Varulvsleken 4.2
VARULVSLEKEN OMGÅNG 4.2
Introduktion och instruktion om vad som händer nu kommer i inlägg #1.
PM med rollerna kommer att PMas efterhand. Om du inte fått ett PM inom en timme så ta kontakt med lekledaren.
Aktuell tråd för frågor, regler och dylikt hittas här, det går även att kontakta lekledaren via PM om man har frågor.
Glöm inte bort att anmäla till lekledaren (via PM) om du kommer att vara inaktiv från leken i mer än två dygn (48 timmar) eller du kommer att missa att rösta i två lynchningar innan du är frånvarande, likaså om du önskar att hoppa av leken denna omgång.
Lycka till båda sidor - nu kör vi igång!
DELTAGARE DENNA OMGÅNG
Lekledare: Sandra-B
01. Svarttusch
02. Emmetem
03. Candy123
04. Mirinda
05. Onyxia
06. Binajis
07. Swadika
08. Chocopops
09. Toffsen
10. Elin-Li
11. MelvinMimmiLufsen
12. Lurvas11
13.Tjattehonung
14. Ssjostedt
ROLLER DENNA OMGÅNG
Onda roller
2 varulvar
1 varulvsdemon
Goda roller
1 ängel
1 siare
9 bybor
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Denna dag, den 18 oktober i nådens år 1563, var en rätt kall dag. Byns invånare jobbade hårt för att förbereda sig själva, djuren och hela byn inför den annalkande vintern. Även om de flesta i byn bodde i egna små stugor och hade sina egna grejer så hjälptes de åt med det allra mesta.
Det var speciellt fjorton invånare som märktes av speciellt tydligt i byn denna höst.
Några av dem jobbade på som bara den med att laga taken på de små stugorna, några andra höll på att hugga ved, ytterligare några höll på med djuren som finns i byn. Sen var det kläder som skulle sys och lagas, svamp, bär och annat ätbart som skulle plockas och tillredas och mycket annat. Det var med andra ord full fart i byn, även barnen hade sysslor att utföra. Det var mest byns gamla gumma som inte bidrog så mycket, hon gick mest runt och klagade och gnällde – samtidigt som hon pratade om ”Hotet”, ett hot som var på väg mot byn och som skulle förändra allt som byns invånare var vana vid. Ingen tog egentligen den gamla gumman på allvar, hon hade varit gammal och gaggig rätt länge. Det var dock någonting med gumman som fick några byinvånare att reagera, nämligen att hennes ögon blev helt klara, hennes röst fullständigt stadig när hon talade om det här ”Hotet” och hennes rygg blev betydligt rakare när hon stint stirrade dem i ögonen för att, som hon själv sa, varna dem alla.
Klockan börjar bli mycket och invånarna beslutar sig för att börja avsluta sitt arbete för dagen, det är dags att bege sig hemåt för att äta lite och ta itu med några av de sysslor som passar bra inomhus på kvällstid. Snart är det dags att lägga sig, det kommer att bli ytterligare en lång dag i morgon och alla byinvånarna behöver sova, eller ja - nästan alla…
**Det är NATT!
**
Vi väntar på:
- Varulvarna ska utse sitt första offer (meddelas lekledaren via PM).
- Ängeln ska välja någon som skyddas under natten (meddelas lekledaren via PM).
- Siaren ska välja vems identitet denna vill veta (meddelas lekledaren via PM).
Deadline: Söndagen den 20 oktober klockan 21:00
Deltagare denna omgång
01. Svarttusch
02. Emmetem
03. Candy123
04. Mirinda
05. Onyxia
06. Binajis
07. Swadika
08. Chocopops
09. Toffsen
10. Elin-Li
11. MelvinMimmiLufsen
12. Lurvas11
13.Tjattehonung
14. Ssjostedt
Roller denna omgång
Onda roller
2 varulvar
1 varulvsdemon
Goda roller
1 ängel
1 siare
9 bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
Oj, vilken lång och ansträngande arbetsdag det var idag. Hela familjen har varit ute och arbetat från morgon till kväll och ändå har vi massor av arbete kvar innan vi är helt redo för den ankommande vintern. Det är plågsamt att behöva ta hjälp av min åldrande far som egentligen inte borde jobba så hårt och fysiskt, men han envisades med att vilja vara med och bidra med sin erfarenhet efter att han träffat på gammeltanten i byn häromdagen. Undrar varför de är så oroliga, vinter blir det ju varje år…
Gröt nu. Värmande, härligt kaneldoftande gröt.
Det sover man gott på.
SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy
Oj, idag har vi fått mycket gjort. Och ändå är det mycket kvar innan vi är redo för vintern. Men vad menade den där gumman egentligen? Hon är väl inte från byn från början? Jaja, nu ska jag sova. Det ska bli skönt efter en lång dag.
Oj vilken dag, jag är helt slut. Inte trodde jag man kunde bil sådär trött för att ha huggit lite ved. Nej men nu måste jag gå till sängs godnatt :)
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Puh vad jag är trött efter att jobbat hela dagen. Det ska bli skönt att lägga sig i sängen och sova nu!
Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida
Gud vad välbehövligt med en god natts sömn. Ny dag att förbereda familjen inför vintern. Min son högg rejält med ved igår och det känns tryggt att bygga på lagret. Gumman hade kommit förbi och varnat honom för "hotet". Först blev jag lite rädd när han återberättade det, men sen tog jag mitt förnuft till fånga. Det enda hotet är vintern, ellerhur? Nä nu är det dags att arbeta!
Väldans Trött man blev! Dags att ta och krypa till sängs. Tack för idag, bybor!
Hälsningar Lurvas11
Vilken vacker dag det har varit idag! När jag var ute i skogskanten och plockade bär så stötte jag en älg, två rådjur, en ekorre och flera vackra fåglar! Ja när man är ute en hel dag får man minsann se mycket. Nej nu ska jag ta med mig mina bär in i stugan. Det ska bli riktigt gott att smaka på brödet jag bakade imorse! Tur att man har en karl som sköter gården när jag är ute hela dagen. Nej nu ska vi lyxa till det. Lite blåbär på kvällskvisten sitter aldrig fel. Godnatt alla vänner! :)
/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.
Hu vikken da. Hästkraken ha skadat sig ordentlit i bakhasen och förmår int' dra de sista granarna. Ä verkligen i beho' av ved, ja' vet int' hu' ja' ska hålla ungarna varma. Gubben trilla av pin i somras, int' täta han fönstrea innan han vek ner sig helle! På vissa ställen ä det sådant kallras att ja' int' förstå hu' vi inte redan har frus' ihjäl… Nåja, må någe folk i byn hjälp' mä kanske? Ja' ska minsann höra mej för imora, nu ha barnen somnat till slu', tack gode Herren! Slit me' veden tär på en gammal kvinnas kropp, ja' må sova ja' me'.
Go'natt!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Binajis, vi kan hjälpas åt imorgon om det är något du behöver hjälp med! Och då kan vi ta en fika tillsammans :) Jag kan gå upp extra tidigt imorgon och baka något gott! Ta med dig barnen så kan vi alla fika tillsammans!
Vilken dag det har varit… Är helt slut. Det är mycket jobb att göra med djuren, och mitt i allt ihopa slet ett av stona sig, och det tog lång tid att få in henne. Det var någonting hon blev rädd för, men har inte klurat ut vad det var än. Funderar fortfarande var hon menar med "hotet", kan det vara extrem kyla på väg? Nja, känns större på något vis.. Säkert bara gammalt skrock, hon börjar bli lite förvirrad.. Nu ska jag koka lite te, och sätta mig och vila i fotöljen. Det behöver jag just nu.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag hjälper gärna till! Jag har kvar en hel massa kakor från mitt kalas förra veckan, de behöver jag ändå bli av med!
Tjattehonung, du får gärna vara med och fika du med! Vi kan ta med oss lite olika kakor och bakelser till fikat imorgon :)
Arma Binajis! Det är klart att du ska få hjälp att få in veden. Min raske son kommer över med hästen vår. Behöver du hjälp att hugga sen, så ska du få det med. Han är stark och snäll min Oskar.
Själv ligger jag där jag ligger just nu. Alldeles ofärdig i ryggen blev jag av bärplockningen. Ska sylta så småningom, men måste vila mig först. Kanske har illvärken lagt sig i morgon.
Jag hörde av syster min att Anna i backen springer omkring med ofärdsprat igen. Den sladdertackan har målat upp allt från bränder och dåliga skördar till rent av jordens undergång. Inte är det väl nån som bryr sig stort om det pratet? Tror mest hon känner sig ensam och vill bli bjuden på en kaffetår när hon kommer flängande och vojar sig.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Så trött så trött, känner att jag skulle behöva göra som björnen, gå i idr över vintern
Ta vara på dagen, Du vet aldrig vad som händer i morgon 

PÅMINNELSE TILL ÄNGEL, SIARE, VARULVAR & DEMON Omgångens första deadline är ikväll - glöm inte att skicka era PM till mig innan klockan 21:00.
**SMF 237 Sweet Dream's
Oj vilken lång dag. Efter många timmar med nål och tråd i handen är det dags att krypa i säng. Jag sätter mig på sängkanten och tar ljusstaken i handen. Lågan från stearinljuset fladdrar i vinden. Jag tar ett djupt andetag och blåser ut ljuset. God natt säger jag till Alice som ligger ihopkurad på på sin säng och kurrar gillande. Det går snabbt att somna
// Elin-li,

Så är det två timmar kvar till deadline! Påminner bara så att ni som ska PMa mig inte missar det så här första gången. Även en påminnelse till er som ännu inte skrivit något i tråden. 48 timmars frånvaro är acceptabelt, om än inte önskvärt. Eftersom det kan ta ett tag att logga in, se PM, komma på hur man vill agera i sin roll etc så har jag valt att räkna tiden från midnatt idag (det vill säga klockan 00:00 den 20 oktober) för de som inte skrivit innan dess.
**SMF 237 Sweet Dream's
Puh, äntligen klar med alla mina sysslor!. De har varit en väldigt lång och jobbig dag idag, och nu känns de bra att sätta sig i soffan med varm choklad framför den öppna spisen. Men jag kan inte sluta fundera på vad de va för något hot gumman pratade om…..

