. Nu var rättvisa skipad. För nog var det väl en ulv de hade dränkt?

De drog upp Sackums kropp och stirrade på det bleka ansiktet för att se hur varulvens drag skulle framträda. Det borde de göra, nu när den mänskliga kroppen var död. Men ingenting hände för byborna hade lynchat den helt oskyldiga bybon Sackum

Det är natt.

Deadline torsdag 26 september kl 22.00

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

**1. Emmetem
2. Candy123 
**3.  Lurvas11 (bybo, varulvsoffer natt 1)
**4. Chocopops 
5. Ivrigs 
6. Swadika
7. Elin-Li
8. Gogrisen 
9. Lizzie20 
10. Svarttusch
**11. Sackum (bybo, lynchad dag 1)
12. Sandra-B

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda

1 Siare

1 Ängel

5 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 10 deltagare efter dag 1.

Emmetem
2013-09-26 01:11
0

*hostar upp ännu mer vatten* Hur kunde ni tro att det var jag som var orsaken till att Lurvas11 dog?! Jag har aldrig gjort en fluga förnär!

lizzie20
2013-09-26 07:22
0

Ånej!!!! :,( jag är väldigt ledsen att jaginte kunde komma och rösta… Jag glömde helt enkelt :O, jag är sjuk så jag är väldigt trötta huvudet just nu :( Stackars Sackum, vila i frid :(

Gogrisen
2013-09-26 07:41
1

Förlåt Sackum förlåt för att jag röstade på dig. 😕

Men jag ger inte upp! Den som dödat Lurvas ska inte få komma undan.

Elin-Li
2013-09-26 11:08
0

Vi måste hitta den såsom gjorde detta mot lurvas. Hur kan man levamed sig själv när man vet att man gjort detta?

// Elin-li, 

Candy123
2013-09-26 11:19
0

Stackars sackum R.I.P imorgon måste vi hitta den skyldige. Nej men nu måste jag försöka sova men det kommer inte att gå så bra jag är så himla rädd tänk om något händer igen ikväll

Mirinda
2013-09-26 11:32
0

En liten påminnelse: Läs gärna igenom lathunden i trådstarten, där de viktigaste reglerna står, en extra gång! Särskilt viktigt kan det vara för er som inte lekt vaulvsleken förut och för de av er som varit med förut men känner er ringrostiga.

Om någon blir utplockad ur leken på grund av ett regelbrott, kommer den deltagarens plats att erbjudas till den deltagare som först "dött" i leken. Tackar den nej, går erbjudandet vidare till nästa uppätna eller utröstade deltagare.

Sov gott under leknatten🌛 i byn! Bry er inte om ifall solen skiner IRL. Här i leken är det natt tills lekledaren låter☀️gå upp.

ivrigs
2013-09-26 12:57
0

R.I.P Sackum!

Svarttusch
2013-09-26 15:19
0

Åh nej, hur kunde detta ske? Vi var ju så säkra på att det var sacktum :(

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Sandra-B
2013-09-26 16:01
0

Fy vad hemskt det var, stackars Sackum :-( Vad ska vi ta oss till egentligen…? Nu ska jag lägga mig och försöka sova, det är inte alltför lätt en natt sim denna. Två av våra vänner, våra grannar oskyldigt dödade. Den ena av ett monster men den andra av oss själva, helt öppet efter diskussion på byns torg. Vet faktiskt inte vilket som skrämmer mig mest; att det går ett monster omkring i byn eller att vi ger oss på oss själva… Det sistnämnda känns nog faktiskt värst, tror jag…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
2013-09-26 23:48
0

I varulvslyan var stämningen hög. Nu fanns det ett par bybor mindre som kunde snoka runt efter dem. De hade dukat bordet och ställt fram sina favoritkryddor. När de suttit och diskuterat en stund om vilken bybo de skulle vilja sätta tänderna i denna natt reste de sig och gick ut. De vandrade i tystnad genom den långa underjordiska gång, som ledde ut i skogen en bit från byn. I månens kalla sken gick de ludna än en gång ut på jakt.

Bybon vankade oroligt i sin stuga. "Vi är för splittrade", tänkte h*n. "Vi har inte lyckats samla våra krafter än. Alla blir rädda och då fattar man inga bra beslut. Jag tror bestämt att jag ska diskutera saken med min närmaste vän i morgon. Men först måste jag lugna mig lite, så att jag kan slappna av och somna. Jag behöver kunna tänka klart i morgon." H*n satte sig ner i sin gamla slitna favoritfåtölj.

Bybon nynnade en visa för sig själv, en sång h*n lärt sig som liten. Det rytmiska nynnandet gjorde att bybon blev sömnig. Det kändes varmt och tryggt inne i stugan. H*n mindes sin mormors mjuka röst som vyssat sitt barnbarn till ro med just denna lugna och lite entoniga vaggvisa.

Utanför fönstret stod tre ludna figurer och tittade in. Inga gardiner var fördragna och en liten fotogenlampa brann intill deras utvalda offer, som helt ovetande satt i en fåtölj och vaggade fram och tillbaka. De duckade ner under fönsterblecket. Den minsta av dem slickade sig om munnen. Den största började undersöka fönstret. De stora ludna tassarna rörde sig med stor känslighet runt fönsterfodret, för att se om där fanns någon svag punkt. 

De stora grå varelserna kände sig lite utsatta, för bybon satt vänd mot fönstret och ljuset från lampan nådde dem nästan. De var precis på väg att dra sig tillbaka för att söka en annan väg in i stugan då bybon reste sig. H*n gäspade och sträckte på sig. Sen gick bybon fram till fönstret och slog upp det. Ulvarna höll andan där de hukade, med nattens offer inom räckhåll. Bybon lutade sig ut, för att ta tag i de gamla gistna fönsterluckorna. H*n tänkte: "Säkrast att barrikadera sig ordentligt i natt".

En luden tass slog ett hårt slag över nacken på bybon som gäckat döden under dagen som gått. Gula vilddjurständer slet sönder strupen på denna modiga unga kvinna. Ut genom fönstret och ner på marken slet de ludna sitt offer. I månens kalla sken stillade de glupska varulvarna sin hunger. Döden hade hunnit ifatt den goda bybon Emmetem.

DET ÄR DAG. 

Vi väntar på att:

Byborna ska rösta och lyncha en deltagare. 

För att rösten ska vara giltig ska namnet på deltagaren skrivas med fetstil. Röstar man med en telefon skriver man ***namnet***.

Rösterna måste vara publicerade i lektråden senast vid deadline. Man får ändra sin röst ända fram till deadline. Obs! Namnet ska skrivas på sättet som beskrivs här ovan, för att ändringen ska gälla.

DEADLINE lördag den 28 september kl 16.00

OBSERVERA ATT DEADLINE ÄR PÅ EFTERMIDDAGEN!

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

1. Emmetem (bybo, varulvsoffer natt 2)
**2. Candy123 
**3. Lurvas11 (bybo, varulvsoffer natt 1)
**4. Chocopops 
5. Ivrigs 
6. Swadika
7. Elin-Li
8. Gogrisen 
9. Lizzie20 
10. Svarttusch
12. Sandra-B

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda

1 Siare

1 Ängel

4 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 9 deltagare efter natt 2.

Gogrisen
2013-09-27 08:11
0

😮Hjälp! Snälla hjälp! Kom till Emmetems hus! Hon ligger under fönstret och är alldeles sönder. Kom hit någon och hjälp henne! Jag vet inte vad jag ska göra.😭

ivrigs
2013-09-27 10:24
0

Va?!

Gogrisen
2013-09-27 11:01
0

Det är Emmetem!! Det är blod överallt och hennes kläder är sönder. Dö inte Emmetem!😭 måste hämta hjälp *springer genom byn*

Sandra-B
2013-09-27 17:05
0

Nej, men vad säger du, Gogrisen!? Emmetem skadad, lever hon? Vad är det som har hänt?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Gogrisen
2013-09-27 17:40
0

Å Sandra…GråterÄntligen nån som bryr sig!

Emmetem ligger under fönstret. Nån har gjort henne jätteilla.Hela hon är blodig. ingen kom när jag skrek på hjälp. Jag vågade inte stanna där ensam längre och nu har ja g sprungit tills jag mötte dig.🥵

Candy123
2013-09-27 17:59
0

Nej vad har hänt?!?!? Springer till emmetems stuga där jag möter godisgrisen och Sandra-b

Svarttusch
2013-09-27 18:00
0

Åh nej, inte Emmetem! vem kan ha gjort något sånt här? 😭

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Elin-Li
2013-09-27 18:33
0

Jag hör rop och skik. Jag springer dit och ser emmetem ligga under hennes fönster. Jag blev riktigt arg.

Nu är det bannemej dags att hitta och döda den skyldige nu!

// Elin-li, 

Gogrisen
2013-09-27 20:05
0

* sitter hos Sandra och dricket varm choklad med en filt runt mig* Sandra och mamma sa att jag fått en chock och att jag behöver bli varm.

Vem ville göra Emmetem illa? Hon försökte ju hitta Lurvas mördare. Igår försökte några dränka henne. Nu har någon hackat sönder henne.

lizzie20
2013-09-27 21:16
0

Va?! Emmetem! :,( RIP :( vi ska hindra det, inget kan stoppa oss! Jag tycker också att det är jätte jobbigt att vi mister våra vänner och vi vet inte vem som står på tur, om "djuret" tagit två kan den nog ta fler offer! Vi måste göra något för att förhindra att detta sker… Vilka tror ni är goda och vem/vilka tror ni är onda…? Jag tror nog att grogrisen är god men det är väldigt svårt att veta alla andra när man inte har så mycket ledtrådar direkt……:S

Sandra-B
2013-09-28 01:58
0

Det är så hemskt att Emmetem är borta! :-(
Vad tusan ska vi ta oss till nu?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Chocopops
2013-09-28 08:14
0

Nej inte Emmetem med, vad händer i vår by nu?? Jag föreslår att vi mötts upp för ett by råd! Vad säger ni andra ??