Byns invånare sov gott, det hade varit en jobbig dag med mycket slit och alla visste att det fanns oerhört mycket kvar att göra innan vintern kom. Det flesta hade glömt vad byns gamla gumma hade hojtat om idag, det var ju alltid något hon gaggade om… Det fanns dock några stycken som funderade på om det kunde ligga någonting i det hon pratade om - tre stycken av byns invånare visste mycket väl att "Hotet" som tanten pratade om var mer verkligt än vad någon annan ens kunde ana i sin vildaste fantasi.
När byns invånare låg och sov i sina små stugor smög tre personer sig ut från sina stugor, de hade bestämt möte vid skogsdungen och därefter skulle de bestämma sig för vad de skulle göra.
I samma stund var två andra personer vakna, en som med säkerhet visste att den gamla gumman hade rätt när hon varnade för ett kommande hot. Hon visste att den gamla gumman hade något av magiska krafter, invånaren ifråga hade själv magiska krafter och den gamla gumman hade hjälpt invånaren att förstå dem. Invånaren visste också att man gjorde bäst i att inte prata alltför mycket om det bland de andra i byn, annars fick man med all säkerhet snart samma rykte om sig som den gamla gumman…
Även den andra personen kände på sig att något var i görningen, denna person hade också en kraft och den kunde användas för att skydda en hotad person från det här annalkande "Hotet". Även denna person ansåg att det var bäst att inte prata för mycket om det i byn.
De tre invånarna som tidigare smög ut från sina stugor hade nu bestämt sig för vad de skulle göra och med en sista blick på varandra så förvandlades de till otäcka rovdjur - varulvar, som i ett led efter varandra sakta smög bort mot en av stugorna…
Den gamla gumman vaknade till, hon hade drömt att något otäckt hade hänt. Hon steg genast ur sin bädd och gick ut i byn, hon visste precis till vilken stuga hon skulle gå och när hon kom dit såg hon till sin förskräckelse att hennes dröm var sann.
Denna morgon vaknade alla byns invånare av att den gamla gumman sprang runt och ropade, om och om igen:
"_'Hotet', det onda, är kommet till byn,
vill någon nu på mig höra?
Det jag sett i min syn,
i stugan en salig röra.
Stugan är nummer elva,
i en pöl flyter hennes blod!
Kom med, se nu själva,
vi behöver nu verkligen mod!
Mot varulvar vi nu måste slå,
_om byn kunna räddas skall.
Enade vi nu måste stå,
det - och endast det - blir ondskans fall!".
I stuga nummer elva låg bybon MelvinMimmiLufsen - död. I jorden utanför stugan syntes konstiga fotspår, kan den gamla gumman ha rätt…
**Det är DAG!
**
Vi väntar på:
- Byborna ska rösta om vem som ska lynchas.
- Demonen ska via PM meddela lekledaren vem som, vid dennes död, blir förvandlad till varulv.
Deadline: Tisdagen den 22 oktober klockan 21:00
Deltagare denna omgång
01. Svarttusch
02. Emmetem
03. Candy123
04. Mirinda
05. Onyxia
06. Binajis
07. Swadika
08. Chocopops
09. Toffsen
10. Elin-Li
11. MelvinMimmiLufsen (bybo, varulvsoffer natt 1)
**12. Lurvas11
13.Tjattehonung
14. Ssjostedt
**
Roller som är kvar denna omgång
Onda roller
2 varulvar
1 varulvsdemon
Goda roller
1 ängel
1 siare
8 bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag vaknade av att jag hörde någon skrika och ropa utanför. Vem kan vara så idiotisk så att hon ställer sig och skriker och gormar mitt i natten? Jag går ut för att se vem det var. Åh nej inte gumman igen. Jag går fram till henne. "Kom nu, det är dags att sova, det är inte bra för dig att irra runt och ropa saker om varulvar. Du väcker alla." Den gamla gumman springer bort till stuga nummer 11. Se själv säger hon med andan i halsen. Ja ja tänker jag och lunkar sömndrucket fram till stugan. Jag ser fotspår i snön och blod som runnit ut genom dörren. Jag springer in och ser MelbinMimmiLuffsen ligga orörlig på golvet. Tårarna börjar rinna ohejdat. Jag springer till närmsta stuga för att väcka folket i byn. Jag springer förtvivlat från dörr till dörr för att väcka folks uppmärksamhet.
// Elin-li,
Men usch vad obehagligt! MML som var en så hårt arbetande och ordentlig bybo. Vem ska nu ta hand om hennes djur?
Det här är skumt. Byn känns lite delad. Igår var det många som snackade om ett gemensamt kakkalas, men var det verkligen bakverken som förde dem samman?
Samtidigt är det många av mina grannar som håller sig lite för sig själva, precis som jag och min familj. Det faller sig ju ganska naturligt i dessa tider, då mycket ska göras och inte många har någon överdriven fritid att tala om.
Nej, det är svårt att peka på någon skyldig. På ett sätt känns det som att vi är lite skyldiga allihopa, som inte trodde på gamla Anna och hennes varningar… 😕
SMF 470 Saphira's
- Teddy
Men det var väl ett herrans liv! Vad är det som står på?
*tar mig mödosamt ur sängen* Min arma rygg…
Vad är det ni säger? Är MelvinMimmiLufsen död? Kan någon berätta vad som hänt? Jag hörde gamla Anna gorma utanför fönstret. Något om en pöl av blod och varulvar. Säg att jag hörde fel! Eller drömde jag en mardröm?
Detta var inget trevligt sätt att vakna, att gorma så! Men vad säger hon? MML död? Vem kan ha gjort detta?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Åh nej, vad är det jag hör? MML död?! Hur är detta möjligt? Varulvar? Så den gamla tanten hade rätt trots allt..
Familjen vaknade av Elin-Li:s rop på hjälp. Att se MMLs blod utanför stugan var en chock både för mig, sonen och maken. Jag kände på mig att det fanns någonting i det Anna sagt men sånt vågar man ju inte tro på.. man VILL inte tro på det.
Vad ska vi göra nu?! Vi måste samlas mot detta. Tillsammans står vi starka, ensam kan inte göra mycket.
Åh stackars MML och hennes familj. Vila i frid.
Ja' må säga att ja' somna' me' ett leende på läpparna, tack snälla Emmetem, tjattehonung å Mirinda! Men imorse kom lille David in och skrek om ett mord här i vår by?! Stackers MML! Ja' vågar int' skicka iväg barnen ti' skolan ida'… Men hu' ska vi skydda oss? Ja' hoppas Anna har svar på de'!
Hu' gö' vi me' fikat? Må de' va' en bra idé? Dock ta' ja' gärna gärna hjälp av din son å er häst, Mirinda. Lisa, dotra, ha' fått en förbaskad hosta å de' kan int' va' nå' annat än drag från fönstrena!
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
Binajis, jag föreslår att vi håller oss inne på fikat! Att vara ute när en mördare går lös.. nej usch! Detta var en otroligt sorglig händelse.. usch! Stackars MML!
Nej jag kom på en bättre idé! Kan vi inte ha ett möte, alla i byn, och diskutera vad vi ska göra?
Nej, vad är det det har hänt? Är MML död, hur är detta möjligt, kan det verkligen finnas varulvar?
Fy, de som hände va hemskt. Jag blev helt svimfärdig när gamla Anna visade allt blod, och MML som låg död på marken. Jag trodde bara att Anna va uppe och yrade, men så va de ju verkligen inte. Bäst man håller sig inne nu, och låser alla dörrar, stänger alla fönster, och kanske till och med gömmer sig, fast de kanske inte ens hjälper om de verkligen är varulvar de handlar om…………..
Åh nej, det var sant…
Vår granne MelvinMimmiLufsen grymt mördad…
Må din själ få frid🌺
Förlåt mig Anna! Den här gången hade du rätt i dina onda farhågor.
Åh nej! Vila i frid MML! 😢
Hälsningar Lurvas11
Nej, det måste vara en fruktansvärd mardröm. MML död! Jag kan inte fatta det, att något sådant kan få hända i vår lilla by! R.I.P MML som fick ett alldeles för kort liv
#28 Binajis, jag skickar över Oskar med hästen nu. Han kan se efter om era fönster behöver tätas också.
Emmetem pratade om ett möte. Blir det något och var? Har väldigt svårt att röra mig, men vill verkligen komma om jag orkar för min uschliga rygg.
Jag tycker att vi har mötet imorgon klockan 19,00.
Vad tycker ni andra?
// Elin-li,
Det blir bra. Vi måste bli av med bestarna!
Hälsningar Lurvas11
#37 Tycker de låter bra detta måste få ett slut!
Ja, det verkar som ett bra förslag
Snubblar ut ur min sjuk stuga och undrar vad som händer varför alla skriker, yrande snurar jag run å ser att alla samlats kring MML's sargande kropp, förstår inget vad händer nedetta får inte vara sant
Jag kommer på mötet imorgon! Så här kan vi ju verkligen inte ha det.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Mirinda, tack snälla! Ja' tro' ja' ber honom spika för fönstrena me'. Barnen ä helt till sej i brallorna över va' de' fått höra ida'. En av grannpojkarna kom såklart över å hade en bre' utläggning om MML och hennes kropp som va' uppsprätt, blodi', lemlästade å Gud vet vad. De förstår int' allvaret men ja' måste skydda dom så gott ja' kan.
Kommer gärna ti' mötet, vi må stoppa besten innan den snyter våra ungar!
(Jag kommer troligen missa deadline ikväll, så jag röstar redan nu)
Värst va' tyst de' blitt' i byn… Ja' satt förut å funderade på va' som döda' MML. Vi kan no' alla vara överens om att de' inte ä' nått' vanlit' mord. Vem ä' de' som byter skepnad efter nattas inbrott? Kommer denne avskyvärda tingest slå ti' igen? Dags att börja lyssna ti' Annas ord - endast om vi stå' samman kan vi få slut på dödandet.
Lisa har blitt sämre i hostan så ja' stannar hemma frå' mötet ikväll. När ja' bestämde mej insåg ja' va Emmetem sa tidiare… hon ställde in fikat men kalla' ti' möte. Tänk om ho' har nått' att dölja? Å på "mötet" vill döda oss alla. Ja' ä no' ba' chockad över MMLs tragiska slut… Men ja' känner att någon måste stå till svars för nattens mord å varför går vi int' tillsamman å röstar? Ja' lägger min röst på Emmetem…
Binajis, jag är ledsen över att ditt förtroende för mig verkar ha minskat drastiskt.. Vi har inga bevis hittills? Detta är som att mörda blint då någon måste stå till svars för vad denne gjort - men vi har ju inga ledtrådar!
Det enda jag har att utgå ifrån är de som har hållit sig undan på sistone.. Har någon sett Toffsen? Tyckte jag hörde henne prata om att låsa in sig i huset, rädd för de ludna bestarna. Men alla vet att varulvar inte kan slå till under dagen, om det nu var varulvar vi pratade om..
Jag tycker att detta verkar mycket misstänksamt. Anledningen till att jag ville att vi skulle flytta in fikat var för att jag vill inte vara ute när en mördare går lös. Men inte tror jag som Toffsen att en varulv vandrar omkring i vår by dagtid. Men jag tänker mig att om denne best är människa på dagen skulle denne säkert kunna få för sig att mörda under dagen också..
Det är inte mycket att gå på, men det är ändå vad jag tror.
Jag röstar på att Toffsen är den skyldige.
Jag lägger min röst nu också för säkerhetsskull:)
jag röstar på Emmetem
// Elin-li,
Jag känner mig lite misstänksam mot Onyxia. Hon har inte skrivit så mycket och hon verkade inte så ledsen när MML hade dött. Mer har jag inte att gå på, men jag röstar på ************onyxia***************
Oj vad mina grannar har misstankar. Få se nu…
Om Emmetem vet jag inte vad jag ska tro. Men hjälpsam har hon alltid varit.Toffsen brukar alltid vara en snäll flicka. Och Onyxia är en av mina bästa vänner. Nä, här gäller det att tänka själv.
Jag har funderat på någon helt annan, som ingen har nämnt än.
Jag tror faktiskt också att jag lägger min röst nu, för säkerhets skull (så att jag inte glömmer).
Egentligen är jag väldigt osäker på vem som är skyldig, men jag går på min magkänsla som säger ***Emmetem***. Tyvärr, men om jag får något trovärdigt motargument kan det hända att jag ändrar mig.
Hälsningar Lurvas11
svårt att veta vem som är vad =/.. men då minnet är klent i förkylnings tider väljer även jag att lägga min rös tidigt, får följa strömmen just nu *** Emmetem*** får min röst
Det verkar som att ondskan kan vara maskerad till vem som helst i vår by. Om alla vi som är oskyldiga skulle vara potentiella offer, varför valdes då just MML ut? Fanns det något motiv, eller var det bara en ondskefull handling utan någon egentlig baktanke?
Jag får återkomma med fler tankar under kvällen. Det vore intressant att höra hur ni som ännu inte har uttalat er tänker i frågan… Att vara tyst är nog ingen bra strategi om man är oskyldig och vill få tag på de skyldiga.
SMF 470 Saphira's
- Teddy
Jag kan säga redan nu att jag inte kommer att lägga min röst på Emmetem. Det känns lurt.
SMF 470 Saphira's
- Teddy

Nu är det drygt tre timmar till deadline. Många har redan röstat, vilket är toppen! Röster som kommer in senare än klockan 21:00 räknas inte. Påminner er även om att vara aktiva i tråden, efter 48 timmars inaktivitdt riskerar man att tas ut leken (om man inte meddelat lekledaren detta) likaså om man missar två röstningar i rad.
**SMF 237 Sweet Dream's
Å vem skall man mistänka alla är ju så snälla, åå tänk tänk tänk! Min röst faller på… ****Emmetem**** månne det vara rätt nu
Är det verkligen så att någon från byn, någon som ska vara vår granne och vän, gjort detta? Hen måste stoppas, men hur ska man veta vem? Ni verkar ju vara många som misstror Emmetem, men av vilka anledningar? Jag vet inte om jag törs rösta på någon bara för att den stora massan gör det. Men samtidigt vet jag inte alls vem det skulle kunna vara, och tänk om jag pekar ut fel person?
Nej, jag väljer att rösta på Emmetem, hoppas vi får fatt i en best nu!
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Inte är jag den som travar i hälarna på andra. Att rösta på Emmetem för att flera andra gjort det kommer inte på fråga. Inte vet jag vem som döljer något ont, men visst finns det folk i byn man inte känner så bra. Jag och Emmetem har haft våra bataljer, men det betyder inte att jag tror att hon är en bestialisk mördare.
Jag hade någon jag klurade på, men vill inte peka ut den nu. Däremot överväger jag att lägga en röst på en av dem som, utan att ge ett skäl, följt de första som röstade på Emmetem. Det är lite fegt att göra så. Men samtidigt kan jag förstå dem. Få vågar väl sticka ut i den situation vi i vår by befinner oss i.
Just nu lutar det åt att jag röstar på Lurvas, Chocopops eller Candy. Lurvas kan tänka sig att ändra sig och är öppen med sin osäkerhet och det talar till hennes fördel. Men samtidigt har hon allt hållit sig lite undan, vilket vissa tycker är misstänkt.
Kära nån så svårt det här är! Är det ingen som har sett eller hört något under natten som gått, något som kan ge en riktig ledtråd till vem som dräpt MelvinMimmiLufsen och låter hela byn lida kval?
Tiden tickar ner…
Jag tror att minst en skummis döljer sig i mobben mot Emmetem. Den som har fuffens för sig vill sannolikt styra valet i en viss riktning…
Jag röstar denna dag på Lurvas11.
SMF 470 Saphira's
- Teddy
Men fy så obehagligt det här är!
Jag går tillbaka till den av grannarna jag funderade kring från början.
Swadika får min röst.
Det som avgjorde mitt val var att hon hållit sig undan väldigt länge nu. Kanske tordes hon inte delta i vår diskussion för att hon var rädd att avslöja sig? Fast visst kan det vara så att hon har bra skäl för att inte delta och är oskyldig som ett lamm. I så fall ber jag så mycket om ursäkt.