Gogrisen
2013-09-28 11:53
0

#101 Det låter bra Chocopops.

lizzie20
2013-09-28 12:43
0

#101 jag kommer!

Sandra-B
2013-09-28 13:32
0

#101 Räkna med mig. Vilken tid ska vi samlas?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Gogrisen
2013-09-28 13:44
0

#101 Jag föreslår kl 14.15.

Svarttusch
2013-09-28 14:01
0

Jag kommer också! Vi måste få ett stopp på det här. Jag ska bara hänga tvätten så dyker jag upp.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Candy123
2013-09-28 14:04
0

Kommer oxå, detta måste få ett slut så fort som möjligt!

Gogrisen
2013-09-28 14:16
0

Jag är här nu.

#103 har du funderat mer på vem som kan vara god och ond?

Svarttusch
2013-09-28 14:16
0

Åh hej Gogrisen jag har också kommit fram nu!

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Sandra-B
2013-09-28 14:17
0

Jag är också här nu.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Candy123
2013-09-28 14:19
0

Nu är jag oxå här :)

Gogrisen
2013-09-28 14:19
0

Hej Svarttuch och Sandra.

Det är kul att inte vara ensam här längre.🙂

Gogrisen
2013-09-28 14:20
0

Hej Candy🙂

Svarttusch
2013-09-28 14:23
0

Vi måste göra något åt denna best som lever bland oss och har ihjäl våra vänner. Men vem kan det vara?

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Gogrisen
2013-09-28 14:27
0

Vi kan fundera på vilka som fick röster förra gången och varför.

Jag ändrade mig till Sackum för att jag ville rädda Emmetem. Jag litade på att hon var god.

Svarttusch
2013-09-28 14:56
0

Är det någon som sett ivrigs än? Hon har varit frånvarande ett tag.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

lizzie20
2013-09-28 14:57
0

** tittar på klockan** oj! Jag är sen, springer till er nu!

lizzie20
2013-09-28 14:59
0

#116 har inte heller sett ivrigs på ett tag :S

Mirinda
2013-09-28 15:05
0

Nu är det mindre än en timme kvar till deadline. Då ska alla röster vara inne. Idag ger jag ingen respit, eftersom det skulle riskera att bli partiskt. Det är ju extra viktigt för några av er att få in en röst i tid idag. Om ni undrar vad jag menar; läs igenom lathunden noga!

Sandra-B
2013-09-28 15:07
0

Jag har verkligen ingen aning vem som är vem innerst inne. Jag vill ju lita på alla, men vet att flera inte är vilka de utger sig för att vara… Vem eller vilka kan man egentligen lita på?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Chocopops
2013-09-28 15:16
0

Sen som alltid, men nu är jag med här. Svårt å veta vem skurken kan va :/ man vågar inte stå med pek pinnen heller :(

Gogrisen
2013-09-28 15:24
0

#120 Jag har svårt att lita på de som inte skriver så mycket.

Svarttusch
2013-09-28 15:25
0

Ja det är otroligt svårt att veta vem det kan vara, men det är ju lite misstänksamt när man inte sett ivrigs på så lång tid…

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Svarttusch
2013-09-28 15:30
0

Jag måste tyvärr ge mig av nu, vi måste handla, men jag röstar på ivrigs, måtte magkänslan vara rätt…

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Gogrisen
2013-09-28 15:30
0

Har någon sett Elin-li och Swadika?

Sandra-B
2013-09-28 15:51
0

Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro, har två eller tre personer som jag finner misstänkta men är långt ifrån säker, tyvärr. Var är alla ni andra någonstans?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Gogrisen
2013-09-28 15:54
0

#124 Någon använde magkänsla till att peka ut Emmetem i förra röstningen. Då funkade det inte.

Ivrigs är inte heller här nu. Men det är fler som är tysta. Lizzie var här nyss. Var tog du vägen?

kanske är någon som pratar här nu varulv. Kan de verkligen vara tysta i diskussionen alla tre?

Sandra-B
2013-09-28 15:56
0

Jag tycker inte att jättemycket har förändrats sedan förra röstningen och det är inte så mycket nytt som kommit fram:-/ Jag röstar på *** Svarttusch ***.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Chocopops
2013-09-28 15:57
0

Tiden är knapp många är tysta ongen vågar säga något :/ ne får nog följa mag känslan jag med så ***ivrigs *** får min röst

Gogrisen
2013-09-28 15:57
0

Min röst går på Svartusch

lizzie20
2013-09-28 15:59
0

Jag måste nog rösta nu och tycker inte någon verkat misstänksam så röstar på **irvings** eftersom irvings har varit borta ett tag, kanske smidit onda planer…? hoppas jag röstat rätt :S

Candy123
0

Jag röstar på ****ingvis*****

Sandra-B
0

Blev fel.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Candy123
2013-09-28 16:00
0

Ädrar min röst fråb ******ingvis**** till ***godisgrisen***

Mirinda
2013-09-28 16:10
0

Ni var visst rätt stressade? Inte för att jag vill vara superpetig, men: Ni som skrivit röster på irvings, ingvis och godisgrisen får gärna förtydliga vilka ni menar. Ni får dock inte ändra era röster. Försök bara att vara tydliga med vem ni röstar på. Rulla tillbaka tråden och kolla namnen på avataren!

En felstavning som Svarttusch med ett t för lite är inte svårt att tolka. Men medlemmen Godisgrisen finns på MiF. Hon är dock inte med i Varulvsleken och uppskattar nog inte att nån vill lyncha henne.

Elin-Li
2013-09-28 16:42
0

Förlåt jag har jobbet hela dagen och har därför inte kunnat skriva.

// Elin-li, 

Mirinda
2013-09-28 16:54
0

Nu har det gått en dryg halvtimme sen jag bad er som (högst troligt) slarvade, på grund av stress (?), när ni skrev era röster. Skulle jag nu vara stenhård så skulle flera av rösterna vara ogiltiga, eftersom ni röstat på namn som inte finns i deltagarlistan. 

Jag gör en tolkning av vad ni skrivit i röstningsinläggen nedan. Om ni menar någon annan än den jag tolkat er felskrivning till; var snälla och rätta till det genast. Jag kommer att skriva uppdateringen väldigt snart.

Rösten på Svartusch tolkar jag som Svarttusch (bara en bokstav fel).

Rösten på irvings tolkar jag som ivrigs.

Rösten på ingvis tolkar jag som ivrigs.

Ändringen från ingvis till godisgrisen tolkar jag som ändring från ivrigs till Gogrisen.

Gogrisen
2013-09-28 17:19
0

Oj förlåt😊Jag missade ett t. Svarttusch ska det vara. Det där med "magkänslan" är inte tillräckligt för mig. Men visst är det lätt att misstänka de tysta. Candy123 har inte heller sagt särskilt mycket än. Utom att rösta på mig utan att motivera sin röst.🤔

lizzie20
2013-09-28 17:48
0

Ojdå! Menade **ivrigs** hehe… :/

Mirinda
2013-09-28 18:02
0

Tack för era förtydliganden!👍 Det är viktigt att skriva noggrant när man lägger röster, så att inga missförstånd uppstår.

Arbetar hårt på att få uppdateringen klar. Snart faller natten i varulvsbyn. De nattaktiva (siaren, ängeln och varulvarna) behöver få tid på sig att göra sina val inför nästa deadline som kommer att bli kl 16.00 imorgon söndag.

Ska bara slänga i mig lite mat. Familjen undrar hur länge jag tänker bli sittande vid datorn.🤓😃

Mirinda
2013-09-28 19:08
0

Dagen i varulvsbyn började med gråt och tandagnisslan. Gogrisen fick en rejäl chock när han hittade Emmetems sargade kropp. Länge dröjde det innan någon förbarmade sig över honom. Till slut var det någon som försökte trösta. Men när byborna väl blev varse vad som hänt var det flera som blev riktigt arga. Nu fick det väl ändå vara nog!

Man började fundera på de bybor som inte visat sig så mycket. Ivrigs hade ingenting sagt, tyckte någon. Swadika lyste med sin frånvaro denna gång också. Elin-Li och Lizzie var också ett par grannar som andra tyckte var för tysta under den diskussion som uppstod.

Alla visste vid det här laget att varulvar ser ut som vanliga bybor under dagen. Kanske stod de där alldeles intill en förklädd varulv? Stor osäkerhet rådde.

Till slut tog en bybo till orda: ivrigs pekades ut. Den andra som fick en släng av misstänksamhetssleven var Svarttusch som var väldigt engagerad i diskussionen. Alla var nervösa - inte minst de som kom rusande sent eller rent av för sent. För byborna tog i demokratisk ordning till handuppräckning.

När Svarttusch namn ropades ut räckte två av grannarna upp handen. När ivrigs namn ropades ut räckte först fyra personer upp handen. Men så blev en av byborna som misstänkte ivrigs tveksam och lade sin röst på någon ingen riktigt visste vem det var.

ivrigs såg förskräckt ut, men sade ingenting. Allas blickar vändes mot henne. Hon började springa mot skogen. Vad nästan ingen visste var att några av byns innevånare hade grävt en varggrop i skogsbrynet. Rakt mot den sprang ivrigs. En varning skreks ut av en gropgrävare med samvete. Men ivrigs sprang för livet och hörde inte varningen.

Med ett brak föll ivrigs i gropen och spetsades på de vassa störar som gropgrävarna slagit ner i botten på den.

"Vi har fångat en ulv!" skrek nån. För att vara säkra på att deras infångade varulv verkligen dog, så slängde byborna stenar i huvudet på ivrigs där hon hängde hjälplös och förblödde.

Mycket nöjda, gick de som drivit på lynchningen av ivrigs i täten när byborna gick fram till varggropens kant och tittade ner. Ingen förändring syntes på ivrigs kropp eller i det stela ansiktet. Den arma goda bybon ivrigs hade blivit lynchad av sina grannar. 