Snart hade hela byn samlats vid MelvinMimmiLufsens stuga och de förstod att det låg någonting bakom vad den gamla gumman pratade om. Några besökte henne för att försöka få ut lite mer information från henne; hur gör man för att besegra… varulvar!? Gamla Anna sa att det enda sättet att utrota dem var att döda dem under dagtid, när de är i sin människoskepnad - problemet med det är bara att de ser ut som vilken granne som helst och risken att en människa blir dödad är stor… Gör man ingenting kommer hela byn med säkerhet att slaktas så byborna ansåg att de inte hade något annat val.
De jobbade på under dagen, trots det inträffade så hade de mycket att göra och arbetet kunde inte avstanna trots detta. Det stora samtalsämnet under dagen var, givetvis, varulvar.
När kvällen närmade sig så hade de enats, en öppen omröstning där den som får flest röster dödas var överenskommet.
Denna första dag var det Emmetem som fick flest av byinvånarnas röster. Hon bedyrade sin oskuld men i princip ingen lyssnade och hennes öde var beseglat. Det visade sig dock vara ett stort misstag för byborna, men tre personer stod och smålog lite försiktigt. Emmetem var en helt vanlig god bybo.
**Det är NATT!
**
Vi väntar på:
Deadline: Onsdagen den 23 oktober klockan 21:00 - imorgon!
Deltagare denna omgång
01. Svarttusch
02. Emmetem (bybo, lynchad dag 1)
03. Candy123
04. Mirinda
05. Onyxia
06. Binajis
07. Swadika
08. Chocopops
09. Toffsen
10. Elin-Li
**12. Lurvas11
13.Tjattehonung
14. Ssjostedt
**
Onda roller
2 varulvar
1 varulvsdemon
Goda roller
1 ängel
1 siare
7 bybor
**SMF 237 Sweet Dream's

PÅMINNELSE!
En av reglerna säger att om man inte skriver något på 48 timmar så blir man diskvalificerad och kommer att bytas ut (om man inte meddelar lekledaren före sin frånvaro). Det har i denna omgången hänt att en eller flera deltagare inte har skrivit på över 48 timmar; men då det inte gått jättelång tid över gränsen samt den/de har skrivit igen innan jag observerat det så låter jag det passera denna gång. Det finns någon deltagare som inte skrivit alls idag, ni har på er tills "er tid" imorgon passerar - om ni inte skrivit något då så byts ni ut.
Tänk på att vara aktiva i lektråden!
Tre personer deltog inte i lynchningsröstningen denna gång; om ni missar även nästa gång så tas ni ur leken.
Observera att deadline för natten är redan imorgon klockan 21:00
**SMF 237 Sweet Dream's
Eftersom maken och sonen min fått något virus ar jag spenderat dg och natt med att pyssla om dem och missade att lyncha någon. Ack vi alla vet hur hårt influensan kan slå.. Fruktansvärt att stackars emmetem var oskyldig. Men hur ska vi gå säkra i vår egen by? Det är läskigt att inte kunna lita på sin näste. Verkligen obehagligt… Vem står på tur… Bäst å hålla sig inne och låsa ordentligt om sig och familjen sin.
Arma Emmetem! En oskyldig granne dödad för att rädslan får folk att rusa i blindo.
Jag hade ännu en anledning till att inte rösta på Emmetem. Det var ju hon som försökte samla oss för att söka den skyldige. Jag tror inte att en varulv skulle göra särskilt mycket väsen av sig strax efter att den satt huggtänderna i någon. Nä, de lurigaste tar det nog väldigt försiktigt då.
Nej vad har vi gjort jag som var så säker på att det var du, R.I.P Emmetem :'(
Åh nej, inte en helt vanlig bybo! Det är otroligt tråkigt när det blir såhär, och vi har nästan alla blod på våra händer. Hoppas nu att bestarna ger sig.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Åh nej, inte Emmetem! Förlåt att jag röstade på dig 😭 Men jag trodde verkligen….
Hälsningar Lurvas11
Åh nej! Vi valde fel! Stackars emmetem. Vi måste hitta personen som gjort detta nu!
// Elin-li,

Påminner om att nattens deadline är redan nu ikväll klockan 21:00 - det vill säga om cirka två och en halv timme. Ulvar, ängel och siare - glöm inte att PMa era val (om det inte redan är gjort)!
**SMF 237 Sweet Dream's
Opsi, glömde rösta…..hade mycket läxor, så jag hann inte sätta mig med ipaden,logga in här, och komma ihåg att rösta…… neej, stackars Emmetem, som va helt oskyldig….önska att jag visste vilka de hemska bestarna va så vi kunde lyncha de allihopa….. R.I.P Emmetem

Natten passerade utan att någon märktes så mycket, alla hade dock MelvinMimmiLufsens tragiska död i minnet och likaså misstaget som de själva gjort genom att dräpa Emmetem tidigare samma dag. Hur kan tre av deras vänner och grannar förvandlas till ludna bestar på nätterna…?
Fem av invånarna var vakna. En satt framför sin kristallkula och siade, försökte på detta vis att avslöja vem som har något att dölja. En annan stod och rörde samman någon konstig brygd samtidigt som hen upprepade en vers. Tyvärr kunde inte hela byn skyddas, men hen hade en känsla av vem som var illa ute och därför ville ängeln skydda denna invånare. Hen skyndade sig ut och hällde ut den skyddande brygden runt en av stugorna.
Tre stycken var ute och rörde sig i byn, med ont uppsåt i tankarna. När de närmade sig den utvaldes stuga kände de en märklig doft, men inte tänkte de så mycket på det - de hade siktet inställt på sitt byte.
När de var framme vid stugan och skulle ta sig in ylade en av ulvarna till, det brändes som attan på dess tassar. Ulven hoppade på väggen och rev med sina klor vid dörren och ett fönster, försökte att ta sig in. Snart kände de andra två också den brännande känslan på tassarna, en känsla som spred sig i kroppen och även de försökte ta sig in i stugan. Rätt snart stod de inte längre ut ned den brännande känslan så de lämnade stugan och sprang ner till sjön i vilken de snabbt hoppade i för att svalka det som brändes och för att tvätta bort vad det nu var som hade hänt.
När det kändes bättre för ulvarna så började det ljusna och de vågade inte ta sig upp till stugan igen denna natt. De drog sig tillbaka till sina egna stugor och även om det kändes bättre när deras kroppar åter intog skepnaden som människor så märkte de att de gick med lite haltande gång.
Byns invånare vaknade av fåglarnas kvitter denna morgon, de insåg att gumman inte kom springande och att inte heller någon annan skrek om att någon blivit dödad.
Onyxia gick ut ur sin stuga och kände en konstig doft, när hon tittade närmare så såg hon fullt med några konstiga fotspår och även rivmärken på både dörr och fönster. Hon insåg att hon hade haft en väldig tur och överlevt ulvarnas attack, man kan rent utav kalla det änglaskydd!
**Det är DAG!
**
Vi väntar på:
- Byborna ska rösta om vem som ska lynchas.
- Demonen ska via PM meddela lekledaren vem som, vid dennes död, blir förvandlad till varulv.
Deadline: Fredagen den 25 oktober klockan 21:00
Deltagare denna omgång
01. Svarttusch
03. Candy123
04. Mirinda
05. Onyxia (attackerad natt 2 - skyddad av ängeln!)
06. Binajis
07. Swadika
08. Chocopops
09. Toffsen
10. Elin-Li
**12. Lurvas11
13.Tjattehonung
14. Ssjostedt
**
Onda roller
2 varulvar
1 varulvsdemon
Goda roller
1 ängel
1 siare
7 bybor
**SMF 237 Sweet Dream's

PÅMINNELSE!
Ni som inte röstade förra gången: Ni måste rösta denna gång om ni fortfarande vill vara med i leken. Deadline är om knappt 45 timmar så alla bör hinna att vara med.
Ni som inte skrivit någonting under onsdagen: Ni måste skriva någonting idag (torsdag) innan det gått 48 timmar sedan ni skrev sist om ni fortfarande vill vara med i leken.
**SMF 237 Sweet Dream's
när jag vaknar på mårgonen går jag ut då ser jag att onyxia står på sin trappa med en förvånade blick jag springer dit och frågar vad som hänt och h*n visar mig de stora fotspåren och jag kramar om henne hårt och länge
Vad är det jag hör? Varulvsattak? I natt? Jag springer genast hem till onyxia och får då se att Candy redan kommit. Jag kramar om Onyxia hårt. Hon är i chock.
Hälsningar Lurvas11
Åh, vad glad jag är!
Det har skett två mirakel i natt. Ett stort och ett litet. Det stora är att en ängel räddade vår granne, min kära vän Onyxia. Tack du underbara varelse! Jag ska aldrig mer tvivla på att änglar finns.
Det lilla miraklet är att linimentet jag fick av Binajis igår botade min hemska ryggvärk. När Oskar kom hem med det backade jag när jag kände lukten. Men ont ska med ont fördrivas, tänkte jag, och lät honom smörja sörjan på min rygg. Tack snälla Binajis! Dina gamla huskurer är guld värda.
Jag ska skynda mig att baka min bästa kaka med smörkrämsfyllning och gå med den till Onyxia. Nu ska vi fira! Önskar bara att jag kunde bjuda den goda ängeln på en bit också.
Vad fantastiskt att onyxia blev räddad! Då finns det kanske hopp trots allt! Även om Emmetem inte ät med oss längre tycker jag att vi bör samlas för att diskutera den senaste tidens händelser och hur vi ska handskas? Jag bjuder gärna in på kaffe och kanelbulle. Vi borde vars tillsammans i svåra tider. :)
Jag håller med dig ssjostedt. Jag kommer gärna över på fika. Vi måste ju försöka hitta denna grymma varelse som smyger bland oss.
När ska vi ses?
// Elin-li,
Ikväll efter maten om det fungerar? :) hoppas många vill komma
Vad säger ni om 19,00 Som vi hade igår?
// Elin-li,
Tack du ängel som kände på dig att jag var i fara. Livet är alldeles för underbart för att lämna redan nu. Min familj är dig evigt tacksam.
Jag kommer gärna på mötet! Min nära döden upplevelse har gett mig ny styrka - det är några som tycker att min mun ska vara tyst, det måste betyda att jag var något på spåren i det föregående valet…
SMF 470 Saphira's
- Teddy
Låter som en bra idé, jag är med!
jag lägger min röst redan nu för att hinna i tid:)
Jag röstar på tjattehonung
// Elin-li,
Åh va bra att ängeln valde rätt….så skönt, vill verkligen inte förlora fler vänner, bara ulvarna som låtsas vara mina vänner på dagen………
Vad har du för anledning att rösta på mig? Jag vet att jag röstade på Onyxia och jag vet att jag hade fel. Anledningen till att jag gjorde det var att jag inte ville rösta på Emmetem, speciellt då alla andra röstade på henne. Jag har mina misstankar, men kommer att rösta senare under dagen.
#86 just nu har jag inte så många anledningar. Jag följer bara min magkännsla
// Elin-li,
#80+84 Du är väl medveten om att deadline är först kl 21 på fredag?
Ikväll, torsdag, är jag borta från 18.30 till minst 21.30, så jag har inte en chans att vara med på nåt möte.
#88 ville bara vara på säkra sidan:)
// Elin-li,
#86 Ja du Tjattehonung, det undrar jag också. Att Onyxia är god råder det inga tvivel om sen varulvarna anföll henne. Och eftersom du röstade på Onyxia så tidigt innan förra lynchningen och ingen annan gjorde det, så tror jag att du är god du också. Varulvarna håller ihop i röstningen.
Jag säger som Onyxia; varulvar hittar vi bland dem som röstade på Emmetem.
#90 sant som du säger!
Jag ändrar min röst till candy123
// Elin-li,
Att lita på någon nu är svårt. Kanske ulvarna valde onyxia för att hon valde att rösta som hon gjorde, eller kanske valde de henne för att förvilla oss? Kanske är den hon röstade på oskyldig och ulvarna sitter och hoppas att vi ska nappa på betet? Jag vet inte alls hur jag ska tro.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Trevligt med mötet ikväll. Jag håller med er som spekulerar.. Det är illa att behöva anklaga sin näste… Usch och så svårt. Att onyxia är god är som sagt klart. Sen är det flera stycken som varit inaktiva… Varför de håller sig undan kan man spekulera i.. :/
#93 Jag är inne på samma tankegångar som du. Men jag tror inte varulvarna väljer ett offer för att förvilla. De är nog rätt måna om att få bort bybor de känner sig hotade av. Det var Onyxia, Tjattehonung och jag (förutom Emmetem själv) som röstade på någon annan. Träffade någon av oss rätt så…
Det jag också klurar på är om det var en slump att det blev Emmetem som valdes ut i förrra röstningen. Den första rösten blir ofta styrande. Och så länge det inte är en varulv det röstas på bryr de sig väl inte särskilt mycket om vilken av de goda som går åt. Varulvarna flinar säkert nöjt om byborna gör jobbet åt dem.
Jag kommer vara borta ikväll så röstar redan nu.. Har ingen aning egentligen men följer magkänslan.. Jag röstar på *****chocopops****** Eftersom hon har hållt sig undan den senaste tiden och samtidigt röstade på emmetem
Ajdå… ja' vet int' va' ja' ska säga. Stackers Emmetem, må du vila i frid! Dock har ja' lite svårt för vissas "si å så" gö' varulvarna. De' främsta dom vill göra ä väl att få oss separerade å förvirrade samtidit som dom får bort hot. Va' ja' vet ha' MML vart i kontakt me' varulvar förut och kanske blev hon dödad därför. Onyxia är klok å insiktsfull å ett lämpligt offer oavsett hur hon röstat skulle ja' tro. Ett perfekt sätt att få oss att tro att hon rösta' på en ulv! Den här gången avvaktar ja' att rösta. Nu börja' man kunna urskilja spelare från mägnden å ja' ha' mina misstankar. Men ja' vill int' avslöja hur tankarna går ännu…