Det är natt.

Nu börjar det se illa ut för de goda byborna. Ingen varulv har blivit avslöjad än. Om ännu en bybo dör, så blir det mycket svårt för de goda att klara sig. Men om siaren siar en ulv och ängeln skyddar rätt person under denna leknatt så kan vinden vända i den drabbade byn.

Deadline söndag 29 september kl 16.00

Ska försöka uppdatera snabbare i morgon. Livet IRL, d v s maten och familjekrux kom emellan idag.

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

**2. Candy123 
**3. Lurvas11 (bybo, varulvsoffer natt 1)
**4. Chocopops 
**5. Ivrigs (bybo, lynchad dag 2)
**6. Swadika
7. Elin-Li
8. Gogrisen 
9. Lizzie20 
10. Svarttusch
12. Sandra-B

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda

1 Siare

1 Ängel

3 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 8 deltagare efter dag 2.

Mirinda
2013-09-28 22:40
0

Tyvärr har Elin-Li lämnat leken. Lurvas11 övertar hennes roll.

Edit: Även Swadika lämnar sin roll i leken. Vem som övertar hennes roll är inte klart ännu. Den uppdaterade deltagarlistan kommer här:

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

2. Candy123  3. Lurvas11 (f d bybo, offer natt 1, fick Elin-Lis roll natt 3)
**4. Chocopops 
6. Swadika (lämnade leken natt 3, Ersättare ej klar än)
7. Elin-Li (lämnade leken natt 3, Lurvas övertog rollen)
**8. Gogrisen 
9. Lizzie20 
10. Svarttusch
12. Sandra-B

ivrigs
2013-09-29 10:10
0

Ett litet hej från himlen: Hej! Det dök upp en sak igår som gjorde att jag totalt glömde bort att rösta. Det ska bli kul att följa er och se om mina misstankar besannas ;) Lycka till alla goda bybor!

Lurvas11
2013-09-29 11:04
0

Skönt att vara tillbaka igen! *Gäspar stort* Nu ska jag nog ta och gå och lägga mig. Jag har gamla Bettan precis vid sängen om jag skulle få ovälkommet besök i natt… *Klappar på ett gammalt gevär*

Hälsningar Lurvas11Glad

Gogrisen
2013-09-29 11:52
0

LURVAS! Vad jag är glad att se dig!

Chocopops
2013-09-29 14:52
0

Urs vad ska vi ta oss till? Är de inte varulvarna som tar död på folk så är de vi själva :(.. Ne nu låser jag in mig i min stuga, bommar igen alla fönster, tänker sitta här för alltid! Ellet ialla fall till all denna skräck och berdövelse är över!

Lurvas11
2013-09-29 14:57
0

#145 Kul att se dig med, Gogrisen 🙂

Hälsningar Lurvas11Glad

Mirinda
2013-09-29 17:35
0

Natten var tyst och stilla. Ingen vågade längre gå ut när mörket fallit. Alla i byn hade förskansat sig inne i sina hus och barrikaderat dörrar och fönster. Mer än en låg vaken och grubblade.

Inne i ett litet hus med blå fönsterluckor satt Sandra-B och drack en kopp kamomillthé. Hon hade känt sig orolig hela kvällen och det lena théet lugnade och värmde. Hon satt och tänkte på dem som inte längre fanns med dem. Alla hade de varit goda bybor, grannar hon känt mycket länge. Men var gömde sig dessa listiga ulvar någonstans?

De var närmare än Sandra-B anade. På baksidan av hennes lilla stuga satt tre hungriga varulvar och konfererade. I stugan, innanför de blå fönsterluckorna, lyste det. Ljuset sipprade ut runt fönstren. De hade hellre huggit sitt offer i sömnen. Men de höll fast vid sitt beslut ändå. Nu skulle det verkligen smaka med lite mört bybokött.

Fönsterluckorna såg gedigna ut. De fick pröva något annat. Ju mindre oväsen de ställde till med ju bättre var det, resonerade de ludna kumpanerna. Då såg en av varulvarna en stege som låg i gräset under trädgårdens äppelträd. Kanske kunde de klättra upp på taket och ta sig in genom takluckan till vinden?

Tre mörka skuggor sågs klättra uppför stegen de rest mot Sandra-B´s hus. De hasade sig över taket fram till luckan. Mycket riktigt! "Den hade inte den dumma bybon tänkt på." flinade den störste av dem. "Den sliter vi lätt loss." sade den mellanstore. Så tog de i alla tre och luckan slets loss med ett lågt knirrande.

De ludna varelserna hoppade ner på Sandra-B´s vind. De tumlade runt lite och började just resa sig upp när hela vinden fylldes av ett blixtrande ljussken. Det bländade de vettskrämda varulvarna. När de blinkande och gnyende äntligen kunde skönja något i det starka ljuset, såg de en högvuxen vit gestalt stå framför dem med handflatorna vända mot dem. Det sved i deras ögon och de kände en kraft som tryckte dem bakåt

De klängde på varandra för att ta sig upp genom takluckan igen. I vild panik rutschade de nerför taket och slog sig gula och blå när de landade på marken. Med ynkliga yl sprang de så fort de kunde mot skogen.

Sandra-B skyddades denna natt av byns ängel

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att:

DEADLINE tisdag den 1 oktober kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

2. Candy123  3. Lurvas11 (f d bybo, offer natt 1, fick Elin-Lis roll natt 3)
**4. Chocopops 
6. Swadika (lämnade leken natt 3, Ersättare ej klar än)
**8. Gogrisen 
9. Lizzie20 
10. Svarttusch
12. Sandra-B (ulvarnas val natt 3, skyddad av ängeln)

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda

1 Siare

1 Ängel

3 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 7 (egentligen 8) deltagare efter natt 3. Vi väntar på en ersättare för Swadika.

Gogrisen
2013-09-29 17:59
0

Sandra! Du klarade dej! Bra gjort ängeln.👍

Sandra-B
2013-09-29 18:45
0

Åh, jag är fortfarande i chock efter det inträffade :-s Tack snälla ängel för att du räddade mig! Jag undrar vad det är jag har sagt och gjort som fått ulvarna att vilja döda mig - och dessutom fått ängeln att inse att jag behövde beskydd!? Har svårt att se det själv… Nu vet i alla fall allihop att jag är en god byinvånare, frågan är nu bara vilka som är de onda…?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Lurvas11
2013-09-29 18:48
0

*springer hem till Sandra-B och kramar om henne* Vilken tur att du klarade dig! Hade du också lämnat byn vet jag inte vad jag skulle ha gjort…!

Hälsningar Lurvas11Glad

Svarttusch
2013-09-29 21:56
0

Vaknar upp och hör om hur Sandra-B blivit attackerad. Vilken tur att ängeln valde att skydda rätt person just inatt.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Candy123
2013-09-30 07:34
0

Vilken tur du hade sandra-b. nu måste vi hitta den skyldige innan det är för sent. Vad sägs som att vi skulle kunna treffas senare ikväll vid den stora ladan?

lizzie20
2013-09-30 08:31
0

Oj! Här har det hänt mycket medans jag var borta, skönt att ha dig tillbaka lurvas11! :) och vilken tur du hade Sandra-B! :) #153 jag kommer till ladan ikväll!

Mirinda
2013-09-30 14:14
1

Hej alla i varulvsbyn!

Nu har vi alla roller tillsatta igen. Emmetem tar nu över Swadikas roll.

Här nedan har ni uppdaterade deltagar- och rollistor:

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

1. Emmetem (fd bybo,offer natt 2, fick Swadikas roll dag 3)
2. Candy123  3. Lurvas11 (fd bybo,offer natt 1, fick Elin-Lis roll natt 3)
**4. Chocopops 
6. Swadika (lämnade leken natt 3, Emmetem övertog rollen)
**8. Gogrisen 
9. Lizzie20 
10. Svarttusch

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda

1 Siare

1 Ängel

3 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 8 deltagare efter natt 3.

Gogrisen
2013-09-30 16:28
0

#153 Bra idé.☝️Vilken tid?

Chocopops
2013-09-30 20:17
0

Öppnar min dör försigtigt , vågar man gånut å kolla vad som hänt? Ropar hallå?? Någon där??? Har inte sett någon på hela dagen, vart är alla ??

Gogrisen
2013-09-30 20:25
0

Jag har gått till ladan flera gånger men jag såg inte någon.

Candy123
2013-09-30 20:50
0

#158 jag menade kvällen i leken och inte IRL ursäkta om jag var otydlig :)

Gogrisen
2013-09-30 21:20
0

#159 Aha! Det var jag som tänkte fel.

Vad tror ni Chocopops och Candy123? Hur ska vi göra för att inte ta fel nu igen? Hur ska man veta vem som är god och vem som är ond?

Ängeln skyddade Sandra-B, så hon måste vara god.

Lizzie20 sa förut att hon tror att jag är god och jag misstänker inte henne heller.

Lurvas och Emmetem tänkte jag på som goda. Sen kom jag på att de är det Elin-Li och Swadika var förut. De två märktes så lite. Därför vet jag inte var jag har de två.

Jag undrar varför varulvarna försökte ta Sandra. Sa hon något som varulvarna inte gillade?

Sandra-B
2013-10-01 10:28
0

Kära Siare! Finns du här, har du några ledtrådar? Även om du inte vet vem som är ond, så borde du veta vilka som inte är det. Kanske har du försökt att förmedla din kunskap lite i det fördolda, i så fall har jag tyvärr missat det och verkar inte heller kunna utläsa något trots att jag försöker. Vilken sida jag tillhör är inte längre dolt i dunkel, därför tänker jag inte hålla mig gömd längre. Idag måste vi lyncha en varulv, om inte så har vi i princip ingenting att sätta emot. Nu, mer än någonsin, är det viktigt med din vägledning - helst utan att du avslöjar dig vilket är en oerhört svår balansgång… Vad säger ni andra, vilka tror ni på (eller kanske snarare - vilka litar ni inte på)? Varför? Jag har misstankar mot åtminstone en person, vem vill jag inte avslöja än - men kan säga att det nödvändigtvis inte är samma person som jag röstat på två gånger. Kom igen nu, alla som är kvar! Vi måste hålla ihop nu om vi ska ha en chans att överleva. Det går inte att alla väntar och röstar till sista minuten om vi ska ha den minsta chans att besegra ulvarna och återvinna vår by, bevara den god. Vi måste samlas och diskutera och utvärdera, anklaga och försvara, diskutera och utvärdera igen - annars är vår by förlorad, för alltid. Kom igen nu, vilka är med mig!?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Candy123
2013-10-01 10:38
0

Håller helt och hållet med dig sandra, vad sägs om vi skulle träffas vid ladan 17.00 :)

Gogrisen
2013-10-01 12:05
0

#161 Så klart jag är med dig. Det har du väl förstått redan?

#162 Jag är borta mellan ungefär 17.00 och 19.00 så jag kan inte träffas då.

Försökte säga vad jag tror förut.

Vad har Sandra gjort som retat upp varulvarna? Är det hennes två röster på Svarttusch? 

Varför ville Svartusch lyncha just ivrigs? Andra var också passiva.

Första röstningen vet man inte så mycket. Då lät några magkänslan styra. Emmetem och ivrigs fick röster så. Båda var oskyldiga. Ikväll ska vi rösta tredje gången. Då behövs en bättre förklaring.

Svarttusch
2013-10-01 12:13
0

Det är skrämmande just nu, och jag törs knappt tänka på vad som händer om varulvarna slår till igen. 

Jag vet inte varför Sandra-B röstat på mig, och heller inte varför hon blev vald till offer. Kanske varulvarna ville förvilla och ville få alla att tro att jag är en varulv? Varför jag valde Ivrigs var för att jag inte sett till hen på länge, det verkade misstänksamt, men nu i efterhand ångrar jag mig jättemycket.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

lizzie20
2013-10-01 15:49
0

Jag gör en liten "lista" eller vad man ska säga över vad jag tror om alla ;) GODA: jag tror att Sandra-B och gogrisen är goda…. Mer vet jag inte. "ONDA": Jag vet inte riktigt men är lite misstänksam mot svarttusch … När Sandra röstade på svarttusch försökte varulvarna direkt döda Sandra…. Men kan ju ha berott på något annat så är inte helt säker. Resten vet jag inte riktigt skulle kunna vara båda goda och onda… :/

Chocopops
2013-10-01 17:16
0

Ursa vågar inte peka på någon :(, ne får fyndera å tänka ett tag till, men har mina misstankar

Sandra-B
2013-10-01 18:07
0

Jag lägger min röst nu, idag röstar jag på Chocopops - åtminstone tills vidare…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Candy123
2013-10-01 18:25
0

Oj har glömt bort tiden vad sägs om bi skulle träffas vi ladan kl 19.00? :)

Candy123
2013-10-01 19:10
0

Detta är min lista Emmetem- god Lurvas- god, tror jag men jag vet inte Chocopops- ond? Godgrisen- till först trodde jag hen vad god men nu vet jag inte… Lizzie20- ond? Svarttjusch- ???? Sandra-b- god

Svarttusch
2013-10-01 19:16
0

Jag vågar inte göra någon lista alls, det är omöjligt att veta vem man kan lita på… Men jag funderar på vart Emmetem tagit vägen. Det var länge sedan man såg henne.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Chocopops
2013-10-01 19:18
0

Ja de har du rätt i vart är emmetem? Ne får låta tiden gå något mer innan jag vågar utala mig om ond och god

Gogrisen
2013-10-01 19:41
0

Nu är jag här igen.

#169 Snälla Candy123, jag heter Gogrisen. Kan du säga hur du kommit fram till vad du tror på din lista?

Jag undrar varför Sandra-B röstar på Chocopops.

Jag har inte fått någon bra förklaring på varför Svarttusch drev så hårt att ivrigs skulle lynchas. Det var flera som inte sa så mycket då. Swadika hade t ex inte sagt något alls sen varulvarna kom till byn.

Emmetem och Lurvas är det svårt att säga något om. Jag väntar tills de visat sig mer med att gissa vad de är.

Lizzie20 och Sandra tror jag på.

Jag vet inte var jag har Candy123.

Svartusch… Vad ska man tro? Kan det vara en listig fint av ulvarna att anfalla Sandra? Vill ulvarna lura oss att tro att Svarttusch är ond? Eller krånglar jag till det nu?

Till slut snurrar det bara runt i skallen.🤦‍♂️

Lurvas11
2013-10-01 19:53
0

Jag har inte skrivit så mycket i tråden för att jag är rädd för att peka ut någon oskyldig. Tänk om man lägger sin röst på någon och då ser till att få den utpekad? Och personen i fråga kanske egentilgen är oskyldig!

Jag kommer att avvakta lite innan jag slutligen lägger min röst. Jag vill höra vad ni andra har för åsikter och kanske då kunna bli klokare.

Jag undrar också varför Sandra-b väljer att lägga sin röst på Chocopops.

Hälsningar Lurvas11Glad

Svarttusch
2013-10-01 19:59
0

Klockan tickar och jag måste tyvärr lägga min röst. Jag känner inte att jag har tillräckligt med kött på benen, men jag väljer ändå att lägga min röst på Emmetem, det är underligt att hon varit så frånvarande.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Candy123
2013-10-01 20:12
0

Jag måste lagga min röst nu är inte säker på att jag hinner senare jag röstar på *** svarttusch **** jag vet inte men hen värkar lite annorlunda…

Gogrisen
2013-10-01 20:20
0

Min röst går på Svarttusch för jag tror inte på hennes förklaringar.

Sandra-B
2013-10-01 20:33
0

Jag ändrar min röst från Chocopops till Gogrisen.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Gogrisen
2013-10-01 20:55
0

#177 Men varför? Du ger inga förklaringar. Du borde förstå att jag är god. Annars är du inte den jag tror.

Men visst döda mig och se att Sandra har fel.

Sandra-B
2013-10-01 20:58
0

#178 För att röra runt lite och se vad som händer. Det är alldeles för lite aktivitet i tråden vid röstningarna, tyvärr…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
2013-10-01 20:59
0

Men jag är osäker, ändrar igen - från ***gogrisen*** till ***emmetem*** Blir om inte annat en lottning iaf, är så få aktiva - bara fyra stycken, ni skulle kunna vara ulvar alla tre…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Chocopops
2013-10-01 21:01
0

Mobilen har bråkat hela dan! Men nu ska jag försöka lägga mig röst Har väll ingen direkt förklaring med ***gogrisen** * får min röst

Mirinda
2013-10-01 21:41
1

Så har deadline kommit och gått. Det väger jämt mellan två av er. Åter igen får jag plocka fram min tombola. Återkommer med uppdatering så fort jag kan.

Mirinda
2013-10-01 23:54
0

Byborna var lättade. Äntligen hade varulvarna fått bita i gräset. Sandra-B hade haft änglavakt. De började hoppas att de skulle kunna få stopp på ondskan som drabbat deras by.

Fram emot kvällningen, när himlen färgades rosa, samlades några bybor för att diskutera vad som nu skulle göras. Alla väntade med spänning på vad Sandra-B skulle säga. När hon frågade efter en siare kliade sig några i huvudet. Spådamer… Trodde hon verkligen på sånt? Fast om det finns änglar så kunde det kanske finnas de som såg det som var osynligt för andra också.

Utanför den stora ladan stod fyra bybor och försökte komma fram till vem de misstänkte mest. De kom med olika förslag. Sandras förslag gjorde flera förvånade. Gogrisen höll fast vid vad han trott redan förra gången. Flera var misstänksamma mot den de inte sett på hela dagen.

Så ändrade sig Sandra. Gogrisen förstod ingenting längre. Några som deltagit i diskussionerna under dagen höll plötsligt tyst. De ville inte peka ut någon. Svarttusch var misstänkt igen, men inte riktigt av den de hade väntat sig det av.

Mer än en var förvirrad och alla började bli nervösa. Inte blev de mindre nervösa av att Sandra ändrade sig en andra gång. Byborna spejade efter Emmetem, men hon syntes inte till. Så var det någon som pekade på Gogrisen. Han ruskade bara på huvudet. Svarttusch stod alldeles tyst i utkanten av gruppen. Hon såg rädd ut. Sakta, mycket sakta drog hon sig bakåt.

"Svarttusch försöker smita!" skrek nån. "Låt henne inte komma undan!" ropade en annan. Det var som om de glömt att Emmetem inte visat sig alls. Nån kom springande med ett kraftig rep. Svarttusch försökte ta sig uppför stegen till ladans loft, men starka armar drog ner henne. "Släpp mig!" skrek hon. "Ni har blivit galna allihop. Här sliter man för att få tag i en varulv och så misstänker ni mig! Leta reda på Emmetem istället!"

Men ingen lyssnade längre på Svarttusch. De band hennes armar och ben med det kraftiga repet och sen drog de henne uppför stegen och upp på loftet. Där ställde de henne under en bjälke. Nån kom med en reprulle till. De gjorde en snara och lade den runt Svarttusch hals. De kastade repänden över bjälken som stack ut ovanför ladugolvet flera meter ner. Så knuffade de henne mot kanten av loftgolvet. Hon stirrade ner mot ladugolvet och vände sig så mot byborna:

"Era dumma bondläppar! Ni vet inte vad ni sysslar med. Ska ni tro på en barnunge och en virrig bybo som inte ens vet vad grannarna heter?!!Ni förtjänar mig inte".

Då rann det över för byborna. Några höll repänden i ett stadigt tag och de som stod närmast Svarttusch gav henne en hård knuff så hon föll ner mot ladgolvet. Med ett ryck slets hennes nacke av. Det blev tyst i ladan. Svarttusch kropp pendlade sakta fram och tillbaka.