Lite drygt två timmar kvar till deadline!
**SMF 237 Sweet Dream's
Eftersom jag inte vet vem/vilka som är onda, så får jag börja med att tala om vilka jag är i det närmaste säker på är goda.
Onyxia, så klart, och Tjattehonoung räknar jag som goda. Sen blir det lite knepigare. Swadika har jag ändrat uppfattning om, fast jag känner mig fortfarande osäker. Tror dock att hon tillhör de goda. Samma sak har jag kommit fram till om Chocopops.
Sen finns det ju några stycken som inte röstade och/eller inte har sagt särskilt mycket i byns diskussioner. Dem vet man inte alls var man har.
Det låter som om du är lite gramse på mig, Binajis. (?) För det är allt jag som talar om vad varulvar kan tänkas göra och inte göra. Har du tänkt på att jag inte med ett enda ord har berört att du var den som lade första rösten på Emmetem? Det borde ha gjort dig till den som är mest misstänkt i hela byn. Men inte har väl du ont i sinnet? Hur skulle du kunnat veta vem som var ond och vem som var god just då, när du röstade?
Du har det besvärligt på många sätt och vis men är både snäll och klok. Inte minst har du hjälpt mig med ditt fantastiska linement. Min rygg är som ny igen. Så jag hoppas verkligen att vi inte har något groll oss emellan.
Två röster är lagda, men jag skulle bra gärna vilja höra av Elin-li varför hon röstade på just Candy.
Det finns några kvar som jag inte nämnt vid namn. Men jag har inte glömt er. Funderar så det knakar på vem jag ska rösta på.
Ni som knappt sagt något sen ängeln räddade Onyxia, Kom ut och säg vad ni tänker! Om inte annat är det det bästa sättet att slippa bli misstänkt själv.
Lägger min röst på Elin-Li. Först började hon med att lägga sin röst på Emmetem, utan någon större motivering. Sedan idag la hon sin röst på tjattehonung, utan större motivering. Sedan ändrade hon sin röst till Candy123, fortfarande utan större motivering.
Därför lägger jag min röst på henne.
Hälsningar Lurvas11
Jag röstar på Lurvas11. Onyxia röstade på henne i förra röstningen och hon var en av dem som la sin röst på Emmetem som var god.
Åh vad jobbigt de är när man ska bestämma vem man ska rösta på, man vill ju så gärna rösta på en ulv….
Jag resonerar som Tjattehonung. Onyxia är min gamla vän och alla vet att hon är god. Skulle jag ha fel så jämnar jag i alla fall ut röstningen. För jag har inte fått någon motivering till varför Candy skulle vara ond, så henne skulle det kännas fel och fegt att rösta på. Som jag tidigare sagt; jag går inte i hälarna på andra. Jag tänker själv.
Även om jag inte nämnt hennes namn på ett tag så tror jag det framgått att hon är en av dem jag misstänker:
Min röst går alltså till Lurvas.
Har helt glömt bort att kolla tråden i dag har haft annat för mig ---------- Jag röstar på ***lurvas11*****
Jag tänker lite som Tjattehonung och Mirinda, därför röstar jag på *************Lurvas11***************
Mirinda, de' ä flera som pratat om hur varulvarna kan tänkas resonera. Int' bara du, även om du ä duktig på att spekulera ;) Ja' rösta' på Emmetem för som läget va', hade ja' störst anledning att misstänka henne. Dessutom ville ja' ha igång lite aktivitet så folk i byn börjar agera. Ja' ä livrädd för mina barns skull! Ikväll faller min röst på ******Candy123*****. Ja' ä misstänksam mot Lurvas och Elin-Li som varit aktiva samtidigt som Candy…. men nu kastar dom pajer på varandra. Ä dt ett sätt att förvirra? Tiden får visa mig.
Nej, jag missade mötet :(
Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Det var en vacker och varm höstdag, byns invånare jobbade på med sina sysslor. Trots de dödsfall som inträffat i den lilla byn, det första genom en varulvsattack och det andra genom en lynchning som gick helt fel, så var byborna glada denna dag - Onyxia hade ju haft turen att få änglaskydd och överleva varulvarnas attack föregående natt! Tre stycken invånare var dock mindre glada över det inträffade…
Återigen bestämde sig byns invånare att röstning och därefter lynchning är det rätta för att få slut på problemet med varulvar. Tyvärr var det fyra stycken som inte kom till mötet denna kväll.
Till en början var rösterna rätt spridda, men till slut enades hälften av de närvarande att Lurvas11 måste vara skyldig.
När de hade bestämt sig började det blåsa kraftigt och mörka moln samlades ovanför den lilla byn. Byinvånarna skrämdes av den hastiga väderväxlingen och närmade sig tveksamt Lurvas, men hon gjorde inget försök till att fly utan stod lugnt kvar.
Efter att Lurvas blivit dräpt blev det bokstavligt talat helt svart i hela byn, de byinvånare som var i närheten kände en våldsam kraft och efter en liten stund la sig lugnet över byn och det blev åter ljust.
Där Lurvas kropp tidigare funnits låg nu en luden best.
Byns invånare var både glada och chockade på samma gång; glada över att de gissat rätt denna gång och för att de kommit ett steg närmare att utrota ulvarna, chockade över att deras vän och granne Lurvas visade sig vara en av de skyldiga
De stod kvar en stund innan de långsamt skyndade sig hemåt. Vad som hänt nådde snabbt de fyra som inte deltagit i lynchningen och hela byn kände sig lättade, åtminstone alla utom två - och en av invånarna som även kände någonting annat…
Grattis bybor - ni har dödat er första varulv Lurvas11 som dessutom visade sig vara varulvsdemonen!
Det innebär att en av byns goda invånare nu bär mörker och ondska inom sig genom att ha blivit förvandlad till varulv (du får strax ett PM om det).
**Det är NATT!
**
Vi väntar på:
Deadline: Söndagen den 27 oktober klockan 21:00
Deltagare denna omgång
01. Svarttusch
03. Candy123
04. Mirinda
06. Binajis
07. Swadika
08. Chocopops
09. Toffsen
10. Elin-Li
12. Lurvas11 (varulvsdemon, lynchad dag 2)**
13.Tjattehonung
14. Ssjostedt
**
Totalt antal deltagare
11 deltagare (varav 3 onda och 8 goda)
Onda roller
3 varulvar
0 varulvsdemon
Goda roller
1 ängel
1 siare
7 bybor
En av de goda rollerna existerar inte längre, det finns alltså åtta goda roller efter dagens uppdatering då en förvandlats till varulv - vilken av rollerna som är borta är det ingen (utom den "drabbade" och eventuellt ulvarna) som vet om.
**SMF 237 Sweet Dream's
Tro inte att ni är säkra, bybor! Mina kollegor kommer att ta hand om er, en efter en! Jag kommer att få min hämd! Lita på det….!
Hälsningar Lurvas11

VIKTIG INFORMATION FRÅN LEKLEDAREN!
På grund av inaktivitet (48-timmars regeln) är Chocopops inte längre med i leken. MelvinMimmiLufsen kommer tillbaka och ersätter den rollen.
Uppdaterad rollista (där jag byter plats på Chocopops och MelvinMimmiLufsen; i rollistan kommer det alltså att se ut som om Chocopops blev ulvarnas offer första natten men det står även att rollerna är bytta) följer här nedan.
Deltagare denna omgång
01. Svarttusch
03. Candy123
04. Mirinda
06. Binajis
07. Swadika
08. MelvinMimmiLufsen (tidigare Chocopos)
09. Toffsen
10. Elin-Li
11. Chocopops (tidigare MelvinMimmiLufsen, bybo, varulvsoffer natt 1)
12. Lurvas11 (varulvsdemon, lynchad dag 2)**
13.Tjattehonung
14. Ssjostedt
**
Totalt antal deltagare
11 deltagare (varav 3 onda och 8 goda)
Onda roller
3 varulvar
0 varulvsdemon
Goda roller
1 ängel
1 siare
7 bybor
En av de goda rollerna existerar inte längre, det finns alltså åtta goda roller efter dagens uppdatering då en förvandlats till varulv - vilken av rollerna som är borta är det ingen (utom den "drabbade" och eventuellt ulvarna) som vet om.
**SMF 237 Sweet Dream's

Nu har den nya varulven samt de två kvarvarande ulvarna fått PM om vem som blivit förvandlad. Den som inte har fått något PM har med andra ord kvar sin roll.
PÅMINNELSE!
- Två deltagare har inte skrivit något i tråden idag, om ni inte skriver något innan det gått 48-timmar så kommer ni att ersättas.
- Tre deltagare deltog inte i röstningen idag, om ni missar nästa röstning också kommer ni att ersättas (om ni inte meddelar lekledaren ett giltigt skäl innan deadline).
**SMF 237 Sweet Dream's
(Det är väldigt tråkigt att vara död…)
Men, vad har hänt här? Lurvas… Varulv? Måste ta och smälta det som hänt… Och vad är detta om alla misstankar? Hur blev det såhär, det är ju hemskt.. *Går långsamt in i stugan*. Ska försöka sova nu, har varit en lång dag..
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
(Jag har haft jobbig feber idag, skriver mer imorgon. Bra jobbat i lynchningen bybor!)
SMF 470 Saphira's
- Teddy
Hurra!🙂 Vilken fullträff kära grannar. Nu ska vi rensa byn på resten av de där odjuren.
Jippie, äntligen en varulv:)
Yes vi fick en, nu är det bara att luska ut vem de andra är…
Då är det alltså sant, vi har varulvar bland oss! Jag hoppades vi hade fel, men Lurvas är ett bevis på det… Hur ska vi nu veta vilka resten är?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Då är vi tillbaka till ruta ett igen. På ett sätt är det bra, eftersom vi kanske hade vetat mer om vi fått tag på demonen vid ett senare skede. Tänk på att en har blivit infekterad.. Hoppas vår ängel och vår siare får bästa möjliga utdelning under natten och att varulvarna åter få stå med lång näsa.
SMF 470 Saphira's
- Teddy
jippi. änligen fick vi rätt persion. Hoppas dödandet slutar nu!!!
// Elin-li,
#121 Menar du att det hade varit lättare att hitta den olyckliga bybon som fått sin själ ulvförgiftad om vi inte varit så många?
Det jag tycker är bra är att varulvarna inte har sin demon kvar, medan vi har både ängel och siare i behåll. Det gör oss starka. Dessutom är vi ju faktiskt flest. Tre varulvar rår inte på åtta bybor.
Men visst hade det känts bättre om vi tagit en vanlig varulv först. Jag hade precis börjat få lite ordning på vilka det gick att lita på. Nu är det ju bara att börja om igen.
Men om vi hade några misstankar mot någon så behöver vi ju inte grubbla så värst över den just nu. Ingen ond har ju blivit förvandlad till god.
#121 Aha … nu fattar jag äntligen. Vet inte varför jag var så trögtänkt förut.
Nu tänker jag kolla alla fönster och dörrar en extra gång innan jag lägger mig. Oskar har förstärkt alla lås med extra finurliga grejor och riggat ett par fällor. Vad det är säger jag inte. Man vet ju inte vem som lyssnar i natten.
Måtte ängeln skydda den som behöver det bäst!
Yes, nu tar vi dem! Hoppas att ängeln skyddar rätt person nu.
Efter en hektisk helg där son och make varit ute på jakt har jag inte kunnat umgås så mycket med er andra bybor. Varit ensam med ansvaret över djuren och hemmet under helgen och som ni vet blir det mycket å göra när allt ska skötas av en man (eller kvinna i detta fall).
Men hem kom de med två stora byten så nu har vi konserverat mycket kött och borde klara oss ett tag. Det var så trevligt när de kom hem igen och jag kunde tillaga en riktigt mustig älg-gryta. :)
Strålande arbete bybor med lynchandet! Jag hade mina misstankar mot Lurvas men Cocopops inaktivitet tyckte jag var mer suspekt. Dock är båda borta nu och som ni har påpekat många av er är vi tillbaka på noll.
Precis som Mirinda säger så är vi ändå 8 goda bybor mot 3 onda varulvar och vi har oddsen på vår sida. Vår ängel har också visat sig besitta bra instinkter genom att skydda rätt person. Så jag har gott hopp för framtiden, vi kommer klara oss igenom detta tillsammans!
Trevlig söndag! :)
Vaknade av det gamla vanliga. Jämt ska man behöva upp för att naturen kallar. Tur att vi ordnat en pottskrubb. Ut på dass vågar jag mig sannerligen inte. Kunde inte somna om för oro och grubbel.
Hur kunde det bli så här i vår by? Har någon stört de onda makter som sänt helvetets hantlangare till att plåga oss? Anna? För bara ett tag sen hade jag sagt att hon bara pratar strunt. Men så kom döden till byn…
Det ryktas att det finns en till som kan sia om framtiden. Är det sant tro? Om det är det så behövs din förmåga nu. Kanske kan du se om någon döljer argan list bakom ett vänligt leende.

PÅMINNELSE!
Varulvar, siare och ängel - deadline är om drygt tre timmar (klockan 21:00). Innan dess ska ni meddela era val till mig.
Två deltagare måste skriva i tråden under kvällen om de inte ska ersättas med hänvisning till 48-timmarsregeln (Binajis innan klockan 21:01 och MelvinMimmiLufsen innan klockan 22:17).
**SMF 237 Sweet Dream's
Har haft en riktigt hektisk dag. Hunden for iväg att hämta fåren som skulle kollas, och kommer tillbaka med hela flocken. Men han haltar, misstänker en stukning. Nu blir'e vila för hundstackarn. Ville kolla så att fåren var i gott skick, nu när det visat sig varulvsbestar. Hur många finns det? Två? Fyra? Får fråga tant Anna, om hon vet någonting om ulvar…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Jag får inte datorn att ansluta till internet, har försökt i ungefär två timmar nu… Av den anledningen blir det tyvärr ingen ordentlig uppdatering ikväll. Varulvarnas offer denna natt är bybon tjattehonung.
DET ÄR DAG och det ska röstas på vem som ska lynchas.
Deadline är på tisdag 29/10 klockan 21:00.
Deltagare denna omgång
01. Svarttusch
03. Candy123
04. Mirinda
06. Binajis
07. Swadika
09. Toffsen
10. Elin-Li
12. Lurvas11 (varulvsdemon, lynchad dag 2)13.Tjattehonung _(bybo, varulvsoffer natt 3)
_**14. Ssjostedt
**
Totalt antal deltagare
10 deltagare (varav 3 onda och 7 goda)
Onda roller
3 varulvar
0 varulvsdemon
Goda roller
1 ängel
1 siare
6 bybor
En av de goda rollerna existerar inte längre, det finns alltså sju goda roller efter dagens uppdatering då en förvandlats till varulv - vilken av rollerna som är borta är det ingen (utom den "drabbade" och eventuellt ulvarna) som vet om.
**SMF 237 Sweet Dream's
Äsch, jag dog. Men det p dagarassar gansk bra nu då jag kommer att vara borta under ett par dagar. Men kom igen nu bybor! Varulvarna ska inte få vinna! Ni tar dom!
Nej, nu har dom dödat en till…vi måste få stopp på de här! R.I.P Tjattehonung:(
Vaknar upp till ljudet av ett hjärtskärande skrik. Tjattehonung ligger i en blodpöl på golvet bredvid sängen. Vi lyckades få en varulv, men de tog ändå ännu en av våra kära. Tyvärr kommer de inte ge sig förrän de antingen dödat oss alla eller vi har fått tag på dem alla. Detta måste få ett stopp nu!
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Nej inte Tjattehonung också 😕 Hur kan detta hända vår lilla by? Hur ska man skydda sig mot dessa monster?
Det enda positiva är att det inte finns någon mer varulvsdemon, så när vi får en varulv nästa gång är det en mindre. Håller med svarttusch, vi måste sätta stopp nu! Det är hemskt att inte vara säker i sin egen by, och inte kunna lita på sina egna grannar.
Åh nej! Stackars Tjattehonung!
Varför tog de just dig? Du var så modig. Men vad kunde du göra mot de där bestarna?
Du fattas mig.😢
Tjattehonung!! Nej! Vaknar och får reda på detta? Min käre vän och granne, borta…
Nu måste vi ta fast ulvarna. Fick inga vettiga svar från Anna igår kväll, men fick inte riktigt några vettiga svar. Någon annan som vet någonting om varulvar?
Undrade först lite över Toffsens inaktivitet, men sedan såg jag att hen röstat på Lurvas som visat sig vara ulv. Dock så lade hen rösten sist, utan någon vidare motivering. Skenmanöver? Vet inte, kan vara så…
Eller Ssjostedt, som säger sig varit på jakt. Slump? Precis när ulvarna kommit hit? Och dessutom röstat utan någon vidare motivering, hen heller.
Vad säger ni? Går jag händelserna i förväg? All denna stress om varulvar tar på krafterna, någon som vill komma över på en kopp te? Behöver någon att prata med just nu. Dela mina tankar med.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Nej inte tjattehonung :'( R.I.P hur skall vi göra nu om detta fortsätter kommer hela byn att dö ut, vi måste lyckas lika bra som vi gjorde i förra röstningen! Annars får bestarna ett allt för stort försprång
Tjattehonung! Jag tänder ett ljus åt dig och tänker på dig. Om du kan höra mig från andra sidan vill jag bara säga att du var modig! Du måste ha retat upp ulvarna annars hade de nog inte gett sig på dig!
Jag har vissa misstankar om vem jag tror kan vara "ursprungsvarulvarna", men den tredje och nyare varulven är ju skrämmande nog någon som tidigare varit god. Det blir inte lätt det här, men om vi kan slå ihop våra kloka huvuden och först leta upp en av de första ulvarna har vi kommit en bit på vägen. Ta hand om er och era familjer kära bybor!
SMF 470 Saphira's
- Teddy
#137 Jag kommer gärna hem till dig och fikar. Behöver också någon att ventilera detta med.
När jag lugnat mig lite efter dödsbudet började jag grubbla på varför varulvarna gav sig på Tjattehonung. Det känns som det delvis är mitt fel. Det var jag som framhöll att Tjattehonung tänkte själv och att jag litade på att hon var god. Kanske gjorde jag så att ulvarna kände sig hotade av henne?
Jag står inte ut med att sitta här och grubbla ensam. Hur dags ska jag komma MelvinMimmiLufsen? (Nä, nu går jag över till att kalla dig MML som de flesta andra.)
(jag har för långt namn känner jag, skyller på att jag inte hade någon aning att jag skulle sitta på iFokus så mycket som jag gör, när jag skapade kontot… 😃)
#140 Du är välkommen när du vill, kommer hålla mig inne hela kvällen. Vågar inte riktigt gå ut, inte under dessa tider! Vågar knappt titta ut i fönstret, skrajsen som jag är. Så du är välkommen när du vill!
Kanske, kanske inte. Men vore det inte lite för uppenbart? Tänker man efter var det i sådana fall det uppenbara slaget, och gör ulvarna verkligen så? Kanske gör dom det, för att vi förväntar oss att de ska ta en omväg och inte slå till på det uppenbara.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#139 Onyxia, du är den enda som har blivit attackerad av varulvarna och överlevt. Var det något då såg eller hörde som kan ge oss en liten ledtråd?
Och du siare! Var du än är, hur lite du än vet om vem som är ulv; försök hjälpa oss! Du måste ju veta mer än vi andra i alla fall.
#141 På vilket sätt menar du att att det var för uppenbart? Jag hänger inte riktigt med.
Om du undrar varför de i så fall inte gav sig på mig så förstår jag. För det undrar jag med. Det allra mest frestande borde väl vara att ge sig på Onyxia en gång till? Det var ju hon som från början kläckte idén om att Lurvas var ulv.
Kanske går varulvarna på någon lite vid sidan av den/de som verkar vara självklara offer? Ängeln har ju korsat deras planer en gång. Det skulle kunna förklara varför Tjattehonung blev offret.
Men nu är det inte lätt att veta hur man ska tänka. Demonen har förgiftat någons själ. Däremot tror jag att vi ändå måste hitta några att lita på. För, som flera av er så klokt sagt, vi måste hålla ihop. Varulvar älskar att så split. Misstro mellan oss hjälper de usla ulvarna på traven.
#142; Jag har försökt tänka igenom den där natten så många gånger nu… men tyvärr varken såg eller hörde jag dem. Jag sov så gott under ängelns skyddande vingar.
De där ulvarna… undrar om de är villiga att gå så långt i sina försök att maskera sig att de kan tänka sig att offra en av sig själva..? Eller vad kan de tänkas ha för ondskefulla planer för att förvilla oss i den kommande lynchningen..? Jag säger som Mirinda, du siare är viktig!
SMF 470 Saphira's
- Teddy
#143 förlåt, skrev väldigt luddigt. Jag menar att du var ganska säker på att hen var god, och så var hen det. :)
Återigen, förvillande planer. De gav sig på Onyxia, och att sedan ge sig på samma person igen kan vara lite riskfyllt. Tror de väntar några gånger i sådana fall, för att förvilla oss (framför allt ängeln). Det är en av mina teorier. Som du säger :)
Jag kan bara lita på en person just nu, vem som helst skulle kunna vara en lurvig best långt där inne. Men vi får hålla utkik på vilka offer ulvarna valt och väljer, tror det kan ge en väldigt bra hint. Och du siare, vem du än är. Ge oss vägledning!
(förlåt om mina förklaringar blir lite luddiga, men har så himla svårt att beskriva vad jag menar över internet. Men ska försöka så gott jag kan)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#137 MML, det är verkligen tråkigt att du misstror mig. :( det var man och son som var iväg på jakt under helgen. Själv har jag hållt mig hemma och pysslat om djuren och hemmet. Någon måste göra det. Vågar mig knappast långt hemifrån efter allt som hänt. Jag kommer gärna över på en kopp te, vill att vi ska få fast i varulvarna en gång för alla. Usch nu är det storm ute… Vädret passar den obehagliga stämningen det blivit i byn :(
#146 i dessa tider vet jag inte vad jag ska tro, men tyvärr. Det smärtar att misstänka någon, men det måste göras. För att vi ska få fast bestarna, får vi dela våra tankar med varandra… Hur mycket vi inte vill, så måste vi.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#147 ja jag vet att du har rätt i att vi måste misstänka. Tyvärr är det så det är fruktansvärt tråkigt… Typiskt att onyxia inte minns något från natten. Några ledtrådar hade verkligen varit på sin plats.. Hoppas siaren börjar ge små hintar till oss bybor snart :(
MML, jag försökte minnas det där du sade där om Ssjostedt och Toffsen. Visserligen är det lite långsökt att misstänka någon som pratar om jakt för att själv vara en jagande varulv. I så fall borde den väl tiga om ämnet.🤔 Men man vet förstås aldrig säkert hur andra tänker.
Du undrade om Toffsen gjorde en skenmanöver när hon röstade på Lurvas. Lägger man ihop det med Onyxias funderingar om att varulvarna kanske går så långt att de är villiga att offra en av sina egna så kan det kanske ligga något i det. Det jag tycker är mest besvärande för Toffsen är att hon inte synts till särskilt mycket. Inte heller verkar hon ha en egen åsikt om någonting. Det vore allt bra om hon dök upp snart. Det känns väldigt obehagligt att sitta och spekulera om argan list hos någon som inte är här och kan tala för sig.
Å andra sidan gillar jag inte när nån drar ner huvudet och låter andra sköta jobbet.
Är det förresten någon som har sett till Elin-Li idag? Svarttusch var här tidigt i morse men nu är det länge sen jag såg henne. Nu behövs vi allihop. Vi måste samla de goda krafterna.
#149 brainstormar bara, bollar ideer. Långsökt, ja. Men man kan ju komma någonstans på vägen, kanske få någon ide tänkte jag.
Funderade som sagt mycket på Toffsen, vart är hen? Har tyvärr inte sett till Elin-Li.. Någon som vågar sig ut och se om hen är hemma?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Med stormen och varulvarna vågar jag mig inte ut för att se vilka som är hemma. Men jag funderar mycket på vilka som är ulvar. Det är svårt att veta vem man ska lita på i allt det här. Önskar man visste vem siaren var så man kunde veta vilken man skulle lita på.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Ni behöver verkligen inte känna er misstänksamma mot mig, men jag förstår ju varför, skulle med känna mig lite misstänksam mot mig om jag va någon annan….Men jag har helt enkelt haft mycket att göra, idag har jag te.x storstädat hela min stuga och storstädat marsvinens bur… Först nu har jag tid att sätta mig i min soffa och fundera lite, samtidigt som jag värmer mig framför den öppna spisen medans vinden viner där utanför. Jag tycker de är så svårt detta, jag vill veta vilka jag kan lite på…men jag tror jag vet en jag kan lita på, men jag är inte helt säker. Mirinda du brukar ju alltid vara väldigt bra på att spela bybo när du är ulv, de har vart flera gånger jag har trott du va bybo, men när varulvarna hade ätit upp alla bybor visade de sig att du va ulv…kan de va samma denna gången? Du är bra på de här, man vet aldrig vad man ska tro….
#152 Hej Toffsen! Vad kul att det blev fart på dig.👍
Jag förstår fuller väl att du reagerar som du gör, med tanke på vad jag sade förut. Och rent teoretiskt så har du rätt. Visst skulle jag kunna vara varulv. Men det skulle innebära en hel del saker som blir rätt så obegripliga. Ett exempel på det är att Onyxia rimligtvis också borde vara varulv om jag är det.
Ända sen början, när vår by drabbades av varulvarna, har hon och jag varit samstämmiga. Varför skulle vi på ett tidigt stadium vara överens om att inte lyncha Emmetem, som var oskyldig, och även helt ense om att Lurvas var ond (vi var dessutom väldigt tidigt ute med att misstänka henne). Om du tycker att det är vettigt att göra så om man är ond, så naturligtvis ska du fortsätta att misstänka mig. Men Onyxia blev skyddad av ängeln när ulvarna attackerade, så om hon är ond så har de ludna hoppat på en av sina egna. Aldrig i livet att jag tror på det!
Vad spekulationerna kring dig beträffar så sade jag att det som var mest besvärande för dig var att du inte synts till på länge. Nu är ju den saken ur världen och då kan vi kanske lägga ömsesidiga misstankar åt sidan och börja jaga varulv?
Jag missade en sak förut när jag frågade efter bybor vi inte sett till på länge. Den jag saknat längst är ju faktiskt inte Elin-Li utan Binajis. Är det någon som har sett om hon är hemma? Jag är orolig för henne.
Sist vill jag bara säga att vi inte får bli så rädda att vi sitter var och en i vårt eget hus och inte ens vågar gå ut när det är ljusan dag. Rätta mig om jag har fel; men visst är varulvarna bara farliga på natten? Inte jagar väl de lömska bestarna när solen uppe?
#153 eftersom Lurvas ändå var varulvsdemon, och han fick en del röster på sig, tror jag faktiskt att dom offrade en av sina egna. De fick ju trots allt en ny medlem till flocken…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Man kan ju alltid undra. Vi måste ju hitta de som ställt till med dessa otäckheter innan det händer fler saker. Vi måste ha ett till möte. När ska vi samlas?
// Elin-li,
#154 Jag är visst lite trött, nu glömde jag ju tänka på allt som hänt innan……När jag tänker lite på de som har hänt innan så ändrar jag nog mina tankar lite…så kan de gå om man är lite trött,haha. De är svårt det här….

VIKTIG INFORMATION FRÅN LEKLEDAREN!
Binajis har meddelat mig att hon tyvärr inte kan fortsätta delta i leken. Emmetem tar över rollen.
PÅMINNELSE
- Svarttusch och Onyxia deltog inte i förra röstningen (det gjorde inte heller Binajis och Chocopops men då ersättare har tagit över/kommer att ta över rollerna ifråga så räknar jag inte föregående "missar") och därmed måste de delta i röstningen denna gång. Deadline är imorgon tisdag klockan 21:00.
**SMF 237 Sweet Dream's