Byborna var rädda och illa till mods. Tänk om de haft fel nu igen? De klättrade ner från loftet och såg oroligt upp mot kroppen som dinglade i repet.

Svarttusch bekanta ansikte förändrades framför deras ögon. Tussar av grå päls runt en mun med gula huggtänder och en lång odjurstunga hängande ut, fick de goda byborna att jubla.

Grattis bybor! Ni har fångat er första varulv.

Det är natt.

Deadline onsdag den 2 oktober kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

**4. Chocopops 
**8. Gogrisen 
9. Lizzie20 
**10. Svarttusch (varulv, lynchad dag 3)
11. Sackum (bybo, lynchad dag 1)

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda

1 Siare

1 Ängel

3 Vanliga bybor

Onda

1 Varulv

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 7 deltagare efter dag 3.

Candy123
2013-10-02 07:03
0

Jaa vi fick en ulv :D nu är det bara 2 kvar :)) hoppas ängeln väljer rätt för då har vi ett stort försprång :)

Emmetem
2013-10-02 09:22
0

Åh vad bra! Aldrig kul med lynchningar då vi tagit fel så många gånger förut.. Men nu fick vi äntligen rätt! Woho! Måtte detta få ett slut nu🎂✨

lizzie20
2013-10-02 11:34
0

Jippie! Vad glad jag är :D

Gogrisen
2013-10-02 13:36
0

Jaaa!!! 🙂 

Nu vet ni vilken sida jag och Candy123 står på. varulvarna vill säkert hämnas på oss. Snälla Ängeln vi behöver dig i natt!

Jag undrar över hur en del röstade. Sandras första röst på Chocopops och Chocopops röst på mig är det som är konstigast.

Varför ändrade sig Sandra två gånger? Hon röstade på mig en stund också. Jag fattade ingenting.🤔

Vad fick Chocopops att rösta på mig?🤔Det fattar jag inte heller. 

Det är trist när flera röstar på någon utan att säga varför.

lizzie20
2013-10-02 14:59
0

Tror inte Emmeten är ond heller…. svarttusch skulle nog inte rösta på en varulv ;) men man vet aldrig..

lizzie20
2013-10-02 15:01
0

emmetem*

Lurvas11
2013-10-02 20:03
0

Yes! Äntligen! Jag missade tyvärr dl…

Hälsningar Lurvas11Glad

Mirinda
2013-10-02 23:08
0

Lite nedslagna och rejält tilltufsade satt de två varulvarna i lyan med knorrande magar. Ingen mat på länge och en död varulvssyster. Deppigt värre var det i lyan. Men efter en stund ilsknade de till.

"Vi ska utplåna den där byn. Vi ska äta upp dem allihop." "Ja, nu går vi och sätter skräck i dem. Byborna ska få för vad de gjorde med vår syster." De gick ut genom sin hemliga gång och satte kurs mot byn. Utan att de behövt säga något högt visste de båda vem de tänkte sätta tänderna i.

Ängeln var bekymrad. Vart var ulvarna på väg i natt? Ängeln kunde ju bara skydda en. "Hur vet man var dessa ondskefulla odjur har sin gång?" Så fattade ängeln sitt beslut och lade sitt magiska skydd över ett av byns hus.

Inne i sitt lilla hus satt en ung bybo och ångrade sig lite. "Jag var nog för kaxig", tänkte h*n. "Och inte fick jag hjälp från det håll jag hade trott. En varulv fick vi. Men hur ska det gå för mig nu? Kommer varulvarna till mig i natt kan jag bara hoppas på att ängeln också gör det. Den räddade ju Sandra. Nog måste ängeln se att jag lever farligt. Fast det är det förstås inte bara jag som gör. Måtte ängeln vakta rätt hus i natt!"

Varulvarna hade ingen lust att bli trängda som förra natten. Så de hade rustat sig med något som skulle få ut nattens offer till dem. De stod utanför sitt offers stuga och tittade på de oskyddade fönsterrutorna. Nöjda flin spred sig i deras håriga ansikten.

Den störste av varulvarna svingade något den hade i handen som flammade i mörkret. Med en krasch och ett klirrande krossades fönstret av den hemgjorda brandbomben. Den landade inne i huset och startade ögonblicket efter en explosionsartad brand. Varulvarna väntade utanför dörren till stugan. Nu skulle nattamaten snart komma rakt i famnen på dem.

Då hörde de hur ett ljudligt gnisslade av osmorda gångjärn skar genom brandens knastrande. Ljudet kom från baksidan av stugan. "Nej nu! Den illistiga bybon försöker smita." De kastade sig runt knuten och såg hur deras tilltänkta offer klängde sig ut genom fönstret och började springa.

Men vad kan en liten bybo med taniga ben göra mot två stora hungriga varulvar? De var snart ifatt sitt offer. De rev ner den tappert kämpande pojken på marken och satte tänderna i strupen på honom.

Den goda bybon Gogrisen blev varulvarnas offer denna natt.

DET ÄR DAG. 

Vi väntar på att:

DEADLINE lördag den 5 oktober kl 16.00

OBSERVERA ATT DEADLINE ÄR PÅ EFTERMIDDAGEN!

Det blir lite extra tid att diskutera vem som ska lynchas denna gång, eftersom jag vill undvika att ha deadline på fredag kväll. 

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

**4. Chocopops 
8. Gogrisen (bybo, varulvsoffer natt 4)
**9. Lizzie20 

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda

1 Siare

1 Ängel

2 Vanliga bybor

Onda

1 Varulv

1 Varulvsdemon

Sammanlagt 6 deltagare efter natt 4.

Lurvas11
2013-10-03 06:51
0

Nej! Nej! Inte min Gogrisen! 😢

Hälsningar Lurvas11Glad

Candy123
2013-10-03 07:29
0

Nej!! R.I.P Gogrisen

lizzie20
2013-10-03 08:29
0

Ånej! Inte en till :,( RIP Gogrisen

Gogrisen
2013-10-03 17:17
0

Hur kunde de bara äta ett oskyldigt barn.

Men en dag ska de som har gjort det här betala! Hörde ni det BETALA!

Sandra-B
2013-10-03 20:01
0

Fy, stackars Gogrisen :-( Kom igen nu bybor, visa er i tråden. Siaren, lämna ett hemligt meddelande till oss - som vi kan lyckas tyda. Hjälp oss att få bort ondskan från byn!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Chocopops
2013-10-03 20:31
0

Nej inte en stackare till :( rip gogrisen :( Vem vilka och varför :(, vart är alla vi är fortfarande nägra starka bybor kvar, vi måste dräpa dessa ulvar å de snapt innan någon mer faller offer!

Lurvas11
2013-10-03 20:38
0

Den ända jag har någon aning om är kanske Sandra-b, eftersom att hon var tidig med att peka ut Gogrisen i förra röstningen, utan större förklaring. Fast man får ju inte glömma att hon ändrade sin röst från chocopops och sedan till Gogrisen. Samtidigt så kan ju Sandra-b valt att lägga sin röst på gogrisen för att hon tyckte att han verkade misstänksam…

Lite funderingar bara… Kom gärna med tips och reflektioner över de jag skrivit. Känner att jag behöver lite vägledning.

Hälsningar Lurvas11Glad

Sandra-B
2013-10-03 22:46
0

#198 Med tanke på att jag överlevt en varulvsattack så är jag till 110% en av de goda invånarna (ulvarna kan inte attackera sina egna under natten).

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
2013-10-04 05:05
0

Vill verkligen få se vad siaren har att säga! Vi har inte råd att lyncha en oskyldig till - i så fall är byn förlorad, i princip utom räddning… Jag antar att du har fått reda på någonting under dessa dagar (nätter); om du inte vet de onda så borde du veta någon god i alla fall…? Det är nu sex deltagare kvar; av dessa är fyra goda och två onda. Du vet (givetvis) att du själv är god, du vet också att jag är god (det vet alla i och med ulvarnas misslyckade attack på mig). Fyra är alltså kvar. Om du vet att en eller två är goda är det stor hjälp gör vår sida, bara du delar med dig av det du vet. Vet du vilka två av de övriga som är goda (alternativt onda) så vet du vad vi behöver. Du måste bara dela med dig av dina kunskaper - helst på ett hemligt och listigt sätt, vilket är vad som är svårt (jag vet!). Vi som är kvar nu är: 1. Sandra-B 2. Lurvas11 3. Candy123 4. Chocopops 5. Emmetem 6. Lizzie20 Varav: 1 siare 1 ängel 2 bybor 1 varulv 1 varulvsdemon

**SMF 237 Sweet Dream's 

Lurvas11
2013-10-04 06:44
0

#199 Oj förlåt, jag missade det totalt!

Hälsningar Lurvas11Glad

Sandra-B
2013-10-04 07:25
0

#201 Det är lugnt, ville bara påpeka det :-) Jag var dessutom först med att peka ut Svarttusch - två gånger, även om jag inte röstade på henne dagen hon lynchades…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
2013-10-04 07:27
0

Jag vet inte om jag hinner rösta imorgon, ska på utställning, dagen idag lär gå åt till bland annat förberedelser och lite firande. Jag lägger därför min röst redan nu. ***Chocopops*** får min röst denna gång.

**SMF 237 Sweet Dream's 

Candy123
2013-10-04 08:08
0

Lagar en ny liasta så man inte behöver leta så länge för att hitta den.., Sandra-b God! Lurvars. God? Chokopops. Ond? Emmetem. God! Lizzie20. Ond?

lizzie20
2013-10-04 08:17
0

Jag behöver också lite inspiration vem jag ska rösta på…. :/ jag vet några som verkar vara oskyldiga men ingen aning om vilka som är varulvar :,( alla i vår by är ju så snälla, det är svårt att veta vem man ska rösta på :/

Emmetem
2013-10-04 09:18
0

(Ursäkta inaktivitet, har haft fullt upp nu i flera dagar, och åker på läger idag.)
**
Jag röstar på Lizzie20.**

Mirinda
2013-10-04 11:45
0

Åh, så spännande det här är!🙂

Jag ser att ett par av er röstat tidigt. Det är bra att ni ser till att få in en röst i tid. Även om ni känner er osäkra på vem ni vill rösta på, så är det bättre att ha lagt en chansnings-röst än att inte rösta alls. Det går ju också att ändra sig ända fram till deadline.