UPPDATERAD ROLLISTA
Uppdaterad rollista (där jag byter plats på Binajis och Emmetem; i rollistan kommer det alltså att se ut som om Binajis blev lynchoffer första dagen men det står även att rollerna är bytta) följer här nedan.
Deltagare denna omgång
01. Svarttusch
02. Binajis (tidigare Emmetem, bybo, lynchad dag 1)
03. Candy123
04. Mirinda
06. Emmetem (tidigare Binajis)
07. Swadika
09. Toffsen
10. Elin-Li
12. Lurvas11 (varulvsdemon, lynchad dag 2)13.Tjattehonung _(bybo, varulvsoffer natt 3)
_**14. Ssjostedt
**
Totalt antal deltagare
10 deltagare (varav 3 onda och 7 goda)
Onda roller
3 varulvar
0 varulvsdemon
Goda roller
1 ängel
1 siare
6 bybor
En av de goda rollerna existerar inte längre, det finns alltså sju goda roller efter dagens uppdatering då en förvandlats till varulv - vilken av rollerna som är borta är det ingen (utom den "drabbade" och eventuellt ulvarna) som vet om.
**SMF 237 Sweet Dream's
#153 och #155 Jag är lite osäker på om ni menar det jag tror. Antingen är vi helt ense eller också tänker vi bara delvis lika.
Det är stor skillnad på att "offra en av sina egna" och att lägga en av de sista rösterna på en varulvskompis som ändå kommer att bli lynchad.
Jag räknas som erfaren, i a f enligt Toffsen. Aldrig någonsin har jag upplevt att varulvar tidigt styrt röstningen så att en av deras egna dör. Det vinner de ingenting på när det finns så många kvar i byn. När ytterst få varit kvar har ulvarna hellre velat att demonen dör om det sett illa ut för en annan varulv. Men då väljer de mellan pest eller kolera. För varulvarna är det först och främst viktigt att bli av med så många goda som möjligt. Just för att vi är så många goda bybor kvar tror jag inte på den teorin.
Däremot är jag fullkomligt övertygad om att minst en av de som röstade på Lurvas är varulv. Likadant gick det till när Emmetem dog. Det var ju bland de som röstade på Emmetem jag hittade Lurvas och började misstänka henne på ett tidigt stadium. Jag påverkades också av hur Lurvas pratade både före och efter Emmetems död.
Det är väldigt svårt att tänka ut något som håller från den ena dagen till den andra. En god har blivit ond och tre personer i byn (räknar jag rätt nu?) har flyttat ut och andra har tagit deras plats. Sammantaget blir det väldigt förvirrande.
Vem ska man lita på i detta läget när samma person (läs: roll) låter helt annorlunda plötsligt (när nån annan tar över rollen)?
#160 jag menar att lägga sista rösten på en ulv som redan kommer att bli lynchad, för att rädda sitt eget skinn. Tycker dock inte det är så stor skillnad, därav mitt ordval. Alltså jag tror inte att de styrt röstningen mot en av sina egna, det håller jag med om skulle vara ett väldigt dumt val.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Ja har ingen aning om vem jag skall rösta på och inte har jag så mycket extera tid att tänka heller stugan måsta städas gården måste räfsas djuren måste skötas om, men senare mot kvällen borde jag ha tid att tänka lite, men vad sägs som att vi skulle träffas vid stora tallen 19.00 så kanske man blir lite smartare.
Låter bra med ett möte, ska försöka komma ihåg att gå ut till tallen kl 19.00. Eller ska vi va i nåns stuga i stället? De är ju rätt kallt ute, och jag vet inte vilken tid på kvällen varulvarna förvandlar sig…..
Håller med om att det kan vara en bra ide med ett möte, jag kommer dit!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hujeda mig en sån storm vi hade! Så fort Oskar kommer hem ska han få klättra upp och kolla taket. Det ligger delar av det i trädgården.
Jag kommer till tallen jag också.
Mötet lät som en mycket bra idé! Jag kommer gärna!
Jag kommer också till mötet vid tallen! Något måste vi göra!
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
jag lägger min röst redan nu för säkerhets skull:
Jag röstar på Binajis
// Elin-li,
Jag kommer också på mötet ikväll!
(#169; Binajis är inte med i leken längre… Hennes roll har blivit övertagen av Emmetem.)
SMF 470 Saphira's
- Teddy
#169 Binajis är inte längre med. Hennes roll togs över av Emmetem. (se #158)
Onyxia! Kommer du med? Jag behöver din hjälp. Du tänker klart och har många gånger kunnat räta ut frågetecknen åt mig genom åren.
Jag kände hoppet stiga när vi avslöjade Lurvas. Men av dem jag trodde mig kunna lita på är det inte mycket kvar:
Tjattehonung är död. Det var den enda jag kände mig säker på, förutom Onyxia. Chocopops och Svadika var jag osäker på men lutade ändå åt att de var goda. Nu har Cocopops lämnat byn och MML flyttat in i hennes gamla stuga. Emmetem har kommit tillbaka men inte som den gamla, oskyldigt dräpta, Emmetem, utan som det Binajis var. Så vem ska man nu tro på?
Jag känner mig så osäker och ensam här. Den enda jag litar på är min käre Oskar. Men han skakar bara på huvudet och vägrar säga vad han tänker.
:D _Det ser ut som det ekar från mig. Tappade kontakten med iFokus server, så mitt #172 låg väl och väntade i nån cyberlåda nästan en halvtimme innan det kom på plats. Sååå långsamt tänker jag inte.
_
Det är svårt att veta vem man ska lita på i dessa tider.. 😕
Men jag har grubblat lite och känner mig mest misstänksam mot Emmetem som tog över Binajs roll. Framförallt då Binajs varit ganska frånvarande. Det verkar underligt att hålla sig borta så mycket, man börjar ju tänka vad hon har att dölja..
Hur tänker ni? Åh som jag önskar att det kunde komma lite klarhet till mig, vill ju verkligen att vi får fast en av de hemska ulvarna denna gång..
Jag har också vissa misstankar mot Emmetem, så jag väljer att redan nu lägga min röst ifall jag skulle råka missa deadline. Jag röstar alltså på Emmetem.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Ah oj missade det :O förlåt!!!
------
Jag rösta på Mirinda
// Elin-li,
Jag var här klockan 19, men inte såg jag till någon. Då gick jag hem och hämtade min kofta, för fy vad kallt här är. Inte vågar jag stå under tallen alldeles ensam när mörkret snart smyger sig på heller.
Vad bra att du kommit nu Ssjostedt. Men vad är det du säger? Skulle Binajis ha haft något fuffens för sig. Visserligen stank hennes salvor och dekokter ibland som om de kom från någon gammal skogsgöl. Men de hade god verkan. Du kan väl inte på fullt allvar mena att jag ska tro ont om den som botat min rygg så snabbt? Jag kunde ju knappt ta mig ur sängen.
Jaha du Elin-Li! Det är alltså tacken för att man hjälper dig till rätta här i byn.😕Med tanke på att du aldrig motiverar varför du röstar som du gör och ändrar dig än hit och än dit, så är väl en röst från dig ungefär som i visan: "Å än slank hon hit, å än slank hon dit och än slank hon…"
Men jag ser att Svarttusch också misstror Emmetem. Det tål att tänkas på.
Ursäkta mirinda för att jag inte hann till tallen men jag hade en katt på rymmen (oxå IRL) så det tog en stund att hitta honom men nu ligger han i fåtöljen och sover, och nu så har jag varit i duschen… Men nu skulle jag hinna över till tallen en stund, hänger någon annan med?
Har lite bråttom just nu, men röstar nu på Elin-Li för att hon alltid är lite smått frånvarande, och aldrig motiverar sin röst.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Förlåt att jag inte kom till tallen, stackars dig Mirinda som fick stå där helt själv och vänta. Jag hade fullt upp med att packa eftersom jag ska till min kusin imon, så nu ska jag packa klart,ge marsvinen mat och tänka lite inför kvällen och lynchningen….
Jag hade ju lite, men bara ytterst lite, onda aningar om någon annan. Men nu känns det som om jag kanske måste tänka om.
Om Onyxia ändå vore här!
Dig MML misstänker jag inte av ett alldeles speciellt skäl. Det här kanske kan låta krångligt men ta er en funderare på det! MML kom tillbaka till byn i exakt samma veva som Lurvas valde en ny varulv. Men om ni tittar på hur lite tid det fanns att göra något på (se #112 och de strax efter) så tvivlar jag på att demonen hunnit välja innan MML redan var ute i byn och pratade. Alltså betraktar jag dig som mest oskyldig bredvid min gamla vän Onyxia.
Men vem ska jag rösta på?
Var håller Swadika och Candy hus?
Jag har ingen aning om vem jag skall rösta på tankarna far bara hit och dit och får ingen reda på dem…
Förlåt om jag låter helt blind och döv. Min dator har problem med serverkontakten (ibland blir jag utslängd t o m). Jag ser nu att Candy redan var på plats.
Nä nu måste jag bestämma mig. Jag ville inte tro nåt ont om Binajis. Jag tvivlar fortfarande. Men Emmetem, som jag känner henne sen tidigare, är sig inte lik. Hon är ju alldeles tyst.
Hon brukar vara en stark och modig kvinna med mål i mun. Ja, rent av ilsken ibland.
Så nu får det bära eller brista. Jag röstar på Emmetem.
Gud hjälpe mig om jag har fel! Förlåt mig Binajis.

Drygt tio minuter till deadline!
**SMF 237 Sweet Dream's
Klockan tickar och DL närmar sig nu måste man rösta och jag är så himla osäker min röst faller på ****emmetem**** hon känns mest misstänksam
Nu börjar de dra ihop sig, just nu velar jag mellan två stycken emmetem och Elin-Li. Emmetem är ju ganska tyst och de kändes som att binajis va varulv innan alltså känns de som att emmetem är de nu… Elin-Li har jag börjat misstänka mer och mer, hon ändrar sig hela tiden, och hon röstar på Mirinda som jag tror är god efter att ha läst alla kommentarerna. Hmmmm…….*tänker så de knakar*…..nu har jag bestämt mig….jag tror att ****************Elin-Li ***************är varulv. Hoppas, hoppas, hoppas.
oj fem över.. hoppas det går ändå! 😐
Röstar på Emmetem
Jag kan absolut motivera min röst men jag trodde inte att det skulle behövas. Jag röstade på dig förr att det du säger alltid är så missledande. Du gör mig förvirrad. Det är även därför jag ändrar mina inlägg. Det känns som att du säger vissa saker som kan få alla bybor att ändra sig helt. Där har du en motivering
// Elin-li,
Ta det lugnt du, Elin. Jag gav ju inte igen med en röst.
Om du känner dig förvirrad så är du i gott sällskap. Denna by är den rörigaste jag bott i någonsin. Det är inte lätt att veta vad man ska tro. Det skriver jag en hel del om i diskussionerna. Om man påverkas av vad andra säger? Ja visst. Men det är ju ändå upp till var och en hur man väljer att göra.
Att inte motivera sin röst är allmänt sett lite suspekt i en varulvsdrabbad by. Att inte vara med i diskussionerna är också en sån sak som förr eller senare brukar ligga en i fatet.
Men bortsett från ovanstående ska du ha en stor eloge för att du vågar gå din egen väg och säga vad du tycker.
Jag är lugn:) lite stressad med allt som ska göras. Är ledsen om det tidigare lät illa på något sett! Vill bara hitta rätt person och få slut på allt våld
// Elin-li,
OK🙂
Må bästa virrpannor vinna!😉
Hoppas att detta går vägen nu. Vet nu några jag kan lita på, och misstänker några. Vill inte nämna några dock. Ledsen att jag inte han till tallen, men jag fick fullt upp med middagen. Det ramlade ner i brasan, så fick göra om det. Vilket tog sin lilla tid. Suck.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Absolut:)
// Elin-li,
Arma dig, MML! Jag har lite kalops kvar om du fortfarande är hungrig.
Jag är jätteorolig för hur det här blev. Men som jag sade; en tyst och passiv Emmetem som inte ställer upp för oss andra - då är något fel. Jag har inte sett det sen hon låg i frossan för flera år sen. Och då var det förstås Binajis som hade en kur som hjälpte.
Kvällen är sen, men jag kommer inte kunna sova förrän jag får veta om vi hade rätt.
#196 ja låter väldigt gott, blev inte så mycket kvar efter jag började värma, så blev lite lätt idag. Jättesnällt av dig!
Emmetem var är du någonstans? Varför denna frånvaro nu, har de andra rätt? Vill inte tro så om en barndomsvän…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Ja det är ovanligt tyst från Emmetem nu, hade vi kanske rätt? Det är otroligt jobbiga tider nu, dessa ulvar som smyger runt mitt ibland oss och föreställer våra vänner för att sedan döda oss en efter en när natten faller. Som att det inte vore nog med stormen som passerade. Jag hade tur, det var inte många takpannor som föll, men ändå tillräckligt för att hela familjen skulle vara sysselsatt hela dagen. Och den fina eken som stått i vår trädgård sedan min morfars far byggde huset föll. Den sörjer jag nog mest.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Ledsen för den sena uppdateringen idag. Det är höstlov här denna veckan och idag är syskonbarnen här och vi har suttit och spelat spel hela kvällen. Jag är inne via telefonen nu så därför blir det bara en uppdatering som berättar vem som lynchats och dennes roll i och ned att deadline är redan imorgon klockan 21:00. När jag kommer upp till datorn bidrar jag ned en lite mer utförlig berättelse. Lynchoffret denna dag blev bybon Emmetem. Det är NATT. Vi väntar på att ängel, siare och varulvar ska göra sina val och meddela lekledaren via PM. Deadline onsdag den 30 oktober klockan 21:00
**SMF 237 Sweet Dream's
Nej, jag visste att du var god Emmetem! Min kära vän, vi som delar så många minnen sedan barnsben… Vila i frid…
Ängel, jag tror på dig. Du räddade en av oss, och du kan göra det igen!
Känner en sådan tomhet, så många vänner som har lämnad oss inom loppet av några dagar.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Åh nej! Inte en till oskyldig. Nu måste vi sätta allt hopp på ängeln!
// Elin-li,
Åh nej, inte en gång till! Varför sade du ingenting, Emmetem? Nu är du tystad för alltid.😢 Tänder ett ljus för dig i natt. Sorgen blandas med skammen över att jag var med och dömde dig.

UPPDATERING
Dagen gick, byns invånare gjorde inte så mycket väsen från sig denna dag. Kanske var de rädda att dra ulvarnas uppmärksamhet mot sig? För trots allt så vet de ju att de tre ulvarna som attackerar byn på nätterna går omkring bland dem, som vilken vän och granne som helst, på dagarna.
De bestämde sig i alla fall för att mötas vid den stora tallen mitt i byn vid 19-tiden, för att diskutera vad de ska göra - och rösta på vem som ska dräpas. Fyra av invånarna dök inte upp till mötet denna kväll, men trots det så valde de övriga att rösta.
Den som fick flest röster denna dag var frånvarande Emmetem. I samlad grupp gick de upp till hennes stuga, bankade på dörren tills hon öppnade och sköt henne obarmhärtigt på tröskeln till hennes egen stuga. Med sina sista krafter lyckades Emmetem få fram "inte…… ulv" och byns invånare insåg snabbt sitt misstag och trots att de försökte rädda henne så var den goda bybon Emmetems liv i byn slut.
De flesta var djupt förkrossade över byns felaktiga val, men tre individer var allt annat än förkrossade…
**Det är NATT!
**
Vi väntar på:
- Varulvarna ska utse sitt offer.
- Ängeln ska välja någon som skyddas under natten.
- Siaren ska välja vems identitet denna vill veta.
Deadline: Onsdagen den 30 oktober klockan 21:00
Deltagare denna omgång
01. Svarttusch
03. Candy123
04. Mirinda
06. Emmetem(tidigare Binajis, bybo, lynchad dag 3)
**07. Swadika
*08. MelvinMimmiLufsen (tidigare Chocopops)*09. Toffsen
****10. Elin-Li
**11. Chocopops (tidigare MelvinMimmiLufsen, bybo, varulvsoffer natt 1)
_14. Ssjostedt
Totalt antal deltagare
9 deltagare (varav 3 onda och 6 goda)
Onda roller
3 varulvar
0 varulvsdemon
Goda roller
1 ängel
1 siare
5 bybor
**SMF 237 Sweet Dream's
(Jag åkte på oförberedd övernattning i vårt församlingshem - och här finns varken internet och man får inte heller använda sig av mobilerna..) Var inte så snabba med vem ni röstar ut vänner! Tänk efter ordentligt! Kolla noga bakåt.. Kanske ni ser ett mönster.. Allt är inte alltid som det ser ut.. *stiger upp till himmelen*
Nej:( R.I.P Emmetem, de känns bra att jag inte röstade på dig…..dock kanske Elin-Li med är oskyldig, vem vet…..
Fördömda varulvar! Det är ert fel att vänner gjorts till fiender. Ni får misstron att gro och växa som ogräs mellan stugorna. Men vi ska hejda er och dra upp det onda med roten.
Ängeln skyddar oss och siaren kommer att hitta er en efter en.
Åh nej, hoppas ängeln lyckas rädda rätt person inatt och att siaren kan hjälpa oss att få lite klarhet.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Det är så svårt. Vem kan bara den skyldige. Jag har mima aningar men är långt ifrån säker. Hur tänker ni andra?
// Elin-li,
(Jag är fortfarande sjuk, därför jag missade igår. Har pratat med lekledaren)
Nu väntar återigen en lång, mörk natt då varulvarna kommer att väckas till liv. För ängeln blir detta en viktig natt. Även för den som kan sia. Ängelns uppgift blir att skydda siaren och siarens uppgift blir att peka ut nästa varulv under dagen. Det är vad jag tror.
Jag känner att jag undkommit varulvsdöden en gång, jag är inte rädd, tvärt om är jag tacksam eftersom jag kan prata friare än andra som har varulvsögon på sig. Du siare, jag backar upp dig om jag kan lista ut vem du är.
Återigen tror jag att minst en varulv gömmer sig i skaran mot Emmetem. Jag tror det kan ha varit två. Den här gången fick de även hjälp av åtminstone två bybor och kunde maskera in sig litegrann. Den tredje varulven kunde antagligen inte rösta på samma person utan fick rösta på någon annan.
SMF 470 Saphira's
- Teddy

INFORMATION FRÅN LEKLEDAREN (skriven från telefonen, därav saknad formatering…). •ONYXIA - har missat två lynchningar men då vi har pratat om det via PM så kvarstår hon i leken.
**SMF 237 Sweet Dream's
Åh nej.. vilken mardröm detta har blivit. Vågar knappt tänka på framtiden längre. Har förbjudit man och son att ge sig av, nu måste alla stanna hemma för säkerhetsskull. Detta var ju inte vad vi behövde inför en lång vinter… 😕
RIP Emmetem.. jag är så ledsen att jag misstänkte dig pga din frånvaro. Nu får inte fler oskyldiga råka illa ut!
RIP emmetem jag trodde faktiskt att det gömde dig en vaulv i dej :'( hur skall man någonsin bli förlåten efter denna dag…
Jag hörde tidigare om någon som kunde hjälpa till att byta lås och täta fönster. Vem av er var det? Kan denna granne vara så underbar och hjälpa mig?
// Elin-li,
#209 Åh, vad jag är glad att höra din röst Onyxia! Jag saknade dig jättemycket under dagen.
Det gick alldeles galet med lynchningen. Jag tvivlade länge, men till slut gjorde jag som jag gjorde för att Emmetem betedde sig så konstigt. Hon brukar inte tiga still och är inte ett dugg feg. Henne hade vi behövt nu, för det finns en risk att rädslan förlamar oss.
Du är modig du med, Onyxia. För ängeln kan ju bara skydda en. Men du har alldeles rätt; siaren måste berätta om den hittat en varulv.
Kära siare! Kanske har du försökt säga något som vi andra inte förstått? Snälla du, om det är så; försök igen! Lita på vår ängel! H*n kommer att skydda dig ifall du blir så tydlig att du riskerar att ulvarna ger sig på dig.
#214 Det är allt min son Oskar det. Jag kan be honom ordna det åt dig. Men jag hoppas du står ut tills i morgon bitti. Jag vågar för allt i världen inte låta honom gå ut på natten. Han är det käraste jag har.
#216 jag förstår absolut. Jag får hålla mig vaken inatt och springa ifall ulvarna kommer. Då ser jag fram emot ett besök av oskar imorgon bitti.
// Elin-li,

KNAPPT EN TIMME TILL DEADLINE! Ängel, siare och varulvar - glöm inte tiden! ;-) Uppdateringen blir som igår, först en kort uppdatering där ni får veta vem som blivit attackarad och därefter en längre uppdatering där jag skriver lite vad som hänt. Syskonbarnen är här idag också och får stryk i spel! ;-o
**SMF 237 Sweet Dream's

Nattens varulvsoffer är bybon Swadika. Det är dag och det är dags att rösta. Deadline är på fredag klockan 21:00
**SMF 237 Sweet Dream's
Åh nej!!! stackars swadika!!!!!!!!
// Elin-li,
Nej!! Inte Swadika också.. detta måste få ett stopp NU! 😕
Neejj inte swedika :'( du som var så snäll
Åhhhhhh… Nu ser jag rött på dessa bestar! Sov i ro Swadika. Du fick antagligen varulvarna att tro att det var du som kunde sia, men tack vare dig kan också siaren fortsätta ta reda på mer information - så jag hoppas att du inte dog förgäves.
SMF 470 Saphira's
- Teddy
Sabla varulvar! De gör allt för att täppa till munnen på oss!
Stackars lilla Swadika😕, jag hoppas du slapp lida.
Jag tror också att ulvarna fick för sig att Swadika visste något. Nu börjar de bli nervösa, de fega kräken. Och den som är nervös begår misstag. Kom igen bybor! Nu ska vi röka ut dem.
Vad är det jag hör? Swadika, vi kommer att sakna dig… Det är grått och sorgset i byn nu.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Elin-li, min sjusovare till son har änligen vaknat nu. Han är ute i boden och ser efter om han har kvar tillräckligt av de doningar som behövs för att förstärka din dörr.
Fönstertätningen gjorde han åt Binajis (Frid över hennes minne) för att hennes barn for illa av snåldraget. Lite ullvadd lär inte stoppa ovälkomna gäster. Men dörr och lås kan Oskar ta sig en titt på. Han sade att han skulle gå till dig med en gång. Så jag hoppas att du är hemma nu. Bäst att få det ordnat så fort som möjligt.
Åh nej, än en dag man vaknar upp och inser att ulvarna varit här igen! Varför kan de inte låta oss vara. Vi måste göra något, men hur ska man veta vilka bestarna är?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Mirinda, han har kommit och han har fixat dörren. Tack!
// Elin-li,

Ledsen att uppdateringen jag utlovade igår uteblev. Efter spel med syskonbarnen ville de att vi skulle mysa lite vid TVn, vilket resulterade i att både jag och systerdottern somnade och förblev sovande på soffan under natten. Denna dag har gått i ett och vi kom hem för ungefär 45 minuter sedan och efter att ha varit ute med hundarna, matat marsvinen och äntligen fått satt sig så orkar jag helt enkelt inte använda fantasin och hitta på en historia… Förhoppningsvis blir det bättre imorgon! :-)
**SMF 237 Sweet Dream's
Kommer att ha fullt upp hela dagen så jag lägger min röst redan nu för att verkligen hinna. Jag röstar på **********mirinda***********
// Elin-li,
Okej bybor, nu måste vi slå våra kloka huvuden ihop. Hur tänker ni? Jag har två personer som bevisat för mig att de är goda, och en som jag är ganska säker på att den inte är vad den utger sig att vara. Men det är många jag är osäker på. Elin-Li fortsätter att rösta utan motivering, vilket verkar väldigt konstigt. Hennes motivering förra gången tycker inte jag höll, och hon verkar vilja få bort Mirinda, en av dom jag litar på iaf. Svarttusch, du säger inte mycket. Likaså ssjostedt och candy123. Hur tänker ni?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#230 Så var det dags igen då, Elin-Li.😛Orkar inte ens kommentera.
Om det är någon jag litar på så är det MML. Varför har jag redan förklarat (#182). Förutom det har jag känt henne länge och hon brukar hålla det hon sagt. Toffsen är också en av de personer i byn som jag tror gott om. Och så Onyxia förstås. Men var är du min vän? Du har väl inte blivit krasslig igen, hoppas jag?
#231 Svarttusch och Candy är några jag skulle vilja se och höra mer av. Visserligen tycker jag väl att det kan se lite knepigt ut när man säger något väldigt sällan. Men om man har några idéer och faktiskt delar med sig av dem när man väl pratar, så är det OK med mig. Ungefär så är det med Svarttusch. Candy däremot skulle jag vilja höra något mer konkret ifrån.
Ssjostedt är så pass ny i byn att jag behöver mer tid på mig att lära känna henne. Men hon har synts och hörts en del och jag känner mig rätt neutral till henne, även om jag inte gillade vad hon sade om Binajis.
Jaha då var det dags igen att försöka komma fram till något vem som skulle kunna vara skyldig till alla dessa mord och det är inte så lätt och just nu sitter man också här med världens sjukaste rygg och det kan jag säge det är defenitivt inte nå kul… Nej men nu skall jag sluta klaga, Och försöka tänka vem som är skyldig
Jag hör att ni undrar vart jag tagit vägen, det är inte min mening att vara frånvarande men efter stormen har all tid tagit upp av mina två små barn och att renovera huset. Sen ska alla djuren tas om hand dessutom.
Jag oroar mig mycket över varulvarna, det stora problemet är att det inte verkar finnas någon som beter sig misstänksamt. Elin-Li har för andra gången röstat på Mirinda, utan motivering. Varför kan man fråga sig? Och hur kan Mirinda vara säker på vilka som är goda?
Jag vet inte om Elin-Li har rätt eller inte, men att vara den första som röstar brukar inte varulvar göra… Nej, det är otroligt svårt att veta vem man ska rösta på.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#233 Men ser man på! Du hade inte försvunnit totalt, Candy. Jag har nog lite av Binajis liniment kvar som du kan få, ifall du står ut med lukten. Eller finns det någon i byn som kan ge massage?
#234 Svarttusch, vad bra att du är här! Det du säger om att varulvar inte röstar först håller jag med om till viss del. Visst har det hänt att de gjort det när de varit ute efter någon särskild. De vill bara inte göra det om de kan slippa.
Vilken tå jag trampat på hos Elin-Li vet jag inte. Har tröttnat på att hon svänger hit och dit. Hon blev så vänlig ett tag och sen röstar hon på mig igen. Hon har ändrat sig så många gånger utan att förklara långt innan rösten på mig. Därför känner jag mig inte hotad, mer irriterad.
Vi måste alla säga vad vi tror. Jag har börjat i den ände jag alltid börjar; vilka litar jag på? Den frågan är lättare att besvara.
Men du har en poäng där, Svarttusch! Jag vet inte vem som är god. Jag har olika skäl att tro att vissa är goda. Jag måste välja några att lita på, för annars sitter jag helt ensam och känner mig svag.
Tillsammans är vi bybor starka. De som vill att vi ska misstro alla har ett syfte med det. I mina ögon är det syftet bra dunkelt.
Så småningom kommer man fram till vilka man litar minst på och kanske hittar man då en ulv. Men eftersom vi har haft fel flera gånger nu, så känner jag mig väldigt osäker.
#231; Jag är lite inne på ditt spår MML.
Nu tänker jag gå hårt ut med mina misstankar. Förlåt om jag nu tillåter mig att tänka högt, men vi ska faktiskt avrätta någon och om inte DET är hårt, vet jag inte längre vad som är upp och ner. 🤪
Jag känner mig lite misstänksam mot Svarttusch.
I första lynchningen satte Svarttusch spiken i kistan för oskyldiga Emmetem, trots att det redan var ganska stor majoritet röster på henne. Alla hade dock inte lagt sin röst vid tillfället och kanske ville ST säkerställa att det verkligen blev en bybo som lynchades…? Vid tredje lynchningen nappade ST direkt på någon annans misstankar mot Emmetem (som då tagit över Binajis roll) och så var mobben på Emmetem igen.
Ssjostedt vet jag inte riktigt var jag har än så länge… Antingen är hon verkligen en oskyldig bybo eller är hon en varulv med bra tajming, som håller låg profil och är duktig på att spela oskyldig.
Elin-Li har röstat tidigt på dagen vid varje lynchning, vilket kanske inte är så bra strategi om man inte är helt säker på att personen man pekar på verkligen är skyldig. Diskussionerna har knappast hunnit komma igång då. Men som varulv är det viktigt att styra röstningen. Det finns vissa saker som tyder på att E-L är god och bara är lite snabb i röstningarna, men det finns även en del som tyder på att hon tillhör varulvarna.
Candy är jag också osäker på. Hon har varit med i två lynchningsmobbar som dödat oskyldiga, men även bidragit till att Lurvas blev lynchad.
SMF 470 Saphira's
- Teddy
Självklart går det inte att lita på någon i allt det här. Jag ställer mig väldigt frågande till hur Elin-Li röstar, för hon lägger en röst, på någon som ingen annan röstat på utan att motiverat. Man måste inte motivera, men en motivering underlättar ändå. Jag vet inte om Elin-Li vet något som inte vi vet eller om hon helt enkelt chansar. Jag vill inte tro något ont om Mirinda. Jag har inte sett något som kan tolkas som ont hos henne, så där är jag säker att min röst inte kommer hamna. Men sen är jag osäker.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Har suttit här och funderat fram och tillbaka men inte kommit fram till något, åå jag bil galen jag kommer fakiskt inte fram till något
#238 Candy, jag vill veta vad du tror!
Kan du ta dig ut till oss andra eller ska jag komma till dig? Jag vet hur orörlig man kan bli när ryggen värker. Om du vill tar jag med mig Binajis linement.
Ingen vet något säkert. Men pratar vi inte om det så kan vi inte komma fram till något. Det är inte farligt att nämna några namn. Är du rädd att peka ut fel person så är du inte ensam om det. Elin-Li är väl undantaget. Än så länge spånar vi bara. Ingen (som är oskyldig) behöver ta illa upp.
Är det någon som har sett Toffsen idag, förresten? Hon har också varit väldigt tyst ett tag nu.
Jag kan komma ut till er andra det är ju inte så långt
#239; Jag håller med där. Fler som delar med sig av sina tankar behövs!
SMF 470 Saphira's
- Teddy
#236 Jag hör att du har tänkt igenom vad som har hänt i byn riktigt ordentligt, Onyxia. Ditt minne är det då sannerligen inget fel på.
Det har tagit lite tid att hinna läsa min dagbok. Ville inte bli tvungen att fråga Oskar hur det var för han vill inte gärna prata om grannarna.
Det ligger något i det du säger om röstningar; särskilt Svarttusch och Candys. Förutom det du sade har jag sett ett par saker.
I röstningen på Lurvas (tycker den är intressantast, för det var enda gången vi tog en varulv) röstade Svarttusch inte alls. Vad betyder det? Var det inte en slump? (hon var på plats några minuter efter dl) Vill man vara misstänksam mot Svarttusch så kan det ju betyda att hon inte ville visa färg när hennes ulvkollega låg risigt till. Å andra sidan borde väl en ulv ställa upp på sin kompis och rösta så hon klarar sig. Så ett medvetet röstskolk kan också tyda på att Svarttusch är god.🤔
Det kanske bara var en miss och jag krånglar till det. Det känns knasigt att gå på Svarttusch också eftersom hon tror mig om gott.
Först blev jag jätteosäker när jag såg hur Candy röstat. Men när jag tittade på detaljerna kom jag på något. Hennes röst på Lurvas kom 20.56, alltså 4 minuter innan tiden gick ut. I det läget är Candys röst avgörande. Om Candy är skum så fällde hon sin egen lurviga kompis den gången. Det känns inte så troligt, även om väldigt märkliga saker har hänt i vår by på sistone.
Vad tror ni andra om mina och Onyxias funderingar? Kanske har ni sett något vi inte tänkt på än?
Kanske finns svaret i vem eller vilka som Swadika röstat på? För varför valde annars varulvarna att tysta hennes stämma förevigt? Hon borde ju varit något på spåren. Om jag tittat rätt så har hon röstat på Candy123, var det därför de dödade henne? Var hon något på spåren?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Vilket gott minne du har Onyxia och det syns att det du skriver är välgenomtänkt! Skönt att se hur du knyter ihop många lösa trådar och sammanfattar den senaste tidens hemska händelser.
Själv har jag också olika misstankar.. Jag håller med er som skrivit om att svarttusch har betett sig underligt vid vissa röstningar. Jag tror att hon inte ville bekänna färg i omröstningen där lurvas dräptes. Att rösta på någon annan hade ju visat att hon inte ville att lurvas skulle få flest röster.
Även candy har jag haft mina misstankar om, men som mirinda skriver så lade hon den avgörande rösten mot lurvas, vilket vore underligt av henne om hon skulle vara varulv.
Flera av er är helt säkra på att onyxia och mirinda är goda. Jag har själv den magkänslan. Däremot vågar jag inte vara säker på någon överhuvudtaget längre. Med största sannolikhet är onyxia god, eftersom hon blev räddad av ängeln. Däremot tog vi lurvas efter att detta hänt och eftersom lurvas var demon kan det ju även betyda att onyxia kan ha blivit förvandlad. Jag tror som sagt inte detta fallet när jag tittar på hur onyxia har skrivit och agerat. Däremot vill jag bara påpeka, framförallt för dig Mirinda som är så bombsäker på onyxia, att vi tyvärr inte kan vara säkra på någon (annans än vår egen) godhet just nu.
Jag vågar i alla fall inte vara det efter den senaste tidens händelser. :(
Mina misstankar ligger mest på svarttusch just nu. Angående elin-li är jag kluven. Än är jag inte säker på hur jag ska rösta ikväll. Hoppas verkligen att alla kommer in och skriver deras tankar nu. Vi behöver slå våra kloka huvuden ihop och få en lurvig best denna gången. Inte ännu en oskyldig varulv. :(
menade givetvis oskyldig bybo!!!
Varulvarna är allt annat än oskyldiga. Blev förvirring när jag knåpade ihop så lång text…
Jag tycker det är tråkigt att flera av er misstänker mig, samtidigt som jag förstår. Jag missade en omröstning, det var helt enkelt för mycket att göra hemma. Men om jag hade varit en varulv, hade jag då inte varit med på omröstningen och röstat på någon annan så att Lurvas inte skulle lynchas?
Jag tycker det är svårt att läsa någon i det här läget och jag är väldigt osäker på alla. Men mot vissa har man ju mer misstänksamhet än mot andra. Jag tror att Elin-li inte är varulv, visste vore det taktiskt att vara först som varulv att rösta, men utan motivering får hon inget gensvar.
Swadika röstade senast på Candy123, sen blev hon mördad. Finns det ett samband?
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#245 😃Har du försagt dig nu Ssjostedt så har du sannerligen gjort ett väldigt väsen av det. (Man kan ju faktiskt ändra sina inlägg genom att klicka på hantera.)
Jag hör att du ifrågasätter min starka tro på Onyxias godhet. Faktum är att du har rätt. Visst kan hon ha blivit förvandlad av demonen. Det kan du och jag också ha blivit. Det är ju därför min tro på att MML är god är speciell. Den baserar sig ju på tidsfaktorn (tror knappt att demonen hann välja ut MML så snabbt. Det där går ju via lekledaren).
Men om nu Onyxia skulle ha blivit förvandlad? Då skulle man i så fall läsa allt hon skrivit efter Lurvas död som f…n läser bibeln. Detta skulle göra mig till en totalt blåögd dumskalle. Visserligen är Onyxia min gamla goda vän, så det är klart att det ligger nära till hands att försvara henne. Men just för att jag känner henne så väl, så tror jag mig om att ana om hon skulle ha bytt sida.
Nej Ssjostedt, när det gäller Onyxia och MML så vacklar jag inte.
Elin-Li är väl ändå bara en lite för ivrig bybo? Toffsen, som varit så tyst idag har alltid varit en av byns raraste människor.
Svarttusch har fler fått onda aningar om nu. Det var den där första rösten på Emmetem nu sist och ingen röst alls när Lurvas lynchades som fick mig att undra. Men än så länge är jag inte övertygad om att Svarttusch har annat än rent mjöl i påsen.
Ska ta mig en rejäl funderare innan jag bestämmer mig.
Nu när allt fler börjar spekulera så blir jag mindre klok än jag var i morse. Jag anklagas för att drivit på i röstningarna om Emmetem (och gudarna ska veta att jag är lika ledsen som alla andra över att vi hade fel), men faktum är att samma sak händer här och nu. En uttalar en misstanke mot mig och snabbt har två till hoppat på. Det luktar lite illa… Men jag vågar inte uttala mig om något, för är jag i tankarna på väg och rätt håll så är jag också varulvarnas nästa måltid.
Tiden är dock knappt och jag måste snart bestämma mig för jag måste hem och utfodra djuren och barnen. Mina misstankar just nu är mot Candy123, men jag tänker inte sätta något på pränt än.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
#247 haha.. hade ingen aning om att man kan ändra sina inlägg. Felskrivningar är så lätt när hjärnan bara surrar runt och jag varken vet ut eller in. Se så fel det kan det bli när man skriver för snabbt.😃
Som du säger så tror jag inte heller att Onyxia är varulv, jag bara menar att vi inte kan vara hundra procent säkra på någon i detta läget tyvärr. 😕
Åh.. jag vill också ha någon slags svar som kommer till mig. Är så kluven inför kvällens omröstning. Flera misstänker Candy, kanske ligger det något i det? Men som sagt.. det är ju den gången då hon röstade bort Lurvas i sista stund som är märklig. Sen kan det ju vara en skenmanöver men det är ju omöjligt att säga utifrån.
Vill verkligen känna att jag har måånga goda belägg på den jag lägger rösten ikväll. Det måste bli rätt nu! Inte en enda oskyldig till. Vi har fortfarande överläge, vi är fler goda kvar än det finns varulvar. Men alla måste tala nu och hjälpa varandra..
Åh du siare.. var är du?