Tänk på att deadline är redan kl 16 i morgon, lördag. Är ni osäkra på om ni hinner rösta då, lägg hellre en röst redan idag, så att ingen åker ut p g a missade röstningar.

lizzie20
2013-10-05 09:31
0

Jag röstar nu då jag inte vet om jag hinner sedan… Men jag läger min röst på **chokopops**

Chocopops
2013-10-05 13:01
0

Ja frågan är vem man ska rösta på :/.. Gar funderat å känner ingen direkt spontant men någon måste få min röst så jag är ledsen ***lizzi20** du får min röst i dag

Candy123
2013-10-05 13:43
0

Jag röstar på *** chokopops ***

Mirinda
2013-10-05 17:01
0

Hej! Sitter i bilen och fumlar med android-telefonen. Uppdatering kommer fort jag nått hem till datorn.

Mirinda
2013-10-05 17:57
1

Lurvas har inte röstat på två ggr. Men eftersom hon har PM:at mig om det, så är hon fortfarande med i leken.

Mirinda
2013-10-05 19:53
0

Stämningen i byn var så låg den kunde bli. De hade mist Gogrisen natten som gick. Modig intill dumdristighet hade pojken varit. Det var klart att varulvarna ville ha hämd. Byns ängel sörjde att h*n inte lagt skyddet över rätt hus och satt där och undrade om de någonsin skulle kunna utplåna ondskan som drabbat dem.

I ulvlyan var stämningen på topp. En riktigt mör bybostek hade de satt i sig. De festade och glammade tills solen gick upp och de iklädde sig sina mänskliga skepnader. De träffade sina grannar och stämde in i sorgekören över Gogrisen.

Men nu hade de goda byborna sannerligen fått nog av att ulvarna tog en efter en av dem som hade mod nog att våga peka ut vilka de misstänkte. Gogrisen hade visat varför han trodde att Svarttusch var en varulv och nu behövde alla bybor repa mod för att hedra hans och de andra goda grannarnas minne.

En efter en samlades byborna på torget. De såg beslutsamma ut. Utan särskilt långa diskussioner kom de fram till att  Chocopops hade betett sig väldigt misstänkt. Inte minst hade hon velat lyncha Gogrisen dagen före.

Byborna spände ögonen i Chocopops som stod lite för sig själv och såg ut som om hon tänkte på något helt annat. Men inuti henne slog pulsen hårt. Hon visste vad klockan var slagen och såg sig desperat om efter en reträttväg. "Vedboden! Hinner jag bara in där, så kan jag försvara mig", tänkte hon.

Men byborna var snabba, så Chocopops hann inte få igen dörren till boden. De kastade sig över sin misstänkta granne och släpade henne mot huggkubben och drog upp hennes huvud på den. Hon sprattlade och slogs så gott hon kunde. Men byborna var rasande nu, så de hade inga svårigheter att hålla Chocopops fast.

Någon drog loss den skarpslipade yxan som satt fast i huggkubben. Men ingen ville riktigt ta på sig att agera bödel. Byborna såg på varandra med stor tvekan. Då skrek Chocopops: Ni är fega allihop! Ingen av er vågar göra mig någonting. Släpp mig era blinda hönor!".

Då tog det eld i den bybo som hade mest dåligt samvete för Gogrisens död. H*n svingade yxan över huvudet och med ett enda välriktat hugg skildes Chocopops huvud från kroppen. Blodet sprutade ur halsen och huvdet rullade iväg mot vedstapeln vid väggen. Byborna såg på resterna av sin granne. Ett ondskefullt grin framträdde i ansiktet på det som en gång varit deras grannes huvud och kroppen vid huggkubben blev alldeles svartluden.

Byborna drog en lättnadens suck, men än var inte denna vedervärdiga dag slut. Det knakade och brakade inne i vedboden och så rasade hela den stora vedstapeln mot byborna. De skrek av skräck. Skriken blandades med ett hest skratt som fyllde hela vedboden. "Ni kommer alla att gå under", väste en röst från underjorden fram. Och i det ögonblicket slocknade det goda i en av byborna. Det blev svart i själen på den bybon när Varulvsdemonen Chocopops ande förvandlade h*n till en ulv.

Så har byborna lynchat en andra varulv. Men en demons ande lever vidare i någon annans kropp. Någon av de goda förvandlas snart till en ond varulv.

En av de goda byborna kommer att bli utvald av anden till att flytta in i varulvlyan (meddelas i PM från lekledaren så fort demonens ande gjort sitt val).

Det är natt.

Deadline söndag 6 oktober kl 21.00

Deltagarlista kommer senare. Allvarligt datorkrångel här.

Lurvas11
2013-10-05 20:07
0

Yes! Fast mindre bra var det väl att de var varulvsdemonen. Undrar vem av oss som är omvandlad nu…? En ny varulv finns bland oss.

Hälsningar Lurvas11Glad

Chocopops
2013-10-05 20:53
0

Aoooo hemden kommer ta er i akt enkla bybor, ty hemden är ljuv , mina små ulva barn kommer få äta sig mätta även i natt aoooo

Mirinda
2013-10-06 02:27
0

Här kommer den uppdaterade deltagarlistan:

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

4. Chocopops (varulvsdemon, lynchad dag 4)
5. Ivrigs (bybo, lynchad dag 2)
**9. Lizzie20 

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda (1 av de goda har blivit förvandlad till varulv)

1 Siare

1 Ängel

2 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

Sammanlagt 5 deltagare (i rollistan ser det ut som 6) efter dag 4.

Mirinda
2013-10-06 16:09
0

En liten påminnelse till er nattaktiva:

Det är natt.

Deadline söndag 6 oktober kl 21.00

lizzie20
2013-10-06 17:16
0

Jippie! :D visste att det var något lurt med Chokopops!

Mirinda
2013-10-06 22:21
0

Ledsen att ni får vänta igen. Ska uppdatera så fort jag kommit loss ur det jag tyvärr fastnat i ikväll. Ibland händer det saker man bara inte råder över.

Mirinda
2013-10-07 01:42
0

När natten var som allra mörkast kom de två varulvarna smygande in i byn. De var hämdlystna och mycket hungriga. Ännu en syster hade de mist. I natt skulle de visa de envetna byborna att man inte gav sig på varulvarna ostraffat. De smög närmare och närmare huset där nattens offer bodde.

Inne i den lilla stugan låg Candy123 och sov. Hon drömde en vacker dröm om den fridfulla tillvaro de haft i byn innan ondskan drabbade dem. Alla höll sams och ingen misstro rådde mellan byborna.

Ulvarna hade rustat sig med yxan som dräpte deras syster. De visste att byborna barrikaderat sig väl inne i husen. Men de tänkte inte låta sig stoppas av det. De gick fram till stugans dörr och såg på det nya kraftiga låset. De visste att de inte skulle rå på det.

Men dörren var gammal och gisten. Den störste varulven svingade yxan och brädorna i dörren splittrades. Det brakade och knakade så att Candy123 väcktes ur sin ljuva dröm. Hon förstod på en gång att nu stod hennes liv på spel. Hon kastade sig upp ur sängen och sprang in i en liten skrubb längst in i stugan. Hon drog igen dörren om sig just när varulvarna tog sig in genom den sönderslagna dörren.

De vädrade i luften och kände doften av bybokött. Deras utmärkta väderkorn förde dem raka vägen till skrubbens dörr. "Trodde du att du skulle undkomma oss, du ynkliga bybo?" väste den ena ulven. Den andra skrattade ett isande kallt skratt. Så vräkte de båda sin tyngd mot den tunna skrubbdörren. Här behövdes inte någon yxa.

När de tryckte sina skuldror mot dörren slog stora eldslågor ur den och svedde deras raggiga pälsar. De ylade högt och retirerade bakåt. De gnuggade sig i ögonen och när de tittade upp var eldslågorna borta.

Varulvarna gjorde ett nytt försök att forcera skrubbdörren, med mera kraft. Den här gången tog det eld i pälsen på dem. De tjöt av smärta och rullade sig på golvet för att släcka elden. En otäck odör av bränd päls spred sig i stugan.

Skrubbdörren slogs upp och där stod den vitklädda varelsen som jagat varulvarna på flykten en gång förut. Ängeln höjde sina händer och eldslågor for ut från dem mot ulvarna som kravlade på golvet. De vettskrämda varulvarna kastade sig ut ur stugan och sprang i vild panik ner till sjön där de kastade sig i vattnet för att kyla ner sitt brända skinn.

Ängeln skyddade Candy123 denna natt.

DET ÄR DAG. 

Vi väntar på att:

DEADLINE tisdag den 8 oktober kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

2. Candy123 (ulvarnas val natt 5, skyddad av ängeln)
3. Lurvas11 (fd bybo,offer natt 1, fick Elin-Lis roll natt 3)
**9. Lizzie20 

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda (1 av de goda har blivit förvandlad till varulv)

1 Siare

1 Ängel

2 Vanliga bybor

Onda

2 Varulvar

Sammanlagt 5 deltagare (i rollistan ser det ut som 6) efter natt 5.

Sandra-B
2013-10-07 03:24
0

Candy, hur är det med dig? Underbart att du lyckades klara en ulvattack du också :-) Nu har vi alla hundra koll på 40% av byns invånare, det vill säga två stycken av fem möjliga. Kära siare, har du fått reda på vem den sista av de goda är? Om du inte vet vem den goda är så bör du, åtminstone, ha fått reda på vem som är ond? Vet du vem den goda är så vinner vi oavsett vad ulvarna hittar på - om du går ut och avslöjar det du vet så att en ond kan dö. Likaså om du går ut med vem den onda är, får ängelns beskydd och sista natten kan få reda på vem som är den goda alternativt den onda. Så länge du, denna natt, har fått reda på identiteten av en av de övriga tre så borde ulvarna inte kunna göra något - under förutsättning att alla tre på den goda sidan deltar i lynchningen och röstar på samma. Det som är säkert är dock att du måste ta initiativet i röstningen och berätta vad du vet. Den som till hundra procent vet hur det ligger till är så klart den tredje av de goda, du vet ju att jag och Candy är goda och således måste de övriga två vara ulvar. Det hänger verkligen på dagens röstning, men vi goda behöver inte längre vara rädda - så länge vi håller ihop!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Candy123
2013-10-07 08:55
0

Jag är fortfarande lite i chock men det går väll över om en stund bara jag får tänka lite och lugna ner mig. Tack ängeln för att du skyddade mig, hur skall jag någonsin kunna tacka dig :)

lizzie20
2013-10-07 16:35
0

Oj! Jag förstår att du är chockad Candy men vilken tur! Varulvarna ska inte få komma undan!

Sandra-B
2013-10-07 17:22
0

Emmetem, Lurvas, Lizzie - två av er bär ondskans tecken, en av er är god. Vem är vem? Min röst faller (åtminstone än så länge) på en som börjar på L och har sex bokstäver i sitt namn…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Emmetem
2013-10-07 17:29
0

(Tillbaka från lägret nu :) Kan för övrigt säga att jag hade det jättetrevlig där och är nu utvilad och redo!)

Ännu en attack?! När ska detta få ett slut? Sandra-B, jag instämmer med dig. Har från allra första början misstänkt Lizzie20 - och mina misstankar minskas inte efter allt som hänt.

Jag röstar på Lizzie20.

lizzie20
2013-10-07 19:51
0

Jag vet inte vem jag ska rösta på, det kan ju nästan vara vem som helst när någon av oss blivit förvandlad till varulv…

Lurvas11
2013-10-07 19:59
0

För mig är valet ganska självklart. Jag har varit på min vakt om denna personen hela tiden och jag tycker att hon reagerar på det sätt som jag själv hade gjort om jag vore varulv. Därför lägger jag också min röst på lizzie20.

I början av leken var hon med på att rösta ut ivrigs, som bara var en bybo. Sedan var hon med på att rösta ut Chocopops som var en varulv, men det var antagligen för att h*n ändå hade blivit utröstad i vilketfall.

Hälsningar Lurvas11Glad

Sandra-B
2013-10-07 20:08
0

#225 Hmm, ja så kan det också bli… Varför Lizzie och inte Lurvas när jag skrev "som börjar på L och har sex bokstäver i sitt namn" Ett är ju i alla fall säkert - minst en av er två dom lagt rösten på Lizzie är en varulv, kanske båda… Jag lägger därför min röst på ***Lurvas11*** tills vidare i alla fall, är ju ett dygn kvar till deadline så man kan fundera på varför ni två är så oerhört snabba med att rösta denna gång…

**SMF 237 Sweet Dream's 

Candy123
2013-10-07 20:10
0

Jag röstar på **** Lizzie20 **** för att min magkänsla säger det, och jag litar på den. Röstar redan nu då jag inte vet hur min dag set ut imorgon IRL

Lurvas11
2013-10-07 20:11
0

#228 Jag röstar nu för att jag dels är rädd att glömma bort det (haha) och för att jag har mycket att göra IRL.

Hälsningar Lurvas11Glad

Sandra-B
2013-10-07 20:22
0

#229 Hur säker är du på att det är rätt? Att du tillhör den goda sidan vet jag med säkerhet, likaså att du har haft rätt tidigare. Det tyder på att du är byns siare och i så fall borde du vara säker angående Lizzie? Emmetem och/eller Lurvas är med säkerhet en varulv. Vet du helt säkert att Lizzie är ond? Vet du med säkerhet vem som är god? Vet siaren vem den tredje goda bybon är (om Candy nu är siaren, om inte så vet siaren redan vilka två som är onda) så är allt redan klart för de goda - under förutsättning att vi tre röstar på samma och att det är en ulv. Vet siaren vem den ena av de onda är och får oss att lyncha den personen så blir det klart imorgon (nästa dag i leken) under förutsättning att ängeln lyckad skydda siaren så att denne kan avslöja den sista onda. Nu gäller det att vi kör med öppna kort, goda bybor, i så fall har vi ingenting att frukta utan det goda vinner!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
2013-10-08 17:15
0

Hallå! Var är alla?!

Det är ikväll det gäller!

**SMF 237 Sweet Dream's 

lizzie20
2013-10-08 19:50
0

Jag är riktigt rädd, alla vänder sig helt plötsligt emot mig… Jag är rädd att mina kära vänner kommer ta sig igenom en låst dörr… För att lyncha mig……. jag röstat på **Emmetem** då jag misstänker att varulvsdemonen förvandlat Emmetem…

lizzie20
2013-10-08 19:53
0

Jag är riktigt rädd, alla vänder sig helt plötsligt emot mig… Jag är rädd att mina kära vänner kommer ta sig igenom en låst dörr… För att lyncha mig……. jag röstat på **Emmetem** då jag misstänker att varulvsdemonen förvandlat Emmetem…

Mirinda
2013-10-08 22:35
0

Alla, utom Sandra-B, smög omkring den här dagen och tittade förstulet på varandra. Sandra-B gick rakt på sak och ville att även de andra i byn skulle ta bladet från munnen. Men det var som om ingen riktigt vågade. Men framemot kvällningen hade i alla fall en majoritet kommit att tycka att det var något väldigt skumt med Lizzie20.

Lizzie20 märkte att de andra slutat prata med henne och hon blev räddare och räddare. Hon försökte få dem att lyssna när hon misstänkte att Emmetem blivit förvandlad av varulvsdemonen. Men det var det ingen som trodde på.

De gick i samlad tropp hem till Lizzie20 för att, i alla fall som de tänkte sig, lyncha en varulv. Hon var inte hemma. Men var hade hon begett sig? Hon hade väl pratat om att låsa in sig? Tänk om hon hade lyckats lura dem?

De satte igång att leta efter henne. De sökte i alla byggnader. De letade nere vid sjön. De tog en lov upp mot skogen. Men ingen vågade sig på att ge sig in i den skymningsmörka skogen. Då hördes ett rop från torget. "Hon har gömt sig i brunnen!" Och mycket riktigt. När byborna samlades runt brunnen och tittade ner fick de syn på Lizzie20 klängandes på insidan av brunnen.

Byborna plockade upp stora stenar och kastade dem på Lizzie20 som skrek i högan sky. "Vad gör ni? Jag är oskyldig. Fattar ni ingenting? Ni kommer att få ångra er." En sten träffade Lizzie20 i tinningen och hon föll mot brunnens botten. Ett stort plask och allt blev tyst.

Byborna var tvungna att få upp LIzzie20´s kropp ur brunnen. De lyckades dra upp den med hjälp av ett par båtshakar och så låg deras granne på mage på marken bredvid brunnen. Men var det verkligen deras goda granne som låg där? När de rullade runt kroppen såg de ner i ett lurvigt vilddjursansikte med ett otäckt dödsgrin.

Lizzie20 var en varulv. 

Det är natt.

Deadline onsdag 9 oktober kl 21.00

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

9. Lizzie20 (varulv, fd bybo förvandlad av demonen, lynchad dag 5)
10. Svarttusch (varulv, lynchad dag 3)

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda

1 Siare

1 Ängel

1 Vanlig bybo

Onda

1 Varulv

Sammanlagt 4 deltagare efter natt 5.

Sandra-B
2013-10-08 23:47
0

Yeah! En till bra varulv, det vill säga en död varulv! :-D

Nu, Siaren - nu hänger det på dig!
Jag och Candy hör till den goda sidan - är det Lurvas eller Emmetem som är ulv?
Oavsett vem av dessa du siar (om du inte redan har svaret vill säga) kommer att avslöja vem den sista onda är. Det går ju att den sista goda också avslöjar sig själv - om vi andra kan lita på det.
Det gäller bara att ängeln skyddar dig inatt - så att du lever och kan berätta imorgon. Även att samtliga goda röstar nästa gång, så att den sista ulven kan dräpas.

De som är kvar nu är:

• Candy123 - 100% god (skyddad av ängeln)
  • Sandra-B - 100% god (skyddad av ängeln)
  • Lurvas 11 - ?
  • Emmetem - ?

Av dessa fyra har vi en varulv, en ängel, en siare och en bybo.                 

Om ängeln skyddar siaren inatt (får hoppas att ängeln vet vem det är…) och varulven lyckas äta upp en av oss inatt kommer det inför dagens röstning att stå två goda mot en ond. Det gäller med andra ord att siaren visar vägen och att den kvarvarande goda vågar följa. Därför är det viktigt att våga visa var man står.

Vi har (hur hemskt det än är) "råd" att offra en av de goda inatt om det behövs - så länge som siaren överlever och kan berätta hur det ligger till - till 110%.

Kom igen nu, grannar - låt oss återerövra vår by och utrota ulvarna här, för evigt!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Lurvas11
2013-10-09 06:53
0

Yes! Jag viste väl att det var något skumt med Lizzie20! Nu måste vi bara få reda på vilken den andra varulvarna är…

Hälsningar Lurvas11Glad

Emmetem
2013-10-09 08:54
0

Yes! Det var som jag trodde! Eller snarare, nästan var helt säker på. Jag har ibland misstänkt dig lite Lurvas11, men nu när du la din röst på Lizzie20 så blev jag osäker..