DRYGT EN TIMME KVAR TILL DEADLINE!
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag röstar på Candy123
Eftersom hon var den sista Swadika röstade på innan hon dog.
Hälsningar Malin <3
Min hemsida
Vad kul att så många har slutit upp till diskussionen! Jag ska läsa igenom alla inlägg nu lite snabbt innan jag svarar igen.
SMF 470 Saphira's
- Teddy
För att inte missa lynchingen helt röstar jag nu. (Irl kommer inte jag kunna ha tillgång till datorn eller mobilen under kvällen)
Personen jag röstar på har jag onda aningar om. Dels att personen röstar utan vidare trovärdiga motiveringar (för mig), att personen helt plötsligt visar tydligt "agg" mot en bybo (utan motivering igen) och dels att jag litar på min magkänsla. Och den säger mig att denna personen inte är det den utger sig att vara.
Jag väljer att rösta på Elin-Li.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Det ser ut som om fler än jag har mycket funderingar. Svarttusch vill lyncha Candy. MML har röstat på Elin-Li. Visst är det frestande för mig att rösta på Elin-Li. Då skulle jag ge igen för "gammal röst-ost". Men är hon ulv så är hon inte särskilt smart.
Försöker Svarttusch blanda bort korten eller är det verkligen Candy som är skum? Nu börjar det bli väldigt förvirrande igen. Jag som trodde att jag visste vem jag skulle rösta på.
Var tog du vägen Onyxia? Vad tror du?
Toffsen har försvunnit från byn verkar det som. Men henne misstänker väl ingen.
Siaren är den stora gåtan. Varför är du så tyst? Det är ju nu vi behöver dig som bäst.
(Hunden har blivit biten i örat och blodet forsar! Självklart)
Jag fattar mig kort. Jag trodde också att mitt val skulle bli "enkelt", men så klart blir det rörigt när alla redogör för sina val.
Att MML röstade på Elin-Li gjorde mig lite förvirrad. För mig är inte E-L helt klockren. Jag tänker mig mer henne som lite snabb i röstningarna. Jag får fundera några sekunder till.
SMF 470 Saphira's
- Teddy
Svattusch! Har Candy gjort något mer än lagt en röst på Swadika? Det är inte ett tillräckligt skäl för mig. Vill helst inte rösta på dig heller. Men får jag inte höra en "tyngre" motivation så står det mellan Elin-Li och dig nu.
Samma här Mirinda…
SMF 470 Saphira's
- Teddy
Jag har inte tillräckligt starka misstankar mot någon för att våga lyncha känns det som men det drar ihop mig och ja.. domen måste falla.
Jag lägger min röst på
Svarttusch
av de anledningar jag nämnt tidigare.. E-L känns mest som hon fattar snabba bestlut bara och candy är jag osäker på sen hon handlade som hon gjorde i lurvas-röstningen… så så får det bli
Jag röstar på **** svarttusch****** för att hon anklagar mig
Måtte jag ha rätt nu.
Elin_Li
oj glömde att det skulle skrivas
***svarttusch***
Vi gjorde vårt bästa! 🌺
SMF 470 Saphira's
- Teddy
Nu röstade jag inte som jag tänkte bara en stund innan utan tog den enkla vägen. Två röster har Elin-Li lagt på mig. Nu fick hon en tillbaks.
Svarttusch, som var mitt andra alternativ misstänkte jag inte så mycket först, men när jag mer och mer började göra det så tvekade jag ändå. Tänk om jag lät mig påverkas för mycket? Minns eländet med Emmetem.
Eftersom det logiska ändå var att rösta på Elin-Li så fick det bli så. Men stolt över mitt skäl till det är jag inte.

Denna dag var inte den roligaste i byn, byns invånare var rädda och de visste inte alls vad de skulle ta sig till. Sysslor behövde skötas men samtidigt så var de tvungna att samlas för att diskutera hur de ska göra med det här varulvshotet. Att dräpa sina vänner kändes inte helt rätt - men vad annat kunde de göra?
De hade försökt att prata med gumman Anna, men inte ens hon bidrog med någon vettig lösning på det stora och hotfulla problemet som drabbat dem alla. Frågan var om de skulle lyckas rädda byn från ondskan? Det är verkligen nära att byn är förlorad för alltid!
Denna dag blev röstningen lika mellan Svarttusch och Elin-Li och diskussioner uppstod hur de skulle lösa det hör problemet. Rösta igen och då bara på dessa två, lotta mellan dem, dräpa båda eller inte dräpa någon…? Slutligen kom de fram till att det bästa borde vara att lotta och så blev det.
Efter att lottningen var klar så plockade två av byns invånare glada fram sina gevär. Innan de avfyrade sa de till henne "nu din ulv ska du dö, inte ska du kunna skada oss längre med din onda själ". Hon försökte att protestera men förgäves. Efter att gevären avlossats så föll hon död ner på marken och invånarna i byn samlades kring hennes livlösa kropp. Hur länge de än väntade hände ingenting mer än att kroppen blev kallare och kallare. De insåg att de dräpt bybon Elin-Li, vilket gjorde tre invånare mer än nöjda!
Det är nu sju deltagare kvar i leken, fyra goda och tre onda.
Mycket hänger på denna natt, på om ängeln ska lyckas skydda rätt person eller inte.
Om ängeln väljer fel så kommer det stå tre-tre och då hänger det på att de goda håller ihop under kommande lynchröstning, lyckas pricka in en varulv och dessutom har tur i lottningen (om varulvarna också håller ihop)! Just nu ligger varulvarna alltså bra till för att ta hem segern denna omgång, men de goda har fortfarande en chans att vinna!
**Det är NATT!
**
Vi väntar på:
- Varulvarna ska utse sitt offer.
- Ängeln ska välja någon som skyddas under natten.
- Siaren ska välja vems identitet denna vill veta.
Deadline: Söndagen den 3 november klockan 21:00
Deltagare denna omgång
01. Svarttusch
03. Candy123
04. Mirinda
06. Emmetem(tidigare Binajis, bybo, lynchad dag 3)
07. Swadika (bybo, varulvsoffer natt 4)
08. MelvinMimmiLufsen (tidigare Chocopops)**09. Toffsen
**10. Elin-Li (bybo, lynchoffer dag 4)
_14. Ssjostedt
Totalt antal deltagare
7 deltagare (varav 3 onda och 4 goda)
Onda roller
3 varulvar
0 varulvsdemon
Goda roller
1 ängel
1 siare
3 bybor
**SMF 237 Sweet Dream's

Då den här tråden har blivit så lång fortsätter leken i den här tråden istället. Den här tråden kommer att låsas.
**SMF 237 Sweet Dream's