Candy123
2013-10-09 10:03
0

Ja vi kommer att klara detta, de är jag nästan säker på :)

Lurvas11
2013-10-09 15:31
0

#238 Hade jag varit varulv hade jag inte röstat ut min egen varulvskompis, eller hur 😉

#239 Yes! :)

Hälsningar Lurvas11Glad

Sandra-B
2013-10-09 16:18
0

Att rösta på sin egen varulvskompis är en oerhört vältestad och effektiv metod för varulvar. Ett sådant resonemang fungerar, tyvärr, inte.

Vad bör vara mer effektivt för att kasta bort misstankarna mot sig själv för en varulv än att vara drivande i lynchningen av sin kompis?

**SMF 237 Sweet Dream's 

Sandra-B
2013-10-09 16:23
0

Om jag dör inatt så tänk på vad jag har skrivit.

• Siaren måste sia en av de två "okända" inatt.
  • Ängeln måste skydda siaren inatt - vad som än händer så måste siaren överleva natten!
  • Siaren måste berätta vad denne vet under dagen - innan röstningen kommer igång.
  • De kvarvarande goda måste rösta tillsammans.

Om detta sker så har den kvarvarande ulven ingenting att sätta emot. Det spelar dessutom ingen roll om vi skulle mista en god inatt - det goda segrar ändå!

**SMF 237 Sweet Dream's 

Mirinda
2013-10-09 22:45
0

En ensam varulv gav sig ut på jakt. Väl dold av mörkret smög den sista och minsta av de ludna sig närmare och närmare huset där det tilltänkta offret bodde. Hon kände så väl igen huset med de blå fönsterluckorna. Den här gången stod luckorna öppna. Varulven tyckte att det var lite konstigt, med tanke på hur väl barrikaderat huset varit förut.

Ulven tog i ytterdörrens handtag och upptäckte till sin förvåning att dörren var olåst. "Kan det vara en fälla? Det är något som inte stämmer här." Den sista varulven kände sig spänd och såg sig om över axeln. Men ingen syntes till framför huset. Då klev varulven in i stugan.

Därinne satt Sandra-B i sin fåtölj och log. "Du är väntad", sade hon och såg den ludna varelsen rakt i ansiktet. Varulven fattade ingenting. "Varför var inte den här bybon rädd?" Mest av allt ville den förvirrade ulven ge sig hem till lyan igen, för här stod inte allt rätt till. Men till slut lyckades den ludna ruska av sig obehagskänslorna och morrade dovt mot Sandra-B, som visserligen inte log längre, men ändå såg oförskämt lugn ut.

"Du kan ta mig, men du rår inte på de goda byborna. I morgon kommer de att hämnas mig."

Nu hade varulven fått nog. Den blev fullkomligt rasande av den nonchalanta tonen hos den förbaskade bybon. Hittills hade byborna darrat av skräck när varulvarna gjort sina räder i byn. Nu skulle det bli tyst på den här fräcka typen. Varulven kastade sig mot Sandra-B som tog ett vigt hopp åt sidan, så varulven landade på mage i fåtöljen. Den ludna angriparen vrålade av hunger och ilska och där stod den eländes bybon och flinade.

Nu var varulven fullkomligt galen av ilska. Ögonen var blodsprängda, huggtänderna blottade och raggen stod rakt upp i nacken. Ulven såg sitt offer genom ett rött töcken. Så tog den ett jättesprång mot Sandra-B och begravde huggtänderna djupt i hennes strupe. 

Upp från kroppen på golvet steg ett ljussken som lyste upp stugan. Ljuset for ut och upp mot den mörka natthimlen. I det ögonblicket tändes en ny stjärna högt där uppe. En stjärna som för alltid skulle sända sitt milda ljus ner över den drabbade byn.

Varulvens offer Sandra-B var byns ängel.

DET ÄR DAG.

Vi väntar på att:

DEADLINE lördag den 12 oktober kl 18.00

Obs! Tiden är senarelagd jämfört med tidigare lördags-deadlines.

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

12. Sandra-B (ängel, ulvval natt 3; änglaskyddad, ulvoffer natt 6)

ROLLER I OMGÅNG 4.1

Goda

1 Siare

1 Vanlig bybo

Onda

1 Varulv

Sammanlagt 3 deltagare efter natt 6.

Sandra-B
2013-10-09 22:48
0

Kom igen nu vänner - döda den vidriga besten! :-P Ni fixar det här - och har dessutom låååång tid på er :-)

**SMF 237 Sweet Dream's 

Lurvas11
2013-10-10 06:43
0

Nej! Inte Sandra-B 😢 Vår fina lilla ängel!

Hälsningar Lurvas11Glad

Emmetem
2013-10-10 09:18
1

Åh Sandra-B! Nu har jag fått nog.. Nu SKA besten bort, en gång för alla! Då det inte är Candy123, och inte jag, så måste det vara du. Nu är måttet rågat.

Min röst faller på Lurvas11.

Varken jag eller Candy123 är värda att dö. Däremot du din ludna best, du ska bort!

Candy123
2013-10-11 17:08
2

Ja röstar på **** lurvas11 ***** för jag vet att du är ulv

Lurvas11
2013-10-11 18:38
0

Vaddå varulv? JAG? Det var det värsta jag hört! Jag är ingen varulv, jag  lovar! Asså nu kommer ni inte att tro mig, men jag LOVAR jag är ingen varulv!

Efter som att jag inte är en varulv och inte Candy heller, så det måste Emmetem. Därför lägger jag min röst på Emmetem.

Hälsningar Lurvas11Glad

Emmetem
2013-10-12 14:01
1

#248 Vi får allt se vem av oss som är den skyldige din mördare.

Lurvas11
2013-10-12 15:48
0

#249 Jag!? Mördare!?  Det var det fräckaste! Jag lovar, jag är oskyldig! Men du, din lilla ludna best! 

Candy, lyssna på mig nu. Du och jag är de 2 som är kvar, oskyldiga. Vill du rädda byn och bli av med varulvarna, så ändra din röst! Det är Emmetem som är varulv! Jag lovar! Jag är en bybo!

Hälsningar Lurvas11Glad

Emmetem
2013-10-12 16:18
1

#250 Men om jag hade varit varulv hade jag väl inte varit den första som pekade ut Lizzie20, om hon var varulv?

Candy123
2013-10-12 16:32
1

Lurvas jag tror faktiskt inte ett ord på vad du säger i #250 så jag har kvar min röst och tänker INTE ändra den

Emmetem
2013-10-12 19:12
1

#252 Bra Candy123! Nu ska vi bli kvitt dessa mördare en gång för alla!

Mirinda
2013-10-12 19:25
0

De tre som var kvar i byn gick länge och sneglade på varandra den här dagen. Till slut teg de inte längre och tonläget blev riktigt hätskt. Emmetem var på krigsstigen mot Lurvas11, som så småningom ilsknade till hon också. Tillmälena flög i luften och båda försökte de övertyga Candy123 om att den andra var en varulv. Candy123 sade ingenting från början men hon ansåg att hon redan visste. Hon hade bara ingen lust att hamna i kläm mellan den allt mer aggressiva Emmetem och Lurvas11 som försvarade sig med näbbar och klor.

När solen dalade i väst hade Candy123, som hade varit byns hemliga diplomat, grävt i sina krigsgömmor. Hon hade trott att hon skulle slippa använda sitt vapen mer, nu när kriget var slut. Men för att rädda byn från den sista ondskefulla varulven beväpnade hon sig med sin pistol.

Ute på torget stod Emmetem och Lurvas11 och skrek åt varandra. "Du kan sluta nu Lurvas11. Jag vet vem du är", sade Candy123 lugnt. Emmetem såg mycket lättad ut: "Det var ju det jag sade hela tiden. Äntligen någon som lyssnar på mig." Hon ställde sig bredvid Candy123 och tillsammans laddade de pistolen. De siktade på Lurvas11, som stod där framför dem, utan att försöka fly. Kanske hade hennes ensamma varulvsliv blivit henne för tungt. För det var som om hon gav upp där hon stod.

Barmhärtigt snabbt sköt Candy123 och Emmetem med gemensamma krafter iväg kulan som ändade Lurvas11´s liv. Och mycket riktigt. Det som nyss varit Lurvas11´s oskyldiga byboansikte förvandlades inför deras ögon till ett ludet varulvsanlete. Så var ondskan slutligen utplånad och byn befriad från den sista varulven.

PokalGRATTIS BYBOR! NI HAR VUNNIT🏆

DELTAGARE I OMGÅNG 4.1 

1. Emmetem - bybo (fd bybo,offer natt 2, fick Swadikas roll dag 3)
2. Candy123 - siare (ulvarnas val natt 5, skyddad av ängeln)
3. Lurvas11 - varulv (fd bybo,offer natt 1, fick Elin-Lis roll natt 3)
12. Sandra-B (ängel, ulvval natt 3; änglaskyddad, ulvoffer natt 6)

Gogrisen
2013-10-12 19:31
0

Jag sa ju att de skulle betala. #195.

Skön seger.

Candy123
2013-10-12 19:56
0

Yess!!! :D. Vem var det som demonen omvandlade? :)

Emmetem
2013-10-12 20:01
0

Yes! Underbart! :D

Sandra-B
2013-10-12 22:18
0

YEAH! Underbart med en vinst för den goda sidan :-)
Härligt också att magkänslan stämde flera gånger denna gång, dels på några ulvar men speciellt vem som var siaren. Jag valde att skydda Candy sista natten, även om jag kände mig hotad. Jag kunde undvaras, siaren däremot var helt nödvändig för byns överlevnad så det gällde (att riskera) att offra sig själv - vilket också blev fallet.

Det var Lizzie som blev förvandlad av demonen.

Rollistan finns i sista uppdateringen (#254) :-)

"9. Lizzie20 (varulv, fd bybo förvandlad av demonen, lynchad dag 5)"

**SMF 237 Sweet Dream's 

Lurvas11
2013-10-13 12:07
0

Nästa gång tar vi er! 😈

Hälsningar Lurvas11Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.